pp2000

chapel-banner-juliFlamingo 2019

SKYLT-OVERLAKBAAR-300x80pix

nieuws
'Vloerenleggen is mijn passie'
Jasper-HoogervorstJasper Hoogervorst ontvangt de 'Rigo-Bokaal' in 2018.
ik let goed"Ik let goed op de grenzen die mijn lichaam me aangeeft," aldus Jasper Hoogervorst.

Terwijl buiten het corona-virus waart, zijn binnen veel branchegenoten aan het werk om nieuwe vloeren te plaatsen, of bezig met onderhoud, renovatie en andere herstelwerkzaamheden. Zo ook Jasper Hoogervorst, meermaals deelnemer aan het Nederlands Kampioenschap Parketleggen alwaar hij in 2018 beslag legde op de derde plaats en tevens werd uitgeroepen tot winnaar van de Rigo-Bokaal, een prijs die hij het jaar er op ook in de wacht sleepte. Jasper Hoogervorst had tot 2014 zijn eigen winkel, maar door de beslommeringen van de crisis besloot hij daar een punt achter te zetten. "Het was een onzekere tijd en de winkel, een mooi pand, zat op een dure locatie. Dat bracht te veel risico met zich mee." Een juiste stap zo is gebleken, want als freelancer zit Jasper Hoogervorst eigenlijk sinds die tijd nooit zonder werk. "Vloerenleggen is mijn passie. Ik heb het vak in de praktijk geleerd. Ik heb met veel plezier aan het Nederlands Kampioenschap meegedaan. Het is echt een leuk ambacht om te mogen doen. Het leukste vind ik nog steeds om te mogen werken met de traditionele- en patroonvloeren."

Jasper Hoogervorst merkt ook dat de drukte in coronatijd is toegenomen. "Voordeel vind ik wel dat mensen in deze tijd goed afstand houden en je de sleutel geven. Daardoor kan je soms in alle rust goed doorwerken. Van de andere kant mis je het menselijke contact wel eens. Verder merk je dat niks meer gaat volgens planning en alles moet af binnen een bepaalde tijd. Zelf laat ik me niet druk maken. Ik neem werk aan wat ik aan wil nemen, en maak me zo druk als ik dat zelf wil. Ik heb geen zin om me over de kop te werken. Ik let goed op de grenzen die mijn lichaam me aangeeft en pak ook mijn rust. Gezond en stofvrij werken horen daarbij," besluit Jasper Hoogervorst. Jasper Hoogervorst is te volgen via Instagram: jasper_parket

(Parketplein, 30-10-2020)

 
Weer bijzondere CBS-cijfers derde kwartaal

Na een bescheiden plus van 1,2 procent in het eerste kwartaal, een al wat dikkere van 9,0 procent in het tweede, tekenen de winkels in meubels en woninginrichting in het voorbije derde kwartaal een omzettoename op van liefst 17,2 procent, gekoppeld aan een volumegroei van 15,9 procent. In september bedraagt hun omzetgroei 18,2 procent, zo blijkt uit de jongste CBS-cijfers voor de detailhandel.

omzet-detailhandel-koopd1020

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren waren het eerste kwartaal al stevig begonnen met een plus van 13,9 procent, gevolgd een van 26,9 procent in het tweede, en boeken in het derde kwartaal een omzetgroei van 18,7 procent, bij een volumetoename van 16,9 procent. In september komen deze winkels (waaronder de verkopers van parket, kurk en laminaat) tot een plus van 19,5 procent. Zowel de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren als de winkels in meubels en woninginrichting realiseren ook in september weer de hoogste omzetgroei van alle CBS-cijfers.

De detailhandel als geheel heeft in het derde kwartaal 9,2 procent meer omgezet dan een jaar geleden, met voor september een groei van 7,6 procent. De omzet van de winkels in non-food groeit in het voorbije kwartaal met 8,0 procent, met inbegrip van een plus van 6,2 procent in september. In de negende maand van het jaar is daarnaast online bijna 35 procent meer omgezet.

(Parketplein, 30-10-2020)

 
Mohawk boekt vooruitgang in derde kwartaal

jeffreyLorberbaum-mohawkOok CEO Jeffrey S. Lorberbaum ziet dat mensen meer tijd doorbrengen in hun huizen en vaker op afstand werken. "Wereldwijd leidt deze trend tot meer investeringen in het verbouwen van huizen en het stimuleren van nieuwe huisaankopen."Mohawk Industries heeft in het derde kwartaal een netto-omzet van 2,6 miljard dollar geboekt, een wellicht verrassende stijging van 2 procent ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst van het concern komt in het voorbije kwartaal uit op 205 miljoen dollar, tegenover nog 156 miljoen dollar vorig jaar.

"Onze resultaten in de periode overtroffen in hoge mate onze verwachtingen, met een herstel van de omzet en een aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat dan vorig jaar," zo stelt CEO Jeffrey S. Lorberbaum vast. "Onder aanhoudende pandemische omstandigheden brengen mensen over de hele wereld meer tijd door in hun huizen en werken op afstand. Wereldwijd leidt deze trend tot meer investeringen in het verbouwen van huizen en het stimuleren van nieuwe huisaankopen."

Alle onderdelen van het concern en alle verkoopregio's deden het volgens de topman beter dankzij de toenemende vraag en de aandikkende voorraden bij zijn afnemers. In het kwartaal overtrof de vraag zelfs de productie. Een minpuntje daarbij is volgens Lorberbaum dat de benodigde uitbreiding van de productie in de weg werd gezeten door problemen met aanwerving, training en capaciteit.

"Flooring Rest of the World leverde de beste prestaties in het kwartaal doordat onze Noord-Europese, Russische en Australische activiteiten minder werden getroffen door de pandemie. Onze segmenten Global Ceramic en Flooring North America deden het evenzo een stuk beter, terwijl ze sterker werden geraakt door COVID en uitgestelde commerciële projecten." De productgroepen laminaat, LVT en vinyl presteerden volgens de CEO per saldo het best.

De omzet van het segment Flooring Rest of the World komt in het derde kwartaal met een plus van 13 procent in de boeken (10 procent meer op basis van constante wisselkoersen). Na negen maanden staat het concern als geheel op een nettowinst van 267 miljoen dollar (2019: 480 miljoen) en een 8 procent gedaalde netto-omzet van 6,9 miljard dollar (2019: 7,5 miljard). Flooring Rest of the World levert circa 5 procent omzet in na drie kwartalen.

(Parketplein, 30-10-2020)

 
GFA schrapt meeting, kiest nieuwe strategie

Einar-GottskalkssonGFA-voorzitter Einar Gottskalksson: "Over het algemeen doen onze leden het bewonderenswaardig goed in deze moeilijke omstandigheden."De Global Flooring Alliance (GFA) laat weten opnieuw online onderzoek te gaan doen onder haar leden naar de huidige situatie rond Covid-19 en de gevolgen daarvan. Afhankelijk van de uitkomst zal GFA een strategie op maat ontwikkelen voor 2021. GFA beschouwt de recente beslissing van de organisatie van de vakbeurs BAU in München om het evenement niet in zijn normale vorm te laten plaatsvinden, als verstandig en wijs. Dit in de context van de wereldwijd alarmerende ontwikkelingen van de laatste tijd rond Covid-19.

GFA-voorzitter Einar Gottskalksson: "GFA betreurt dat belangrijke evenementen voor de branche zoals Domotex en BAU in januari 2021 niet kunnen plaatsvinden zoals we gewend zijn. Het moge duidelijk zijn dat het verbindende element van deze beurzen als fysieke ontmoetingsplaats voor onze branche en handel stellig zal worden gemist. GFA zou het echter onverantwoordelijk hebben gevonden als de Hannover Messe en Messe München een andere beslissing hadden genomen. De gezondheid en veiligheid van zowel exposanten als bezoekers moeten altijd voorop staan. GFA heeft ook haar algemene vergadering die half januari in München zou plaatsvinden afgelast. De bijeenkomst wordt nu 'virtueel' en vindt online plaats op dezelfde datum en tijd, namelijk donderdag 14 januari."

Op deze bijeenkomst zal GFA belangrijke beslissingen nemen met betrekking tot de te volgen strategie in coronatijd, eventuele deelname aan Domotex 2021 in mei, branding en promotie, marktevaluatie en ondersteuning. GFA hoopt ook een aantal nieuwe leden aan te trekken. "Zeker tegenwoordig is het belangrijk om samen te werken en de krachten te bundelen. Daarbij gaat het niet alleen om elkaar ondersteunen op het gebied van logistiek en producten, maar vooral de uitwisseling van informatie en het delen van ervaringen is van onschatbare waarde. Ik kan niet genoeg benadrukken dat dit in het bijzonder geldt in tijden van corona. Door het delen van informatie is Global Flooring Alliance al meer dan dertig jaar een belangrijke partner voor de branche, die een waardevolle meerwaarde biedt voor de aangesloten leden."

GFA zal wederom een ​​online onderzoek doen naar de huidige situatie rond Covid-19 en de gevolgen daarvan en eind dit jaar een uitgebreide analyse presenteren van de marktontwikkelingen over het afgelopen corona-jaar. Afhankelijk van de uitkomst, zal GFA voor 2021 een strategie op maat ontwikkelen, waarover de vakpers tijdig wordt geïnformeerd. "GFA heeft leden uit verschillende landen over de hele wereld, wat het mogelijk maakt om een ​​interessant overzicht te krijgen van de huidige situatie. Over het algemeen doen onze leden het bewonderenswaardig goed in deze moeilijke omstandigheden. Het is echter verstandig om de zaken goed in de gaten te houden om onaangename verrassingen te voorkomen," besluit Gottskalksson. Meer informatie over GFA is te vinden op www.globalflooringalliance.com.

(Parketplein, 28-10-2020)

 
'Meld- en expertisepunt' mag twee jaar door

Beroepenklikker-klein'Beroepenklikker' van campagne 'Volg je passie' uit 2018, opgezet door het Meld- en expertisepunt ten behoeve van zestig 'unieke' beroepsopleidingen.De oproep en actieve lobby van Jacco Vonhof, voorzitter van MKB-Nederland, ten gunste van het 'Meld- en expertisepunt specialistisch vakmanschap' hebben effect gehad. Het sinds 2016 bij de Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) ondergebrachte meldpunt kan een deel van zijn activiteiten in ieder geval tot en met 2022 voortzetten. De Tweede Kamer heeft gisteren bij meerderheid gestemd voor alsnog een continuering van de subsidie voor de komende twee jaar, zij het met een aanzienlijk lager bedrag dan de afgelopen jaren.

Aan de periode van vijf jaar subsidie door het ministerie van OCW leek dit jaar een einde te komen. Verschillende partijen, MKB-Nederland voorop, hebben zich echter hard gemaakt om te zorgen dat deze belangrijke functie voor kleinschalige specialistische beroepen en opleidingen doorgang kon vinden. Tot het kleinschalige specialistische vakmanschap behoren onder meer meubelstoffeerders, parketteurs en woningstoffeerders. Meer informatie: www.s-bb.nl/samenwerking/meld-en-expertisepunt-specialistisch-vakmanschap.

(Parketplein, 28-10-2020)

 
Tweede verplaatsing InCoDa blijft optie

Veel-aanloop-op-eerdere-editie-InCoDaVeel aanloop op eerdere editie van InCoDa (foto: Easyfairs/Seijbel Photography)Interfloor laat in zijn nieuwsbrief van vandaag weten uit voorzorg al besloten te hebben om begin volgend jaar niet deel te nemen aan de Interieur Collectie Dagen. Die staan zoals bekend gepland op 31 januari tot 2 februari 2021, al tekent de leverancier uit Zwartsluis aan dat op dit moment nog niet is besloten of het vakevenement doorgang kan hebben. "De voorspellingen zijn nog onzeker, zeker is wel dat wij gezien de omstandigheden onmogelijk de inspirerende plek kunnen bieden om u als woning- en projectinrichter op een aangename en veilige wijze op de hoogte te brengen van onze noviteiten," zo schrijft Interfloor. "Ondanks de ongetwijfeld zorgvuldige maatregelen vinden wij het risico te groot. Wij hopen dan ook dat de organisatie tot het besluit komt om de beurs door te schuiven naar het najaar van 2021."

In een korte reactie op de mededeling plus oproep van Interfloor, laat Mascha de Bruin, Head of Cluster Interior & Retail, weten: "Vanzelfsprekend zijn wij op de hoogte van deze ontwikkelingen. Wij vinden het jammer, maar we hebben ook begrip voor de exposant(en). Het zijn enorm uitdagende en moeilijke tijden, daarin maakt iedereen zijn of haar eigen afwegingen en keuzes. Dat respecteren wij. Echter, het is voor ons nu nog te vroeg om met verdere mededelingen te komen. Wij zijn in gesprek met veel van onze exposanten. Daarnaast hebben we ook wat tijd gevraagd om het een en ander te onderzoeken. Een mogelijke tweede verplaatsing van InCoDa vergt tijd en inspanning. We hebben afgesproken hier in de eerste week van november bij de exposanten op terug te komen. Wij hopen op ieders begrip en geduld."

(Parketplein, 27-10-2020)

 
Albers brengt uitnodigende Parky-display

Tweeentwintig-monsterborden-ParkyTweeëntwintig monsterborden telt de nieuwe display van Parky, dat als pay-off 'It's good to live on wood' hanteert.Albers parketgroothandel heeft recentelijk de eerste nieuwe displays van de producten van Parky geplaatst. Het betreft een aantrekkelijke presentatie van tweeëntwintig monsterborden, waarin de collecties Pro, Swing visgraat, Master, Summit en DeLuxe+ 06 goed tot hun recht komen. Wat Albers betreft is een fineervloer van Parky de aangewezen oplossing voor consumenten die de winkel binnenstappen voor een PVC- of laminaatvloer, maar diep in hun hart eigenlijk een echt houten vloer wensen. Parky koppelt de voordelen van 'echt hout' bovendien aan een extreme slijtvastheid (klasse 33) en een hoge mate van onderhoudsvriendelijkheid. Albers is al ruim een kwart eeuw exclusief verdeler van Parky, een merk van de Decospan Group uit België.

(Parketplein, 26-10-2020)

 
Intertap lanceert nieuwe huisstijl

Intertap-brengt-nieuwe-huisstijl-enIntertap brengt nieuwe huisstijl en vernieuwde site.Vandaag is de nieuwe website van Intertap uit Noordwijkerhout online. Deze is te bereiken via www.hoomline-vloeren.nl De nieuwe site past in de nieuwe huisstijl die Intertap de afgelopen maanden heeft ontwikkeld en deze week is doorgevoerd. "Verpakkingen, stickers, logo's, fotomateriaal en meer dan de helft van ons point-of-sale-materiaal is al aan de nieuwe huisstijl aangepast en de rest zal snel volgen," vertelt Luuk Schrauwers, binnen Intertap belast met onder meer marketing & pr. "We willen het merk Hoomline toegankelijker maken, minder technisch, zodat het ook een pakkender verhaal wordt naar de consument toe. We gaan hiermee dan ook directer communiceren, zodat de consument meer bekend wordt met de Hoomlinevloeren-collectie en zijn bijbehorende dealer weet te vinden. Vandaar dat we 'Hoomline' aangepast en uitgebreid hebben naar 'Hoomlinevloeren'. Met het nieuwe 'Hoomlinevloeren' wordt meteen de koppeling naar onze exclusieve huiscollectie in vloeren duidelijk, bestaande uit pvc, laminaat en parketvloeren. Maar hiermee maken we ook een duidelijke koppeling met ons geselecteerd dealernetwerk in Nederland."

Belangrijke toegevoegde waarde binnen de nieuwe site www.hoomline-vloeren.nl is de nieuwe 'Vloervisualiser' die erin is opgenomen. Hiermee kan de consument op eenvoudige wijze via een foto de gekozen vloeren virtueel in zijn woonomgeving bekijken. "We kiezen met deze ontwikkeling meer dan ooit voor 'gevoel en sfeer', om de consument tot aanschaf van onze prachtige vloeren uit de Hoomlinevloeren-collectie te verleiden." Op de site zal ook ruimte zijn voor referenties van consumenten die al een vloer uit de Hoomlinevloeren-collectie hebben aangeschaft. "We hebben verder binnen onze collectie recentelijk een aantal veranderingen doorgevoerd en collecties uitgebreid. Deze update hebben we nu mooi in onze vernieuwde frisse huisstijl weten onder te brengen," aldus Luuk Schrauwers tot besluit.

(Parketplein, 26-10-2020)

 
Domotex asia/Chinafloor terug in maart 2021

Domotex-Asia-Chinafloor-2020Domotex Asia/Chinafloor 2020. (foto: organisatie)Na een geslaagde editie 2020 in het vroege najaar, zo meldt de organisatie van Domotex asia/Chinafloor in zijn slotbericht, staat komende maart alweer de editie 2021 op stapel. En wel van 24 t/m 26 maart in het Shanghai New International Expo Center in Pudong. De organisatie stelt met tevredenheid vast - "ondanks de wereldwijde uitdagingen voor de gezondheid en de economie" - toch in staat te zijn geweest om een mooi platform te hebben kunnen bieden aan de internationale vloerenhandel. De voorbije editie was vanwege 'het virus' opgeschoven van het voorjaar naar 31 augustus t/m 2 september in het New Exhibition and Convention Center (NECC) in Shanghai. De beurs trok iets meer dan 850 exposanten en bijna 41000 bezoekers. Voor de fysiek afwezigen waren de digitale netwerkelementen Global Flooring Connect en Flooring Without Borders opgezet.

(Parketplein, 26-10-2020)

 
INTR. brengt visgraatparket van Barlinek

INTR-Barlinek-vloerVisgraatparket van Barlinek, nu verkrijgbaar bij INTR.INTR. heeft visgraatparket van Barlinek in zijn assortiment opgenomen. De houten visgraatvloerencollectie van Barlinek is verkrijgbaar in de twee maten 110 mm breed bij 660 mm lang en 130 mm breed bij 725 mm lang, in negen verschillende afwerkingen. De afwerking is extra mat, geheel in overeenstemming met de huidige trend. De groothandel merkt op dat wanneer de consument speciale wensen heeft, deze vloer dan ook als onbehandeld is te leveren aan de vloerenspecialist.

Het grote voordeel van de vloeren van Barlinek is volgens INTR. het Crosslock-systeem. Dit systeem heeft geen linkse en rechtse delen, waardoor veel tijd wordt bespaard tijdens de installatie en het zaagverlies beperkt blijft.

Zijn leverancier Barlinek heeft daarnaast het milieu centraal staan, weet INTR. Zo voert het bedrijf sinds het jaar 2000 het 'one for one'-programma uit, waarbij het planten van een boom wordt medegefinancierd door elk gekocht pakket van Barlinek-vloerdelen dat gemarkeerd is met een logo van dit milieuvriendelijke initiatief. Het 'klantenbos' van Barlinek telt twintig jaar later al bijna vijftien miljoen bomen.

(Parketplein, 23-10-2020)

 
Victoria haalt kapitaal op voor overnames

victoria-plc-logoHet Britse vloerenconglomeraat Victoria Plc laat weten een akkoord te hebben gesloten met KED Victoria Investments met het oog op verdere internationale groei. Victoria wil "snel en vastberaden" stappen zetten om her en der waargenomen overnamekansen te benutten. Dit naar eigen zeggen in het licht van de gebeurtenissen van de afgelopen maanden.

Zijn nieuwe partner is een dochterbedrijf van Koch Equity Development, dat behoort tot het Amerikaanse Koch Industries, een conglomeraat (waartoe onder meer Invista behoort) dat goed is voor een jaaromzet van 115 miljard dollar.

KED heeft toegezegd 175 miljoen pond te investeren (in de vorm van converteerbare preferente aandelen die door Victoria worden uitgegeven) om wat genoemd wordt "de voortdurende groei" van het vloerenbedrijf te ondersteunen.

"De gebeurtenissen van de afgelopen maanden hebben enkele potentieel buitengewone overnamemogelijkheden in Europa en het VK aan het licht gebracht om Victoria aanzienlijk te doen groeien, en het doel van het ophalen van 175 miljoen pond aan nieuw preferent eigen vermogen is om Victoria in staat te stellen snel en vastberaden te handelen om te profiteren van deze potentiële kansen," aldus Victoria.

Koch Industries bezit een diverse groep bedrijven, ook in segmenten van de vloerenindustrie waarin Victoria niet actief is. De directie van Victoria is van mening dat Koch Equity Development en Koch Industries de ideale langetermijnpartners zijn. Victoria ontwerpt, produceert en verdeelt tapijten, ondervloeren, keramische tegels, LVT, kunstgras en allerlei toebehoren.

(Parketplein, 23-10-2020)

 
Parket BerryAlloc met Ultimtec-technologie

Parket-van-BerryAllocParket van BerryAlloc met nieuwe Ultimtec-technologie. (foto: BerryAlloc)BerryAlloc brengt een nieuwe collectie eikenhouten vloeren op de markt die het resultaat heet te zijn van twee jaar researchwerk door de R&D-afdeling en met tal van partners zoals architecten, kleurspecialisten en ontwerpers. Hoe dan ook bijzonder aan de in Frankrijk vervaardigde parketvloeren is de exclusieve Ultimtec-technologie. Toepassing van deze innovatie verenigt naar eigen zeggen de natuurlijke uitstraling van geolied parket met het onderhoudsgemak, de weerstand en de duurzaamheid van gelakt parket.

De lakafwerking van Ultimtec beschermt de parketvloeren, bevat geen solventen of schadelijke chemische stoffen, en wordt verkregen door eerst een laag aan te brengen die rijk is aan aluminiumoxide en vervolgens een uv-bestendige acryllaag. Het resultaat is volgens de fabrikant een stijlvolle afwerking die de structuur en de schakeringen van het hout mooi laat uitkomen.

Ultimtec dient met zijn zeer matte afwerking tegemoet te komen aan de vraag van zowel particulieren als professionals. De matte look wordt door de leverancier uit Menen aangeprezen als nauwelijks te onderscheiden van die van natuurlijk hout. De slijtvastheid van de afwerkingslaag bedraagt overigens meer dan 15.000 Taber CS10-omwentelingen, wat ruim boven de NF-norm ligt, die een minimum van 12.000 omwentelingen vereist.

De collectie bestaat uit 'Les Essentiels', met een kleurenpalet van tien standaardtinten, en 'Les Exclusifs', een premiumassortiment met een tiental sterk bewerkte tinten met extra diepte-effect. Deze meer uitgesproken kleuren zouden volgens BerryAlloc beelden moeten oproepen van 'weidse ruimtes', zoals Lagune bij de wittinten, Carrare bij de beigetinten en Nature en Taïga bij de okertinten. De beschikbare kleurtinten zijn naar eigen zeggen volledig herzien en aangepast aan de verschillende markten.

De technische gegevens van de nieuwe eikenhouten vloeren kort op een rijtje gezet: innovatief Ultimtec-vernis met hoge performantie; High Tech-structuurparket; drie lagen samengevoegd onder hoge druk en lage temperatuur; edelhoutfineer 2,5 of 3,3 mm; houtvezelkern met hoge dichtheid (HDF); tegenlaag in naaldhout. De voordelen van de HDF-structuur zijn een dichtheid van 875 kg/m³, slagvastheid, minder resonantie en beter rendement van de vloerverwarming. Berry Alloc is onderdeel van de Beaulieu International Group.

(Parketplein, 21-10-2020)

 
'BAU Hybride' wordt alsnog 'BAU Online'

Bau 2021 onlineDe megabouwbeurs BAU te München, die volgens een recente aankondiging gehouden zou worden in een hybride vorm (een compacte fysieke beurs, vergezeld van veel digitale presentaties) gaat alsnog uitsluitend online door. Dit houdt in dat exposanten hun bedrijf en hun innovaties digitaal kunnen tonen aan een wereldwijd publiek op wat nu BAU Online heet. De 'beursdagen' blijven 13, 14 en 15 januari 2021. De beslissing volgt op een enquête onder de exposanten, waarin een duidelijke meerderheid aangaf zich te richten op het puur digitale concept.

BAU Online biedt lezingen en forumdiscussies in de vorm van livestreams en opgenomen video's. Daarnaast krijgen bedrijven de mogelijkheid om hun producten virtueel te presenteren in hun eigen online sessies. Om met andere deelnemers van gedachten te wisselen, komen er virtuele netwerkmodules in digitaal formaat. Er zijn ook plannen om de vaste 'BAU Info Talks', met gesprekken tussen vakjournalisten en exposanten, te integreren in de nieuwe opzet. Pas in 2023 komt er dan weer een 'gewone' BAU, zij het met behoud van allerlei digitale toevoegingen. Het specifieke aanbod van de beursorganisatie voor het nieuwe concept wordt de komende dagen naar de klanten gestuurd, onder wie de nodige vloerenaanbieders.

(Parketplein, 21-10-2020)

 
T&G Wood presenteert webshop

Webshop-TG-WoodT&G Wood laat weten dat zijn klanten vanaf vandaag gemakkelijk bestellingen kunnen plaatsen via zijn webshop, een nieuwe ontwikkeling waaraan het bedrijf uit Ede de afgelopen maanden hard heeft gewerkt achter de schermen. Vandaag is de virtuele winkel 'live' gegaan en kunnen klanten via deze weg diverse, naar eigen zeggen 'scherp geprijsde' producten bestellen, zoals lijm, olie, lak, plinten, enzovoorts. Men treft er een uitgebreid assortiment aan, met merken als Rubio Monocoat, Saicos, Bijlard en meer.

T&G Wood biedt de mogelijkheid om alle producten vijf dagen per week te laten bezorgen. Onder het motto 'vóór 12 uur besteld, de volgende werkdag in huis' belooft het bedrijf bovendien een snelle bezorging. De webshop is eenvoudig via de app op de smartphone te zetten, betalen loopt gemakkelijk via iDeal. Hij is te bezoeken via www.tg-woodshop.nl.

(Parketplein, 19-10-2020)

 
Designprijs voor One Ground Design Edition

bologna-parador-museDe vloer 'Bologna' (donker, gerookt eikenhout en ingefreesde motieven) is onderdeel van de collectie.De pas enkele weken terug gelanceerde One Ground Design Edition van Parador heeft nu al een prijs te pakken. De vloerencollectie (zie nieuws van 16 september jl.) is in New York onderscheiden met 'Goud' bij de uitreiking van de MUSE Design Award 2020 voor productontwerp. De MUSE Design Award is een internationale wedstrijd gericht op professionals uit de creatieve en ontwerpbranche. Onder auspiciën van de International Awards Associate (IAA) wordt de prijs uitgereikt door een jury van experts. In het verhaal dat Parador de markt voorschotelt, hebben markante locaties, waaronder de haven van Rotterdam, model gestaan voor de vloeren in de collectie, acht in totaal.

(Parketplein, 19-10-2020)

 
Impermo neemt merk Santana over

Toonzaal-HasseltToonzaal Hasselt. (foto: Impermo)Impermo, één van de grootste verkopers in België op het gebied van tegels, natuursteen en parket, heeft het merk Santana overgenomen uit het faillissement van Santana International, zo meldt Het Nieuwsblad online. De winkels van Santana worden evenwel niet overgenomen door het familiebedrijf uit Belgisch Limburg, dat zelf over een negental verkooppunten beschikt en nu zijn kans schoon ziet om ook kurkvloeren in zijn assortiment op te nemen.

"Met Santana hebben we niet enkel een sterk merk in kurkvloeren in handen, we hebben tegelijk een overeenkomst met dezelfde Portugese leverancier om ons van kwaliteitsvolle kurkvloeren te voorzien," zo zegt bestuurder-zaakvoerder Luk Stultjens van Impermo tegen de krant. Hij beschouwt kurk vanwege de duurzame eigenschappen van het product als een geschikte aanvulling op zijn assortiment. Binnen een maand zal een nieuwe collectie van kurkvloeren van Santana door Impermo worden aangeboden.

De dertig jaar bestaande kurkvloerenspecialist Santana werd zoals bekend eind juli failliet verklaard, volgend op een periode waarin het bedrijf bescherming tegen zijn schuldeisers had aangevraagd om, tevergeefs zo bleek, een nieuwe doorstart te kunnen maken. De tien showrooms gingen dicht en ruim veertig man verloren hun baan.

(Parketplein, 16-10-2020)

 
STEP 1K Ultramat en SKYLT Sealer bij RIGO

Toepassing-van-STEP-ParketlakToepassing van STEP Parketlak 1K Ultramat.RIGO Verffabriek presenteert met trots een tweetal innovaties. Een van de nieuwkomers in zijn assortiment is de STEP Parketlak 1K Ultramat. Deze heet zeer gemakkelijk in het gebruik te zijn - "Even schudden en lakken maar!" zo verzekert de fabrikant - en kent een ultramatte uitstraling. Wat de leverancier in IJmuiden betreft is het de perfecte aanvulling naast zijn 1K-parketlakken met een matte en satijnen afwerking. STEP Parketlak 1K Ultramat heeft geen tweede component nodig en is dus economisch in het gebruik. Hij laat zich combineren met de grondlakken van STEP. Zo verkrijgt men met de STEP Grondlak Warm een mooie, warme uitstraling. RIGO Verffabriek benadrukt dat ook de nieuwe lak in samenwerking met ervaren parketteurs is ontwikkeld. Het product is vanaf 26 oktober verkrijgbaar in de groothandel.

In het SKYLT-programma voor de onzichtbare bescherming van parket, interieurbetimmering en meubels, wordt nu een technologie gelanceerd voor minerale ondergronden. De SKYLT Sealer maakt het behandeld oppervlak waterafstotend. Wanneer deze wordt afgelakt met twee lagen SKYLT Original, blijft het onbehandelde uiterlijk van de vloer of wand behouden en wordt deze beschermd tegen vuil en vlekken. De sealer heft het wateraantrekkende karakter van minerale oppervlakken op, zodat men deze af kan lakken met SKYLT. Hoewel SKYLT Sealer aanvankelijk een lichte verkleuring geeft aan het oppervlak, is daar volgens de fabrikant niets meer van te zien zodra dit is afgewerkt met SKYLT Original. Aanbevolen toepassing is een aanrechtblad, vloer van beton ciré of een stoere, industriële wand van cement. Kortom, zo stelt RIGO Verffabriek, zo behoudt men het pure en authentieke karakter van het object. Deze is vanaf 19 oktober verkrijgbaar.

(Parketplein, 16-10-2020)

 
Vloerenbeurs Harrogate ruim half jaar later

Next-TFShow-logoDe eerstvolgende editie van de toonaangevende Britse vloerenbeurs The Flooring Show zal volgend jaar in de vertrouwde maand september plaatsvinden. De editie 2020 werd eerst verschoven naar eind februari van het komende jaar, maar de organisatie noemt het waarschijnlijk dat er dan nog altijd beperkingen zijn vanwege de pandemie en acht het van belang om pas bijeen te komen wanneer de omstandigheden meer zekerheid bieden. De nieuwe datum wordt 19 t/m 21 september 2021, de locatie is het Harrogate Convention Centre. In de tussentijd kan men vanaf begin volgend jaar terecht op een nieuw online platform, dat The Flooring Showroom is gedoopt en nieuws van honderden merken belooft te presenteren.

De hoofdmoot van het aanbod op The Flooring Show wordt gevormd door Britse fabrikanten. Nederlandse exposanten op de huidige exposantenlijst zijn Betap, Bijlard International, Condor Carpets en Unifloor Underlay Systems. Vlaamse aanbieders zijn onder meer Associated Weavers, Balta, BerryAlloc, Lano en Millennium Weavers Europe. In onze contreien evenzo bekende namen zijn voorts F. Ball, Roberts en Uzin.

(Parketplein, 16-10-2020)

 
Cotap brengt nieuwe vtwonen PVC-collectie
VisgraatmotiefVisgraatmotief.
Kasteel-dessin'Kasteel'-dessin.

 

 

Cotap heeft in samenwerking met de stylisten van vtwonen een fraaie, natuurgetrouwe PVC-collectie met 'vtwonen twist' ontwikkeld. De collectie is afgestemd op de jongste woontrends en bestaat uit een extra brede plank, diverse patroonvloeren waaronder een Hongaarse punt en visgraatmotief, plus twee tegeldecoren die ook verkrijgbaar zijn in een extra grote afmeting.

Tegel-in-betonlookTegel in betonlook.

"Met vier unieke patronen is er in deze collectie voor ieder interieur een passende vloer. De vtwonen PVC-vloeren zijn niet alleen mooi, maar ook oersterk, makkelijk in onderhoud, waterbestendig en geschikt voor vloerverwarming. Door de geluiddempende onderlaag van 10dB zijn de vloeren ook nog eens heerlijk stil," zo stelt Cotap. Belangstellenden kunnen de collectie bekijken op www.cotap.nl/vtwonen-pvc. De nieuwste editie van het magazine (nummer 10) bevat een artikel over de collectie.

(Parketplein, 16-10-2020)

 
Vloerenretailer schiet lokale horeca te hulp

LP-Den-HaagVestiging Den Haag. (foto: Laminaat en Parket)Laminaat en Parket pakt op een sympathieke wijze wat publiciteit mee met de aankondiging dat horecaondernemers, in het achttal plaatsen waar de winkelketen is gevestigd, een steuntje in de rug krijgen. Klanten van de vloerenwinkel ontvangen bij iedere bestelling vanaf duizend euro een voucher ter waarde van vijftig euro, die zij kunnen inwisselen bij een horecazaak naar keuze. Daarnaast geeft het bedrijf van Floris Jeurissen getroffen restaurant- en kroegeigenaren de kans om, tenminste zolang ze gesloten zijn, tegen kostprijs een nieuwe vloer te leggen, door zijn eigen winstmarge van de (vloer)producten te halen. Leveranciers als COREtec en Belakos zijn inmiddels bij het initiatief betrokken via het beschikbaar stellen van bedragen waarmee klanten extra restauranttegoed krijgen.

(Parketplein, 16-10-2020)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

woca-no1-olie


ankerwelBanner-1

Plinten & Profielen Centrale

meister

meister

meister

 

Floor Forum

FF-143FFI-111

FLOOR FORUM. Vakblad voor import, export, distributie en plaatsing van parket, laminaat, vinyl-, PVC-, kurk- en bamboevloeren en alle gerelateerde onderhoudsproducten en machines in de Benelux en Frankrijk. Oplage: 12.728 ex. in de Benelux en 4.226 ex. in Frankrijk.

FLOOR FORUM INTERNATIONAL. Onafhankelijk vakblad (met centraal zwaartepunt binnen de UK en Ierland) voor de internationale lezersmarkt.
Engelstalig. Gratis verspreiding.
Oplage: 14.446 ex.

Klik onze banner voor een abonnement of meer info

In ons november nummer van Floor Forum: 

  • Special Italië
  • Dossier Luchtbevochtigers voor consument
  • Dossier Traprenovatie
  • Dossier Aanbieders laminaat in XXL-formaat
  • Dossier Overlakbare olie
  • Dossier Producenten Hongaarse punt en visgraat

En veel meer

www.floor-forum.com

sales@media-pact.com