unifloor216

Cabbani DecospanFlamingo-2013

SKYLT-BANNER-NEW-2

nieuws
InCoDa op weg naar allround woonvakbeurs

Exposanten-InCoDa-2018-contentExposanten InCoDa 2018 tevreden met kwaliteit en samenstelling bezoek. (foto: Easyfairs)Beursorganisator Easyfairs is content met de voorbije Interieur Collectie Dagen (InCoDa). Mede door de stijging van het aantal exposanten naar honderddertig en de keuze van veel deelnemers om groot uit te pakken met eigen standbouw, was de opzet van het geheel aanzienlijk groter dan vorig jaar. “Het beeld van de vakbeurs is letterlijk en figuurlijk veranderd,” zo oordeelt Mascha de Bruin in het slotbericht. “We zijn gegroeid van alleen vloerenbeurs, naar de meest complete vakbeurs in Nederland voor de woninginrichters, parketbranche en projectinrichters.”

Ruim 6.500 bezoekers (2017: 6.987) werden geturfd door de Evenementenhal Gorinchem. Adviseur Patricia Baum stelt vast dat exposanten zich met name tevreden uiten over de hoge kwaliteit en mix van de bezoekers. “Het is niet ons primaire doel om zoveel mogelijk bezoekers te verwelkomen, maar we zijn op zoek naar de juiste bezoeker voor onze exposanten.” Baum kan melden dat tientallen exposanten zich direct op de beurs al hebben ingeschreven voor de editie 2019.

Organisator De Bruin kondigt verder aan dat het Inspiratietheater, dat een geslaagd debuut heeft gemaakt, komend jaar wordt uitgebouwd. Prominente blikvangers waren opnieuw de drie Nederlandse kampioenschappen. In 2019 vindt de beurs, op dezelfde locatie, plaats op zondag 15, maandag 16 en dinsdag 17 september.

(Parketplein, 21-09-2018)

 
‘Carbon footprint' producten Kerakoll

Carbon-footprint‘Carbon footprint' van, als voorbeeld, de nieuwe 1-component hard-elastische, watervrije en oplosmiddelvrije lijm SLC Eco L34 Flex New is 1,67 kg CO2/m2.Kerakoll heeft de ‘life circle assessment’ voor al zijn producten gecertificeerd, en zodoende de waarde van de ‘carbon footprint' opgenomen in de nieuwe technische bladen en op de etiketten van de producten. “Wij zijn tot nu de enige die dit aan de markt kunnen melden,” aldus Geert-Jan Wellink, die na drie jaar elders voor de Italiaanse firma te hebben gewerkt weer terug is in Nederland. De ‘carbon footprint' is de ecologische voetafdruk van het product gedurende zijn gehele levensduur.

Het betreft (bovenop andere classificaties) een wereldwijd geaccepteerde duurzaamheidsindicator volgens de normen ISO/TS 14067 en ISO 14040-44, geattesteerd door SGS, om de exacte ecologische voetafdruk per kg of m2 (of per gebruikte liter/kg) te berekenen. “Het geeft ontwerpers, architecten en bouwbedrijven de mogelijkheid om op verantwoorde wijze duurzame en eco-vriendelijke producten te kiezen,” aldus Wellink.

(Parketplein, 21-09-2018)

 
InCoDa 2018 toont vitaliteit
Peter-KuipersPeter Kuipers van mFLOR: “InCoDa heeft potentie om uit te groeien tot hét platform voor de branche.”
Lens-NekemanLens Nekeman: “We presenteren zoals altijd veel nieuwe producten, waaronder een handig direct print vinyl met zeer geringe repetitie dat met een uitgekiende maatvoering in twee rollen eenvoudig de lift in kan.”
Harry-ElshofHarry Elshof presenteert Stralon: “Het voegt een extra dimensie toe vanwege de variatie op de vloer, en de rust en eenheid van design.
Mooie-presentatie-TGMooie presentatie van T&G Wood.
Arie-RikkinkArie Rikkink van Tété vindt het een ‘Superbeurs’.
Veel-sfeerVeel sfeer bij Hoomline (Intertap).
Quick-Step-ChallengeQuick-Step Challenge.
Ronald-KnipRonald Knip van Tip Top: “Ik kijk terug op een heel geslaagde beurs, veel beter dan vorig jaar.”
Bij-de-bekende-standBij de bekende stand van Peitsman, met rechts Richard Lensen, hangt de vernieuwing letterlijk in de lucht. Deze ‘aerial advertising’ zorgt voor een nog duidelijkere positionering.

Op de laatste beursdag van InCoDa was er nog voldoende bezoek in de wandelgangen om de exposanten bezig te houden. Daarnaast was er een tevreden terugkijken en een voorzichtige eerste evaluatie. “Ik constateer dat de nieuwe beursorganisatie Easyfairs de InCoDa goed heeft weten op te pakken. Het heeft potentie om uit te groeien tot hét platform voor de branche,” zo meent Peter Kuipers van mFLOR. “Ik heb in de wandelgangen vernomen dat er plannen zijn voor een verdere upgrading van de beurs. Goed te constateren dat men niet stil blijft zitten. De bezoekers die ik heb mogen ontvangen waren enthousiast over het evenement. Het was maandag tot bijna sluitingstijd druk. En ook op deze laatste dag valt de bezoekersstroom me niet tegen. Ik ben tevreden, de orderportefeuille is goed gevuld en ik heb veel displays kunnen schrijven.”

‘De beurs is een reflectie van de buitenwereld’, aldus een dichterlijke exposant. En daar heeft deze zeker een punt. Een economische hoogconjunctuur leidt tot een hosanna op de beursvloer. Ondanks de kritische kanttekeningen van de afgelopen jaren, met betrekking tot het langzaam loslaten van de ‘vloerenformule’ van de beurs, lijkt de InCoDa er in te slagen exposanten en bezoekers te overtuigen van de nieuwe mix met meer woninginrichting. En dan is de stap naar een ‘revival’ van de ‘good old’ woninginrichtingsbeurs Inter Decor al snel gezet. “Helemaal mee eens,” beaamt een exposant. “Maar als men niet blijft innoveren, loopt men als beurs het risico, net als Inter Decor destijds, als een nachtkaars uit te zullen gaan.”

Machiel-van-WesterhovenMachiel van Westerhoven aan het kleuren voor Rigo Verffabriek.

Tevreden gezichten bij de exposanten, goedgeluimd bezoek, dat constateert ook Lens Nekeman die met zijn Interfloor altijd van de partij is met een grote, in het oog springende stand. “Meer standhouders dit jaar en een leuke spreiding van de productgroepen. We hebben twee hele leuke bezoekersdagen achter de rug. We presenteren zoals altijd veel nieuwe producten, waaronder een handig direct print vinyl met zeer geringe repetitie dat met een uitgekiende maatvoering in twee rollen eenvoudig de lift in kan. En vervolgens zonder snijverlies kan worden gelegd. Een uitgekiende, praktische oplossing.”

Rene-Terpstra-en-Ingmar-van-EsRené Terpstra en Ingmar van Es bemannen de stand van Woca.

Veel volk was er op de grote combi-stand van Bosgoed, Forinn en Uzin. “We willen een gemoedelijk sfeertje creëren. En daarmee meteen aantonen dat er ook zakelijk een verbinding is tussen de bedrijven,” aldus Harry Elshof. “Volledige integratie van de bedrijven Bosgoed en Forinn is de uiteindelijke doelstelling.” Elshof noemde Stralon als de eyecatcher van de stand. “Het voegt een extra dimensie toe vanwege de variatie op de vloer, en de rust en eenheid van design. De presentatie is ook bijzonder vanwege het monsterbord met twee kanten. Hiermee kan de klant via beeldmateriaal een goed idee krijgen hoe de vloer in zijn huiskamer komt te liggen, en aan de andere kant van het bord worden de specifieke details, waaronder de variatie in strookbreedte, getoond.”

FF. Ball pakt groots uit met demonstraties aan weerszijden van het gangpad.

Bij de stand van Rigo Verffabriek deden bezoekers zich te goed aan heerlijk gebak en koffie van de Barista. “Wij hebben hier veel te vertellen over Skylt,” verklaart Toon van Westerhoven. “Het assortiment is verder uitgebreid, en Skylt is qua uiterlijk mee gegaan met onze nieuwe huisstijl. Nieuw zijn de Skylt grondlak en de Skylt overlakbare kleurolie. Het unieke van de kleurolie is dat deze direct overlakbaar is, wat de nodige tijdwinst oplevert.” Van Westerhoven is zeer te spreken over InCoDa 2018. “Er zijn een paar goede veranderingen doorgevoerd. Meer verlichting, meer sfeer. De beurs is vitaler dan die eerst was.”

De goedlachse en zeer tevreden Arie Rikkink van Tété vindt het een ‘Superbeurs’. “Veel beter dan vorig jaar. Een betere stemming. We kunnen weer lachen, hebben weer plezier, willen investeren en zien meer mogelijkheden. We hebben volgend jaar al gereserveerd voor een mooiere plek dan ooit.” Tété legde op de stand de nadruk op zijn range Dimension. “We presenteren deze hier als een A-merk.”

In de wandelgangen komen we diverse goedgeluimde branchegenoten tegen die zich laten informeren over de beurs en het totaalaanbod. “Leuke beurs. En wat opvalt is het goede sentiment. Het vertrouwen is er. En de orderboeken zijn goed gevuld. Er wordt geïnvesteerd. Er is nieuw elan,” aldus Hans van de Ree van Gerflor.
“Leuke beurs. Maar ook mooi en ruim opgezet met een prima sfeer,” stelt Kees Pouw van Parketfabriek Lieverdink.

“Zondag was het wat tam, maar dat bleek de opmaat te zijn voor een schitterende maandag waarop we het heel druk hadden om alle mensen onze nieuwe olie te laten zien,” aldus Henk Laverman van Woca. “Mensen waarderen ons 1K-verhaal, zo is me opgevallen, al was het alleen al vanwege het beperkt restafval en de afwezigheid van toevoegingen. Daar word ik nou vrolijk van.”

Team-PPCTeam PPC voor ‘zijn’ sfeerstand.

PPC gooide hoge ogen met zijn reusachtige stand en heeft hiermee ook een knap hoog staaltje van sfeer weten neer te zetten. “We laten hier zien wat er allemaal met sfeer mogelijk is door op een inspirerende wijze ons productassortiment te tonen. En wij helpen de winkeliers met ideeën hoe ze dit ook naar hun showroom kunnen vertalen,” vertelt Lisa Klaassen.

Intertap profileerde zich sterk met zijn Hoomline-collectie(s). “Een goede stand moet laten zien hoe een bedrijf er voor staat. En ik denk dat we dat hier heel goed hebben laten zien,” aldus René van Dekken. “We tonen hier een totaaloplossing van wat we hier aan vloeren te bieden hebben. Flexibiliteit was en is nog steeds de kracht van Intertap. De Hoomline-collectie is inmiddels ook bekend bij de consument. En daar zijn we zeer verheugd over.”

Op een bescheiden stand vlak bij de ingang komen we een zeer tevreden Ronald Knip van Tip Top schuurmaterialen tegen. “Als alle beloftes worden waargemaakt en alle leads worden ingevuld, dan kan ik terugkijken op een heel geslaagde beurs, veel beter dan vorig jaar.”

Team-ModuleoTeam Moduleo voor de bijzondere stand waarop onder meer de nieuwe LayRed tentoon werd gesteld.

Ondanks dat sommige exposanten de dinsdag als lauw bestempelden, waren de stands bij andere exposanten op de slotdag nog tot in de late uurtjes goed bemand. Zo ook op de mooie, bijzondere stand van Moduleo, waarop onder meer de nieuwe LayRed, die Moduleo in de markt brengt als de stilste vloer in het rigide vloerensegment, te zien was. “Ook op deze laatste dag weet het bezoek ons goed te vinden. Als marktleider in pvc-vloeren ben je het aan de branche verplicht om een goede presentatie neer te zetten en innovatieve producten te tonen. Gezien alle reacties zijn we daar zeker in geslaagd,” aldus een tevreden Arnoud van Ravensberg.


Aan het eind van de slotdag vond zoals altijd de prijsuitreiking plaats van diverse competities. Bij het Nederlands Kampioenschap Parketleggen ging de bokaal naar Marcel Schipper. Paul Snijders werd tweede en Jasper Hoogervorst derde. Jasper Hoogervorst ontving daarnaast de Rigo Bokaal uit handen van Machiel en Toon van Westerhoven. Fred Witkamp ontving vanwege zijn vele verdiensten de Walter Esch Wisselbokaal. Bij de aspiranten ging de eerste plaats naar Mika Stevens. Koen Kemmeren werd tweede en Michael van der Gouw-Verburg legde beslag op de derde plaats. In de late uurtjes - the dying seconds van InCoDa - werd de uitslag van het Nederlands Kampioenschap Woningstofferen bekend gemaakt. Nederlands Kampioen werd aldaar Anco Rijstenbil. Robert Velthuis werd tweede en Robert Notenboom legde beslag op de derde plaats.

Alle-NKP-deelnemersAlle NKP-deelnemers op een rijtje. Bij-de-aspirantenBij de aspiranten ging de eerste plaats naar Mika Stevens (links geflankeerd door prijsuitreiker Walter Esch). Koen Kemmeren werd tweede en Michael van der Gouw- Verburg legde beslag op de derde plaats.
Fred-WitkampFred Witkamp verguld met de Walter Esch Wisselbokaal. Jasper-HoogervorstJasper Hoogervorst (midden) wint Rigo Bokaal.
Nederlands-Kampioen-Parketleggen-Marcel-SchipperNederlands Kampioen Parketleggen Marcel Schipper (naast hem Paul Snijders 2e en Jasper Hoogervorst 3e). Uitslag-NKW-2018Uitslag NKW 2018: Nederlands Kampioen Anco Rijstenbil (midden), Robert Velthuis (links) en Robert Notenboom.

(Parketplein, 19-09-2018)

 
Nieuwe fase handelsoorlog VS en China

Donald-TrumpDonald Trump legt nieuwe importtarieven op aan goederen uit China, waaronder vloerbedekking, ter waarde van tweehonderd miljard dollar.President Trump voert, min of meer conform verwachting, nieuwe tarieven in op de invoer van goederen uit China ter waarde van tweehonderd miljard dollar. Op de lijst staan onder meer vloerproducten van vinyl (met inbegrip van LVT), houten vloeren, kurk, bamboe, keramische tegels en tapijt. In eerste instantie wordt vanaf aanstaande maandag 24 september een strafheffing opgelegd van 10 procent. De dreiging van een tarief van 25 procent blijft ‘boven de markt hangen’, want deze verhoging komt per 1 januari van het komende jaar weer ter sprake.

Blijkbaar hebben de handelsbelangen in het LVT die op hoorzittingen hun standpunt tegen de heffingen kwamen bepleiten, geen gehoor gevonden. Wel is hier en daar wat onmisbare geachte elektronica (van Apple) van de lijst verwijderd, nuttige chemicaliën en veiligheidsattributen als kinderzitjes en dergelijke. Marktvolgers schatten in dat de vloerenketen een importprijsverhoging van tien procent nog wel min of meer kan absorberen, voor specifiek het LVT wordt een verhoging van 25 procent een moeilijke zaak, doordat er onvoldoende alternatief aanbod zou zijn buiten China.

China heeft inmiddels tegenmaatregelen aangekondigd. Trump heeft in dat geval tegenmaatregelen tegen de tegenmaatregelen in gedachte, waarmee per saldo alle invoer uit China getroffen zou worden. De volledige lijst met producten is hier te vinden.

(Parketplein, 19-09-2018)

 
InCoDa heeft de ‘juiste mix’ te pakken
Bij-de-entree-liggen-vloerenBij de entree liggen vloeren van exposanten, zoals van mFLOR.
Robert van Leeuwen toontRobert van Leeuwen toont producten van Unifloor.
Mano Demmers en JeroenMano Demmers (links) en Jeroen van Oversteeg op de stand van Floorservice/Overmat.
Martijn-Peters-is-trotsMartijn Peters is trots op de nieuwe display van James.
Elemental-by-Aspecta-trekt‘Elemental by Aspecta' trekt veel bekijks.
Uzin-Utz-in-Duitse-sferenUzin Utz in ‘Duitse sferen’ uitgedost.
Ook-Viehoff-heeft-een-ruime-standOok Viehoff heeft een ruime stand nodig.
Ted-Engelen-heeft-er-zin-inTed Engelen heeft er zin in. Bijlard International showt onder meer de MS Floor 1k-parketlijm en de Booster.

Gisteren, vandaag en morgen biedt de Evenementenhal Gorinchem onderdak aan de editie 2018 van de Interieur Collectie Dagen, het jaarlijkse vakevenement dat trends op het gebied van vloeren, raamdecoratie, wandbekleding en stoffering centraal stelt. Meer dan 120 exposanten nemen deel, uit binnen- en buitenland, een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar, met toen ruim 90 deelnemers.

Dick-van-de-Klok-van-FlamingoDick van de Klok van Flamingo Parket in gesprek.

De zondag, de eerste van drie beursdagen, werd door tamelijk wat exposanten als ‘kalmpjes’ ingeschat. “Het zou toch niet zo zijn dat uitgerekend Max Verstappen de Nederlandse woonbranche thuis voor de buis weet te houden,” zo grapte iemand in de wandelgangen. “Tot nu toe is het wat rustig. Ik hoop wel dat de hal op maandagmiddag wat voller wordt,” beaamt ook Pieter Buyck van exposant Floorify eerder vanochtend. “Voor ons is deze beurs belangrijk omdat we veel mensen willen zien en bestaande klanten tonen wat we in huis hebben.” Het bedrijf van Pieter Buyck en Marie Callens profileert zich als specialist én voorloper op het gebied van rigide pvc-vloeren. “Wat mij betreft is het prima dat het aanbod aan rigide producten om ons heen toeneemt,” zegt Buyck. “Wij zijn zelf ook weer verder gegaan en weten ons te onderscheiden met opvallende designs, nieuwe stijlen en andere ontwikkelingen zoals Terrazzo-tegels op groot formaat.”

Charles-van-Kesteren-in-onderonsjeCharles van Kesteren (op voorgrond links) in een onderonsje met onder anderen Axel Martens van de PPC.

Ook Robert van Leeuwen van ondervloerspecialist Unifloor had de eerste beursdag rustig gevonden. “De aandacht gaat bij ons op de stand onder meer uit naar een uitbreiding van de Paladin-collectie met een 3mm-plaat voor laminaatvloeren en parketvloeren.” “Een mooie beurs met sfeer en uitstraling,” zo oordeelt Jeroen van Oversteeg, directeur van exposant Overmat. “De eerste dag was wel rustig, maar we hebben goede hoop op beter. Wat ik wel bepaald niet klantvriendelijk acht is het tarief van vijf euro om hier te mogen parkeren.”

Peitsman-is-weer-prominentPeitsman is weer prominent aanwezig, dat spreekt haast vanzelf.

CombiWood in Oldenzaal en Parketfabriek van Kesteren in Beuningen hebben onlangs de krachten gebundeld. “Ik ben heel blij met CombiWood erbij,” zegt Charles van Kesteren. “Zij hebben een focus op uitstraling en op het spelen met kleurstellingen die voor veel mensen in de woninginrichting aantrekkelijk is.” Van Kesteren meent dat de zondag, hoewel niet erg druk, wel de moeite waard was. “Een leuke dag, vooral gezien de zeer geïnteresseerde aanloop.”

Team-Floorify‘Team Floorify’, met Pieter Buyck (2e van links) en Marie Callens (rechts).

Op een opvallende plek, om de hoek bij de ingang, staat Flamingo Parket. “Lekker druk, hoor! Het valt me op dat er deze maandagochtend zo veel parketleggers zijn, meer dan woninginrichters,” zo merkt Dick van de Klok op. “Het doel van onze deelname is in de eerste plaats het promoten van onze nieuwe collectie Patina. En we mogen gerust zeggen dat we blij zijn met wat we nu al verkocht hebben. Verder laten we in een preview een paar staalborden zien van de ‘Exclusive’ lijn die later in het jaar wordt gelanceerd. Ook die blijkt nu al in de smaak te vallen. Al met al pakt de beurs nu al beter voor ons uit dan vorig jaar. Wat ook telt, is dat de mix okay is, de verhouding parketleggers en woninginrichters. Ik ben eigenlijk wel content met die woninginrichters, die net zo goed geïnteresseerd blijken in onze producten.”

Interfloor-pakt-groots-uitInterfloor pakt groots uit.

Martijn Peters van James is ook goed te spreken over de mix, qua bezoek. “De InCoDa is een geschikt evenement voor onze communicatie richting zowel de parketbranche als de woninginrichting. Over de opkomst hebben we vandaag zeker niet te klagen. Bij ons voorop staat tonen waar wij als specialist in onderhoud en vlekverwijdering voor staan en niet te vergeten: onze mooie, nieuwe display voorstellen.”

Arena-met-rechts-het-NK-ParketleggenArena met rechts het NK Parketleggen.

Houtbedrijf-Kerkhofs-met-zicht-opHoutbedrijf Kerkhofs, met zicht op het NK Woningstofferen.

In het kennistheater zijn diverse lezingen en interessante sessies als ‘Vloeren wijzer’ te volgen. Een nieuw thema in het beursaanbod is de digitaal geprinte interieurdecoratie. Als vanouds is de Evenementenhal ook weer het toneel van wedstrijden in parketleggen, meubelstofferen en woningstofferen, onmisbare eyecatchers opnieuw.

Forinn-en-Bosgoed-GroothandelForinn en Bosgoed Groothandel broederlijk bijeen. Doorkijkje-in-fenomenale-beurspresentatieDoorkijkje in fenomenale beurspresentatie (met boksbal) van de Plinten & Profielen Centrale.

Morgen, dinsdag, is InCoDa nog van tien uur ’s ochtends tot zes uur in de avond te bezoeken. De prijsuitreiking van het twintigste NK Parketleggen is vanaf vijf uur ’s middags. Tussen een uur en half vijf in de middag wordt de Quick-Step Challenge gehouden, waarin teams de strijd aangaan om laminaat, parket en LVT (met dezelfde looks maar natuurlijk wel afwijkende producteigenschappen) snel en naar behoren te leggen. De prijsuitreiking volgt kort na afloop van de wedstrijd. Op deze site woensdag veel meer over de beurs.

(Parketplein, 17-09-2018)

 
Architect@Work 2018: ‘Beter en beter’
Een-altijd-lachende-Bob-LooijschelderEen altijd lachende Bob Looijschelder voor de presentatie van mFLOR dat de Authentic Lake collectie in het zonnetje zette.
Frank-Bossers-van-UnifloorFrank Bossers presenteert uitgebreid Jumpax Strong en andere producten van Unifloor aan belangstellenden.
De-planken-krijgen-er-ook-tegels“De planken krijgen er ook tegels bij voor nog meer designvrijheid,” aldus Marcel Lapère van IVC Moduleo.
Pascal-Vantomme-NtgratePascal Vantomme voor ‘zijn’ geweven vinyl vloerbekleding Whisper van Ntgrate.
Henri-SluimerHenri Sluimer van Heditex (links) bekijkt met interesse de presentatie van ‘Bauwerk by Plinten & Profielen Centrale’ en luistert naar de uitleg van Axel Martens (gezien op de rug).
Marjolein-Ras-van-M4FOURMarjolein Ras presenteerde het bijzondere M4FOUR/Premium T dat in spiegelbeeld wordt geproduceerd op 800 DPI, op een transparante LVT met UV Solvent inkt.

Gisteren en eergisteren werd in de Rotterdamse Ahoy voor alweer de zevende keer Architect @ Work gehouden. De editie stond ditmaal in het teken van ‘Architectuur en Licht’, waarmee volgens de beursorganisatie wordt ingespeeld “op een voor (interieur)architecten zeer interessant en brandend actueel topic, zowel op het vlak van de binnen- als de buitenruimte.” De tweejaarlijkse beurs, die zich met name richt op architecten, interieurarchitecten, designers en andere creatievelingen, heeft zich de laatste jaren bewezen als één van de weinige evenementen dat met succes deze ‘moeilijke’ doelgroep naar zich toe weet te trekken.

Het geheim zit ‘m in het goed doordachte concept: de modulaire opbouw waarbij iedere exposant een even grote stand krijgt toegewezen, in combinatie met een kwalitatief hoogwaardige, sfeervolle uitstraling. De bezoeker weet bovendien dat er geen ‘onzin’ op de beurs staat. Een exposant wordt tot de beurs pas toegelaten als hij aan een aantal criteria voldoet, waarbij innovatie een doorslaggevend argument is. Elk product dat op Architect @ Work wordt getoond op een stand, moet eerst worden goedgekeurd door een nationaal selectiecomité bestaande uit architecten en interieurarchitecten. De organisatie beoogt daarbij een evenwichtige opbouw van de vertegenwoordigende productgroepen.

Rolf-Bakker-contentRolf Bakker content met de belangstelling voor de Moso Bamboo UtraDensity projectvloer.

Zo vlak voor de Interieur Collectie Dagen, die dit weekend in Gorinchem van start gaan, vraagt een deelname aan Architect @ Work echter wel de nodige extra inspanning van sommige deelnemers uit het vloerensegment. Daarom zal de ‘bescheiden presentatie' die Architect @ Work toelaat wat dat betreft voor hen waarschijnlijk een zegen zijn. Opvallend is dat we bij - in ieder geval de vloerendeelnemers - louter lachende gezichten tegenkwamen. De ambiance geeft cachet aan de presentaties en men is blij dat men kan deelnemen.

Opvallende deelnemer was Rigo Verffabriek. “Dit is natuurlijk een wereld van verschil met InCoDa,” aldus Toon van Westerhoven. “We waren een beetje laat met onze deelname, maar hebben de commissie goede argumenten weten te overhandigen om toch te kunnen deelnemen.” De presentatie van Rigo stond in het teken van Skylt, met een nadruk op Skylt Original.

Hoewel-Marcel-KiesHoewel Marcel Kies (op foto midden) als Global CEO Aspecta Flooring vanzelfsprekend een drukke agenda heeft, nam hij ditmaal de gelegenheid te baat om tijdens Architect @ Work zelf de stand te bemannen.

Ruben van der Plank van Tarkett praatte ons enthousiast bij. “Onze natuurgetrouwe vinylvloer, zonder herhaling, trekt de aandacht. Dankzij een nieuwe digitale printtechnologie zit er geen ‘design repeat effect’ in deze collectie. Dit maakt een natuurgetrouw vloerontwerp mogelijk. Bij uitstek een vloer waarmee men zich kan onderscheiden.”

IVC Moduleo was aanwezig met zijn ‘Express with Impress’. “Alles draait rond structuur, originaliteit en verscheidenheid. De planken krijgen er ook tegels bij voor nog meer designvrijheid,” aldus Marcel Lapère. “Architect @ Work is uitgegroeid tot een superleuke en supersterke beurs. Het wordt beter en beter, voor zowel exposant als bezoeker.”

Moso trok de aandacht met zijn Bamboo UltraDensity vloeren. “Deze voldoen aan de hoogste eisen. Het is één van de weinige natuurlijke producten dat op plaatsen kan worden geïnstalleerd waar een semi-buitenklimaat heerst,” aldus Rolf Bakker.

Dankzij-een-nieuwe-digitale“Dankzij een nieuwe digitale printtechnologie zit er geen ‘design repeat effect’ in deze collectie,” zo stelt Ruben van der Plank van Tarkett.

De presentatie van Bauwerk door Plinten & Profielen Centrale was bijzonder vanwege de vorm waarvoor gekozen was. Belangstellenden konden op schaal via ‘overlays’ de verschillende, uiteenlopende patronen van de vloer bekijken in de ruimte, waarbij het visueel effect goed duidelijk werd.

Gerflor toonde de Taralay Premium Terrazzo Designs Poesy & Neopolis. “Een bijzondere uitbreiding. De Poesy lijn zorgt voor een metallic effect en de Neopolis zorgt voor een uniek 3D-effect,” vertelde Martijn Scheffer. Bijzonder was overigens ook het ‘kleine’ Taraly Premium referentieboekje dat Gerflor aan de architecten ter beschikking stelde, een handige, bescheiden tool voor de beoordeling van een vloer.

The-art-of-upcyclingThe Art of Upcycling door Ocean Sole: aangespoelde teenslippers worden verzameld, schoongemaakt en verlijmd tot kleurrijke dieren.

Aspecta pakte uit met Aspecta One Ornamental Masquerade dat zich baseert op handgetekend decorpapier en zorgvuldig is getransformeerd door een ontwerpproces dat individualisme en authenticiteit toevoegt. Het ontwerp in twaalf verschillende kleuren kan worden gecombineerd met twaalf bijpassende beton- en unikleuren uit het Aspecta One assortiment.

Zoals gezegd, louter blije gezichten en positieve geluiden op Architect @ Work 2018. De vakbeurs heeft zich dan ook bewezen als een zeer goede formule, waar de vanouds lastig te benaderen doelgroep van architecten graag op afkomt. Het evenement heeft inmiddels ook internationaal voet aan de grond gekregen en is door de vele edities uitgegroeid tot een niet te missen ontmoetingsplaats voor architect, interieurarchitecten, designers, enzovoorts, hetgeen de kracht van de formule alleen nog maar verder heeft versterkt.

(Parketplein, 14-09-2018)

 
Leerzame Floorservice Academie geslaagd
 Spanen-van-Floorservice-HardwasolieSpanen van Floorservice Hardwasolie 2K Naturio op een met Floorservice Prime Weathered Grey voorbehandeld panel.
 Behandelen-van-een-eiken-plankBehandelen van een eiken plank met Floorservice Nature Protect 2K.
 Demonstratie-met-Floorservice-LEDDemonstratie met Floorservice LED olie.

Overmat Industries ontving afgelopen maandag weer een aantal deelnemers voor de Floorservice Academie. Het was een leerzame, bovendien interactieve dag voor zowel ervaren als beginnende deelnemers uit de parketbranche.

Uitleg-over-het-gebruik-vanUitleg over het gebruik van Prime Weathered Grey.

Een afwisselend programma met theorie, maar met vooral ook veel praktijktoepassingen gaf een duidelijk beeld van de talrijke mogelijkheden van het Floorservice-assortiment. Van (voor)behandeling tot reiniging en onderhoud van de houten vloer.

Polijsten-van-Floorservice-PrimePolijsten van Floorservice Prime Weathered Grey met een Woodboy machine.

Maar ook het machineaanbod van Overmat kon bekeken en besproken worden in de showroom en demoruimte in Waspik. De deelnemers gingen tevreden naar huis met een flinke bagage aan informatie en ervaringen.

(Parketplein, 14-09-2018)

 
Plussen en minnen woongerelateerde omzet

De detailhandel heeft in juli 3,8 procent meer omgezet dan in juli vorig jaar, zo meldt het CBS vandaag. De omzet van de winkels in non-food is met 1,1 procent toegenomen, bij een volumestijging van 0,4 procent. Naast drogisterijen en kledingwinkels, realiseren winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren een hogere omzet dan een jaar eerder, en wel 0,7 procent meer (volume: +1,2 procent).

omzet-retail-jul18Plussen en minnen woongerelateerde omzet

De omzet van de winkels in recreatie-artikelen, schoenen en lederwaren en in consumentenelektronica is daarentegen gekrompen in vergelijking met een jaar eerder. Zo ook die van winkels in meubels en woninginrichting, en wel met 3,6 procent (volume: -5,7 procent).

Opmerkelijk is dat de online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) in juli met niet minder dan 37,5 procent is gegroeid. Webwinkels (met verkoop via internet als hoofdactiviteit) komen daarentegen tot ‘slechts’ iets meer dan 13 procent meer omzet.

(Parketplein, 14-09-2018)

 
mFLOR brengt Solcora

Solcora-NevisSolcora by mFLOR Nevis.Onder het motto ‘solid core, easy life’ introduceert mFLOR de designvloeren van Solcora, voorgesteld als ‘solide’ vloeren voor alle interieurs. “De rigid core PVC-vloeren van Solcora combineren de voordelen van diverse vloertypes tot een complete, ideale vloeroplossing voor iedere woon- en/of werkomgeving,” zo schrijft mFLOR in zijn persbericht. En vat samen: “De vloer is sterk, comfortabel, waterbestendig en stabiel.”

Tot de vele voordelen die de leverancier opsomt behoren, afgezien van twintig jaar garantie, een zeer natuurlijke, realistische uitstraling, een hoge slijtvastheid, een volledige waterafstotendheid, een gemakkelijke reiniging en een geschiktheid voor vloerverwarming en -koeling. De vloer voelt bovendien warm aan en kent een aangenaam loopgeluid. Acclimatisering hoeft niet en voorbereiding van de ondergrond is nauwelijks nodig. Hij is ftalaatvrij en bereikt een zeer lage uitstoot van vluchtige organische stoffen.

Door het Power Click Systeem is het product extra sterk (om precies te zijn: tot drie keer sterker dan vereist volgens de norm ISO 10582:2017 Annex D). Voorts wijst mFLOR op de hoge dimensionele stabiliteit, die ‘kromtrekken’ van de stroken voorkomt, het installeren van oppervlaktes tot wel vierhonderd vierkante meter mogelijk maakt en krimp- en expansieproblemen bij grote temperatuurverschillen (door onder andere zonlicht) uit de weg gaat en plaatsing in bijvoorbeeld serres toelaat.

Solcora wordt gebracht in vier collecties, in bij elkaar tweeëntwintig houtdessins, waarvan een Authentic-collectie, de Authentic Lake. Bij de Authentic-collecties zijn de stroken voorzien van ‘Natural Touch’ (In Register Embossing), waarbij de oppervlaktestructuur exact het dessin volgt.

Op de komende InCoDa in Gorinchem wordt Solcora door Peitsman - als exclusieve verdeler - aan ook de Nederlandse markt voorgesteld. Solcora is onafhankelijk getest door WoonTotaal Academy, die op de beurs demonstraties zal geven. De ‘Koninklijke’ groothandel bemant stand 205.

(Parketplein, 14-09-2018)

 
Workcamp Parquet 2018 succesvol afgerond

Dagelijks-workshopsDagelijks workshops, verzorgd door de talrijke sponsoren.Afgelopen vrijdag zijn in kasteel Arcen de twee historische parketvloeren opgeleverd die door het team van Workcamp Parquet zijn geplaatst. De Groote Zaal van het kasteel heeft weer z’n oorspronkelijke Carré paneelvloer terug en de naastgelegen Muziekkamer is voorzien van een visgraat in origineel formaat. Beide vloeren zijn uitgevoerd in Frans Eiken in QFQ sortering, geleverd door Albers Parketgroothandel uit Weert.

Voorafgaand aan de oplevering van de parketvloeren, werd door de parketteurs een intensief schuurprogramma afgewerkt, werden de vloeren gestopt middels vloeibaar hout en perfect strak gepolijst. Op beide vloeren werd een 2K olie aangebracht om het natuurlijke karakter van de vloer zo optimaal mogelijk tot z’n recht te laten komen.

Het team van internationale parketteurs, onder leiding van Benno Broen en René Caran, wist in amper zes dagen tijd ruim 140 vierkante meter parketvloer te installeren. Met bijna veertig parketteurs was het zo nu en dan flink druk in de twee zalen, maar iedereen gaf elkaar de ruimte en hielp mee aan een prachtig eindresultaat. Naast het werken op de vloer woonden de deelnemers dagelijks diverse workshops bij die door de vele sponsoren van het project werden gegeven.

De-Groote-Zaal-compleetDe Groote Zaal heeft z’n oorspronkelijke Carré paneelvloer terug, de naastgelegen Muziekkamer is voorzien van een visgraat in origineel formaat.

“Ik kan terugkijken op een zeer geslaagd evenement,” aldus Benno Broen. “De inzet van de deelnemers, alle sponsoren die ons met dit project hebben geholpen en niet te vergeten onze gastheer kasteel Arcen. Samen hebben we iets geweldigs gemaakt en daar mag iedereen terecht trots op zijn.” Op donderdagavond werd, na de nodige dankwoorden, iedereen getrakteerd op een goed verzorgde BBQ. Volgend jaar zal het Workcamp Parquet in Polen worden georganiseerd. (Ons eerste verslag van het Workcamp Parquet verscheen vorige week woensdag).

(Parketplein, 12-09-2018).

 
Decospan dingt mee naar trofee

decospan-logoDe firma Decospan uit Menen in België meldt met trots genomineerd te zijn als finalist voor ‘Onderneming van het Jaar’ 2018, een initiatief van EY. “Na een intensieve voorbereiding bevinden we ons net als twee andere finalisten in het laatste traject om de felbegeerde trofee mee naar huis te nemen,” zo laat het in de verwerking van fineerhout gespecialiseerde familiebedrijf weten. “Onze nominatie is een pluim voor alle medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het bedrijf en het gevolg van een groeiverhaal dat enkel mogelijk geweest is dankzij het vertrouwen van onze klanten. Wij wensen iedereen hiervoor dan ook van harte te bedanken en we kijken met veel enthousiasme uit naar een verderzetting van de goede relaties,” aldus het persbericht.

De sinds 1995 bestaande award zet Belgische bedrijven in de kijker die zich onderscheiden door hun innovatieve aanpak, gedurfde en internationale visie, strategie, gezonde financiële positie, geëngageerd teamwork, deugdelijk bestuur, ambitie en volharding om verder te groeien. De bekendmaking van de winnaar is op dinsdag 16 oktober a.s. In het segment van de houten vloeren is Decospan bekend van zijn merken Par-ky en Cabbani.

(Parketplein, 12-09-2018)

 
Moduleo versterkt verkoopteam

Auke-LindeboomAuke Lindeboom (regio Noord), Dennis de Visser (Midden), Ron Muiderman (Noord-Oost), Mark Fontaine (Zuid-Oost), Maarten van Blarcum (West), Richard Blaak (technical service manager) en Arnoud van Ravensberg (country director) vormen het verkoopteam Nederland.Moduleo, een onderdeel van de IVC Group, breidt zijn residentieel verkoopteam in ons land uit met Auke Lindeboom. Met hem erbij is de door country director Arnoud van Ravensberg aangevoerde ploeg, die woninginrichters en parketbedrijven bedient, nu zeven man sterk. Lindeboom heeft tien jaar ervaring opgedaan bij groothandel Forinn en zal bij de leverancier van luxe vinylvloeren verantwoordelijk zijn voor de regio Noord-Nederland.

Op de komende vakbeurs InCoDa zal Moduleo bij deze doelgroep overigens het nieuwe ‘engineered' product LayRed introduceren, waarover we eind augustus op deze site hebben bericht. Tevens ondergaat het programma Moods een uitbreiding en wordt een nieuw shopconcept in de markt gezet.

Voor de volledigheid: de key accounts en grootwinkelbedrijven in LVT en rollen worden namens het Avelgemse designvloerenmerk bijgestaan door key accountmanager Jurian den Besten. Ten behoeve van architecten, projectinrichters en vloerenbedrijven is er een team IVC Commercial, met Marcel Lapère, Joost Padberg, Etiënne Pilet en Bert Joling.

(Parketplein, 12-09-2018)

 
Unifloor op twee beurzen te zien

Jumpax-StrongJumpax Strong, de enige ondervloer voor houten draagvloeren met 10dB geluidsreductie.Unifloor is vandaag en morgen als exposant aanwezig op Architect @ Work in Rotterdam. Het bedrijf presenteert in de Ahoy, op stand 115, uitgebreid zijn nieuwe Jumpax Strong. “Het enige ondervloersysteem met een NSG-label voor houten draagvloeren. Dit label en certificaat tonen aan dat het systeem een 10 dB contactgeluid-reductie behaalt,” aldus de Deventer exposant. Op de aanstaande Interieur Collectie Dagen in Gorinchem belicht Unifloor, op stand 202, de vier stappen om tot de juiste (wooncomfort verhogende) keuze van een ondervloer te komen. Noviteiten die getoond worden zijn opnieuw Jumpax Strong, maar ook Renoboard en de vernieuwde en uitgebreide ondervloerlijn Paladin.

(Parketplein, 12-09-2018)

 
Floorify lokt koper hoogwaardig laminaat

Floorify-Apple-CrumbleFloorify ‘Apple Crumble’.Floorify, sinds een jaar of twee op de markt met natuurgetrouwe klikvinylvloeren met een geluidsabsorberende en watervaste rigide kern, lanceert een nieuwe collectie. Vanwege de gunstige eigenschappen van rigide producten is zijn nieuwe gamma, zeker gezien een prijskaartje van op een stuiver na vijfendertig euro per vierkante meter, een aantrekkelijk alternatief voor kwaliteitslaminaat, zo oppert de aanbieder uit het Vlaamse Roeselare.

De nieuwe collectie telt een zestal tijdloze kleuren (Stonehenge, Truffle, Apple Crumble, Coconut, Husky en Crémant gedoopt), voorzien van een licht geborstelde structuur die eigen is aan Floorify, met voelbare groeven, lijnen en knopen. De planken meten 1219 bij 178 millimeter, zijn vier millimeter dik (geschikt voor renovaties) en hebben een gebruiksklasse 32. De vloeren kunnen tegen een stootje en laten zich plaatsen op vrijwel elke ondergrond zonder voorbereiding.

(Parketplein, 12-09-2018)

 
Nieuw bij Flamingo Parket: PATINA

Flamingo-Patina-logoOp de komende InCoDa lanceert Flamingo Parket zijn nieuwste collectie: de PATINA collectie. Patina wil zeggen dat een bepaald object uitstraalt de tand des tijds te hebben doorstaan. Bepaalde materialen krijgen door verwering een patinalaag, waardoor de tekening fraai wordt versterkt en een ‘doorleefd’ uiterlijk krijgt. Met deze nieuwe collectie heeft het Barneveldse bedrijf getracht dit beeld zo dicht mogelijk te benaderen. De PATINA wordt echt als een kleurencollectie in de markt gezet en staat los van het type vloer; de kleuren zijn toepasbaar op zowel twin-planken, tapis alsmede massieve plankenvloeren.

Weathered-StonePatina Weathered Stone.
Old-TimerPatina Oldtimer.

Bij de totstandkoming is vooral gekeken naar het effect van bepaalde beitsen in combinatie met verschillende ondergronden zoals geschaafd en geschuurd oppervlak. “Toepassing van reactiebeitsen geeft een enorm kleurenpotentieel en leidt tot diepe, intense kleuren,” zo geeft Dick van de Klok als toelichting. “Binnen het programma van Flamingo Parket bevindt zich ook de uiterst succesvolle Raftwood serie en in combinatie met de nieuwe PATINA kleuren ontstaat een bijzonder fraai beeld met een sterke, onderscheidende kleurstelling.”

Naast de particuliere klant wordt ook nadrukkelijk ingezet op de binnenhuisarchitectuur. Designers zijn steeds op zoek naar nieuwe, innovatieve, oplossingen en deze collectie zal, zo verwacht de fabrikant, zeker een toegevoegde waarde zijn.

De basis wordt gevormd door een reactiebeits, waarna een speciale hoogwaardige afwerking volgt die ook geschikt is voor intensief verkeer. Het onderhoud is eenvoudig en speelt in op de trend dat het allemaal steeds gemakkelijker moet. Op de komende InCoDa beloven de mensen van Flamingo Parket hier alles over te kunnen vertellen.

Tot slot laat de Barneveldse fabrikant nog weten te werken aan een zeer exclusieve serie met gebruikmaking van koper en metaalkleuren. Binnen enkele maanden moet deze serie uitontwikkeld zijn en het streven is deze nog dit jaar op de markt te brengen.
Al met al, zo besluit Flamingo Parket, voldoende
ontwikkelingen om het bedrijf te blijven volgen.

(Parketplein, 10-09-2018)

 
Headlam ‘showdagen’ van start
Service-Center-RotterdamService Center Rotterdam.
Filiaalmanager-Bas-van-der-HeijdenFiliaalmanager Bas van der Heijden toont de presentatie van COREtec.
Vertegenwoordigers-van-Quick-StepVertegenwoordigers van Quick-Step geven vakkundig uitleg over de nieuwe uitbreiding van de Quick-Step Livyn PVC-collectie met de serie Balance.
Bob-van-WortBob van Wort vertelt over de diverse producten van F. Ball en demonstreert de F. Ball Stopgap P141.
Doorkijk-in-magazijn-van-Service-Center-RotterdamDoorkijk in het magazijn van Service Center Rotterdam.
Op-de-showdagen-lanceertOp de showdagen lanceert Headlam de collectie Mart Visser Designs to Decorate.

Headlam is vandaag gestart met de eerste in een serie van drie ‘showdagen’. De aftrap vond gelijktijdig plaats in zowel het hoofdkantoor te Zutphen als in het Service Center te Rotterdam. Headlam heeft besloten om dit jaar de InCoDa in Gorinchem over te slaan en te kiezen voor deze persoonlijke benadering van de dealers.

Wij namen een kijkje in Rotterdam alwaar de eerste belangstellenden er al vroeg bij waren. “We hebben er zin in. Zo’n 85 bedrijven hebben toegezegd vandaag een bezoek te brengen aan de showdag te Rotterdam,” vertelt Raimond Prins, vertegenwoordiger Vloeren bij Headlam. “Op deze manier kunnen we op een heel persoonlijke, intieme wijze de belangstellenden vakkundig en gedegen uitleg geven over alle noviteiten die Headlam te bieden heeft.”

Op de showdagen lanceert Headlam onder meer de collectie Mart Visser Designs to Decorate, de nieuwste lijn binnen de productgroep raamdecoratie. De collectie sluit volgens de groothandel aan op de eerder gepresenteerde lijn Mart Visser Carpets. Deze karpettenlijn is overigens ook uitgebreid. Zo is aan Velvet Touch een drietal nieuwe kleuren toegevoegd en zijn de items Mart Visser Prosper en Cendre nu ook te verkrijgen in het XL-formaat 240cm x 330cm.

Vertegenwoordigers van Quick-Step gaven vandaag vakkundig uitleg over de nieuwe uitbreiding van de Quick-Step Livyn PVC-collectie met de serie Balance. “Livyn Balance was reeds een succesvolle lijn binnen de Quick-Step vloeren. Nu volgt Rigid Balance, met een basis die sterker is dan ooit.” COREtec presenteerde zich met zijn opvallende assortimentsuitbreiding ‘The Naturals’ en ‘Mega Stone’. M4Four toonde zijn gepersonaliseerde ‘custom design’ luxury vinylvloeren.

Bob van Wort vertelde enthousiast over de diverse producten van F. Ball en demonstreerde de F. Ball Stopgap P141, de primer voor niet-absorberende ondergronden. “Ik laat de belangstellenden via een praktijkdemonstratie de snelheid en het gemak zien waarmee dit product is aan te brengen,” aldus Van Wort. “Je merkt dat F. Ball zich met dit soort bijzondere producten binnen de branche heeft onderscheiden en op een toenemende waardering kan rekenen.”

Op maandag 24 september volgt nog een showdag in het Service Center te Houten ,waarna de dag erop, dinsdag 25 september, de laatste showdag plaatsvindt in het Service Center te Eindhoven met een heuse avondshow van 18.30 tot 21.30 uur.

(Parketplein, 10-09-2018)

 

 

 

 

 
Peitsman brengt noviteiten naar InCoDa

Peitsman-InCoDa-2017Peitsman op de InCoDa van vorig jaar.Met een stand van zo’n vierhonderdvijftig vierkante meter, is Koninklijke Peitsman weer prominent aanwezig op de Interieur Collectie Dagen, de drie dagen durende vakbeurs die aanstaande zondag van start gaat in Gorinchem. De groothandel belooft in de Evenementenhal een flink aantal noviteiten te tonen.

Zoals van Quick-Step de collectie Livyn Rigid Board, en de laminaatcollectie Classic die nu ook in Hydroseal is uitgevoerd. Nieuw is ‘Solcora Rigid Board by mFLOR’ en van dit pvc-vloerenmerk de uitbreiding van de collectie Parva Plus met een tweetal kleuren. In het gamma Beautifloor worden de lamelparketcollectie Boston, de laminaatcollectie Henegouwen en de entreemat Norwich voor het voetlicht gebracht. Van Büsche krijgt de roede- en railroedecollectie aandacht en van Küberit de trapprofielen 844 en 846. Snickers is present met werkkleding, G-rail met G-motion.

Op de ruim bemeten stand van Peitsman zullen de leveranciers Quick-Step, mFLOR, Janser, DeWalt, Collomix, Küberit, Bea Tackers, Snickers en Büsche hun medewerking verlenen aan het te woord staan van de bezoekers. Op de eerste beursdag gaat bovendien een spaaractie van start waarmee de klant vier weken lang kan sparen voor aantrekkelijke cadeau’s, zoals apparaten van Sonos en allerhande artikelen voor in de keuken. Voorts lopen er diverse beursacties op de stand, waarmee de klant extra spaarpunten kan bemachtigen.

(Parketplein, 10-09-2018)

 
Holland Top Floor verdeelt pvc van IPC

Pvc-vloeren-van-IPCPvc-vloeren van IPC worden gebracht als gezond en veilig (foto: IPC).Holland Top Floor zal op de komende Interieur Collectie Dagen de nieuwe pvc-vloeren van IPC presenteren, producten die volgens de leverancier ontwikkeld zijn met de gezondheid van de mens en het milieu als uitgangspunt. Het Almelose bedrijf heeft de exclusieve distributie van het pvc van deze Duitse firma voor de Benelux en het Verenigd Koninkrijk op zich genomen.

De pvc-vloeren van IPC (van oorsprong overigens een parketbedrijf) zijn al verkrijgbaar in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ze voldoen, in de woorden van Holland Top Floor, aan de allerhoogste eisen die in deze landen worden gesteld en zijn voorzien van alle te behalen keurmerken, met speciale vermelding voor de TÜV Profi Premium-certificering. De exposant uit Almelo stelt met deze collectie “de veiligste pvc-vloer met de meeste keurmerken” in huis te hebben.

Jurjen Dijkstra en Mano Demmers, twee bekende namen in de vloerenbranche, zullen zich samen met Marco Smit en Tom Kroeze in gaan zetten voor de verdeling.

(Parketplein, 10-09-2018)

 
5 vragen aan Mascha de Bruin van InCoDa

Mascha de BruinMascha de Bruin, Head of Events Interieur Collectie DagenDe Interieur Collectie Dagen staan voor de deur. Over ruim een week gaat de beurs van start in de Evenementenhal Gorinchem. Voldoende reden om Mascha de Bruin, Head of Events, een aantal vragen voor te leggen. U leest haar antwoorden in de rubriek ‘5 vragen aan’ onder de button Column & Co op deze site.

“Afgelopen jaar is er hard gewerkt door ons team, wat onder andere heeft geresulteerd in een groei van InCoDa. De beurs wordt groter met, naast de vele deelnemers van vorig jaar, ook een 30 procent groei in exposanten,” zo stelt De Bruin met trots. “Nu vlak voor de beurs komen er zelfs nog aanmeldingen binnen om deel te nemen.” Ze vertelt ook over nieuwe ontwikkelingen als het Inspiratietheater, de kennissessies voor retailers, en belicht de aandacht voor ‘Printing Deco’. Natuurlijk ontbreken de nationale kampioenschappen parketleggen, woningstofferen en meubelstofferen niet. “Gedurende drie dagen strijden professionals hier om de eeuwige roem.”

“Men gelooft in dit contactmoment,” zo stelt de Head of Events tevreden vast. En ze rondt af met te zeggen: “Iedereen heeft er zin in en kijkt er naar uit!” Klik hier voor ‘5 vragen aan Mascha de Bruin’.

(Parketplein, 07-09-2018)

 
Volop enthousiasme op Workcamp Parquet

Alle-deelnemers-aanAlle deelnemers aan Workcamp Parquet in de Kasteeltuinen Arcen.

Afgelopen zondag is in kasteel Arcen het Workcamp Parquet van start gegaan. Op dit unieke evenement werken vijfenveertig parketteurs uit vijftien verschillende landen samen om twee parketvloeren in het kasteel te reconstrueren. In de jaren tachtig van de vorige eeuw zijn de originele parketvloeren in zowel de Grote Zaal als de Muziekkamer verloren gegaan. Aan de hand van oude archieffoto’s worden de vloeren weer in originele staat teruggebracht.

Benno Broen, organisator van deze Nederlandse editie van het Workcamp Parquet, toonde zich bij aanvang van de werkzaamheden zeer content met de grote groep deelnemers en de schitterende locatie. Nadat hij alle deelnemers welkom had geheten en de nodige uitleg gegeven, werd direct met veel enthousiasme van start gegaan met het plaatsen van de ondervloer. Met vereende krachten was in een paar uur tijd 140 vierkante meter spaanplaatondervloer diagonaal in de twee vertrekken gezaagd en vastgeschroefd. “Fantastisch om te zien dat iedereen al in zo’n korte tijd op een prettige wijze met elkaar weet samen te werken,” aldus Benno.

De laatste paar uren op deze eerste werkdag werden door de parketteurs benut om te starten met de enorme zaagklus van de Carrévloer die in de Grote Zaal geplaatst moet worden. Alle vloerpanelen worden handmatig en met grote precisie op maat gezaagd. Met name het team uit Rusland is hierin zeer bedreven en weet al snel een geoliede zaagploeg te formeren. Ondertussen wordt in de Muziekkamer een traditioneel visgraatpatroon uitgezet en een eerste opzet gemaakt.

Op maandag wordt in het kasteel alweer vroeg gestart met het in rap tempo dichtleggen van de visgraatvloer. In de tussentijd zijn andere deelnemers druk bezig met het zaagwerk van de paneelvloer. “Je ziet de deelnemers veel naar elkaars technieken kijken en er wordt onderling veel kennis en kunde uitgewisseld. Dat maakt het Workcamp Parquet zo uniek,” vervolgt Benno. Aan het einde van de dag liggen er een paar honderd Carré-panelen klaar om als vloer te worden geplaatst en kan op dinsdag gestart worden met het meesterwerk.

parketteurs-uit-allerleiParketteurs uit allerlei landen zijn goed op weg maar hebben nog veel werk te verzetten tot aan de oplevering van aanstaande vrijdag.

De hartlijn wordt door middel van een kruislaser op de vloer uitgezet, zodat de eerste twee banen kaarsrecht in het vertrek geplaatst kunnen worden. Albers Parketgroothandel, die het benodigde parket voor deze vloeren heeft gesponsord, leverde een prachtige partij Frans eiken in QFQ-sortering. De negen millimeter dikke tapisvloer wordt door de parketteurs volvlak verlijmd en vernageld.

De vele aanwezige bezoekers van het kasteel kijken met veel bewondering naar ambachtslieden die bezig zijn met het herstellen van een stukje historie. “We zijn goed op weg, maar hebben nog veel werk te verzetten voordat we vrijdag de vloeren volledig kunnen opleveren,” zo besluit Benno. “Maar met zoveel professionals moet dat goed gaan komen!” Meer informatie is te vinden op www.workcamp-parquet.cz, leuke filmpjes staan op de Facebookpagina van het evenement. (Veel dank ook aan Eric Jongmans voor zijn bijdrage aan dit tussentijds verslag).

(Parketplein, 05-09-2018)

 
Tarkett pakt uit op Architect@Work

iD-Supernature-TattooiD Supernature Tattoo.Op editie nummer zeven van Architect @ Work, volgende week in Rotterdam Ahoy, is Tarkett goed vertegenwoordigd met onder meer zijn nieuwste productlijn in LVT.

Op stand 157 presenteert Tarkett de iD Supernature & Tattoo, zijn collectie luxevinyltegels en -stroken. “Deze nieuwste modulaire collectie zoekt de grenzen op van natuurgetrouwheid en customization,” aldus Patricia Leunis, verantwoordelijk voor vormgeving bij Tarkett in de regio EMEA. Dankzij de nieuwste technologieën in digitaal printen is het de vloerenmaker naar eigen zeggen als eerste gelukt om een premium vinylstrokencollectie op de markt te brengen met nagenoeg geen herhaling in het designpatroon. “Deze technologie biedt daarnaast de mogelijkheid om bovenop een basisdessin, een ‘tattoo’ aan te brengen voor een werkelijk unieke vloer,” zo stelt Leunis. De beursdagen zijn 12 en 13 september. Op stand 160 brengt de exposant voorts nieuwe ontwikkelingen op tapijtgebied van zijn merk Desso.

(Parketplein, 05-09-2018)

 
Nieuwe kwartaalcijfers CBS

cbs-logoDe non-foodsector in de retail heeft in het tweede kwartaal van dit jaar 2,5 procent meer omgezet dan in dezelfde periode van 2017, zo meldt het CBS vandaag op basis van nieuwe kwartaalcijfers. Vooral bij de verkopers van doe-het-zelfartikelen (met inbegrip van keukens en van parket-, laminaat- en kurkvloeren) ligt de omzet hoger, te weten 3,7 procent (volume: +5,3 procent). Het clustertje meubels en woninginrichting weet eveneens te plussen, en wel met 2,4 procent (volume: -0,2 procent). Vooral speelgoedwinkels maar ook winkels in consumentenelektronica verliezen in het tweede kwartaal juist omzet.

Verder rapporteert het CBS dat ondernemers in de meeste detailhandelsbranches aan het begin van het derde kwartaal hebben aangegeven dat een tekort aan personeel hun bedrijfsvoering belemmert. Van de pure internetwinkels kampt bijna één op de vijf met een personeelstekort.

(Parketplein, 05-09-2018)

 
NK Parketleggen trapt af bij Festool

Vandaag was bij Festool te Waddinxveen de kick-off van het Nederlands Kampioenschap Parketleggen 2018. In het imponerende bedrijfsgebouw van de bekende toeleverancier aan de parketbranche vonden ditmaal, in tegenstelling tot andere jaren, maar liefst drie workshops plaats, waaraan belangstellenden ook actief konden deelnemen. De workshops stonden alle in het teken van de opdracht die tijdens het komend NK Parketleggen op de InCoDa te Gorinchem, medio september, volbracht moet worden.

Parketopleider-Jan-van-der-Kroef-en-Festools-ArjanParketopleider Jan van der Kroef en Festool’s Arjan Graafland bekijken het monsterbord.
Eric-Jongmans-bereidt-zich-voorEric Jongmans bereidt zich voor op het zaagwerk.
Marc-van-Roozendaal-kijkt-rond-en-praatMarc van Roozendaal kijkt rond en praat bij.
Passen-en-meten-van-hetPassen en meten van het zaagwerk.

Festool-te-WaddinxveenFestool te Waddinxveen.

“Er is weer volop belangstelling,” vertelt een verheugde parketopleider Jan van der Kroef. “In totaal zijn 60 mensen op de workshops afgekomen, waarvan de helft ook effectief aan het kampioenschap mee zal doen. Daarnaast ben ik ook blij met de grote belangstelling en opkomst van de sponsors die hier acte de présence geven, zonder wier steun het kampioenschap moeilijk te organiseren zou zijn.”

Festool-demonstreert-Stauf-wacht-geduldigFestool demonstreert, Stauf wacht geduldig om met aanvullende informatie te komen.

De drie workshops werden door Festool in combinatie met andere leveranciers verzorgd. Zo was er de workshop saneren, waarbij Festool behendig de mogelijkheden tot het verwijderen van lijmresten en andere oneffenheden demonstreerde. Leverancier Stauf vertelde vervolgens wanneer en hoe een primer na het saneren kan worden ingezet. Bij de workshop schuren toonde Festool diverse schuursystemen en gaf verder uitleg wanneer welke kan worden ingezet en wat voor resultaat dat geeft. Leverancier Rigo haakte vervolgens aan met de uiteenlopende afwerkingsmethodes en stoppen van het hout. “Voorkom kleurverschillen door goed te stoppen.”

Rigo-legt-uitRigo legt uit.

De workshop zagen kon rekenen op de volle aandacht van de aanwezigen, die daarna zelf secuur de gebakken houtsoorten, die voor het NKP door Parketfabriek Kerkhofs worden geleverd, machinaal testten. Van der Kroef: “Gebakken eik en essen, zijn houtsoorten die we gebruiken tijdens het NKP. Secuur zagen is een vereiste om bij deze houtsoorten een en ander splintervrij te laten verlopen. Festool demonstreert vandaag hoe dat kan, en hoe je je zaagtafel kan en moet instellen.”

De-deelnemers-bekijkenDe deelnemers bekijken nauwlettend de details van het monsterbord.

Het is inmiddels alweer de 20e editie van het NKP, en het kampioenschap heeft zeer zeker niet in de tijd stilgestaan. Stond esthetiek voorheen nog weleens centraal, ditmaal is de opdracht zeer praktijkgericht, waarbij de esthetiek overigens weinig aan waarde heeft ingeboet. Maar de opdracht is bovenal een professionele klus, waarbij de deelnemers te maken krijgen met een ‘fictieve’ muur (afscheiding) die een vloer van gebakken essen en eiken, in combinatie met gebakken eiken, van elkaar scheidt.

Schuren-en-stoppenSchuren en stoppen.

Mari Habraken heeft het eerste paneel met ‘muur’ verzorgd. “Peter Broekman van de Plinten & Profielen Centrale heeft de andere 29 voor zijn rekening genomen,” vertelt Habraken. Gezien de belangstelling, inzet, getoonde professionaliteit, maar vooral het enthousiasme van de aanwezigen te Waddinxveen, kan het niet anders dan dat het 20e NKP een groot succes zal blijken te zijn.

(Parketplein, 03-09-2018)

 
T&G Wood met bijzonderheden naar InCoDa

Vintage-belooft‘Vintage’ belooft ook op InCoDa (op stand 508) een heuse eye-catcher te worden.T&G Wood laat weten aanwezig te zijn, net als ieder jaar, op de InCoDa in Gorinchem. Op de op stapel staande editie 2018 van de beurs brengt de exposant uit Ede twee nieuw ontwikkelde producten, namelijk een extra rustiek ‘dual’ product onder de naam ‘Vintage’ en een geschaafd visgraatproduct.

“Het Vintage product is een echte eye-catcher in ons assortiment. De planken vertonen flinke oneffenheden, alsof ze al jarenlang aan zware omstandigheden zijn blootgesteld,” zo stelt T&G Wood. “Ons Vintage product komt in een rustiek extra, waarbij de diepe oneffenheden en scheuren zwart gestopt zijn. Uiteraard kan ook dit product met ons Cinzento Custom Made-programma bewerkt worden.”

Ten tweede heeft T&G Wood, volgend op de stijgende vraag naar zijn geschaafd plankenproduct, deze doorontwikkeld naar een visgraatproduct. “Het resultaat is een goede combinatie tussen modern en authentiek,” zo oordeelt de parketgroothandel.

Naast deze nieuwe producten, zal T&G Wood uiteraard uitgebreid aandacht besteden aan zijn bekende Cinzento Custom Made-programma. Een voorbeeld hiervan is direct te zien bij binnenkomst van de beurshal, waar een vloer zal worden gepresenteerd. De exposant is te vinden op stand 508, waar zijn medewerkers belangstellende bezoekers graag te woord staan.

(Parketplein, 03-09-2018)

 
Barometer woonbranche licht verbeterd

De ‘woonbranche economische barometer’ is de voorbije maand weer aardig opgekrabbeld, na twee maanden van dalen. De door Van Es Marketing Services opgestelde barometer sluit augustus af op een stand van 7,1, een stijging van 3,5 punten ten opzichte van de voorgaande maand. De verbetering wordt met name veroorzaakt door minder negatieve cijfers van de woningverkopen en iets betere cijfers van de weekomzetmutaties van woonwinkels.

baro-2018-08‘Woonbranche economische barometer’ wijst op groei van de markt (bron: marktdata.nl)

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten stijgt met ruim drie punten, om uit te komen op een stand van 3,3. Een derde van de woondetaillisten noteert een toename van de weekomzet tegenover drie op de tien een daling. Van de woondetaillisten verwacht 35 procent dat in de komende maand de winkelomzet een stijging zal laten zien. Dat is twee procentpunten minder dan in de voorgaande maand. Bijna een kwart (23 procent) voorziet een omzetdaling, gelijk ten opzichte van juli. “Daarmee zijn de verwachtingen voor de komende maand in de woondetailhandel wederom iets minder optimistisch dan in de voorgaande maanden. Deze ontwikkeling is al enkele maanden gaande,” zo merken de onderzoekers op.

De door het CBS gemeten stemming onder consumenten is in augustus met 2 puntjes gedaald en komt uit op 21. De koopbereidheid blijft evenwel gelijk, ook voor het doen van grote aankopen. Producenten in de industrie zijn in augustus voor de derde maand op rij minder positief dan een maand eerder. Hun vertrouwen gaat van 6,3 in juli naar 5,9 in augustus, aldus het CBS.

In de verslagmaand juli 2018 ten slotte zijn bijna twintigduizend woningen verkocht, wat 2 procent minder is dan in juli 2017. Deze daling is kleiner dan de afgelopen maanden, zo noteren de onderzoekers, al is de trend duidelijk nog neerwaarts. Ondanks de afname ligt het aantal verkopen nog steeds op een hoog niveau. De deelindicator van de woningmarkt klimt van -15 naar -2.

(Parketplein, 03-09-2018)

 
Bijlard toont MS Floor Booster op InCoDa

MS-BoosterOp ook de komende editie van de Interieur Collectie Dagen heeft exposant Bijlard International wat nieuws te vertellen. De Zoetermeerse lijmproducent pakt op de beurs in Gorinchem uit met zijn innovatieve MS Floor Booster. De MS Floor Booster is een speciaal ontwikkelde, milieuvriendelijke en zeer snelle activator die de doordroging van de MS Floor terugbrengt tot wel vijfenveertig minuten, waardoor de vloer na één uur beloopbaar is en na twee uur belastbaar.

De snelheid van de doordroging kan de gebruiker zelf aanpassen door de hoeveelheid activator die hij toevoegt aan de MS Floor. Een andere onderscheidende eigenschap van dit product is dat de verwerkingstijd gelijk blijft. “Het werkt simpel: de activator uit het flesje toevoegen aan de lijm, een minuut lang mixen en kammen maar!” zo geeft de leverancier als toelichting. “’s Morgens lijmt u de vloer erin, en ’s avonds kunnen de meubels er alweer op!”

Bezoekers aan de Interieur Collectie Dagen van vorig jaar zullen zich herinneren dat Bijlard International toen de Gap Filler Floor en de Flexx Floor als nieuwigheden van belang introduceerde. “Wij staan nu al een aantal jaren op deze beurs en merken dat wij door steeds meer parketteurs en vloerenleggers worden gevonden,” zo weet Peter Bijlard. “De branche ziet ons steeds meer als een partner die een toegevoegde waarde biedt, en wij spelen daarop in door producten en diensten aan te bieden die de branche verder helpen.” De directeur nodigt bij deze dan ook iedereen uit een bezoek te komen brengen op stand 607.

(Parketplein, 31-08-2018)

 
Tip Top pakt uit met nieuws op InCoDa

FloorTech2500Floortech 2500.Ronald Knip van Tip Top Schuurmaterialen belooft de bezoekers aan de Interieur Collectie Dagen ook dit jaar weer volop nieuwe producten voor te schotelen. Niet alleen de nieuwe lakken (waarover we eerder op deze pagina hebben bericht) zullen uitvoerig worden gepromoot, maar Tip Top zal ook een geheel nieuwe schuurmachine, voor bovendien een uiterst concurrerende prijs, laten zien.

Deze Floortech 2500 wordt volkomen compleet geleverd. Het kwalitatief hoogwaardige apparaat heeft niet alleen een extra zware motor, maar is tevens voorzien van alle benodigde accessoires. Wat er zoal bij zit is een multi-disc, een 16 inchstekelpad, 16 inchklittendiscs, twee 16 inchborstels, een zachte en een harde, een vloeistoftank, twee gewichten van 10 kilogram en een stofafzuigkap. Op de beurs wordt de machine aangeboden voor 2300 euro excl. btw. Het spreekt vanzelf dat Tip Top ook het benodigde schuurpapier voorradig heeft.

Overzicht-FloorcoatOverzicht Floorcoat-producten.De eerder dit jaar geïntroduceerde lakken [zie het nieuwsitem ‘Verbeterde versies lakken van Floorcoat’ van 28-05-2018] zullen uitgebreid op de beurs worden gedemonstreerd. “De lakken van Tip Top waren al uitstekend, maar zijn nu nog meer verbeterd zodat niet alleen de parketteur prettiger kan werken, maar ook een nog mooier eindresultaat voor de klant!” aldus de exposant uit Hardenberg, die onderdeel is van het Deense Tip Top Slibematerialer en verantwoordelijk voor de Benelux. Tip Top verwelkomt vakmensen die meer willen zien en bepraten graag op zijn stand 107 in de Evenementenhal Gorinchem op 16, 17 en 18 september a.s.

(Parketplein, 31-08-2018)

 
Binnenkort weer Floorservice Academie

Sfeerbeeld-eerdere-AcademieSfeerbeeld van een eerdere bijeenkomst.Overmat Industries in Waspik organiseert op maandag 10 september a.s. opnieuw een Floorservice Academie, die als vanouds in het teken zal staan van het behandelen, afwerken en onderhouden van houten vloeren. Aan bod komen het Hardwasolie-assortiment plus de mogelijkheden ervan, de voorbehandeling met Prime Old Grey, de toepassing van Nature Protect 2K en voorts de thema’s reiniging en onderhoud. Ook is er aandacht voor de trends en de bijpassende producten.

“Wij leren u in één dag de fijne kneepjes van het werken met onze Hardwasolie-producten, (voor)behandelingsmethodes en onderhoudsproducten en -machines,” zo belooft het organiserende bedrijf, dat belangstellenden vraagt zich vooraf aan te melden. De kosten bedragen 75 euro ex. btw per persoon, inclusief diner en benodigde materialen.

(Parketplein, 31-08-2018)

 
EPLF bepaalt nieuwe onderzoeksprojecten

Twintig-EPLF-specialistenTwintig EPLF-specialisten uit zes landen bespreken nieuwe onderzoeksthema’s voor nieuwe generatie laminaatvloeren (foto: EPLF).De technische commissie van de EPLF, de Europese vereniging van laminaatvloerenmakers, is recentelijk bijeengekomen om de koers uit te zetten voor nieuwe onderzoeksprojecten. Onder voorzitterschap van Eberhard Herrmann (Classen) en met onderwerpen die vakinhoudelijk werden aangestuurd door Jasper de Jaeger (Unilin) en Rico Emmler (Institut für Holztechnologie, Dresden), ontmoette een groep van twintig EPLF-specialisten uit zes landen elkaar afgelopen woensdag voor discussies op het DIN-instituut in Berlijn. Het resultaat is een uitgebreid onderzoeksprogramma voor de komende maanden.

Vastgesteld werd dat de toenemende populariteit van vochtbestendige laminaatvloeren voor in keukens, badkamers en wasruimtes, het noodzakelijk heeft gemaakt om een classificatiesysteem voor vochtbestendigheid op te richten. De ruime keuze aan glansniveaus in het aanbod van deze onderhoudsvriendelijke laminaatvloeren, vraagt volgens de EPLF om meer technisch inzicht in hoe micro-krassen ontstaan op glanzende of hoogglanzende oppervlakken of hoe het polijsteffect optreedt op matte oppervlakken. De leden van de technische commissie zijn het eens geworden over het uitvoeren van afzonderlijke proeven, waarvan de uitkomsten in de komende maanden beschikbaar komen.

(Parketplein, 29-08-2018)

 
mFLOR op Architect@Work en InCoDa

mFLOR-Authentic-Lake-AbertonmFLOR Authentic Lake ‘Aberton’.mFLOR toont zich binnenkort aan zowel een vakpubliek van (interieur)architecten en andere creatievelingen op Architect @ Work te Rotterdam (12 en 13 september) als aan project- en woninginrichters op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem (16, 17 en 18 september). Inspirerende nieuwe ontwikkelingen laten zien staat telkens voorop bij de exposant.

Op Architect @ Work in de Ahoy brengen mFLOR en T&M op stand 153 de dit jaar geïntroduceerde Authentic Lake-collectie voor het voetlicht. Architect-WorkDoor de speciale productietechniek zijn de goed ontvangen Authentic-collecties van mFLOR voorzien van een bijzondere ‘in register embossed’ toplaag. Met deze ‘Natural Touch’-aanpak volgt de structuur in de toplaag nauwgezet het design, zodat de vloeren zich onderscheiden met de ‘look and feel' van echt hout. De nieuwe Authentic Lake-collectie combineert deze techniek met een bepaald niet geringe lengte van anderhalve meter.

mFLOR constateert dat grotere afmetingen op de vloer aan populariteit winnen, op zowel de consumenten- als projectenmarkt. “De Authentic Lake-collectie combineert de vraag naar een grotere afmeting, een zeer gevarieerde, natuurlijke uitstraling en de unieke 'Natural Touch’-structuur in één aantrekkelijke collectie,” zo vat de leverancier uit Twello de sterke punten samen. Verder laat mFLOR in Rotterdam velerlei mogelijkheden zien om creatief aan de gang te gaan met het mixen en matchen van verschillende kleuren op de vloer, voor een originele inrichting.

InCoDaOp de Interieur Collectie Dagen in de Evenementenhal Gorinchem, enkele dagen later, bemant mFLOR stand 101. Behalve de Authentic Lake-collectie, zullen ook de onlangs geïntroduceerde nieuwe kleuren uit de populaire collecties Parva Plus en Broad Leaf te bewonderen zijn. Daarnaast krijgt het vakpubliek ter inspiratie opties voorgeschoteld zoals het leggen van een vloer met of zonder border, het gebruik van een voegstrip of installatie van meerdere kleuren door elkaar. Voor meer informatie: www.mflor.com.

(Parketplein, 27-08-2018)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

woca-no1-olie


ankerwelBanner-1

Plinten & Profielen Centrale

 

Floor Forum

FF-129FFI-97

FLOOR FORUM. Vakblad voor import, export, distributie en plaatsing van parket, laminaat, vinyl-, PVC-, kurk- en bamboevloeren en alle gerelateerde onderhoudsproducten en machines in de Benelux en Frankrijk. Oplage: 11.448 ex. in de Benelux, 4.147 ex. in Frankrijk.

FLOOR FORUM INTERNATIONAL. Onafhankelijk vakblad (met centraal zwaartepunt binnen de UK en Ierland) voor de internationale lezersmarkt.
Engelstalig. Gratis verspreiding.
Oplage: 14.140 ex.

Klik onze banner voor een abonnement of meer info

In ons november nummer van Floor Forum: 

  • Dossier producenten van fineervloeren: wat is nieuw?
  • Dossier traprenovatie
  • Dossier parketzepen: wie biedt wat?
  • Dossier aanbieders laminaat & designvloeren in XXL formaat
  • Dossier lakken en olie met antibacteriële eigenschappen
  • Dossier producenten Hongaarse punt en visgraat: massief en meerlaags

En veel meer

www.floor-forum.com

sales@media-pact.com