pp2000

chapel-banner-juniFlamingo 2019

SKYLT-OVERLAKBAAR-300x80pix

nieuws
IVC Group brengt LayRed 55, sterk en stil

IVC Group, de zakelijke tak van de vinylvloerenmaker, lanceert zijn jongste innovatie LayRed 55. De onbuigzame engineered rigid click LVT-vloer is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en engineering in IVC’s Centre of Excellence voor vinylvloeren. De combinatie van verschillende lagen zorgt volgens de fabrikant voor uitstekende akoestische prestaties in ruimtes met een druk beloop en is bijzonder geschikt voor renovaties. LayRed 55 werd ontworpen en ontwikkeld in IVC’s Belgische hoofdkantoor in Avelgem en zal daar ook worden geproduceerd.

LayRed 55 wordt gebracht als een premium LVT-vloer die design koppelt aan comfort en duurzaamheid. De collectie omvat 23 dessins, die over sterke akoestische prestaties beschikken en kras-, vlek- en waterbestendig zijn. “Met LayRed 55 wilden we onze klanten een hoogwaardige engineered vinylvloer bieden die eruitziet als natuurlijk hout of steen,” verklaart Cindy Van Moorleghem, marketingdirecteur IVC Group. “LayRed 55 dankt zijn comfort, stevigheid en design aan zijn meerlagige samenstelling. Bovendien roept het biofilisch design van de vloer een sfeer van rust en welzijn op.”

Verdon-Oak-linksVerdon Oak (links) en Desert Stone uit collectie LayRed 55 van IVC Commercial.

De collectie bevat geen orthoftalaat en voldoet meer dan ruim aan de wettelijke vereisten voor de binnenluchtkwaliteit. Hij bestaat voorts voor dertig procent uit gerecycleerd materiaal en door de lijmloze plaatsing kunnen de planken na gebruik gemakkelijk worden weggehaald. De LayRed 55 is zelf ook volledig recycleerbaar.

Over zijn akoestische prestaties zegt Van Moorleghem: “De geïntegreerde ondervloer en geavanceerde akoestische laag beperken het transmissiegeluid met wel 10 dB Llin en zorgen ervoor dat het reflectiegeluid maximaal wordt gereduceerd.” De geïntegreerde ondervloer maakt evenzo een snelle plaatsing mogelijk, zelfs op oneffen oppervlakken, waardoor LayRed 55 wordt voorgesteld als ‘ideaal’ voor renovaties. Doordat de engineered vinylvloer nauwelijks tot geen voorbereiding (egalisatie) van de ondergrond vereist, versneden kan worden met een Stanleymes en de planken zonder lijm worden geplaatst, is een snelle installatie mogelijk. “Bedrijven zoals hotels en restaurants hoeven zelfs niet te sluiten tijdens de plaatsing, omdat deze snel, stil en stofvrij gebeurt,” zo besluit de marketingdirecteur.

(Parketplein, 23-09-2019)

 
Krimpende vraag EU naar tropisch parket

Aandeel-in-de-EU-invoer-krimptAandeel in de EU-invoer van echt houten vloeren van de belangrijkste leveringslanden 2004-2018. (bron: ITTO TTM Report)De totale invoer van ‘echt houten’ vloeren in de EU is in 2018 met 6,2 procent gestegen tot 29,52 miljoen vierkante meter. Tropische landen vertegenwoordigden nog maar 9,2 procent van de totale invoer afgelopen jaar, een daling ten opzichte van het aandeel van 11,1 procent in het voorgaande jaar. En zeker ten opzichte van het aandeel van nagenoeg 50 procent vóór de recente crisisjaren, zo blijkt uit het jongste ITTO TTM Report. Tropische leverancierslanden zijn onder meer Brazilië, Indonesië, Vietnam, Singapore en Maleisië.

De invoer in de EU van houten vloeren uit China groeide afgelopen jaar met 10 procent tot 18,04 miljoen vierkante meter. Het aandeel van China in de totale invoer steeg van 59,2 procent in 2017 tot 61,1 procent in 2018, waardoor een deel van het tussen 2012 en 2016 verloren aandeel werd terugveroverd. Deze trend zette zich door in de eerste helft van 2019. De invoer uit China lag met 9,68 miljoen vierkante meter 11 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.

De grootste toename van de invoer van houten vloeren in de EU in 2018 was afkomstig uit andere landen met een gematigd klimaat, met name Oekraïne. De invoer uit dit land steeg vorig jaar met 19 procent tot 5,02 miljoen vierkante meter. Het aandeel van Oekraïne in de totale invoer steeg zodoende van 15 procent in 2017 tot 17 procent vorig jaar. Ook dit lopende jaar is de invoer uit Oekraïne en verschillende andere landen in gematigde streken toegenomen. In de eerste zes maanden van 2019 bedroeg de totale invoer uit andere ‘gematigde’ landen dan China 4,83 miljoen vierkante meter, 13 procent meer dan in dezelfde periode in 2018. De invoer uit Oekraïne steeg 17 procent tot 2,91 miljoen vierkante meter.

De EU-invoer van houten vloeren uit tropische landen daalde in 2018 met 12 procent tot een zo onderhand te verwaarlozen 2,70 miljoen vierkante meter en kromp in de eerste zes maanden van 2019 met nog eens 4 procent tot 1,46 miljoen vierkante meter.

De invoer uit Maleisië daalde in 2018 met 8 procent tot 950.000 vierkante meter en in de eerste helft van 2019 met 25 procent tot 400.000 vierkante meter. De invoer uit Indonesië daalde met 7 procent tot 800.000 vierkante meter in 2018 en met nog eens 8 procent tot 380.000 vierkante meter in de eerste helft van dit jaar. De invoer uit Brazilië daalde met 24 procent tot 450.000 vierkante meter in 2018, maar won een beetje terrein terug in de eerste helft van dit jaar, getuige een stijging van 4 procent tot 240.000 vierkante meter.

Alleen Vietnam heeft de dalende trend consequent weerstaan. De invoer uit dit Aziatische land, die al met 4 procent was gestegen tot 250.000 vierkante meter in 2018, had in de eerste zes maanden van 2019 reeds 270.000 vierkante meter bereikt, 50 procent meer dan in dezelfde periode in 2018.

(Parketplein, 20-09-2019)

 
Slotbericht InCoDa 2019: een succes

Op-InCoDa-2019Op InCoDa 2019 ‘was er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven’.De Interieur Collectie Dagen 2019 zijn succesvol verlopen, zo laat het beursteam weten in zijn slotbericht. Bij elkaar 6623 vakprofessionals (2018: ruim 6500) kwamen op het driedaagse event in Evenementenhal Gorinchem af. Op de beursvloer presenteerden 135 exposanten (2018: 130) met ruim tweehonderd verschillende merken de nieuwste collecties en trends. “Zowel de bezoekers als exposanten waren erg tevreden en enthousiast,” aldus Mascha de Bruin, Head of Events Interior & Retail.

“Het 10-jarig jubileum was de mooiste en meest inspirerende editie ooit die de bezoekers met Interieur Collectie Dagen beleefd hebben,” zo oordeelt De Bruin. “We kregen veel positieve reacties over de mooie presentatie van de vakbeurs en het aanbod dat gepresenteerd werd. Ook hebben we opgemerkt dat er tijdens deze editie een grote groei heeft plaatsgevonden in de kwaliteit van de bezoeker.”

“Wat deze editie zo succesvol maakte,” benadrukt De Bruin, “is dat er voor elke bezoeker wat te ontdekken en te beleven was. Van woninginrichters, parketteurs, vloerspecialisten, projectinrichters tot meubelstoffeerders, interieurstylisten, interieurarchitecten en speciaalzaken.”

De beursorganisator stelt vast dat wat ooit begon als enkel een vloerenbeurs, inmiddels is uitgegroeid tot een totaalconcept waarin de segmenten vloeren, raamdecoratie, wandbekleding en interieurstoffen samenkomen. Daarbij zorgen onder meer het Inspiratiecafé, inclusief de workshops en de lezingen, en het trio Nederlandse Kampioenschappen voor de nodige beleving rondom.

Meer dan dertig exposanten hebben zich naar verluidt al ingeschreven voor de editie 2020, die genoteerd staat voor 13, 14 en 15 september op dezelfde lokatie.

(Parketplein, 20-09-2019)

 
‘InCoDa moet een community zijn’
Dennis-ViehoffDennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden.
Er-is-veel-meer-sfeer"Er is veel meer sfeer en aandacht voor trends."
Raambekleding-en-zonweringRaambekleding en zonwering lijken een succesvol 'blijvertje'.
Je-kan-ons-Marc-van-Buren"Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," aldus Marc van Buren van Kerkhofs Parket.
Jan-Doornwaard-HamatJan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag.
Arie-Rikkink-InCoDa-2019Arie Rikkink: "Er hangt een goede sfeer in de lucht."
Wat-betreft-aanbod-Harry-ElshofWat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen.
Bij-Intertap-wasBij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties (op foto). "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen."
Kerakoll-Geert-WellinkKerakoll's Geert Wellink bleef tot in de laatste uurtjes belangstellenden onvermoeibaar te woord staan.
Anco-RijstenbilAnco Rijstenbil (links), Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen 2019, ontvangt de felicitaties van John van Keppel (Woontotaal Academy). Cotap's merk voor toebehoren Co-pro fungeert hier als kledingsponsor.
Sander-Verbruggen-Nederlands-Kampioen-ParketleggenSander Verbruggen: Nederlands Kampioen Parketleggen 2019 met felbegeerde en stoere ‘Championsbelt’.

Gisteren was de laatste beursdag van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) 2019. Tijd om een eerste balans op te maken van de tiende editie van het vakevenement in Gorinchem.

Richard-Lensen-InCoDa-2019Richard Lensen: "We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Richard Lensen is blij met de extra impuls die de beurs heeft gekregen door de versterking van het segment raambekleding. "De beurs kent een mooi aanbod. Fijn dat ook de zonwering erbij is." Lensen was trots op 'zijn' mensen die met de nieuwe stand van Peitsman een prachtig open concept hadden neergezet. "Maar ik wil ook onze partners weer bedanken die ons met mooie presentaties ondersteunen. We hebben veel nieuwe producten. Voor mij zijn het nieuwe Signature laminaat, een bijzondere doorontwikkeling van het laminaat, en de PVC Pulse de eyecatchers."

Op de beurs kom je door de gangen struinend de nodige bekenden tegen, waaronder Arnout Appelo van Rinos. "Als fabrikant van entreevloerbedekking is het belangrijk te kijken hoe je producten gecombineerd kunnen worden met het aanbod dat je hier ziet. Het aanbod van matten kan en moet beter aansluiten op de trends."

Wat betreft aanbod mag er van INTR-directeur Harry Elshof wel wat meer tapijt op de beurs komen. "Dat zou het completer maken." Elshof had op de stand veel woninginrichters ontvangen, maar ook verrassend veel ZZP-ers die zich duidelijk goed willen oriënteren en informeren.

Bij Intertap was veel aandacht voor het Hydro Laminaat en de Métropole houtcollecties. "De collecties sluiten 1-op-1 aan op de vraag vanuit de markt en zijn goed ontvangen. We hebben daarmee de spreekwoordelijke spijker op de kop geslagen."

Jan Doornwaard, commercieel directeur Hamat, noemde de maandag een topdag. "We zijn na twee jaar weer van de partij op deze beurs en met zeven man vertegenwoordigd. We konden de drukte maandag nauwelijks aan. Daar krijg je echt een 'kick' van." Hamat toonde op de beurs naast de nieuwe catalogus ook de nieuwe collectie tapijt en vinyl.
Bij Tété, dat sinds kort onder dezelfde holding als Hamat resideert, was men zeer te spreken over de belangstelling. "Het bezoek is weer goed, maar iets minder dan vorig jaar schat ik zo in," aldus Arie Rikkink. "Maar zeer geïnteresseerd en kwalitatief hoogwaardig. Er hangt een goede sfeer in de lucht. De beurs is uitgegroeid tot een mooi woninginrichtingsevent."

Super-Lens-Nekeman"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug."

"Super," zo omschrijft Lens Nekeman van Interfloor InCoDa 2019 in één woord. "Je krijgt het Inter Decor-gevoel weer terug. En dat zie je ook terug bij het aantal vrouwen dat de beurs bezoekt. Een aantal jaren geleden was dit nog echt een mannenbeurs. Er is nu veel meer sfeer en aandacht voor trends." Interfloor toonde op de beurs de goedlopende collectie Dynamic vinyl waarvan een aantal dessins worden opgefrist en vernieuwd, en Dynamic Wood 3D met een bijzondere embossing. Interfloor sponsorde evenals enkele andere branchegenoten het initiatief 'Interieur Vakman' (www.interieur-vakman.nl) waarmee het bedrijf de toename van het aantal vakmensen in de woonbranche wil stimuleren.

Dennis Viehoff had naast de bestaande ook veel nieuwe klanten ontvangen, maar ook veel geschreven. Hij was dan ook buitengewoon tevreden. "Een mooie beurs met veel aandacht voor onze producten."

Hoewel over het algemeen gesproken de teneur op de beurs zeer positief was, bleek niet iedereen honderd procent tevreden. Een aantal exposanten kreeg niet het bezoek waar ze op gerekend hadden, dit op basis van hun ervaringen uit het verleden, en zagen de veranderde routing als een belangrijke oorzaak. Hun stands waren naar hun mening zo eenvoudigweg niet zichtbaar genoeg.

Flamingo Parket had een paar leuke beursdagen gehad, met de maandag als uitschieter, maar noemde het bezoek 'wisselend'.

Eén van de weinige traditionele parketbedrijven die nog op de beurs is vertegenwoordigd, is Kerkhofs Parket uit het Belgische Peer. "Je kan ons inderdaad zien als een vertegenwoordiger van het traditionele parket. En daar is absoluut nog steeds ruimte voor," zo stellen Peter Peijnenburg en Marc van Buren. "Duo planken en multiplanken zijn voor ons bijproducten. Onze kracht ligt in het snel kunnen schakelen, flexibiliteit en de voorraad ruwe producten." De bijzondere producten van Kerkhofs zorgden voor de nodige belangstelling en trokken ook architecten.

Veel-sfeer-bij-RIGOVeel sfeer bij RIGO Verffabriek.

RIGO Verffabriek had ditmaal ook zijn collectie interieurverven meegebracht. "Een logisch gevolg van de tendens en aansluitend op de trends die je op de beurs waarneemt. Maar vanzelfsprekend is er zoals altijd nadrukkelijk aandacht voor onze afwerkingsproducten voor houten vloeren," vertelt Machiel van Westerhoven.

Peter Kuipers van mFLOR is blij met zijn partners INTR en Peitsman die de mFLOR en Solcora producten op de markt brengen, en wil daarnaast de organisatie een pluim geven. "Mijn complimenten. De beursorganisatie heeft goed naar ons geluisterd. En je ziet het resultaat. InCoDa is een brede, volwaardige woninginrichtingsbeurs. Volgend jaar sta ik er dan ook weer."

De organisatie was zichtbaar tevreden. In de business lounge was men op dinsdagmiddag al druk doende met de inschrijvingen van volgend jaar. "InCoDa moet een community zijn, voor en door de mensen. We willen het ambacht laten zien en inspiratie meegeven. Iedere woninginrichter die hier komt moet wat naar zijn gading vinden," aldus beursorganisator Mascha de Bruin, Head of Event InCoDa.

Vlak voor sluiting van de beurs werden zoals altijd de winnaars van het Nederlands Kampioenschap Woning- en Projectstofferen (NKWP) en het Nederlands Kampioenschap Parketleggen (NKP) bekendgemaakt. Anco Rijstenbil werd net als vorig jaar Nederlands Kampioen Woning- en Projectstofferen. Diederik van der Kamp behaalde de titel bij de junioren.

Deelnemers-en-organisatie-NKP-2019Deelnemers en organisatie NKP 2019.

Bij het NKP werd, voordat de diverse bekers werden uitgereikt, bekendgemaakt dat de felbegeerde winnaarsbokaal 'Rien Bouwmeester-trofee' dit jaar blijvend aan de nummer één zal worden uitgereikt en dat vanaf volgend jaar deze winnaarsbokaal de 'Jan van der Kroef-bokaal' zal heten. Dit als eerbetoon aan Jan van der Kroef die op de beurs bekend maakte dat dit zijn laatste NKP was.

Een-ontroerde-Jan-van-der-KroefEen ontroerde Jan van der Kroef (foto rechts) wordt door Walter Esch in het zonnetje gezet met een naar hem vernoemde bokaal.

De Walter Esch-bokaal werd vervolgens door Fred Witkamp uitgereikt aan een totaal verraste Jan-Willem van der Linden. De Rigo-bokaal ging naar Jasper Hoogervorst. Kampioen bij de junioren werd Yoeri Horvát, die een ongekend hoog aantal punten wist te behalen. En tot slot werd Sander Verbruggen gekroond als Nederlands Kampioen Parketleggen. Hij ontving naast de felbegeerde beker ook een hele stoere 'Championsbelt'.

(Parketplein, 18-09-2019)

 
Bona PowerScrubber, versie 2.0

Powerscrubber20Bona PowerScrubber 2.0 heeft een verbeterde werking en een nieuwe uitstraling.Bona heeft zijn PowerScrubber, voor het professioneel diep reinigen van houten vloeren, verbeterd. De nieuwe machine, toepasselijk Bona PowerScrubber 2.0 gedoopt, maakt gebruik van dezelfde technologie als de originele. Maar tevens is de geüpdatete versie verder ontwikkeld voor een verscheidenheid aan oppervlakken en is een groot aantal gebruiksvriendelijke functies toegevoegd. Bovendien is hij voorzien van een fris, nieuw ontwerp dat aansluit bij de andere machines van het merk.

De machine, die door Bona wordt aangeprezen als krachtiger dan de meeste automatische schrobzuigmachines, is met een vijftal verschillende borstels plus diverse professionele reinigingsmidddelen uit eigen huis geschikt voor meerdere oppervlakken. Zoals gelakte of geoliede houten vloeren, houten terrasvloeren, elastische vloeren, tegels en beton, of steen. De borstels zijn handig (en dus snel) te vervangen, want inklikbaar.

Bona PowerScrubber 2.0 werkt met borstels die in tegengestelde richting draaien, zo legt de leverancier uit, terwijl de standaard automatische schrobzuig- en borstelmachines voor binnenshuis en de hogedrukreinigers voor buitenshuis, in een circulaire beweging werken. “De contra-roterende techniek geeft aanzienlijk hogere druk en daardoor is het eindresultaat beter - een diepe reiniging, maar toch mild voor het oppervlak.” Voor gebruik op houten terrasvloeren laat het regelmatige, diepe reinigingsproces geen sporen achter, wat volgens de Zweedse aanbieder vaak wel kan gebeuren bij hogedrukreinigers.

Bona betitelt de 2.0-versie ook als de aangewezen oplossing voor het schoonmaken van verouderde houten vloeren, waar vaak schuren niet mogelijk is omdat men dan het verouderde effect verwijdert. Het compacte ontwerp maakt reinigen tot vlakbij de muren mogelijk. Nieuw zijn onder meer ook de snelle kabelconnector, de kabelhouder om deze bij de machine vandaan te houden, een transparante watertankdop en een verder versimpelde demontage.

(Parketplein, 18-09-2019)

 
Fortuna Sittard blijft scoren met COREtec

COREtec-Naturals-Grain-803-Fortuna-SittardCOREtec Naturals (decor Grain 803) op de vloer bij Fortuna.De Limburgse voetbalclub Fortuna - 'Samen nao veure' - Sittard verwelkomt voor het tweede jaar op rij COREtec als ‘official partner’. Fabrikant USFloors heeft er onder meer voor gezorgd dat er nog eens ruim 1250 vierkante meter aan vloeren van zijn merk zijn komen te liggen in de Rabobank Business Lounge en in de VIP Sympathisantenruimte. Opnieuw drukbelopen ruimtes dus waar de robuuste vloerbedekking goed tot z’n recht heet te komen. Vorig seizoen waren de Business Club, diverse skyboxen en Brasserie 54 al uitgerust met de producten van de Vlaams-Amerikaanse pionier in meerlaagse rigide vloeren.

Fortuna Sittard koestert het voornemen om de hospitality naar een hoger niveau te tillen. “We hebben de afgelopen drie jaar enorme stappen gezet en de vloer van COREtec is wat mij betreft de absolute kers op de taart,” zo verklaart een contente Ivo Pfennings, algemeen directeur van de huidige nummer zeventien in de Eredivisie. “We hebben ongelofelijk veel complimenten gekregen van onze business partners.” Los van dit bericht meldt COREtec nog binnenkort voor het vierde opeenvolgende jaar acte de présence te zullen geven op de VT Wonen & Designbeurs in de Amsterdamse RAI, die van start gaat op de eerste dag van oktober.

(Parketplein, 18-09-2019)

 
Feestelijke opening Mapei in Apeldoorn

Nieuwe-pand-MapeiNieuwe pand Mapei Nederland.Mapei Nederland heeft vorige week donderdag zijn nieuwe pand aan de Oude Apeldoornseweg in Apeldoorn officieel geopend, zoals in mei al aangekondigd. Samen met zo’n tweehonderdvijftig gasten uit alle windstreken en een delegatie van het Italiaanse moederbedrijf, werd feestelijk getoost op de toekomst. Voor de gelegenheid was het gloednieuwe magazijn omgetoverd tot een feestruimte gehuld in Italiaanse sferen. Een officieel moment, met speeches van de familie Squinzi, eigenaar van Mapei Group, en van Paul Spee, directeur Mapei Nederland, ontbrak uiteraard niet.

Het multifunctionele complex op bedrijventerrein Malkenschoten biedt ruimte aan een modern magazijn met test- en coatingruimte, kantoren, showroom, trainingscentrum, twee laaddocks, een weegbrug en een ‘24/7’-afhaalpunt. In het nieuwe pand is zoveel mogelijk gebruik gemaakt van ‘eigen’ producten en systemen. Op het dak liggen voorts bijna driehonderd zonnepanelen die ruim voldoende elektriciteit opwekken voor zowel kantoor als magazijn.

(Parketplein, 18-09-2019)

 
InCoDa 2019, een beurs met goede 'vibe'
Arnoud-van-RavensbergArnoud van Ravensberg: 'Met LayRed scoren we echt een hit.'
Bart-CoenenBart Coenen en Iris van den Brink van T&G Wood.
Solcora-by-mFLORSolcora by mFLOR.
Bij-INTRBij INTR. hangt veelzeggend het bord 'Werkplaats'
John-CountinhoJohn Countinho.
Jury-van-het-NKWPJury van het NKWP houdt beraadslagingen.
Fred-WitkampFred Witkamp (links) en Walter Esch.
Drukte-op-de-standDrukte op de stand bij totaalleverancier Tété.
Bij-Viehoff-isBij Viehoff is onder meer Meister prominent in beeld.
Bij-Woca-krijgtBij Woca krijgt de professional uitleg over het Master Laksysteem. Links Henk Laverman.
Peter-KuipersPeter Kuipers: 'We hebben hier de perfecte spot'.
Op-de-openingsdagOp de openingsdag onthulde het beursteam de nieuwe huisstijl van de InCoDa 2020.

In de Evenementenhal Gorinchem is de tiende editie van de Interieur Collectie Dagen (InCoDa) in volle gang, het jaarlijkse evenement voor de professional in woning- en projectinrichting. Meer dan tweehonderd merken zijn deze maal present met hun nieuwste collecties en hun innovaties. De zondag, de eerste van drie beursdagen, werd door een meerderheid van de exposanten als 'positief' beoordeeld, ondanks het stralende weer buiten. "Zondag was best goed," zo meent ook Arnoud van Ravensberg van exposant Moduleo. "We zijn tot dusverre dik tevreden. Er hangt gewoon een goede 'vibe' op het evenement. Wij zelf merken dat er veel belangstelling is voor de vernieuwingen in onze LayRed. Je mag wel zeggen dat we echt een hit scoren met deze collectie. We hebben veel positieve reacties gekregen op de matte nieuwe kleuren en hetzelfde geldt voor de visgraat."

Dick-Heister-linksDick Heister (links) en Ted Engelen hebben het naar hun zin op de stand van Bijlard.

Anders dan anders dit jaar op InCoDa is dat de 'routing' niet langer zo rechttoe-rechtaan is. Verder heeft organisator Easyfairs de beurs ook prettig ruimtelijk opgezet, wat een verfrissende indruk geeft, tot tevredenheid van de exposanten. "Het oogt ruimtelijk, lekker fris en mooi open," zo oordeelt Ted Engelen van de Zoetermeerse exposant Bijlard. "Wij hebben een goede plek vlak bij de ingang, dus iedereen moet hier langs. Deze maandag verwachten we vooral dat de parketteurs hun gezicht zullen laten zien. Tot dusverre hebben we vooral veel zzp'ers gezien en veel mensen uit de stofferingswereld, en nog weinig parketteurs. Duidelijk is dat raamdecoratie en stoffering aan belang winnen hier op de beurs. InCoDa ontwikkelt zich zo tot een echte woninginrichtingsbeurs. Maar wij zijn zonder meer tevreden. Ook op zondag al, vooral in de middaguren, was er veel aanloop."

Doorkijkje-naar-de-bredeDoorkijkje naar de brede presentatie van Peitsman.

"Er heerst een prima sfeer, de beurs geeft een mooi ruimtelijk beeld en de aftrap op zondagmiddag was prima," zo vindt Frank Bossers van Unifloor. "Ik ben wel van mening dat de stoffering en de raamdecoratie, die toch wat apart in een hoek staan, beter geïntegreerd zouden moeten worden in het concept. Bedenk dat het hooguit nog een jaar of tien duurt voordat alle segmenten in de markt met elkaar verbonden zijn geraakt." Peter Kuipers van mFLOR is uiterst content: "De beurs van dit jaar is leuk, gezellig en mooi ruimtelijk ingedeeld. En wij hebben hier de perfecte spot, zo vlak bij de entree."

RIGO-Verffabriek-heeftRIGO Verffabriek heeft opnieuw zijn koffiestandje neerzet, waar iedereen 's ochtends even langs gaat. Zo ook Chris de Vries en Martijn Bonkenburg.

"InCoDa is een uiterst interessante beurs voor T&G Wood," zo laat Bart Coenen namens de exposant weten, eerder vanochtend. "Gisteren halverwege de middag piekte het bezoek voor het eerst en hebben we veel klanten te woord gestaan. Wij zijn dus al vanaf de zondag positief gestemd. Wij draaien hier eigenlijk altijd goed. InCoda is bij uitstek ook een contactmoment, zo blijkt dit jaar opnieuw. Bovendien zit er een leuke mix in het aanbod, op een beurs die verder heel aantrekkelijk is opgezet."

Peter-Klaassen-middenPeter Klaassen (midden) op de stand - met waterbuffel - van PPC.

De PPC bemant in de Evenementenhal wederom een heuse megastand, met een prominente rol voor het aspect 'beleving' in het algemeen en voor de nieuwe pvc-collectie Sense in het bijzonder."Echt top!" zo antwoorden Lisa en Peter Klaassen eensgezind op de vraag hoe het loopt. "Ook op zondag al." Een opvallende bijdrage in de beurspresentatie van de PPC is toebedeeld aan een enorme afbeelding van een waterbuffel, geïnspireerd door een Afrikaanse vakantie van Lisa, en zeker en vast onderscheidend te noemen.

Stoffeer--en-raambekledingsbedrijvenStoffeer- en raambekledingsbedrijven staan wat afgezonderd.

Bij groothandel INTR. gaat de aandacht specifiek uit naar de zzp'ers. Op vraag van deze klantengroep heeft de exposant een heuse 'Werkplaats' op poten gezet, waar doorlopend de nodige actie is te beleven. Joost Heijnen: "Er is veel te zien op de stand, veel te doen en dus ook veel belangstelling. Een belangrijk ander speerpunt bij INTR. is COREtec, dat inmiddels is uitgegroeid tot een niet weg te denken product in ons assortiment." Een exposant die eveneens van zich doet spreken met demonstraties is Woca. Henk Laverman: "Er is bijzonder veel interesse in onze nieuwe lakken. Op zondag is het bezoek op een gegeven moment aardig aangetrokken, als de maandag ook zo uitpakt, mogen we weer tevreden zijn."

Stand-met-de-deels-nieuweStand met de (deels nieuwe) merken van Holland Top Floor.

"Behoorlijk druk," zegt parketlegger en ondernemer John Coutinho over de huidige editie. "Ik ben best blij met hoe InCoDa uitpakt als woningstoffeerdersbeurs. Het traditionele parketbedrijf groeit immers door richting een veel breder segment. Dat is de toekomst, en dat ervaar ik zelf ook in mijn bedrijf. Raambekleding en pvc-vloeren bijvoorbeeld zijn een wezenlijk onderdeel van de omzet geworden. Als we het traditionele parket de ruimte willen geven op deze beurs, ik zie trouwens dat een aantal namen nu ontbreken, dan is het wellicht een idee om bijvoorbeeld een tapis-promotie centraal te stellen met alle betrokkenen." En hoe loopt het op het NKP? "Echt een pittige opdracht dit jaar, jammer alleen van een paar afzeggingen."

Frank-Vousten linksFrank Vousten (links) en Frank Bossers.

Morgen, dinsdag, is InCoDa nog van tien uur 's ochtends tot zes uur in de avond te bezoeken. Aan het eind van de middag volgt de prijsuitreiking van de nationale kampioenschappen in parketleggen, meubelstofferen en woning- en projectstofferen. Meer over de beurs volgt woensdag op deze site.

(Parketplein, 16-09-2019)

 
T&G Wood met Basic Line en meer op InCoDa

tgwood-logo-incodaT&G Wood tekent voor zijn elfde aanwezigheid op de komende Interieur Collectie Dagen en geeft op stand 711 graag een toelichting op zijn speerpunten voor de editie van dit jaar.

Zo zal het recentelijk bij bestaande klanten geïntroduceerde programma Basic Line nu ook sectorbreed worden getoond in Gorinchem. Het programma bestaat uit vier vaste producten die beschikbaar zijn in een vijftal kleuren. De klant heeft de keuze uit een geschuurd of geborsteld oppervlak in een 15, 12 of 10 millimeter. Alle producten hebben een rustiek A/B-sortering, zijn kant-en-klaar geolied en naar eigen zeggen toegankelijk geprijsd. "Met dit vaste programma spreken wij nu ook de doelgroep aan die wil kiezen uit een voordelig geprijsd, vast programma met een goede kwaliteit," zo vat de exposant uit Ede een en ander samen.

Het tweede speerpunt betreft het begin dit jaar op Domotex gelanceerde concept '100% Pure Wood'. T&G Wood stelt het belangrijk te vinden dat het voor particuliere kopers in de showroom zichtbaar is dat zij kunnen kiezen voor een échte houten vloer, en wat hiervan de voordelen zijn. "Met het '100% Pure Wood'-label laten wij in een oogopslag zien dat het betreffende gelabelde product écht hout betreft, van een hoge kwaliteit, dat duurzaam en in de productie minder milieubelastend is dan synthetische alternatieven," zo omschrijft het bedrijf het doel van het label.

Verder spreekt het welhaast vanzelf dat op de beurs aandacht wordt besteed aan het bekende programma Cinzento Custom Made. "Een merk van Nederlandse bodem," zo verklaart T&G Wood, "dat uitblinkt in het op maat produceren van exclusieve houten vloeren. Het gehele proces van aanvraag, ontwerp tot uitvoering wordt in Nederland gedaan." Cinzento Custom Made (www.cinzento.nl) is gespecialiseerd in het bewerken van eikenhouten vloeren, met de wens van de klant centraal.

(Parketplein, 13-09-2019)

 
PPC exclusieve distributeur Sense

sense-pvc-vloer-woonkamer-sfeerbeeld-logoSfeerbeeld van een Sense PVC-vloer in een woonkamer. (foto: Sense)De Plinten & Profielen Centrale (PPC) heeft zijn assortiment uitgebreid met de PVC-vloeren van Sense. De groothandel in Wijk bij Duurstede is vanaf deze maand de exclusieve distributeur van het merk in Nederland en België. De brede collectie kan uit voorraad worden geleverd.

De vloeren van Sense worden door de PPC gepresenteerd als betrouwbaar, geluiddempend, volledig watervast, duurzaam en milieuvriendelijk. "De kwaliteit van de afwerking, de natuurlijke uitstraling en de zuivere samenstelling zijn belangrijke pijlers van Sense." De keuze is ruim dankzij vijf verschillende legwijzen en vier dozijn decors. De reeks bevat tegels en planken in verschillende formaten en ook visgraat.

De SPC-variant met click realiseert 10dB geluidsreductie zonder extra ondervloer, waarmee deze aantrekkelijk is voor in appartementen. Ook zijn de vloeren bijzonder geschikt voor vloerverwarming. De sterke toplaag is extra behandeld met een PUR-coating, inclusief antistatische en antibacteriële behandeling. De slipweerstand R10 is hoger dan de standaard. Sense bevat geen weekmakers.

Directeur Lisa Klaassen noemt Sense een "mooie aanvulling" op haar assortiment en beschouwt de PPC inmiddels als niets minder dan "dé totaalleverancier voor alle vloerenspecialisten." Het bedrijf vertelt graag meer over de nieuwe collectie op zijn stand (als vanouds tegenover het NKP) op de komende InCoDa. Sense (Prodinex B.V. uit Asten) heeft standnummer 712.

(Parketplein, 13-09-2019)

 
Florissante CBS-cijfers retail in juli

De omzetcijfers van het CBS voor ook de eerste maand van het derde kwartaal laten weinig te wensen over. De winkels in meubels en woninginrichting (plus 11,4 procent) en de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (plus 7,1 procent) realiseren in juli de grootste omzetstijging. Het verkoopvolume in deze clusters ligt respectievelijk 10,0 procent en 7,4 procent hoger.

omzet-retail-juli19

De omzet van alle winkels in non-food bij elkaar is in juli met 2,9 procent gegroeid, bij een volumetoename van 2,3 procent. De detailhandel als geheel boekt 3,4 procent meer omzet. Zonder correctie voor de samenstelling van de koopdagen ligt de totale omzet 5,2 procent hoger dan vorig jaar. Daarnaast is in deze zomermaand online 15,4 procent meer omgezet.

(Parketplein, 13-09-2019)

 
Intercombi met Lamett present op InCoDa

Beurspresentatie-IntercombiBeurspresentatie Intercombi en Lamett.Intercombi is ook dit jaar aanwezig op de InCoda in Gorinchem. De exposant uit Kaatsheuvel heeft als primeur diverse nieuwe collecties van Lamett, die eigenlijk pas voor 2020 op de planning staan. Als belangrijke partner van Lamett is het de groothandel gelukt om als eerste in Europa deze nieuwe collecties te mogen tonen.

Voor de editie 2019 van de beurs verwacht Intercombi qua uitstraling en sfeer weer een onderscheidende en aantrekkelijke stand te hebben neergezet, wederom in samenwerking met Lamett. De exposant stelt een bijzonder campagnebeeld in het vooruitzicht, dat integraal is doorgevoerd in presentatie, folder, website en sfeerbeleving, met 'natuurlijke uitstraling' als basis.

Speerpunten op de beurs worden de goed ontvangen visgraatcollecties van Farm en ParquetVinyl, naast de markante Carcassonne-collectie, bestaande uit volledig in eigen beheer geproduceerde houten vloeren. Klanten, bestaande en potentiële, mogen voorts verrassende nieuwe items tegemoet zien en krijgen aantrekkelijke mogelijkheden voorgeschoteld op het vlak van presentatie en marketing. Intercombi en Lamett ontvangen belangstellenden graag op standnummer 812.

(Parketplein, 13-09-2019)

 
Tip Top presenteert noviteit op InCoDa

Tip-Top-Future-CoatingTip Top schuurmaterialen en Parketgroothandel Velsen stellen hun Future Coating voor op de beurs.Op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem bemant Tip Top schuurmaterialen stand nummer 920. Ronald Knip, bedrijfsleider en verkoopadviseur van de exposant uit Lutten, stelt zijn (gestaag toenemend aantal) bezoekers uit de Nederlandse en Belgische parketmarkt ook dit jaar weer interessant nieuws in het vooruitzicht. Niets minder dan 'producten van de toekomst' zelfs.

Samen met Parketgroothandel Velsen, evenzo present op de stand, heeft Tip Top schuurmaterialen gewerkt aan de ontwikkeling van Future Coating, een nieuw product dat stoelt op twintig jaar ervaring in de parketbranche. Jarenlange ervaring in het afwerken van hout deed naar eigen zeggen de behoefte ontstaan om een verbeterde afwerking te maken voor houten vloeren.

"Door een in het geheim ontwikkelde thermische procedure is het mogelijk geworden een hardwaxolie kleurloos en in kleur te maken met een betere bescherming. Door het verharden van deze olie heeft deze een veel betere bescherming dan de reguliere merken 1 of 2K Hardwaxolie," zo luidt de verklaring. "Je zou kunnen stellen," vervolgt het persbericht, "dat beide bedrijven een hardwaxolie hebben ontwikkeld met de positieve eigenschappen van een lak."

De samen optrekkende groothandels stellen dat de reguliere merken hardwaxoliën snel schraal worden, en moeilijk of niet goed zijn te onderhouden. "De 1K Future Coating olie is dat juist wel. Door de ingenieuze samenstelling van deze olie is de eerste jaren geen onderhoudsolie nodig, slechts het ook door ons ontwikkelde onderhoudsproduct door het dweilwater is voldoende."

Future Coating is leverbaar als 'industrial product', machinaal aangebracht op de vloerdelen van de klant of die uit eigen huis, maar ook als 1K-uitvoering voor het aanbrengen op de vloer.

Daarnaast is een werkelijk kleurloze, ook wel 'invisible' genoemde, hardwaxolie ontwikkeld. Deze is net als de 1K-variant oxidatief oftewel luchtgedroogd. De bekende 'invisible' lak is er nu dus ook in een hardwaxolie, zo rondt het persbericht af.

(Parketplein, 11-09-2019)

 
Geslaagde Workcamp Parquet 2019

Work-in-progress'Work in progress' in de Jachtkamer.

Het Workcamp Parquet 2019, een internationale uitwisseling van vakkennis en een goed doel ineen, is weer achter de rug. Het museum van de Silezische Piasten in het kasteel van Brzeg in Polen, is dankzij circa zestig nijvere parketteurs (m/v) uit ruim twintig landen (ook van buiten Europa) belangeloos voorzien van een volledig gerenoveerde parketvloer in de Pinotti-balzaal, een nieuwe patroonvloer in cassettevorm in de Jachtkamer (samen de twee belangrijkste representatieve gedeeltes van het gebouw) en voorts nieuw parket in twee kantoorruimtes. Alles bij elkaar zo'n 430 vierkante meter vakwerk in slechts één week tijd. Het project is, niet te vergeten, mogelijk gemaakt dankzij het door talrijke sponsors beschikbaar gestelde materiaal.

Vloer-in-de-Pinotti-zaalVloer in de Pinotti-zaal is klaar, op de laatste afwerking van het wapenschild na. De bijna voltallige groep kijkt toe.

Het-uit-diverse-houtsoortenHet uit diverse houtsoorten samengestelde wapenschild is een bijzonder element geworden. (Alle foto's met dank aan Facebook Workcamp Parquet)Een bijzonder element in de Pinotti-balzaal vormt het mozaïek van het wapenschild van de heren van Brzeg, waarin esdoorn, jatoba, walnoot, ebbenhout en bukshout kunstig is verwerkt. Onder het wapenschild is in een holte een fles geplaatst, als het ware een verborgen tijdcapsule, met muntjes en dergelijke uit de landen van de deelnemende parketteurs. Nederland had Dave Amweg, Benno Broen, Wilfred Krebbers, Joey Leenders, Henk Pruysen, Sebastiaan van Westrenen en Johan Zwartbol afgevaardigd.

(Parketplein, 11-09-2019)

 
INTR. distributeur Solcora naast Peitsman

Solcora-Nuance-logoSolcora Nuance, tegels in de kleur Duck Egg Blue.Het merk Solcora by mFLOR zal met ingang van de komende InCoDa tevens verkrijgbaar zijn bij groothandel INTR. Op de beurs van vorig jaar werd dit nieuwe rigid core product van mFLOR exclusief geïntroduceerd door zijn partner Peitsman. In overleg met de 'koninklijke' groothandel mag nu ook INTR. worden bijgeschreven als distributiepunt.

In Gorinchem zal op de stand van mFLOR nadrukkelijk aandacht worden besteed aan Solcora, onder meer aan de hand van praktische demonstraties door de onafhankelijke WoonTotaal Academy uit Zoetermeer.

Verder zal het tweetal onlangs (zie Nieuws van 3 juli) aangestelde sales promotors, Harold van Lente (regio Noord-Nederland) en Selina Mosk (Zuid-Nederland), behalve mFLOR ook Solcora gaan ondersteunen bij alle dealers.

De stand van mFLOR (nummer 202) staat zoals gebruikelijk naast die van Peitsman, direct bij de ingang. Beide zijn als het ware met elkaar verbonden door een fraaie vloer, te weten de goedlopende mFLOR Broad Leaf Grey Sycamore. Zowel Peitsman als mFLOR laten weten de bezoekers straks graag te verwelkomen in de Evenementenhal.

(Parketplein, 11-09-2019)

 
Rappe terugkeer Duitse 'Meisterpflicht'?

duitse-vlagBij onze oosterburen zijn de twee grote regeringspartijen, SPD en CDU, het eens over het weer invoeren van de verplichte meestertitel in een twaalftal ambachtelijke beroepen. Onder meer parketleggers, interieurstoffeerders en veel andere beroepen in de bouw zullen onder de regeling vallen. Voor bestaande bedrijven die momenteel niet zijn onderworpen aan deze zogeheten 'Meisterpflicht' gaat een uitzonderingsclausule gelden, zodat zij hun vak kunnen blijven uitoefenen.

Het Zentralverband Deutsches Baugewerbe (ZDB) is in zijn sas met de beslissing. "Vooral in de bouwsector komt het aan op de betrouwbaarheid van de uitvoerende bedrijven voor wat betreft veiligheid en consumentenbescherming. Dit was niet langer het geval bij de meeste meesterloze ambachtsbedrijven," aldus woordvoerder Felix Pakleppa, die rekening houdt met een herinvoering van de meesterverplichting in januari 2020.

Vijftien jaar geleden werden tientallen beroepen vrijgegeven in Duitsland. Sindsdien is de roep om terugkeer van de meesterverplichting (aantoonbare vakbekwaamheid) sterker geworden, onder meer vanwege een algemene teruggang in kwaliteit en een afname van het aantal jongeren in opleiding. Bescherming van bepaalde beroepen als immaterieel cultureel erfgoed is een argument dat ook vaker gehoord wordt.

(Parketplein, 11-09-2019)

 
Drie nieuwe producten Bijlard op InCoDa
PVC-lijm-FLOORPVC-lijm FLOOR.
MS2K-FLOORMS2K FLOOR.
Sqraper-A3Sqraper A3.

Met de introductie van de PVC-lijm Floor, de MS2K FLOOR en de Sqraper A3 heeft exposant Bijlard International heel wat nieuws om te laten zien op de komende Interieur Collectie Dagen in Gorinchem.

De PVC-lijm FLOOR mag wat de Zoetermeerse producent van lijmen en kitten betreft gezien worden als een zeer interessant product voor niet alleen de parketbranche, maar ook voor de woninginrichtingsbranche. De lijm wordt wit opgezet en droogt na twintig tot veertig minuten transparant op. Het is dus eenvoudig te zien wanneer de stroken aangebracht kunnen worden. "Kortom," zo oordeelt Bijlard, "makkelijk smeerbaar en met een hoge tack is het een heerlijk product om mee te werken."

De als 'revolutionair' omschreven MS2K FLOOR wordt gebracht als een groen en duurzaam alternatief voor PU-lijmen. Niet alleen is de lijm veel sneller droog, maar is ook de vernetting beter waardoor hij tot twee keer sterker is, zo benadrukt de exposant, dan een 1-komponent MS-lijm. Door zijn snelle doorharding wordt doorzweten in het hout tot een minimum beperkt.

In de beursperiode heeft het bedrijf een introductie-aanbieding: bij aankoop van minimaal vijftig kilo PVC-lijm ontvangt men de (evenzo nieuwe) Sqraper A3. Deze is speciaal ontwikkeld voor de PVC-lijm FLOOR, maar kan even goed worden gebruikt voor het opbrengen van contactlijmen. Dankzij het bijzondere ontwerp maakt de gebruiker elke emmer 'tot de laatste druppel' leeg, zo belooft Bijlard. "Door zijn robuuste uiterlijk gaat hij lang mee, is braamvrij en makkelijk schoon te maken."

(Parketplein, 09-09-2019)

 
Veel nieuws van Kerakoll op InCoDa

Kerakoll GreenBuilding Company pakt op de beurs uit met nieuwe producten voor de Nederlandse markt. Allereerst volgt de officiële presentatie van de SLC L34 Flex NEW, de 1-component parketlijm en 'alleskunner' die speciaal voor de Nederlandse markt in eikenkleur is gemaakt. Tezamen met de PPC heeft Kerakoll ook een beursactie voor dit product opgesteld. Belangstellenden worden uitgenodigd om de lijm op de beurs uit te komen proberen, op stand 301 van de Italiaanse leverancier.

Verder is er de presentatie van de Aqua-PUR HPX Naturale, als volgt toegelicht door Geert Wellink: "Het matte (0-5 gloss) natuurlijke, niet vergelende effect van parket, nu eindelijk ook met de HPX lak, hetgeen wil zeggen, dat men afwerkt in twee lagen, twee keer de HPX Naturale." Op de stand zullen expositieborden op eik, beuk, afzelia en teak te zien zijn.

HPX-Naturale-x4Diverse afbeeldingen van vloeren in Nederland, gedaan met de HPX Naturale.

Als derde kan het beursbezoek de voorstelling tegemoet zien van een nieuw, zelfuitvloeiend, vezelgebonden egaliseermiddel voor diktes van drie tot vijftig millimeter in één werkgang. Deze Keratech Eco HP4 kan zowel binnen als buiten worden gebruikt, in combinatie met de Primer A Eco voor absorberende ondergronden, en met Keragrip Eco voor niet-absorberende ondergronden (keramiek). Ook voor de directe verlijming van parket.

Introductie nummer vier betreft SLC Eco EP21 Rapid, door Wellink aangeduid als "2-component epoxy primer voorstrijk-vochtscherm, de snelle versie van de al bekende, normale EP21. Na twee tot drie uur kan er worden gelegd. Ook kan hij worden gebruikt voor snelle reparaties, door te mengen met kwartszand." Het product komt in een aantrekkelijke kleine verpakking: 3 liter, waarbij geldt A is 2 liter, B is 1 liter. Zes liters in een doos met lakzak, zodat geen emmer meer nodig is.

Ten slotte Legno & Color: Interior Design van Kerakoll, omschreven als dekkende warme kleuren, in tien warme, diepe grijstinten, van wit (WR01), tot zwart (WR10).

(Parketplein, 09-09-2019)

 
Onderhoudsproducten Bona Olie aangepast

Na zopas de lancering van het 'Bona Olie Systeem' met een nieuw en fris blauw etiket en zes nieuwe oliekleuren, brengt Bona nu ook de lijn 'Bona Olie Onderhoudsproducten' in een nieuwe uitstraling, met name een duidelijker etiket. De drie onderhoudsproducten behouden hun bewezen formule, maar krijgen een iets gewijzigde naam en derhalve ook een nieuw artikelnummer.

Bona-Olie-ONDERHOUD

De Bona Oil Care (voorheen Bona Care Oil) is een sneldrogende onderhoudsolie voor eerder geoliede houten vloeren, leverbaar in drie kleuren. De Bona Oil Soap (voorheen Bona Soap) is een reiniger op oliebasis en speciaal ontwikkeld voor de regelmatige en intensieve reiniging en het onderhoud van geoliede houten vloeren. Het product reinigt het oppervlak en laat een dunne film achter die gepolijst kan worden voor meer glans. Bona Wax Oil W (voorheen Bona Wax Oil Refresher) is voor gebruik op parketolie Bona Craft Oil waar een betere bescherming tegen water en morsen is vereist.

De 'Bona Olie Onderhoudsproducten' met hun nieuwe etiket en artikelnummer worden gefaseerd in de markt gebracht.

(Parketplein, 09-09-2019)

 
Lieverdink over vloerverwarmingssystemen

Parketfabriek Lieverdink brengt zijn informatieboekjes 'Vloerverwarming onder traditioneel parket' en 'Vloerkoeling onder traditioneel parket' onder de aandacht van wie betrokken is bij de verkoop. De uitgaven zetten eenvoudig en duidelijk uiteen dat parket en vloerverwarming/koeling 'een warme relatie' hebben. In de boekjes is bovendien een speciaal vignet verwerkt waaraan de consument kan zien dat hij bij de verkopende partij in vertrouwde handen is, zo laat de fabrikant weten.

Vignet-moet-de-consumentVignet moet de consument duidelijk maken dat de aangegeven combinatie bij de betreffende parketspecialist in vertrouwde handen is.

Daarnaast heeft het bedrijf in Doetinchem nog twee nieuwe boekjes gemaakt. Het eerste heet 'Warmte-win installaties en traditioneel parket' en geeft de verkoper en de consument inzicht in deze nieuwe vorm van verwarmen en de mogelijkheden. Het tweede, getiteld 'Droogbouw vloerverwarming onder traditioneel parket' is bedoeld voor alleen de vakman en beschrijft welke droogbouwsystemen er zijn, hoe deze te herkennen en in te delen in productgroepen en hoe men deze vloeren kan voorbereiden om parket op te plaatsen.

Behalve het vignet voor op de winkeldeur (en in digitale vorm op de website), waarmee de verkoper zich afficheert als specialist op het gebied van vloerverwarming en -koeling en warmte-win installaties, heeft de fabrikant kleine stickertjes ontwikkeld die op houtsoorten kunnen worden geplakt die geschikt zijn voor bovenstaande toepassingen. Bij het vignet hoort een certificaat, waarin de stappen staan die men dient te nemen om de consument te begeleiden in dit proces.

Voorts heeft Lieverdink, in het kader van zijn via de parketspecialist lopende campagne, nieuwe opstookprotocollen gemaakt voor ingefreesde vloerverwarming (ook te gebruiken voor bijna alle droogbouwsystemen) en voor bestaande vloerverwarming. Tot slot is een nieuw informatieblad beschikbaar over klimaatbeheersing.

(Parketplein, 09-09-2019)

 
<< Begin < Vorige 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Volgende > Einde >>

woca-no1-olie


ankerwelBanner-1

Plinten & Profielen Centrale

meister

meister

meister

 

Floor Forum

ff-140ffi-108

FLOOR FORUM. Vakblad voor import, export, distributie en plaatsing van parket, laminaat, vinyl-, PVC-, kurk- en bamboevloeren en alle gerelateerde onderhoudsproducten en machines in de Benelux en Frankrijk. Oplage: 12.728 ex. in de Benelux en 4.226 ex. in Frankrijk.

FLOOR FORUM INTERNATIONAL. Onafhankelijk vakblad (met centraal zwaartepunt binnen de UK en Ierland) voor de internationale lezersmarkt.
Engelstalig. Gratis verspreiding.
Oplage: 14.446 ex.

Klik onze banner voor een abonnement of meer info

In ons mei nummer van Floor Forum: 

  • Dossier Houten sportvloeren
  • Dossier Producenten van stijlpanelen
  • Dossier Olie voor parket
  • Dossier Vochtmeters en vochtmeten
  • Dossier Voorkleuren: wie biedt wat?
  • Dossier Gebruik van (hecht-) primers en/of vochtschermen

En veel meer

www.floor-forum.com

sales@media-pact.com