unifloor216

Heditex-hydro-coreFlamingo 2019 prijslijst

banner SKYLT

nieuws
Omzet bouw (voorlopig) nog in de lift

cbs-logoDe omzet van de bouw is in het eerste kwartaal van 2019 met 11,4 procent gestegen vergeleken met een jaar eerder. Het is meer dan tien jaar geleden, zo memoreert het CBS, dat de bouwomzet zo sterk klimt in een eerste kwartaal. In alle branches groeit de omzet met meer dan 10 procent. Zo boeken de gespecialiseerde bouwbedrijven een omzettoename van 10,5 procent in deze periode. Het deelsegment van de specialisten in het afwerken van gebouwen behaalt een groei van 7,9 procent. Daartoe behoren bedrijven in de afwerking van vloeren en wanden, naast schilders en glaszetters, stukadoors en bouwtimmeraars.

In het eerste kwartaal blijkt daarentegen voor de bouw van slechts zo’n 12,5 duizend woningen een vergunning te zijn afgegeven, ruim een kwart minder dan in het eerste kwartaal van 2018 en het laagste aantal in drie jaar tijd. Daarnaast zijn de totale bouwkosten van afgegeven vergunningen voor de bouw en verbouw van woningen en bedrijfsgebouwen in het eerste kwartaal met 8 procent gedaald. Terwijl de bouwkosten voor de bouw en verbouw van woningen met bijna 17 procent zakken, stijgen de vergunde bouwkosten voor de bedrijfssector juist met ruim 10 procent.

(Parketplein, 24-05-2019)

 
DryTiling: keramische tegels zonder lijm

Logo DrytilingDe Duitse vloerenmaker Classen en bedrijfsadviseurs Scholz & Partner, tevens aanjagers van innovatie, gaan samenwerken bij het op de markt brengen van de zogeheten DryTiling-technologie. Dit betreft een gepatenteerde, zwevende installatietechniek voor keramische tegels (of van natuursteen) zonder lijm te hoeven gebruiken. Het leggen van de tegels wordt voorgesteld als zeer snel te voltooien en bijzonder eenvoudig, zodat deze werkzaamheden zakelijk ook in beeld komen van anderen dan specialisten op dit vlak. De samenwerkende bedrijven noemen onder meer vloerenleggers, schilders en timmerlieden.

“Dit innovatieve installatiesysteem herbergt een vergelijkbaar potentieel in termen van vereenvoudiging en versnelling van de plaatsing van keramische tegels, als meer dan twintig jaar geleden de kliksystemen voor laminaat- en designvloeren,” aldus Karl-Heinz Scholz van Scholz & Partner in een persbericht. Afgaande op de door de bedrijven genoemde octrooien maakt het installatiesysteem gebruik van een geprepareerde onderlaag van kurkgranulaat, die zich mede door het gewicht van de keramisch tegel als het ware vastzuigt aan de ondergrond.

(Parketplein, 24-05-2019)

 
Workshop NK Parketleggen 2019
Festool-demonstreertFestool demonstreert.
RIGO-aan-de-slagRIGO aan de slag met Skylt.
Belangstelling-voor-StaufBelangstelling voor Stauf.

Ter voorbereiding op het NK Parketleggen in september heeft, naar goede gewoonte, een workshop voor de deelnemers plaatsgevonden. Afgelopen maandag kwam de groep bijeen bij de PPC in Wijk bij Duurstede.

Dit jaar krijgt het kampioenschap overigens een buitenlands tintje… René Caran uit Tsjechië zal met de jury meelopen en brengt twee parketteurs uit Polen en Roemenië mee. De buitenlandse collega's zullen buiten mededinging meedoen aan de wedstrijd en tillen het aantal uitdagers naar 27. Voor de deelnemers zal het over en weer interessant zijn om op deze manier kennis te maken met elkaars ervaring.

In de workshop konden de titelkandidaten alvast de opdracht zien, aan de hand waarvan de nodige tips en tricks door de sponsors werden gegeven. De opdracht betreft een half (tafel-)blad, opgebouwd uit Eiken (door Kerkhofs te leveren) in verschillende uitvoeringen en daardoor kleurschakeringen, waarin bovendien het nodige freeswerk zal voorkomen. Het geheel wordt met Stauf verlijmd en met overlakbare olie van Skylt afgewerkt.

De workshops werden gehouden door Jan-Willem van der Linden van Stauf, Chris de Vries van RIGO en Hans Bos namens Festool. RIGO liet diverse testen met de overlakbare kleurolie zien. Festool speelde in op zijn noviteit van ‘de blue tooth aangestuurde stofzuiger’ en legde uit hoe het freeswerk van de opdracht het beste uitgevoerd kan worden.

Tussendoor werd genoten van een heerlijke door PPC verzorgde lunch. De dag werd afgesloten met een uitgebreide rondleiding door het bedrijfspand van de gastheer, met speciale aandacht voor zijn Experience Center en recente uitbreiding. Al met al, zo stelt Walter Esch van het Platform Parketbranche, weer een bijzonder geslaagde dag en een goede start in de aanloop naar het NKP! Het kampioenschap wordt gelijktijdig gehouden met de beurs InCoDa, op 15, 16 en 17 september in Gorinchem.

NKP-2019-Sponsorblok

(Parketplein, 22-05-2019)

 
Opnieuw geslaagde fietstocht PPC

PPC-FietstochtZo’n honderdvijftig sportieve klanten en leveranciers van de PPC op weg naar de Utrechtse Heuvelrug.Afgelopen zondag stond de fietstocht voor de klanten van de PPC weer op de kalender. Raasden de wielrenners vorig jaar nog door de Betuwe, nu moesten echte hoogtemeters worden gemaakt op de Utrechtse Heuvelrug. Bijna honderdvijftig deelnemers genoten volgens de organisator van een fantastische rit door de bossen. “Dankzij mede-sponsoren RIGO Verffabriek en Quick-Step waren ze allemaal herkenbaar aan prachtige shirts, een mooi gezicht om een grote groep wielrenners ‘strak in het pak’ te zien fietsen,” aldus de groothandel in Wijk bij Duurstede.

Het startschot werd gegeven door PPC-medewerker van het eerste uur Hans de Ruiter. De tussenstop met appeltaart en na afloop de Radler en broodjes kroket maakten de tocht compleet. “Het is mooi om te zien hoeveel sportieve klanten en leveranciers we hebben en samen eens even echt wat anders te doen,” vindt Peter Klaassen. “We hopen het volgend jaar weer zo’n mooi evenement neer te kunnen zetten!”

(Parketplein, 22-05-2019)

 
Duitsland: laminaat verder op z’n retour

branchenradar-logoDe Duitse markt voor vloerbedekkingen en parket is ook in 2018 in bescheiden mate gegroeid. In alle productgroepen kon groei worden opgetekend, met uitzondering van laminaat, waar de neerwaartse beweging zich bleef versnellen. Zo blijkt uit geactualiseerde marktonderzoeken van bureau BRANCHENRADAR.com naar parket, textiele vloerbedekkingen en elastische vloerbedekkingen & laminaat in Duitsland in 2019.

Dankzij de gunstige gang van zaken in de woningbouw bij onze oosterburen namen de producentenomzetten met vloerbedekkingen en parket vorig jaar met 1,0 procent toe tot 2708 miljoen euro. Alle productgroepen leverden een bijdrage aan de groei, behalve dus laminaat. Met een daling van de producentenomzet van 4,3 procent ten opzichte van het voorgaande jaar tot nu 461 miljoen euro, versnelde opnieuw de neerwaartse beweging bij het laminaat. Alleen al in de afgelopen drie jaar heeft de Duitse laminaatmarkt goed een kwart van zijn volume verloren, zo turven de onderzoekers.

tabel-duitsland-laminaat

Het merendeel van deze achteruitgang werd ‘gekannibaliseerd’ door designvloeren/LVT. Zoals uit het onderzoek blijkt, kwam aan deze substitutie ook in 2018 geen einde. In vergelijking met 2017 stegen de omzetten van de fabrikanten met 4,9 procent tot circa 665 miljoen euro, wat betekent dat deze productgroep de grootste is op de Duitse markt. Het marktaandeel van designvloeren/LVT is er opgelopen tot op een haar na 25 procent. Een grotendeels stabiele ontwikkeling wordt genoteerd voor de overige (de ‘klassieke’) elastische vloerbedekkingen. De omzet in deze productgroep nam met 0,5 procent toe tot bijna 563 miljoen euro.

De parketmarkt ontwikkelde zich eveneens positief. De omzet van ongeveer 492 miljoen euro lag 2,3 procent hoger dan het jaar ervoor. Een bijdrage aan de groei werd geleverd door alle deelsegmenten, met uitzondering van drielaags parket, waarvan de omzet met krap een half procent kromp.

De textiele vloerbedekkingen tot besluit wisten afgelopen jaar ook een bescheiden omzetstijging ten opzichte van het voorgaande jaar te boeken, met 0,6 procent tot 527 miljoen euro. Dit valt volgens de onderzoekers voornamelijk terug te voeren tot een aanzienlijke toename van de vraag in de projectensector.

(Parketplein, 20-05-2019)

 
‘Absurde tarieven vakmensen fabeltje’

Charles-VerhoefCharles Verhoef: ‘Niet ‘dure’ zzp’ers spelen de bouw parten, maar tekort aan vakmensen.’Uit een enquête van Zelfstandigen Bouw onder 1000 zzp’ers in de bouw, hout of techniek blijkt dat 43 procent van hen momenteel een tarief hanteert van minder dan 40 euro per uur. Eveneens 43 procent vraagt tussen de 40 en 45 euro per uur. Slechts 14 procent van de zzp’ers vraagt meer dan 45 euro.

Aanleiding voor het onderzoek waren naar eigen zeggen geluiden dat zzp’ers misbruik zouden maken van het groeiend tekort aan vakmensen en ‘absurde’ tarieven zouden afdwingen, wat vooral de bouw van broodnodige woningen zou afremmen. Zelfstandigen Bouw noemt dit een ‘fabeltje’, zijn enquête toont immers aan dat een zzp’er gemiddeld niet meer kost dan een werknemer (40-45 euro). Volgens voorzitter Charles Verhoef speelt het tekort aan vakmensen de bouw parten, niet de vermeend dure zzp’ers.

(Parketplein, 20-05-2019)

 
Leerzame praktijkdagen parketopleiding
praktijkdagen1
praktijkdagen2
praktijkdagen3
praktijkdagen4
praktijkdagen5
praktijkdagen6

De praktijkdagen van de parketopleiding ROCMN zijn de afgelopen tijd weer afgerond voor niveau 2 en 3. De school in Nieuwegein had op deze praktijkdagen de firma Overmat, vertegenwoordigd door Ronald Joosen en Frank van Berkom (bovenste foto), uitgenodigd om aan de niveau-2’ers de nodige informatie te verschaffen over het afschuren, oliën en lakken van parketvloeren. Aan de orde kwam ook de vraag welke voorbereidingen de leerlingen moesten treffen om hun product tot een goed einde te brengen. “Ter voorbereiding hadden wij al verschillende parketeilanden geschuurd en voorbereid voor het oliën en lakken van de parketvloeren,” zo vertelt parketopleider Fred Witkamp. “Wat is het effect als men van tevoren de vloeren benat? Vooral met kleurolie? Wat gebeurt er als je natte voetstappen op je pas geschuurde vloer hebt en daarna gaat oliën? Overmat liet zien hoe je deze plekken in de natte olie kan verwijderen.”

Witkamp vervolgt: “Als je met slechte condities, zoals warme en droge omstandigheden, staat te lakken krijg je aanzetten en strepen in je lakvloer. Overmat gaf de leerlingen duidelijk uitleg hoe met deze situaties om te gaan. Bij de eerste laklaag heeft men bewust verdikkingen in de laklaag aangebracht om te laten zien waar men tegenaan kan lopen. Gewoon laten drogen en de tweede laag aanbrengen. Tussen de tweede en derde laklaag de vloer aanzetten om vervolgens af te lakken. Natuurlijk 1:10 lakken was het devies. Het uiteindelijke resultaat was een strak gelakt eiland waarop van de aanzetten niets meer te zien was.” De producten waarmee werd gewerkt waren beide van Floorservice: de lak betreft de Floorservice Nature Protect 2K, de olie de Floorservice HWO 2K.

Zoals wellicht bekend, maakt de parketopleiding dankbaar gebruik van de oliën en lakken die zij van de fabrikanten krijgt om met de leerlingen te testen. “Zo hadden wij een half jaar geleden van WOCA de Diamond Oil Active gekregen om uit te proberen. Wij hadden ook de nodige instructies meegekregen hoe met dit product om te gaan. Met de niveau 3-leerlingen zijn we aan de slag gegaan om de WOCA aan te brengen,” zo vervolgt de parketopleider. “Wat is het effect om vooraf de vloer met intensief reiniger te behandelen? Heeft het zin om de vloer, wanneer deze in de olie staat, tussendoor met een schuurpad te behandelen? Daarna af te poetsen met pad en doeken?” Witkamp kon vaststellen: “Dat benatten verschil geeft was wel duidelijk, maar de schuurpad liet geen verschil in uitstraling zien. Uiteindelijk hadden we een mooi geoliede vloer die de volgende dag droog en beloopbaar was. Wat zeker toen goed te zien was, was de scheiding tussen benat en droog geolied. Het benatte stuk was witter dan de rest van het proefstuk.”

De mensen van de parketopleiding kijken terug op al met al weer leerzame dagen voor de leerlingen, die opnieuw het nodige hebben opgestoken over lakken en oliën. Parketopleiders Jan van der Kroef en Fred Witkamp bedanken bij deze de bedrijven die belangeloos producten (oliën en lakken) of materialen (parket, isolatie, plinten en laminaat) ter beschikking stellen. “De leerlingen en wij zijn er blij mee,” zo besluiten zij.

(Parketplein, 17-05-2019)

 
Maatparket winnaar Meister-actie Heditex

Vertegenwoordiger-HilbertVertegenwoordiger Hilbert de Jong van Heditex (links) overhandigt de prijs aan winnaars Baukje en André Haringsma van Maatparket.Bij Heditex liep onlangs een leuke klantenactie, met kans op een reis voor twee personen naar Gran Canaria. Relaties die afgelopen maart een laminaatvloer van Meister uit de NL-collectie bestelden bij de groothandel in Vlaardingen, lootten automatisch mee, waarbij gold dat hoe meer orders men plaatste, hoe groter de kans was op deze geheel verzorgde vakantie naar het Spaanse eiland.

Onder de deelnemers is een winnaar getrokken, met als uitkomst: de firma Maatparket in Baarn. Eigenaren André en Baukje Haringsma van dit traditioneel ambachtelijk bedrijf kregen vanmorgen hun cheque overhandigd van vertegenwoordiger Hilbert de Jong. In mei en/of juni mogen zij hun koffers pakken met als bestemming de populaire badplaats Playa del Inglés.

(Parketplein, 17-05-2019)

 
ITC opent onderzoek naar vinylimport VS

unilin-ip-Logo-i4fIn de Verenigde Staten heeft de International Trade Commission (ITC) vorige week opdracht gegeven voor een onderzoek naar de import in het land van vinylvloerproducten die niet zijn voorzien van een licentie . Dit naar aanleiding van een klacht van de afdeling intellectueel eigendom van Unilin, eind maart ingediend samen met Mohawk Industries en IVC US.

De klacht werd ingediend tegen maar liefst 45 bedrijven, waaronder (Chinese) fabrikanten, importeurs, distributeurs en verkopers in de detailhandel van LVT, WPC en SPC, die inbreuk zouden maken op een drietal Amerikaanse octrooien van Unilin IP. De Mohawk-dochter vraagt niet alleen om een uitsluitingsbevel (marktverbod) tegen de 45 specifiek genoemde betrokkenen, maar evenzo om een algemeen uitsluitingsbevel tegen alle geïmporteerde vinylvloeren die inbreuk maken op de Amerikaanse patenten die in de klacht worden aangegeven. Unilin IP onderstreept dat de ITC het onderzoek beval in te stellen ondanks een verklaring van I4F vorige maand, waarin werd beweerd dat het voorgestelde uitsluitingsbevel strijdig met het algemeen belang zou zijn.

De octrooien in kwestie betreffen installatiemechanieken en de samenstelling van rigide of meerlaagse vinylvloerpanelen. Unilin IP veronderstelt dat een groot deel van de inbreuk makende producten onder licentie van I4F zijn gemaakt. Eind maart werd door de klagende partij gesteld dat een besluit van de ITC om een algemeen uitsluitingsbevel uit te vaardigen, waarmee alle inbreukmakende producten aan de Amerikaanse grens subiet tegengehouden kunnen worden, binnen 12 tot 18 maanden kan worden gepubliceerd.

I4F reageerde destijds direct door de aanklacht van Unilin “tegen vrijwel alle Chinese fabrikanten” te betitelen als “ongepaste bangmakerij”, en een “regelrechte aanval op vrijhandel, evenals op keuzevrijheid, aangezien dit de Amerikaanse consumenten probeert tegen te werken in het kiezen van de vloerproducten naar hun voorkeur.”

(Parketplein, 15-05-2019)

 
Mooie CBS-cijfers eerste kwartaal

De winkels in meubels en woninginrichting algemeen assortiment hebben in het eerste kwartaal een omzetgroei van 4,6 procent geboekt, bij een volumestijging van 3,5 procent, zo meldt het CBS op basis van nog voorlopige cijfers. Na al toenames van 2,3 en 6,6 procent in respectievelijk januari en februari, kan in maart een omzetgroei van 5,1 procent worden bijgeschreven. De volumestijging van 3,5 procent is toch wel opvallend in het licht van de precies vlakke ontwikkeling (0,0 procent) die de woonwinkels in het afgelopen jaar 2018 opschreven.

cbs-retail-maart19

De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (waaronder de winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren) sluiten het eerste kwartaal af met een omzetgroei van niet minder dan 8,0 procent, bij een volumegroei van 8,7 procent. Zij boeken drie maanden op rij goede prestaties, met 6,7 procent (januari), 9,6 procent (februari) en 7,8 procent (maart) omzetgroei. Hun volumegroei van 8,7 procent ligt een stuk boven die van 2018, met toen 4,6 procent.

De detailhandel als geheel behaalt in het voorbije kwartaal een omzetgroei van 3,5 procent, na een plus van 4,4 procent in maart. De winkels in non-foodartikelen sluiten het beginkwartaal af met een plus van 2,5 procent, na 2,6 procent vooruitgang in de derde maand. Koplopers in de maand maart zijn overigens opnieuw de winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), getuige een groei van 21,6 procent.

(Parketplein, 15-05-2019)

 
Mapei verhuist van Almelo naar Apeldoorn

Impressie-nieuwbouwImpressie nieuwbouw.Mapei verwacht vanaf maandag 27 mei a.s. operationeel te zijn op zijn nieuwe locatie in Apeldoorn. Het magazijn zat al in deze gemeente, maar verhuist mee naar de nieuwbouw. Daar zullen de meest gangbare producten op voorraad staan op een oppervlak van 2750 vierkante meter. Op de centrale locatie bevinden zich voorts het kantoor, de showroom, het trainingscentrum en ook twee laaddocks, een weegbrug en een ‘24/7’-afhaalpunt. Het nieuwe pand staat aan de Oude Apeldoornseweg 37K, vlak bij de A1, afslag 20 Apeldoorn-Zuid. Paul Spee is de directeur, Wilco Bekkers de verkoopleider.

Spee stelt dat de verhuizing naar het voormalige Philips-terrein (op bedrijventerrein Malkenschoten) ruimte biedt voor groei op verschillende productlijnen. Op de Nederlandse markt levert Mapei tegel- en natuursteenlijmen, lijmen voor vloerbedekking, parket en kunstgras, muurcoatings, kunstharsvloeren, cementeuze vloei- en terrazzovloeren en versterkingsmiddelen voor verouderde contructies.

Dit jaar viert de Nederlandse tak van het Italiaanse familiebedrijf tevens zijn tienjarig bestaan in ons land, met tot nu Almelo als uitvalsbasis. [Zie nieuwsitem ‘Mapei Nederland start op’ van 20-11-2009]. Een officieel openingsfeest van het nieuwe pand kan men tegemoet zien aan het eind van de zomer.

(Parketplein, 15-05-2019)

 
Primeur voor hoofd duurzaamheid Aspecta

Rochelle-Routman ILFI AwardRochelle Routman (midden) is “zeer vereerd” met de Living Future Hero Award van het International Living Future Institute, die haar werd overhandigd door Jason F. McLennan (McLennan Design/ILFI) en Amanda Sturgeon (ILFI).Rochelle Routman, hoofd duurzaamheid (voluit ‘Chief Sustainability Officer’) van Aspecta/Metroflor is de eerste persoon uit de hoek van de industriële bedrijven die een Living Future Hero Award van het International Living Future Institute (ILFI) in ontvangst heeft mogen nemen. De jaarlijkse bekroning betekent erkenning voor mensen die zich inzetten voor wat genoemd wordt het scheppen van een ‘levende toekomst’, meer concreet door hun toewijding aan ILFI-programma’s als Declare, JUST, de Living Building Challenge en de Living Product Challenge. De uitreiking van de onderscheiding vond plaats op 2 mei jl. in Seattle tijdens de Living Future UnConference.

De conferentie is een vier dagen durend leer- en netwerkevenement van het ILFI dat in het teken staat van duurzame ontwikkelingen in vormgeving en het bevorderen van stappen op ecologisch gebied. James Connelly, die in het bestuur zit van het ILFI, noemt Routman “een onvermoeibaar pleitbezorger van de Living Future-beginselen, iemand die het werk van ILFI krachtig heeft bevorderd en ondersteund in meerdere rollen bij een aantal toonaangevende productiebedrijven, meest recentelijk als de Chief Sustainability Officer voor Metroflor/Aspecta.”

Het International Living Future Institute is een non-profitorganisatie die naar eigen zeggen werkt aan de opbouw van een ecologisch bewuste, ‘herstellende’ wereld. ILFI heeft onder meer de Living Building Challenge onder zijn hoede, een uiterst strenge standaard voor ‘groen’ bouwen, naast programma’s als de Living Product Challenge, de Living Community Challenge en de Reveal-, Declare- en Just-labels. Deze programma's hebben de ambitie om niets minder dan een ‘groen’ raamwerk te vormen voor het leven in deze eeuw.

(Parketplein, 13-05-2019)

 
VS verhogen invoertarief goederen China

china-usa-flagsDe door de Amerikaanse president Trump aangekondigde verhoging van de ‘strafheffing’ van 10 naar 25 procent op zo’n 200 miljard dollar aan Chinese importgoederen is vandaag daadwerkelijk ingevoerd. Op de lijst van betrokken goederen staan ook allerlei soorten vloerbedekking, van textiel tot hout, kurk en bamboe en van vinyl plus LVT tot rubber. De Chinese overheid heeft inmiddels niet nader omschreven tegenmaatregelen aangekondigd.

Ondertussen spreken delegaties van beide landen vandaag in Washington verder over hun handelsrelatie en is Trump alweer bezig met het voorbereiden van importheffingen van 25 procent op nog eens 325 miljard dollar aan Chinese goederen, die tot nu niet worden belast.

Zeker geruststellend (en wie weet onderdeel van het onderhandelingsspel…) is wel dat de huidige maatregel alleen goederen betreft die vanaf vandaag vanuit Chinese havens worden verscheept. Per vrachtschip doen die er ruim een maand over om de VS te bereiken. De onderhandelaars hebben dus nog even de tijd om alsnog tot overeenstemming te komen en het gevaar van een ferme strafheffing af te wenden.

(Parketplein, 10-05-2019)

 
Atelier Passe Partout wint prijs in VS

AtelierPassePartoutParketvloer met bijzonder inlegwerk van Atelier Passe Partout beloond met onderscheiding (foto met dank aan hardwoodfloorsmag.com).Atelier Passe Partout uit Mechelen in België is in de Verenigde Staten onderscheiden met een award voor ‘Wood Floor of the Year’, editie 2019. Het bedrijf van Felip Redant ging aan de haal met de prijs in de categorie ‘Best Parquetry/Inlay Application’. De winnaars van de wedstrijd om de ‘Wood Floor of the Year’ worden sinds 1990 door de National Wood Flooring Association (NWFA) bekendgemaakt. De awards zijn bedoeld om innovatief vakmanschap en vernieuwende vormgeving op het gebied van parketvloeren te bevorderen en te belonen. Een jury bestaande uit leden van technische adviesraden en belangrijke mensen uit de branche, beoordeelde de acht afzonderlijke categorieën.

(Parketplein, 10-05-2019)

 
Goed bezocht COREtec-Event Scheveningen
Aan-boord-met-CoretecAan boord met COREtec; zoekplaatje met een aantal bekende gezichten.
Demonstratie-van-het-leggenDemonstratie van het leggen van de COREtec-visgraat.
Coretec-en-Jan-DoscheCOREtec en Jan Dossche kunnen terugkijken op een geslaagd Event.

Afgelopen maandag organiseerde COREtec zijn inmiddels jaarlijks terugkerend Event; ditmaal toepasselijk omgedoopt tot ‘Visgraat Event’, maar daarover later meer. Locatie was het nieuwe restaurant ‘Encore by Simonis’ in de haven van Scheveningen. De presentatie kon rekenen op veel belangstelling. Maar liefst 220 geïnteresseerden waren op de uitnodiging afgekomen. En daarmee kan men gerust stellen dat COREtec in België en in Nederland ‘de wind in de zeilen’ heeft. Iets wat de leverancier toepasselijk (en letterlijk) vierde door de aanwezigen later op de dag te trakteren op een boottocht op de Noordzee. Het Event werd mede mogelijk gemaakt door de diverse groothandels in Nederland en België, waaronder INTR, Headlam, Dersimo en Yepp.

Het-Coretec-vaandelHet COREtec-vaandel hoog in de mast.

Na de ontvangst met koffie en thee en een persoonlijk en hartelijk onthaal door Jan Dossche (president USFloors International) in de ochtend, volgde een presentatie van de nieuwe visgraat-collectie van COREtec met een demonstratie en een legworkshop. Met de nieuwe reeks speelt COREtec in op de vraag vanuit de markt, vooral vanuit Nederland, naar een visgraatvariant bij zijn collectie Naturals. Het product gooide in het begin van dit jaar al hoge ogen op diverse belangrijke vakevenementen en beleefde nu op een ideale locatie, de nostalgische vissershaven van Scheveningen, de kick-off voor de Benelux.

“Het was een fantastisch event met een heel grote opkomst. We zijn trots op wat we op zeer korte termijn hebben bereikt met de talrijk aanwezige Nederlandse en Belgische klanten. USFloors/COREtec organiseert dit event inmiddels voor het derde jaar op rij,” zo stelt een tevreden Jan Dossche. “In 2019 bewijst COREtec waarom het dé revelatie in harde vloerbekleding is. Met nieuwe designs en nieuwe producten, nog sterkere vloeren en bovendien de gemakkelijkste installatie in de sector.”

Stijn Windels, marketing director bij COREtec: “De populaire Naturals Collectie, met authentieke en natuurlijke houttexturen, is nu ook deels beschikbaar in visgraatmotief. Ook hier ligt de nadruk op de gebruiksvriendelijke en eenvoudige installatie dankzij het handige A&B-kliksysteem. Verder breidt COREtec ook het ProPlus-gamma van ultrasterke, krasbestendige vloeren voor commerciële ruimtes met veel voetverkeer, uit met twintig nieuwe dessins en een groter formaat.”

“Een dikke pluim voor COREtec. Een zeer goede organisatie zoals altijd, met een schitterende locatie en heel goede workshops en presentaties,” zo oordeelt Anthony Graham van Headlam.

Het-event-trokHet Event trok een groot aantal belangstellenden. Sander-Groen-Jan-DoscheSander Groen (midden) ontvangt namens Woonmode uit Rijswijk de Award voor de beste verkoop in Nederland uit handen van Jan Dossche (links).

De dag werd afgesloten met een ‘visrijke’ lunch, zoals men die van een gerenommeerd visrestaurant als Encore by Simonis mag verwachten en die de aanwezigen zich dan ook goed lieten smaken. Aan het eind van de dag werden ook nog twee Awards uitgereikt: Woonmode uit Rijswijk won de Award voor de beste verkoop in Nederland in 2018 en Floorhouse won de Award voor de verkoop in België in het voorbije jaar.

(Parketplein, 08-05-2019)

 
HocoHolz verkocht aan investeerder

HocoHolz parketbrochureParketbrochure HOCO.HocoHolz Hofstetter & Co. Holzindustrie (‘HOCO’) komt in handen van de Zwitserse investeerder Nexus Investments GmbH, een van de naar verluidt twee overnamekandidaten die zich de laatste tijd hadden aangediend. De in Beieren gevestigde parket- en plintenfabrikant, opgericht in 1954, zag zich eind maart gedwongen om insolventie aan te vragen. De nieuwe eigenaar wil volgens de regionale pers alle 160 werknemers behouden en de productie in Eggenfelden weer volledig opstarten. Nexus Investments GmbH is betrokken bij verscheidene ondernemingen in het houtverwerkende segment.

(Parketplein, 08-05-2019)

 
Ambachtsacademie nu ook voor 40-plussers

beeld-ambachtnederland-logoKandidaten die een opleiding bij de Ambachtsacademie willen volgen hoeven niet langer boven de vijftig te zijn. Het ministerie van SZW heeft op verzoek van de organisatie besloten om vanaf nu ook subsidie toe te kennen voor de opleidingstrajecten van kandidaten die veertig jaar of ouder zijn. De eis dat een kandidaat werkloos moet zijn is gehandhaafd. De Ambachtsacademie stelt met tevredenheid vast dat dit betekent dat de kans op kandidaten met interesse in een opleiding in fysiek zwaardere ambachten groter wordt. Maar ook dat kandidaten worden opgeleid die een bedrijf op kortere termijn willen overnemen. Tot de opleidingen tot ambachtelijk ondernemer behoren onder meer die voor parketteur, meubelmaker, meubelstoffeerder en standbouwer.

(Parketplein, 08-05-2019)

 
‘Tariff man’ Trump zet de boel op scherp

Donald-TrumpTrump: ‘No!’President Trump van de Verenigde Staten heeft China gisteren via een tweet gedreigd om de huidige importheffing van 10 procent op 200 miljard dollar aan goederen uit dit land met ingang van vrijdag aanstaande (alsnog) te verhogen naar 25 procent, een stap die de voorbije maanden twee maal werd afgeblazen. Dit zou eveneens betekenen dat een hele reeks aan vloerbedekkingen uit China belast zou worden met een heffing aan de grens van 25 procent, waar dat nu nog een min of meer dragelijke 10 procent is. En nog eens 325 miljard dollar aan andere goederen die China nu onbelast naar de VS stuurt, komt volgens Trump ‘binnenkort’ in aanmerking voor een importtarief van 25 procent. “The Trade Deal with China continues, but too slowly, as they attempt to renegotiate. No!,” zo motiveerde de president zondag zijn voornemen op Twitter.

Vanmiddag was onduidelijk of China, dat vooralsnog geen tegenmaatregelen heeft afgekondigd, gaat deelnemen aan de voor overmorgen geplande overlegronde over de gewenste handelsrelatie tussen beide landen, dan wel uitstelt vraagt. Kenners hielden er tot gisteren rekening mee dat beide landen op 10 mei tot overeenstemming zouden komen in hun dispuut. De Wall Street Journal stelt overigens dat een verhoging van de invoerheffing naar 25 procent per vrijdag te kort dag is voor de Amerikaanse handelsafgevaardigde Lightizer, die meer voorbereidingstijd van Amerikaanse bedrijven nodig acht.

(Parketplein, 06-05-2019)

 
Woningmarkt drukt barometer woonbranche

De ‘woonbranche economische barometer’, trouw elke maand opgesteld door Van Es Marketing Services, is dieper in het rood beland in april. Hij sluit de maand af op een stand van minus 10,5, een daling van ruim 3 punten ten opzichte van maart. De verslechtering wordt grotendeels veroorzaakt door een afname van het aantal woningtransacties. Maar ook de weekomzetmutaties van woondetaillisten laten bij het onderzoeksbureau een neergaande beweging zien.

BARO1904Lichte stijging vertrouwen consumenten en producenten weegt niet op tegen daling aantal woningtransacties (bron: marktdata.nl).

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten daalt de afgelopen maand met bijna drie volle punten, om uit te komen op minus 30,1. Deze deelindicator daalt voor de achtste maand op rij. Slechts 12 procent van de woondetaillisten noteert in april een toename van de weekomzet, tegenover 42 procent een daling. Ruim de helft van de klaarblijkelijk niet optimistisch gestemde ondernemers voorziet de komende maand een omzetdaling.

Na acht maanden van dalingen, is het consumentenvertrouwen weer gestegen, met een puntje, en komt uit op minus 3. De koopbereidheid neemt een fractie toe. Het producentenvertrouwen industrie is in april eveneens iets toegenomen, van 6,1 in maart naar nu 6,7.

In de hier meegewogen maand maart 2019 zijn volgens het Kadaster en het CBS 16.836 bestaande koopwoningen verkocht. Dit is 15,7 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Ten opzichte van februari dit jaar werden 8,8 procent meer bestaande koopwoningen verkocht. De deelindicator van de woningmarkt staat op minus 15,7, een daling van bijna 12 punten ten opzichte van de voorgaande maand.

(Parketplein, 06-05-2019)

 
Label ‘100% Pure Wood’ goed ontvangen

Pure-Wood-header‘We only use wood’, zo maakt het label 100% Pure Wood simpelweg duidelijk.T&G Wood laat weten dat zijn begin februari namens Cinzento Custom Made geïntroduceerde label ‘100% Pure Wood’ zeer goed wordt ontvangen. Het label brengt de pure kwaliteit en andere voordelen van een echt houten vloer voor het voetlicht. “Het valt op dat het idee en concept achter het label in lijn ligt met wat onze klanten zien en horen in de winkels,” zo stelt het bedrijf. “Ze willen dan ook laten zien dat zij een voorstander zijn van écht hout en verwelkomen onze 100% Pure Wood-marketingmiddelen met open armen.”

Aan de hand van het label wil Cinzento Custom Made in een oogopslag laten zien dat het betreffende product in de showroom écht hout betreft, van bovendien een hoge kwaliteit, dat duurzaam is en in de productie minder milieubelastend dan synthetische alternatieven. Het 100% Pure Wood-label wordt op diverse uitingen van Cinzento Custom Made getoond, zoals op de website, monsterborden, promotiemateriaal en de verpakking. Geïnteresseerden treffen meer informatie aan op: //www.cinzento.nl/100-pure-wood/

(Parketplein, 03-05-2019)

 
SLC Eco L34 Flex NEW in nieuwe kleur

SLC-L34-Flex-NEW-qua-kleurSLC L34 Flex NEW is qua kleur door Kerakoll afgestemd op de Nederlandse smaak.Kerakoll laat weten dat zijn SLC L34 Flex NEW vanaf volgende week kan worden geleverd in de kleur ‘eik’. Dit volgens de Italiaanse leverancier op aanvraag van meerdere van zijn klanten in Nederland en van zijn verdeler Plinten & Profielen Centrale, die de kleur te licht vonden.

“De L34 Flex NEW heeft ten opzichte van de oude L34 Flex enkele zeer bijzondere eigenschappen,” zo vertelt Geert Wellink. “Honderd procent van de productie is in eigen handen, hierdoor staat hij prijstechnisch zeer ‘scherp’ op de markt. Het product heeft een ‘Carbon Footprint' en is nu ECO5, voorheen ECO4. Hij is sterker, met een langere werktijd, snellere hechting, en zeer rappe uitharding. De L34 Flex NEW is goed voor alle soorten parket, op alle gangbare ondergronden. Verder is de lijm gemakkelijk van afgewerkt parket en de gereedschappen te verwijderen en heeft hij nagenoeg geen geur.”
Een presentatievideo van de ‘alleskunner’ L34 Flex NEW is te bekijken op YouTube:
www.youtube.com/watch?v=uTkmG1Wpdqc

(Parketplein, 01-05-2019)

 
Omzet Tarkett groeit met dubbele cijfers

Fabrice Barthelemy 19 tarkettCEO Fabrice Barthélemy is content met de organische groei en met de gang van zaken in onder meer Europa, maar bezorgd over de hogere grondstof- en vrachtkosten.Tarkett heeft in het voorbije eerste kwartaal een netto-omzet van afgerond 625 miljoen euro geboekt, een vooruitgang van 10,0 procent ten opzichte van de 568 miljoen euro van vorig jaar. Een organische groei van 3,7 procent draagt 22 miljoen euro bij aan de omzetverhoging, de integratie van vloerenmaker Lexmark en andere aankopen zo’n zelfde bedrag en positieve wisselkoerseffecten tussen de dollar en de euro nog eens 14 miljoen euro. De organische groei is met name toe te schrijven aan de regio EMEA (+5,8 procent), met inbegrip van Europa, en de divisie Sports (+19,4 procent).

De goede prestatie van het EMEA-segment is grotendeels te herleiden tot een toename van het afzetvolume gedurende het kwartaal. Met name de verkoop in het VK en Scandinavië is volgens het vloerenconcern bijzonder krachtig, daarentegen is de groei in Turkije en het Midden-Oosten vertraagd. De gerapporteerde omzet in het EMEA-segment is met 4,7 procent gestegen tot 239 miljoen euro, waarbij het verschil met het organische groeipercentage wordt verklaard door een negatief wisselkoerseffect met de Zweedse munt.

De aangepaste ebitda van de groep als geheel komt uit op 43,1 miljoen euro (ofwel 6,9 procent van de omzet), tegenover 29,8 miljoen vorig jaar (toen 5,2 procent van de omzet). Het concern heeft de negatieve invloed van duurdere grondstoffen en hogere vrachtkosten op het resultaat in het eerste kwartaal meer dan glad weten te strijken dankzij de vorig jaar al doorgevoerde verhoging van de verkoopprijzen.

CEO Fabrice Barthélemy is goed te spreken over de volgens hem ‘gedegen’ organische groei en de ‘dynamiek’ in de regio EMEA. De huidige zakelijke omgeving noemt hij evenwel aanhoudend ‘uitdagend’ gezien de druk van de hogere grondstof- en vrachtkosten. De onderneming zal zijn verkoopprijzen dan ook blijven afstemmen op de kosteninflatie.

(Parketplein, 29-04-2019)

 
Mohawk verliest omzet en resultaat in VS

jeffreyLorberbaum-mohawkCEO Jeffrey Lorberbaum: “Elk van onze bedrijfsonderdelen neemt specifieke acties om zich aan te passen aan de huidige omgeving.”Mohawk Industries heeft in het afgelopen eerste kwartaal een netto-omzet van 2,44 miljard dollar geboekt (omgerekend ruim 2,18 miljard euro), een toename van slechts 1 procent vergeleken met de 2,41 miljard dollar van vorig jaar. De nettowinst van het Amerikaanse concern bedraagt 122 miljoen dollar, tegenover nog 209 miljoen in dezelfde periode in 2018.

Het segment Flooring Rest of the World rapporteert 6 procent meer omzet (op basis van constante wisselkoersen en aantal werkdagen zelfs 16 procent meer), om uit te komen op 622 miljoen dollar (eerste kwartaal vorig jaar: 585 miljoen dollar). Het bedrijfsresultaat van Flooring Rest of the World ligt op 90,4 miljoen dollar in de verslagperiode (Q1 vorig jaar: 89 miljoen dollar).

De divisie Global Ceramic weet de omzet nog met 2,5 procent te verhogen. Het segment Flooring North America geeft daarentegen 3 procent omzet prijs en ziet het bedrijfsresultaat uitkomen op slechts 0,6 miljoen dollar (Q1 vorig jaar: nog bijna 75 miljoen).

“In het eerste kwartaal leverden we resultaten in lijn met de bovenkant van onze verwachtingen, ondanks economieën die afzwakken in het merendeel van de regio’s en een sterkere Amerikaanse dollar, die de vertaalde resultaten lager doet uitkomen,” aldus commentaar van CEO Jeffrey Lorberbaum. In de Verenigde Staten liep de topman onder meer aan tegen een afkoelende huizenmarkt en een toename van de productiekosten, hoewel het beeld volgens hem weer verbetert richting het tweede kwartaal. “Wereldwijd had de ongelijke vraag invloed op het volume, waardoor de druk op zowel de prijs als de mix toenam.”

Lorberbaum vervolgt: “Elk van onze bedrijfsonderdelen neemt specifieke acties om zich aan te passen aan de huidige omgeving. We introduceren nieuwe producten om ons aanbod te differentiëren en onze marges te verbeteren, en we hebben prijzen verhoogd om hogere kosten voor energie en grondstoffen te compenseren. We hebben dure activa vervangen, inefficiënte operaties geconsolideerd, productieprocessen verbeterd en onze overheadkosten verlaagd.”

(Parketplein, 29-04-2019)

 
Carpetright op koers

Wilf-Walsh-CarpetrightWilf Walsh, CEO Carpetright: “We blijven op schema, zowel met ons herstelplan als met onze strategische initiatieven.”Met nog kort te gaan voordat Carpetright zijn gebroken boekjaar afsluit en midden 2019 de jaarcijfers bekend maakt, laat het bedrijf weten op koers te zijn naar de beoogde besparing van 19 miljoen Britse pond. Deze werd alweer bijna een jaar geleden aangekondigd als onderdeel van de herkapitalisatie van de groep. De Britse like-for-like omzet verbeterde in het vierde kwartaal aanzienlijk vergeleken met een jaar geleden. Carpetright stelt dat het vertrouwen van de klanten is teruggekeerd als gevolg van de ingezette herstructurering. De handel in Europa ligt voor op de koers van vorig jaar. Met name de positieve handelsprestaties in Nederland zijn de drijvende kracht achter het positieve resultaat.

Wilf Walsh, CEO Carpetright: “Dit was voor Carpetright een overgangsjaar. We blijven op schema, zowel met ons herstelplan als met onze strategische initiatieven. Het merk blijft sterk en de ingezette maatregelen zorgen voor een stuwende verbetering. Hoewel het consumentenvertrouwen in het Verenigd Koninkrijk een uitdaging blijft, begint het werk dat we hebben gedaan om ons te herpositioneren zijn vruchten af te werpen. Dit zal Carpetright leiden naar de weg terug naar duurzame winstgevendheid.”

(Parketplein, 26-04-2019)

 
Handig kokosmatten installeren

rinos-instructieklik op de afbeelding >>Vanuit verschillende kanten krijgt Rinos, de bekende leverancier van entreematten, weleens de vraag hoe men nu het handigste een kokosmat installeert. “Zelf staan we daar niet zo vaak bij stil omdat we iedere dag met kokosmatten bezig zijn,” zegt Arnout Appelo, Marketing Director Rinos. “Maar natuurlijk zijn er overal in de wereld mensen die hier voor het eerst mee in aanraking komen. Vooral als je bijvoorbeeld Duratap (Klasse 32, Cfl-s1) in een project gaat installeren, wil je zeker weten dat het goed gaat. En kokos gaat toch net even iets anders dan gewoon tapijt. Daarom hebben we één van onze meest ervaren werknemers gevraagd om dit eens voor te doen. Op de video ‘How to install coir?’ krijg je duidelijk in beeld - met ondertiteling - wat je nodig hebt en hoe je dit het slimste doet. De video behandelt zowel het leggen van een mat in een kleine put, maar ook het leggen van een grotere coupon met complexe insnijdingen en het aanbanen van rollen kokos. Hiermee hoeft het leggen van kokos voor niemand meer een probleem te zijn.”

(Parketplein, 26-04-2019)

 
Estillon introduceert Soundstop range

Soundstop-Plus-2mmSoundstop Plus 2mm.Estillon breidt haar assortiment geluidsreducerende PE schuim-ondervloeren voor parket-/laminaat en PVC klikvloeren uit. Naast de producten Vapoflex 10dB 2mm en PE Silver 2mm lanceert Estillon tevens de Soundstop range: Soundstop 2mm, Soundstop Plus 2mm en Soundstop LVT AS 1mm. De gehele Soundstop range voldoet volgens Estillon aan de hoogste eisen volgens de EPLF en MMFA. Voor parket-/laminaat vloeren is geschikt de Soundstop 2mm en (PE foam)Soundstop Plus 2mm (PE foam met een aluminium vochtscherm). Speciaal voor Voor PVC klik vloeren brengt Estillon Soundstop LVT AS 1mm (PE foam met een hoge densiteit en een antisliplaag) CS3 klasse > 400kpa. Als de belangrijkste algemene voordelen van de Soundstop range noemt Estillon onder meer de goede contactgeluidisolatie, de stabiliteit en het installatiegemak, en tot slot het feit dat de range geschikt is voor vloerverwarming. Met deze range PE schuim-ondervloeren biedt Estillon naar eigen zeggen nu een complete range, voor iedere type harde bovenvloer met diverse gebruikstoepassingen.

(Parketplein, 26-04-2019)

 
‘Imitatieparket’ drukt Nederlandse parketomzet

home realwood-fepTerwijl de omzet in Duitsland met 4 procent groeit, registreren zowel de Nederlandse als de Belgische parketfabrikanten een terugval van 4 procent. De negatieve tendens is volgens hen het gevolg de toegenomen concurrentie van ‘woodlook’ vloerbekleding. Dit rapporteert de Europese Federatie van de Parketindustrie (FEP) in zijn update over de gang van zaken in het eerste kwartaal.

De Europese parketmarkt laat voor de andere landen over het algemeen een stabiele tot enigszins positieve trend zien. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar wijzen de voorlopige resultaten voor de eerste drie maanden van 2019 op een stabiele of matig stijgende groei van de parketconsumptie, met uitzondering dus van België en Nederland, maar ook Zwitserland (omzetdaling -2 procent) en het Verenigd Koninkrijk (omzetdaling -1 procent) noteren beperkte omzetdalingen. De Duitse omzetgroei van 4 procent is overigens de grootste van alle bij de FEP aangesloten landen.

(Parketplein, 24-04-2019)

 
Verdere groei Intertap Flooring

Luuk-SchrauwersLuuk Schrauwers versterkt de binnendienst bij Intertap.Intertap Flooring maakt de laatste jaren een gezonde groei door. Sinds de introductie van de succesvolle huiscollectie Hoomline is met regelmaat zowel het assortiment als het aantal medewerkers uitgebreid. Recentelijk voegde Intertap Luuk Schrauwers aan de binnendienst toe. Schrauwers heeft als allround commercieel medewerker een multi-functionele taak binnen de organisatie. Naast orderverwerking neemt hij ook een stuk pr & marketing en social media voor zijn rekening. "Naast het verwerken van orders ga ik me ook bezig houden met het profileren van Hoomline op de sociale media en zal ik ook degene zijn die monsters naar klanten opstuurt,”
zo informeert Luuk Schrauwers.

Hoomline-Manhattan-XXLHoomline Manhattan XXL.Met Hoomline Manhattan XXL 4V, introduceert Intertap verder naar eigen zeggen “dé digitale revolutie in klik vloeren.” Met het nieuwe product maakt het bedrijf zijn intrede in de wereld van de digitaal geprinte vloeren. Anders dan bij het traditionele laminaat wordt het dessin van de Hoomline Manhattan direct op het HDF geprint en niet op een papieren tussenlaag. Daardoor wordt er minder materiaal gebruikt bij de vervaardiging van deze vloeren. De vloerdelen zijn met 205 x 24 cm extra breed en extra lang. De kleine V-groef is in het HDF geperst en daardoor dessin-matchend in plaats van geverfd. Iedere 5 m2 is uniek. De Manhattan collectie bestaat uit 7 aantrekkelijke dessins en wordt in de gebruikelijke Hoomline displays aan de markt gepresenteerd, alleen zijn de borden een stuk langer zodat duidelijk te zien is dat het om XXL planken gaat.
Tot slot breidt Hoomline de lamel parketcollectie verder uit met de uitvoering Woodlook. “Deze trendsetter kent de maatvoering 1900x190x14/3 en is afgewerkt met een transparante geoliede-waxed finish op lijnzaadbasis. Deze kwaliteit is inmiddels op voorraad en derhalve direct leverbaar. Met zijn komst bieden wij nu diverse onbehandelde –en behandelde uitvoeringen aan met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding,” aldus Intertap tot besluit.

(Parketplein, 24-04-2019)

 
Heditex breidt assortiment verder uit
Bodiax-VarunaBodiax Varuna.
Bodiax-IvarBodiax Ivar.

Begin dit jaar breidde leverancier Heditex uit Vlaardingen de pvc-serie van Bodiax uit met de Hydro-core clic pvc Thor. “Een vloer met alle voordelen van een pvc-vloer in combinatie met het bekende Unilin Clic-systeem,” aldus de leverancier. De vijflaagse vloerplanken van Thor zijn geschikt voor vrijwel elke ruimte in een woning of project en de Hydro-core (kern) van vijf millimeter maakt het product honderd procent waterproof. “De 8 dessins uit de collectie Thor zijn door de markt goed ontvangen,” zo vertellen Henri Sluimer en Jasper Ringelberg. “Daar zijn we blij om, maar is voor ons geen reden om stil te zitten. Eerder een motivatie om te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Zo zijn we uitgekomen op de nieuwe kwaliteiten Varuna en Ivar.” Bodiax Varuna is een dry-back pvc met een keuze uit 6 goed lopende eiken dessins. “De collectie is speciaal ontwikkeld voor ruimtes waar de wanden rustige basiskleuren hebben. Hierdoor kan een ruimte gecreëerd worden die warmte uitstraalt. Varuna wordt gefabriceerd met register embossing en beschikt over een vinyl slijtlaag van 0,5 millimeter en een totale dikte van 2,5 millimeter.” Bodiax Ivar beschikt over dezelfde 6 dessins als Varuna. “Ivar is een Hydro-core Clic-designvloer die op een speciale Hydro-core plaat geproduceerd wordt en daardoor 100 procent waterproof is.” Ook Ivar beschikt over register embossing en heeft daarnaast een vinyl slijtlaag van 0,5 millimeter en een totale dikte van 6 millimeter. “Varuna en Ivar zijn vanwege de 6 identieke dessins die ze voeren complementair te noemen. Een bewuste keuze, want hiermee heeft de detaillist de tools in handen om eenvoudig van dry-back naar een Clic-systeem te switchen, met eenzelfde prachtige uitstraling,” aldus Sluimer en Ringelberg tot besluit. Eind mei zijn Bodiax Varuna en Bodiax Ivar op de markt verkrijgbaar.

(Parketplein, 23-04-2019)

 
Uitbreiding team Flamingo Parket

Aart-TibboelAart Tibboel.Aart Tibboel versterkt met ingang van 1 mei a.s. het verkoopteam van Flamingo Parket als zelfstandig handelsagent voor de regio Noord- en Zuid-Holland, terwijl Patrick Roose als ‘vliegende kiep’ klanten zal gaan bezoeken.

Aart Tibboel gaat zich vooral richten op een uitbreiding van het klantenbestand, wat betekent dat bestaande relaties in genoemde provincies de vertegenwoordiger Michel Groot als vast aanspreekpunt namens Flamingo Parket behouden. Aart heeft zijn sporen in de parketbranche ruimschoots verdiend en was onder meer werkzaam als commercieel directeur bij Woodpecker. Velen zullen hem echter vooral kennen als de man achter Hatibo, dat jarenlang een bekende naam in de parketwereld is geweest.

Door diens jarenlange ervaring, zo stelt het bedrijf in Barneveld, is Aart als geen ander in staat om de klanten van een gedegen advies te voorzien, maar belangrijk ook: hij kijkt als een ondernemer naar de bedrijven en weet als geen ander wat de valkuilen zijn, maar zeker ook waar de kansen liggen. Ditzelfde geldt volgens Flamingo Parket voor Patrick Roose. Ook hij loopt al langer mee in de parketbranche en heeft zowel als legger en verkoper gewerkt, waarna hij de stap maakte naar een eigen onderneming. Zijn eerste bedrijf heeft hij overgedaan aan een goede vriend en binnen de activiteiten van zijn nieuwe bedrijf past een agentschap voor Flamingo Parket.

Patrick-RoosePatrick Roose.Patrick heeft geen vast rayon maar zal zich specifiek gaan richten op bepaalde klanten. Deze afnemers bevinden zich zowel binnen als buiten Nederland. Patrick is voor Flamingo Parket overigens geen onbekende. In zijn beginjaren heeft hij nog voor het bedrijf gewerkt en tot op heden is er een zeer prettige vorm van samenwerking. De stap naar een agentschap wordt dus gezien als een logisch vervolg in de al jarenlange relatie. Flamingo Parket wenst beide nieuwe collega’s tot besluit veel succes met hun nieuwe uitdaging.

Aart Tibboel is mobiel bereikbaar op 06-53547697 en per mail op aarttibboel@gmail.com, Patrick Roose op 06-21533672 en info@bijmoedersmooiste.nl.

(Parketplein, 19-04-2019)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

woca-no1-olie


ankerwelBanner-1

Plinten & Profielen Centrale

Lindura

 

Floor Forum

FF-133FFI-101

FLOOR FORUM. Vakblad voor import, export, distributie en plaatsing van parket, laminaat, vinyl-, PVC-, kurk- en bamboevloeren en alle gerelateerde onderhoudsproducten en machines in de Benelux en Frankrijk. Oplage: 11.448 ex. in de Benelux, 4.147 ex. in Frankrijk.

FLOOR FORUM INTERNATIONAL. Onafhankelijk vakblad (met centraal zwaartepunt binnen de UK en Ierland) voor de internationale lezersmarkt.
Engelstalig. Gratis verspreiding.
Oplage: 14.140 ex.

Klik onze banner voor een abonnement of meer info

In ons mei nummer van Floor Forum: 

  • Dossier Producenten van stijlpanelen
  • Dossier Olie voor parket
  • Dossier Plaatsen van groot formaat parket
  • Dossier Aanbieders Hongaarse punt en visgraat in LVT, PVC en vinyl
  • Dossier Producenten van dispersielijmen
  • Nabeschouwingen Domotex Asia en Made Expo

En veel meer

www.floor-forum.com

sales@media-pact.com