forinn-2018

moduleo

Forbo health 2394 mFLOR

headlam247-a

nieuws
Forbo brengt Marmoleum Onto the Wall

Marmoleum-Onto-the-WallNieuwe collectie Marmoleum Onto the Wall kan zo te zien wel een stootje velen.Forbo Flooring lanceert deze maand Marmoleum Onto the Wall, een speciale lijn van de duurzame vloerbedekking die geschikt is om gangen en trapportalen in het onderwijs te beschermen tegen beschadiging en vervuiling door schoenen, boekentassen en zo meer. Hiermee hoopt de vloerenfabrikant niet alleen ergernis op school te voorkomen en de boel daar netjes te houden, maar ook de onderhoudskosten omlaag te brengen doordat bij toepassing strepen op of gaten in de muur worden voorkomen.

Wandbekleding van Marmoleum wordt evenzo voorgesteld als decoratief en kleurrijk. Gangen, klaslokalen en aula’s krijgen een uitstraling naar wens met lambrisering die in kleur en design kan worden afgestemd op de vloer. Het product is kras- en slijtvast, gemakkelijk schoon te houden en kan zowel als lambrisering als tot aan het plafond worden aangebracht. Onto the Wall is uitgebreid getest en voldoet volgens de leverancier aan alle (brandveiligheid)eisen.

(Vloerenplein, 16-07-2018)

CBS: Groei woonbranche neemt iets af

In mei hebben de winkels in doe-het-zelfartikelen, waaronder de keukenwinkels, bouwmarkten en vloerenwinkels, de grootste omzetstijging binnen de non-food gerealiseerd, zo laat het CBS vandaag weten. Dit cluster rapporteert in de vijfde maand van het jaar een plus van 4,7 procent (april: +5,4 procent). De omzetgroei van de winkels in meubels en woninginrichting stak daar met een groei van ‘slechts’ 1,9 procent bescheiden bij af (april: 3,9 procent).

chart1307-2018

De omzet van de non-food als geheel is in de vijfde maand van het jaar met bijna 1 procent toegenomen. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was ruim 1 procent hoger dan een jaar eerder.

De detailhandel als geheel heeft 3,4 procent meer omgezet. (Zonder correctie voor de koopdagen was de omzet van de detailhandel ruim 4 procent hoger dan vorig jaar). Online is bijna 13,5 procent meer omgezet. Webwinkels hebben 10 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met ruim 19 procent.

(Vloerenplein, 13-07-2018)

Nord Holding verkoopt Parador

Met-Parador-CEO-dhirup-chaudhary“Met Parador hebben we een sterk merk met internationale bekendheid en een groot potentieel binnengehaald,” aldus Dhirup Choudhary, CEO HIL LImited.Investeringsmaatschappij Nord Holding heeft Parador verkocht aan het Indiase HIL Limited, een dochteronderneming van de CK Birla Group. Nord Holding had in oktober 2016 de vloerenfabrikant overgenomen van de Hülsta-groep. Het in Hyderabad gevestigde HIL Limited claimt een leidende positie in bouwmaterialen en componenten op het Indiase subcontinent te hebben en is van plan de acquisitie van Parador te gebruiken om zich internationaal te versterken. “Met Parador hebben we een sterk merk met internationale bekendheid en een groot potentieel binnengehaald,” aldus CEO Dhirup Choudhary. “De synergetische effecten zijn divers en zullen ons in staat stellen wereldwijd onze positie te versterken voor al onze merken en daarnaast de reusachtige Indiase markt voor Parador te ontsluiten.” Lubert Winnecken, Bestuursvoorzitter Parador: “Het hebben van een sterke partner zoals HIL Limited biedt ons nieuwe perspectieven. Het stelt ons in staat om te blijven investeren en verder te groeien. We verwerven hierdoor een zeer sterke positie voor de toekomst.” Parador’s jaaromzet bedraagt circa 150 miljoen euro en het bedrijf heeft de beschikking over circa 500 werknemers. Vijftig procent van de omzet wordt via export behaald. Het bedrijf exploiteert twee productievestigingen in Coesfeld en Güssing in Oostenrijk en ontwikkelt, produceert en vermarkt onder meer laminaat, parket, LVT/PU vloeren. De CK Birla Group heeft meer dan 20.000 mensen in dienst en meldt een jaaromzet van 1,8 miljard dollar.

(Vloerenplein, 13-07-2018)

F. Ball maakt tandartspraktijk gebruiksklaar

Vloerafwerking-in-actieActiefoto vloerafwerking.Diverse vloervoorbereidingsproducten van F. Ball zijn onlangs gebruikt bij werkzaamheden bij tandartsenpraktijk Ten Bolscher in Rijssen. Het werk aan de vloer was onderdeel van een grootscheepse herstoffering om de praktijk een moderne, eigentijdse stijl en design te geven. Voor het project waren producten nodig die de stoffeerders in staat stelden de krappe deadlines te halen, zodat de praktijk zonder al te veel onderbrekingen door kon gaan. De stoffeerders van Ter Harmsel Interieurverzorging behandelden de zandcement dekvloer eerst met de universele vloerprimer Stopgap P131 van F. Ball. Daarna verhoogden ze met egaliseermiddel Stopgap 600 Base het vloeroppervlak met 40mm. Na drie uur was men gereed voor de volgende fase van de vloerinstallatie. Fermacel platen werden met twee lagen Stopgap P121 geprimerd, voor calciumsulfaat en gipsgebonden ondervloeren. De volledige vloer, de verhoogde zandcement en de Fermacel, werd daarna geëgaliseerd met Stopgap 300 HD zodat overal een uniforme afwerking verkregen werd. Stopgap 600 Base en Stopgap 300 HD zijn beiden proteïnevrij en uiterst geschikt voor gebruik in biologisch gevoelige en klinische omgevingen, zoals een tandartspraktijk, zo meldt F. Ball in het persbericht. Omdat de Stopgap 300 egalisatie reeds na anderhalf uur droog was, kon al snel worden doorgegaan met het leggen van de Expona Design PVC tegels en planken. Na het leggen met Styccobond F46 kon de vloer bij de tandartsen direct in gebruik genomen worden.

(Vloerenplein, 13-07-2018)

Trump stelt heffingen op vloerbedekking voor

Op-de-lijst-staanOp de lijst staan vloerproducten van vinyl, plastic, hout (zowel samengesteld als massief), bamboe, kurk, getuft en geweven tapijt, tegels, en keramisch geglazuurd en ongeglazuurd.De Verenigde Staten hebben vloerbedekking opgenomen in een lijst met geïmporteerde producten uit China die te maken kunnen krijgen met heffingstarieven van 10%. Op de lijst staan vloerproducten van vinyl, plastic, hout (zowel samengesteld als massief), bamboe, kurk, getuft en geweven tapijt, tegels, en keramisch geglazuurd en ongeglazuurd. Een definitieve beslissing zal worden genomen op 18 augustus en de daaropvolgende actie zal op 31 augustus worden genomen. De maatregel werd aangekondigd door U.S. Trade Representative Robert Lighthizer namens president Trump. De lijst omvat in totaal voor 200 miljard dollar aan producten en omvat ook chemicaliën, staal, aluminium, tv-componenten en veel consumentenproducten, waaronder voedsel en kleding. Bij de bekendmaking van de voorgestelde tarieven zei Lighthizer: “Al meer dan een jaar dringt de regering Trump er bij China op aan om zijn oneerlijke praktijken te stoppen, zijn markt te openen en echte marktconcurrentie aan te gaan. Helaas heeft China zijn gedrag niet veranderd, zodat de toekomst van de Amerikaanse economie in gevaar komt.” Voor de liefhebbers is de complete voorgestelde lijst van mogelijke heffingen te bekijken via: https://ustr.gov/sites/default/files/301/2018-0026%20China%20FRN%207-10-2018_0.pdf

(Vloerenplein, 11-07-2018)

Omzetdaling Vorwerk Flooring

gruppe finVorwerk meldt in zijn jaarverslag over 2017 een omzetverlies van 17,5 procent bij de divisie Flooring. De omzet daalde in het afgelopen boekjaar naar 58,1 miljoen euro. Het jaar er voor bedroeg dit nog 70,4 miljoen euro. Vorwerk laat in het jaarverslag weten dat het bedrijfsresultaat aanzienlijk lager was dan verwacht. Vorwerk is echter optimistisch over de toekomst en verwacht een omzetgroei voor het boekjaar 2018 op basis van het succesvolle nieuwe marketingconcept. Volgens het jaarverslag versterkte Vorwerk Flooring haar huidige collecties in de residentiële en contractsector in 2017 met gerichte marketingmaatregelen. Er werd met name geïnvesteerd in extra productsteekkaarten om het productassortiment te verbreden en in online marketingmaatregelen om extra contacten met eindklanten te genereren. Bovendien zijn alle conceptuele werkzaamheden met betrekking tot de hergroepering van het assortiment en marketing voor de geplande herlancering begin 2018 op schema voortgezet. Zo is het assortiment door de inzet van de campagne ‘drie productlijnen, 3 stijlen en miljoenen mogelijkheden’ aanzienlijk vereenvoudigd. Dit resuteerde in een consistente en effectieve marketing door gebruik te maken van het merk Vorwerk in alle distributiekanalen, zowel nationaal als internationaal. De nieuwe merkstrategie lijkt zijn vruchten af te werpen gezien het recente succes bij de ‘Duitsland Test 2018’ waarbij Vorwerk bekroond werd in de categorie vloerbedekking. Vorwerk gaat er wel van uit dat de marktsituatie voor textiele vloerbedekkingen gespannen blijft. Sinds begin 2016 werken het managementteam en alle medewerkers hard aan het verbeteren van de winstgevendheid, zo laat Vorwerk weten.

(Vloerenplein, 11-07-2018)

Mommersteeg vertegenwoordigt Ruckstuhl

Natuurlijke-grondstoffen-ruckstuhlNatuurlijke grondstoffen en materialen in combinatie met een focus op duurzaamheid en ecologie staan bij Ruckstuhl hoog in het vaandel.Vanaf begin deze maand vertegenwoordigt Mommersteeg B.V. in Huizen voor de Benelux het prestigieuze merk Ruckstuhl AG. Michiel Mommersteeg, eigenaar en algemeen directeur van het bedrijf, en zijn team hebben veel vertrouwen in de merkstrategie en het gepresenteerde bedrijfsplan van Ruckstuhl AG voor de komende jaren. “Ruckstuhl AG is een perfecte aanvulling op ons productportfolio waarin we met Vorwerk flooring hoogwaardige synthetische vloerbedekking aanbieden en met Ruckstuhl vloerbedekking van natuurlijke grondstoffen. Beide bedrijven hebben innovatie, design en kwaliteit als kernwaarden.” Sinds 1 juli wordt de Zwitserse tapijtfabrikant Ruckstuhl te Langenthal geleid door een nieuw vierkoppig managementteam onder leiding van Adrian Berchtold (Directeur en Voorzitter). Het team nam het stokje over van oud-eigenaar en directeur Peter Ruckstuhl die begin dit jaar met pensioen is gegaan. Hij maakte van Ruckstuhl AG een bekend internationaal merk. Peter Ruckstuhl stelde hoge eisen aan productesthetiek die bleek uit ‘zijn onvoorwaardelijke keuze voor de hoogste kwaliteit van de natuurlijke grondstoffen en materialen en zijn constante focus op duurzaamheid en ecologie’. Het nieuwe managementteam heeft meerderheidsaandeelhouder CoOpera Immobilien AG een bedrijfsplan voorgelegd voor de voortzetting van het bedrijf in deze lijn, waarbij evenveel aandacht is voor het ontwikkelen van nieuwe producten als voor het behoud van deze traditionele waarden. CoOpera Immobilien AG is hiermee akkoord gegaan.

(Vloerenplein, 11-07-2018)

FloorFolio introduceert magnetisch LVT
Michael-freedman-FloorFolioMichael Freedman, CEO FloorFolio: “Men kan nu in een paar minuten een vloer verwisselen, wat tijd en kosten bespaart.”
FloorFolioFloorFolio profileert zich nadrukkelijk met zijn magnetische vloersystemen op tal van vakbeurzen.

Het Amerikaanse bedrijf FloorFolio (Edison, NJ) introduceerde eind vorige maand zijn nieuwe collectie vloeren onder de naam ‘Levitate Magnetic LVT’, een vloersysteem opgebouwd uit magnetisch LVT. Levitate maakt gebruik van een gepatenteerd magnetisch systeem, met een gemagnetiseerde ondervloer. Als eenmaal de ondervloer is gelegd, kunnen de LVT-planken geplaatst worden zonder dat er lijm nodig is. Installateurs kunnen daardoor een vloer binnen enkele minuten verwisselen, wat tijd en kosten bespaart. Levitate biedt volgens FloorFolio eindgebruikers de mogelijkheid oneindig maal het ontwerp aan te passen zonder dat daarbij een arbeidsintensieve installatie nodig is. Volgens Michael Freedman, CEO FloorFolio, is Levitate echt een baanbrekend product, zo laat hij de Amerikaanse vakpers weten. “Een van de belangrijkste problemen voor elke eindgebruiker en vloerinstallateur zijn de kostbare ‘call-backs’ en tijdrovende reparaties. Met de installatie van Levitate komen deze problemen niet meer voor. Levitate biedt iedereen de mogelijkheid om eenvoudig een plank te verwijderen en deze snel te vervangen, waardoor uitvaltijd voor een eventuele andere opdracht of klus wordt geëlimineerd.” FloorFolio stelt met zijn Levitate LVT een revolutie teweeg te brengen in de traditionele methoden voor vloerinstallatie. De magnetische ondervloer zou volgens FloorFolio meer dan 100 jaar mee gaan.

(Vloerenplein, 09-07-2018)

Gerflor lanceert Taralay Premium

Poesy-Idylle-gerfloorPoesy Idylle van Gerflor.“Deze nieuwe premium collectie van Gerflor heeft een opbouw van de vloer waarin al onze beste technologieën zitten. Niet voor niets heeft het de naam ‘Premium’ gekregen,” aldus Peter van den Bogert, Marketing Manager Gerflor Benelux, over Taralay Premium. “Het gaat hier om ‘the best of the best’. Het product is dus ook uitermate geschikt voor ruimtes met een hoge gebruiksintensiteit zoals binnen het onderwijs, zorginstelling, maar ook binnen de hospitality. Er zijn twee nieuwe designlijnen geintroduceerd, te weten ‘Poesy’ en ‘Neopolis’, gebaseerd op de Terrazzo stijl. De Poesy heeft een parelachtig 3-dimensionaal effect met zachte kleuren en de Neopolis heeft meer stoere urban kleuren met een 3-dimensionaal effect door toepassing van een transparante chip. Je kijkt letterlijk in de vloer waar je op loopt.” De premium collectie is volgens Gerflor gemakkelijk in onderhoud en omvat 6 designs: Brazilia, Osmoz, Poesy, Metallica, Indiana en Neopolis.

(Vloerenplein, 09-07-2018)

Prijsverhogingen EF Floors en Mohawk

Engineered-mohawkIn de Verenigde Staten hebben Engineered Floors en Mohawk aangekondigd hun prijzen te zullen verhogen. Engineered Floors spreekt over een prijsverhoging van 5 tot 7 procent, Mohawk noemt een prijsverhoging van 6 tot 7 procent op al het residentiële tapijt. De prijsverhogingen staan gepland voor alle nieuwe orders op 6 augustus aanstaande. In een mailing die is uitgegaan naar de klanten noemen beide bedrijven de verdere stijging van de grondstofprijzen als de achterliggende reden voor deze ‘onontkoombare’ prijsstijging, zo meldt de Amerikaanse vakpers. Het afgelopen jaar zijn er al meerdere prijsverhogingen aangekondigd. Zo liet Armstrong Flooring U.S. bijvoorbeeld april dit jaar weten in de Verenigde Staten een prijsverhoging bij al zijn productsegmenten door te voeren. Ook hierbij werden toen de gestegen grondstofprijzen, maar ook de toename van de kosten van transport en energie als achterliggende oorzaak genoemd.

(Vloerenplein, 06-07-2018)

Tarkett introduceert Parade Colour King

TapijtcollectieTapijtcollectie Parade Colour King van dessotarkett.nlBij het kiezen van een tapijt of vloerkleed denk je als eerste aan kleur. De nieuwe tapijtcollectie Colour King van Parade heeft maar liefst 38 kleuren om uit te kiezen. Deze collectie is gemaakt van Econyl® garen dat uit 100% gerecyclede materialen bestaat, o.a. afkomstig van oude visnetten uit de oceaan. “Heel duurzaam en chic,“ aldus Tarkett in een persbericht. “Dankzij de gesneden pool krijgt het unikleurige tapijt een levendige uitstraling en voelt het extra zacht aan. Inhakend op de nieuwste woontrends kun je met Colour King alle kanten op in het interieur. Laat je creativiteit de vrije loop en maak je eigen kleden op maat van heel kleurrijk tot toon-op-toon.” Voor verdere inspiratie verwijst Tarkett naar de website wat-is-jouw-stijl.nl Daar vindt men meer met betrekking tot trends in vloeren en het toepassen van kleuren en dessins in het interieur.

(Vloerenplein, 06-07-2018)

Forbo versterkt mediterrane sfeer

Het-gerenoveerde-restaurant-van-de-Spa-Weesp-met-op-de-vloer-de-Flotex-Vision-Heritage-vloer-van-Forbo-FlooringForbo Flooring verzorgde de vloeren in het Wellness resort te Weesp. (Foto: Erik Poffers)De Spa in Weesp, een kleinschalig wellness resort in de buurt van Amsterdam, is in de afgelopen maanden ingrijpend verbouwd. Een belangrijke bijdrage werd daarbij geleverd door Forbo Flooring. “Het interieur, het schilderwerk, nieuwe vloeren en tegels: alles ging op de schop. Inmiddels is de spa met sauna’s etc weer open en waan je je in mediterrane sferen met op de vloer in het restaurant en belendende ruimtes bijvoorbeeld een mooi Flotex Vision Heritage tapijt gecombineerd met rustige Allura grijs eiken planken, beide van Forbo Flooring,” aldus Forbo in een persbericht. “De grote rustruimte beneden met bar, restaurant, comfortabele stoelen, banken en aangrenzende lichte serre stralen een aangename sfeer en rust uit. Dat komt onder andere door het kleurgebruik, de lichtinval en de nieuwe inrichting. Zo worden de zintuigen bijvoorbeeld subtiel gestimuleerd met de unieke kleuren die je vindt rondom de Middellandse zee en elementen uit de Oosterse cultuur zoals fraai tegelwerk en aparte lampen.”

(Vloerenplein, 06-07-2018)

B.I.G. neemt Beaulieu Canada & Australia over

De-nieuwe-state-of-BIGDe nieuwe ‘state-of-the-art’ fabriek van Beaulieu Australia werd in 2017 in gebruik genomen.Beaulieu International Group (B.I.G.) kondigt de overname aan van Beaulieu Canada en Beaulieu Australia. De ondernemingen zullen worden geïntegreerd in de ‘Flooring Solutions business unit’ van B.I.G. Beaulieu Canada en Beaulieu Australia zijn ‘privately owned’ vloerenfabrikanten met een gevestigde positie op hun respectievelijke thuismarkt. De bedrijven hebben een gecombineerde omzet van meer dan 150 miljoen euro. De overname past in de voortdurende internationale groeistrategie van B.I.G. Beaulieu International Group vertegenwoordigt op dit moment een waarde van meer dan 2 miljard euro, waarvan 1 miljard euro in de vloerensector. Zowel Beaulieu Canada als Beaulieu Australia zullen naar verwachting profiteren van de schaalvergroting en de verdere groeiambities van B.I.G. De individuele bedrijfsnamen, productlijnen en merken van Beaulieu Canada en Beaulieu Australia zullen vooralsnog blijven bestaan. Met de toevoeging van de twee bedrijven zal B.I.G. de beschikking hebben over meer dan 5.000 werknemers wereldwijd. Beaulieu Canada heeft een tapijtfabriek in Quebec, van waaruit het een breed assortiment tapijt, laminaat, bewerkt hout en vinyl levert aan Canadese retailers en distributeurs. Onlangs startte het ook met de levering aan de Amerikaanse markt via het merk Peerless. De acquisitie voegt een tweede fabriek toe aan de activiteiten van Beaulieu Flooring Solutions op de Noord-Amerikaanse markt, naast de nieuwe vinyl-fabriek in Beauflor (Cartersville, Georgia). Het inkoopkantoor van Beaulieu Canada, gevestigd in China, wordt eveneens onderdeel van B.I.G. Beaulieu Australia is een succesvolle tapijtfabrikant in de nabijheid van Brisbane. Het opende in 2017 een nieuwe ultramoderne fabriek. James Neuling, Vice President van Beaulieu Flooring Solutions: "We zijn erg enthousiast over deze overnames. Onze complementaire productportfolio's en 'klant eerst' ethos creëren geweldige kansen in deze twee belangrijke markten. Dankzij de sterke financiële positie van B.I.G. kunnen we de nodige investeringen doen om de activiteiten te laten groeien, terwijl distributeurs en detaillisten toegang krijgen tot een nog breder assortiment."

(Vloerenplein, 04-07-2018)

Gelasta presenteert collectie Diamond

Gelasta-DiamondGelasta Diamond.Gelasta brengt de nieuwe Diamond-collectie die per direct verkrijgbaar is. “De nieuwe Diamond tapijt-collectie zorgt voor heerlijk comfort. En de matte look voorziet iedere woonruimte en trap ook nog eens van een chique uitstraling,” aldus het persbericht. Voor de Nederlandse markt heeft Gelasta een collectie van achttien kleuren beschikbaar, van chique antraciet tot een zachte dauwkleur. Zo moet de Diamond-collectie een passende oplossing bieden voor ieder interieur en kan de consument een eigen stempel drukken op het karakter van zijn of haar woning. Het tapijt is gemaakt van 100% polyamide imprel finesse-garen. “Een duurzame pool gegarandeerd dus. Dankzij de verfijnde textuur voelt de vloerbedekking ook nog eens heerlijk zacht en comfortabel aan. De matte look die de chique uitstraling waarborgt, zorgt voor de finishing touch,” aldus Gelasta in het persbericht. Het samengestelde assortiment Diamond-tapijt van Gelasta bestaat uit kamerbreed tapijt. Het is vier meter breed en heeft een hoogte van 11,4 mm.

(Vloerenplein, 04-07-2018)

COREtec® Benelux Event goed ontvangen

Van-links-Coretec-Benelux-Event-2018Van links: Marc Dubbeldam (Dersimo), Anthony Graham (Headlam), Jan Dossche (COREtec®) en partner, Bart Terpstra (Bosgoed) en Hans Declerq, YEPP.De distributeurs van COREtec® kijken tevreden terug op het Benelux Event van vorige week maandag (zie nieuws 25-06-2018). Anthony Graham CEO Headlam: “Een zeer goed ontvangst, interessante en leerrijke architecturale wandeling door Antwerpen en een zeer interessante lezing.” Bart Terpstra Bosgoed: “Het tweede COREtec® Benelux event was net als het eerste zeer geslaagd met heel wat tevreden genodigden.” Marc Dubbeldam, Dersimo: “Drie maanden na onze overname door Headlam UK zijn wij trots dat wij partner zijn geworden van COREtec®. Een lang gekoesterde wens om dit innovatieve product te mogen gaan voeren is hiermee uitgekomen bij Dersimo. Onlangs is ons team ook afgereisd naar COREtec® in Waregem om alle ‘ins en outs’ over dit mooie product te leren.” Hans Declercq YEPP België: “We hadden alle belangrijke klanten uitgenodigd en iedereen is vol lof.” Jan Dossche, President USFloors – COREtec®, tot besluit: “We bedanken onze partners YEPP, Bosgoed, Headlam, Forinn en Dersimo voor de talrijke opkomst van hun klanten en hun aanstekelijke gedrevenheid en nooit aflatend enthousiasme!”

(Vloerenplein, 04-07-2018)

Evenementenhal investeert in locatie Gorinchem

Evenementenhal GorinchemEvenementenhal Gorinchem.Beursorganisator en beheerder van eventlocaties, Easyfairs Evenementenhal, investeert deze zomer fors in haar locatie Gorinchem. Het volledige parkeerterrein wordt opnieuw ingericht en vernieuwd. Er worden 200 extra parkeerplekken gerealiseerd en het terrein krijgt deels een nieuwe asfaltlaag. Ook worden de in- en uitritten heringericht ten behoeve van een vlottere doorstroming. Verder wordt de beurshal aan de A15 voorzien van een nieuw energiezuinig aircosysteem. “Met de herinrichting en uitbreiding van het terrein ligt er halverwege augustus een vernieuwd parkeerterrein, waarbij gelet is op een nog vlottere doorstroming van het verkeer. We beogen daarmee niet alleen het gemak van onze klanten en bezoekers te optimaliseren, maar denken hierbij ook aan onze ‘buren’ om drukte tijdens piekmomenten in goede banen te leiden,” zegt Jeroen van Hooff, CEO van Easyfairs Evenementenhal. Voor elektrische rijders beschikt het vernieuwde parkeerterrein over meerdere nieuwe Tesla laadpalen en Ecotap laadpalen. De eerste werkzaamheden zijn reeds gestart. Het vernieuwde parkeerterrein biedt dadelijk plaats aan ruim 2.100 voertuigen. De oplevering van het nieuwe parkeerterrein staat gepland op 17 augustus 2018, ruim op tijd dus voor de Interieur Collectiedagen in september.

(Vloerenplein, 04-07-2018)

Barometer woonbranche daalt: -3,3

De ‘woonbranche economische barometer’ is afgelopen maand naar het laagste niveau van het afgelopen jaar gedaald. De door Van Es Marketing Services opgestelde barometer noteert voor juni een stand van 6,7. De daling van 3,3 punten ten opzichte van de voorgaande maand wordt volgens de onderzoekers met name veroorzaakt door tegenvallende woningverkopen en minder positieve cijfers over de weekomzetmutaties van woonwinkels.

Woonbranche-economische-0518‘Woonbranche economische barometer’ daalt in juni mede door tegenvallende woningverkopen en minder gunstige omzetmutaties van woonwinkels. (bron: marktdata.nl)

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten daalt afgelopen maand met bijna vijf punten en komt uit op 5,0. Ruim een derde van de woondetaillisten noteert een toename van de weekomzet, minder dan een derde registreert daarentegen een daling. Ruim vier op de tien woondetaillisten verwacht dat in de komende maand de winkelomzet zal stijgen, iets meer dan twee op de tien denkt aan een omzetdaling. Daarmee zijn de verwachtingen volgens Van Es voor de komende maand in de woondetailhandel iets minder optimistisch dan in de voorgaande maanden.

Het consumentenvertrouwen blijft in juni op 23 staan, onveranderd in vergelijking met de maand ervoor, zo meldt het CBS. De deelindicator koopbereidheid neemt een weinig af en komt in juni uit op 9, tegen 10 in mei. “Consumenten oordelen in juni over hun financiële situatie hetzelfde als in mei, maar vinden de tijd voor het doen van grote aankopen iets minder gunstig.” Het producentenvertrouwen gaat volgens het CBS van 9,8 in mei naar 7,7 in juni. Producenten in de industrie zijn in juni minder positief over de verwachte bedrijvigheid dan een maand eerder.

In de verslagmaand mei 2018 registreert het Kadaster 18.237 verkochte woningen, een daling van 8,8 procent ten opzichte van mei 2017. De daling van het aantal woningverkopen over de eerste vijf maanden van dit jaar komt uit op -6,5% ten opzichte van de eerste vijf maanden van 2017. Maar er zijn grote verschillen tussen de vier grote steden (-9,2%) en de rest van Nederland (-6,0%).

(Vloerenplein, 02-07-2018)

Aspecta bekroond met ‘Grand Award’

Aspecta-Tilt-Tones-C-RSAspecta Ten Tilt & Tones bekroond met de ‘Grand Productinnovations Award’.Aspecta heeft voor zijn nieuwe Aspecta Ten Tilt & Tones LVT-vloeren de Grand (eerste prijs) Product Innovations Award ontvangen uit handen van BUILDINGS Media. Het product werd onlangs geïntroduceerd op NeoCon 2018, het toonaangevend evenement op gebied van project- en kantoorinrichting. De nieuwste LVT-collectie combineert vier geometrisch geïnspireerde Tilt-tegels met het neutrale Tones-palet om een bijzondere look te creëren. "De BUILDINGS Product Innovations Awards zijn een belangrijke graadmeter voor technische superioriteit voor managers en beleidsbepalers binnen de projectinrichting,” zo laat Marcel Kies, CEO van Aspecta Global, de Amerikaanse vakpers weten. “We zijn er dan ook trots op dat Aspecta Ten Tilt & Tones indruk heeft gemaakt met zijn flexibiliteit in ontwerp, duurzame kwaliteit en eenvoudige installatie.” De Aspecta Ten Tilt & Tones-tegels worden gepresenteerd in 4 kleurgroepen, elk bestaande uit 4 unieke Tilt-tegelontwerpen die kunnen worden gecombineerd met 2 bijbehorende Tones-tegels. “Samen creëren ze een willekeurig, intrigerend en speels motief, een neutrale achtergrond en extra dimensie bij de accenten van textiel, verfkleuren, meubels en kantoorsystemen,” aldus de jury. BUILDINGS Media beoordeelde inzendingen op gebied van innovatie en bijdrage aan de omgeving waar de vloer geplaatst wordt. Op de recent gehouden NeoCon 2018 in Chicago volgde uiteindelijk de laatste beoordeling.

(Vloerenplein, 29-06-2018)

Kronospan: 100 miljoen dollar extra

Kronospan-OxfordKronospan Oxford (Alabama, Verenigde Staten).Kronospan laat weten 101 miljoen dollar extra te investeren bovenop de al geplande investering van 362 miljoen dollar in zijn productiefaciliteit in het Amerikaanse Oxford (Alabama). Hiermee komt het totaalbedrag nu uit op 463 miljoen dollar. Het zogeheten ‘Grow Bama-project’ zou met de eerdere investering al voor 160 banen extra zorgen in de regio. Door de nieuwe investering komen daar nu nog eens 150 banen bij. Daarmee komt naar verluidt de totale investering van Kronospan sinds de start in 2008 op ruim 750 miljoen dollar. Kronospan besloot tot de verdere investering over te gaan nadat het stadbestuur in stemde met extra belastingmaatregelen ten gunste van de uitbreiding door Kronospan. Bedrijfsfunctionarissen van Kronospan verzochten om een herziening van de belastingmaatregelen aangezien de investering zoveel meer banen opleverde dan oorspronkelijk was gepland, zo weet het lokale ‘Birmingham business journal’ te melden. Kronospan's fabriek in Oxford is betrokken bij alle processen van de productie van laminaatvloeren, die zowel op de Amerikaanse markt, via onder meer Lowe’s en Home Depot, maar ook wereldwijd worden verkocht..

(Vloerenplein, 29-06-2018)

Verlies en herstelprogramma Carpetright

Wilf-Walsh-Carpetright-truckWilf Walsh, CEO Carpetright: “Carpetright is en blijft de duidelijke marktleider op het gebied van retail in vloerbedekkingen met een uitstekende merkbekendheid bij de consument.”De Britse vloerenketen Carpetright heeft de omzet in het afgelopen boekjaar 2017/18 met 3 procent zien teruglopen. De totale omzet kwam uit op 443,8 miljoen Britse pond (2017/16: 457,6). De terugloop werd hoofdzakelijk veroorzaakt door de weinig rooskleurige omstandigheden op de Britse markt. Het verlies in het Verenigd Koninkrijk bedroeg 5,4 procent en resulteerde in een omzet van 360,4 miljoen pond. Dit verlies werd enigszins gecompenseerd door een omzettoename bij de vestigingen in Nederland, België en Ierland. Deze behaalden een plus van 8,9 procent waarmee de omzet aldaar steeg naar 83,4 miljoen Britse pond (2016/17: 76,6). Carpetright zit op dit moment midden in een proces van herstructuring en reorganisatie. Zo moeten tegen het einde van 2018 in totaal 92 onrendabele filialen in het Verenigd Koninkrijk gesloten worden. Tegelijkertijd worden overige vestigingen gemoderniseerd. Uit het jaarverslag blijkt dat dit zijn vruchten lijkt af te werpen. De al gerestylede vestigingen boekten namelijk een stijgende omzet. Aan het eind van het afgelopen boekjaar had Carpetright in totaal 426 winkels in het Verenigd Koninkrijk, een daling van 20 vergeleken met het jaar ervoor. Nederland sloot twee vestigingen en komt uit op 92, België bleef onveranderd op 23 en in Ierland bleven na sluiting van één filiaal 20 winkels over. Van de 426 Britse winkels waren er in april van dit jaar al 227 gemoderniseerd. “Na een moeilijk handelsjaar waarin we te maken kregen met teruglopende consumentenbestedingen, toegenomen competitie en de erfenis van ‘onhoudbaar kostbare filialen’ hebben we nu de kans Carpetright weer te herbouwen. Carpetright is en blijft de duidelijke marktleider op het gebied van retail in vloerbedekkingen met een uitstekende merkbekendheid bij de consument. Het komend jaar is een belangrijk overgangsjaar waarin we ons herstelprogramma zullen doorvoeren.”

(Vloerenplein, 27-06-2018)

Vorwerk valt in de prijzen

Eclusive-2015-VorwerkExclusive 2015 van Vorwerk.De Duitse fabrikant van vloerbedekkingen Vorwerk heeft twee prijzen in de wacht gesleept. Zo werd Vorwerk bekroond voor zijn tapijtkwaliteit ‘Exclusive 1015’ bij de German Brand Awards 2018 in de categorie ‘Industry Excellence in Branding’. Daarnaast stemden ook de consumenten op Vorwerk en bekroonden het bedrijf met een overwinning in de ‘Duitsland Test 2018’ in de categorie vloerbedekking. Het succes van de twee prijzen bevestigt volgens Vorwerk eens te meer dat de nieuwe merkstrategie van Vorwerk flooring, die begin dit jaar gepresenteerd werd, de koers is voor de toekomst. “Gebaseerd op de drie pijlers van unieke kwaliteit, duurzame innovatie en wereldwijd award-winnend design, wordt de strategie met een nieuwe en vereenvoudigde structuur van het product portfolio vergezeld. Alle tapijt kwaliteiten zijn duidelijk in drie productlijnen en 3 stijlwerelden verdeeld en maken het voor de klant gemakkelijk om zijn eigen individuele tapijt te vinden.” Dit jaar brengt Vorwerk geleidelijk 49 nieuwe producten voor zowel de residentiële als commerciële markt in meer dan 1.000 kleuren. Bij de grote ‘Duitsland Test 2018’ werd het oordeel van 1,1 miljoen eindgebruikers gevraagd naar de productkwaliteit van circa 1.500 fabrikanten, handelsnamen en overkoepelende merken uit een totaal van 110 productgroepen.

(Vloerenplein, 27-06-2018)

COREtec® Benelux Event Antwerpen
Jan-DosscheJan Dossche heet namens COREtec® de aanwezigen van harte welkom.
Herman-KoningsTrendwatcher Herman Konings gaf tijdens de lunch zijn visie op de toekomst van de retail.

Vandaag werd voor de tweede maal het COREtec® Benelux Event gehouden. Vorig jaar stond het event in het teken van de sport, met een fietstocht door de Ardennen en het volgen van de voetbalwedstrijd België versus Ierland. Ditmaal stond de stad Antwerpen centraal. Na een koffieontvangst in het Glazen Torengebouw van de Ark wandelden de genodigden onder begeleiding van uitstekende stadsgidsen langs al het moois dat het historische Antwerpen te bieden heeft. Na bij terugkomst in de Ark genoten te hebben van een aperitief, kwam tijdens de lunch trendwatcher Herman Konings aan het woord. Konings gaf zijn visie op de toekomst van de retail en kwam met een aantal verrassende stellingen en weetjes. Zo heeft Google laten weten dat in 2020 meer dan 85 procent van alle verkopen nog steeds offline gemaakt zullen worden. Opvallend daarbij is echter wel dat bijna álle aankopen online beïnvloed zullen zijn. Na een gemoedelijke en leerzame dag lieten de aanwezigen ter afsluiting de heerlijke pint goed smaken. Het COREtec® Benelux Event lijkt een welkome jaarlijkse afsluiter te worden vooraleer de zomer wordt ingegaan.

(Vloerenplein, 25-06-2018)

Shaw Contract komt met PET Resilient
John-Stephens-ShawJohn Stephens, vice-president Marketing bij Shaw Contract: “Wij zijn verheugd de eerste te zijn die gebruik maakt van waardevol PET-afval en die deze omzet in vloeren die keer op keer gerecycled kunnen worden.”
PET-resilientPET Resilient van Shaw Contract.

Shaw Contract komt met een naar eigen zeggen gehele nieuwe productcategorie: PET Resilient. PET Resilient is voor 40 procent gemaakt van PET-afval en is volgens het bedrijf een ‘feest van materiaalkeuze en prestatievermogen’. “Op onze zoektocht naar verdere vooruitgang in duurzaamheid zijn we op een product gekomen met ongekende mogelijkheden en prestatievermogen,” aldus Shaw in een persbericht. De nieuwe collectie vloeren biedt vanwege de combinatie met digitale print ontwerpers de mogelijkheid om uiteenlopende keuzes te maken op gebied van materiaal, patroon, kleur en duurzaamheid. Per plank worden 64 gerecyclede flessen gebruikt en verder wordt volgens Shaw Contract geen gebruik gemaakt van weekmakers, chloor of pvc. Het nieuwe product beschikt naast de duurzaamheidskenmerken over een scala aan verdere voordelen zoals een toplaag met een superieure kras- en deukweerstand, een dubbele dimensionale stabiliteit in vergelijking tot de gangbare elastische vloeren, uitstekende geluidsbeperking, vijf millimeter dikte, enzovoorts. “Plastic afval is een wereldwijd probleem,” aldus John Stephens, vice-president Marketing bij Shaw Contract. “Wij zijn verheugd de eerste te zijn die gebruik maakt van waardevol PET-afval en die deze omzet in vloeren die keer op keer gerecycled kunnen worden.” Onder de naam ‘Palette’ zal de eerste collectie afkomstig uit de lijn PET Resilient later dit jaar op de markt worden gebracht.

(Vloerenplein, 25-06-2018)

Tapijtintroducties Interfloor
Caresse-Project-571Caresse Project.
VenetoVeneto.

Interfloor uit Zwartsluis introduceert deze maand een aantal nieuwe kwaliteiten tapijt: Caresse Project, Veneto, Scarlatti-SDN en Neptunus project ECONYL®. De tapijtcollectie Caresse Project wordt gekenmerkt door zijn stijlvolle geweven uitstraling. Het strakke rechtlijnige effect creëert een levendige, moderne en zeer eigentijdse vloer. Caresse Project is oersterk, uiterst slijtvast en makkelijk in onderhoud. “Het vier draads garen is geproduceerd van 100% polyamide 6.0 en 6.6. Karakteristiek zijn de uitgesproken en eigentijdse kleuren van deze kamerbrede collectie,” aldus Interfloor in het persbericht. Veneto, het voordelige zusje van Robusta Project, is een budget lussenpool met alle goede eigenschappen voor normaal tot zwaar woongebruik en is daarnaast bovendien geschikt voor gebruik op trappen. Veneto dankt zijn perfecte prijs-kwaliteit verhouding aan de vervaardiging uit 100% Solution Dyed Polypropyleen. Deze tapijtkwaliteit is vocht- en Uv-bestendig, kleurecht en bestand tegen agressieve reinigingsmiddelen dankzij de door en door gekleurde Solution Dyed garens, aldus Interfloor. Daarnaast is Veneto Prodis/Pit gecertificeerd met gebruiksklasse 32 en met het GUT Tested Label. Tapijtcollectie Scarlatti-SDN is een kortpolige frisé met subtiele kleuren. Scarlatti-SDN is veelzijdig toepasbaar, van intensief gebruik in huis tot zelfs semi project gebruik. De nieuwe kleurenset van deze kortpolige frisé is geproduceerd met hoogwaardige door en door gekleurde Solution Dyed Nylon garens. De gesneden pool Scarlatti-SDN is verkrijgbaar in een breed scala aan natuurlijke uni en ton-sur-ton kleuren. Tot slot heeft Interfloor zijn tapijtcollectie Neptunus project ECONYL® vernieuwd. Neptunus Project is geschikt voor het meest intensieve woon- en projectgebruik.

(Vloerenplein, 25-06-2018)

TFD is terug, met steun investeerder

Monique-Toonen-tfdMonique Toonen: “TFD is ‘back on the floor’ en klaar voor de toekomst.”TFD Floortile laat weten dat een internationale investeringsmaatschappij de designvloerenfabikant komt ondersteunen bij het uitvoeren van zijn toekomstplannen. “We hebben een mindere periode na een slecht avontuur goed kunnen afsluiten en zijn nu weer klaar voor de toekomst en ‘back in business’,” vertelt CEO Monique Toonen. “In deze nieuwe situatie met de voor ons perfecte investeerder kunnen wij onze beschikbare voorraad verhogen. Ons magazijn met een voorraadmogelijkheid van 450.000 vierkante meter in Dalfsen zal nu gestaag en verantwoord gevuld worden.”

Toonen vervolgt: “Door deze belangrijke stap te nemen, zijn er deuren opengegaan die ervoor zorgen dat mijn man Rob en ik onze plannen voor de toekomst versneld kunnen uitrollen. We kijken nu naar mogelijkheden om onze collectie uit te breiden met nieuwe, innovatieve producten.” Als het aan de CEO ligt, wordt haar bedrijf zodoende weer toonaangevend in de lvt/pvc-markt.

In de nabije toekomst staat nog meer op stapel. “We gaan een LVT-fabriek opzetten in Dalfsen waar wij hoogwaardige lvt/pvc-vloeren gaan produceren in alle (verwerking)soorten en maten op de ‘hotpress’-manier, waarmee de aanvoerroute naar ons magazijn en natuurlijk naar onze klanten drastisch wordt verkort. Dat betekent dat levertijden verdwijnen en wij absoluut milieutechnisch vooruitstrevend zullen zijn,” aldus Toonen.

“Stap voor stap zal de organisatie gestructureerd gaan groeien. Inmiddels wordt gekeken naar uitbreiding en versterking van het personele team, zowel op kantoor als in de sales buitendienst.” TFD Floortile wil tot besluit alle relaties bedanken “voor hun geduld en hun vertrouwen” en zegt graag vragen te beantwoorden over de nieuwe ontwikkelingen.

(Vloerenplein, 22-06-2018)

Cotap lanceert Ambiant Vloerkleden

Ambiant-VloerkledenMet de introductie van twaalf nieuwe kwaliteiten Ambiant Tapijt lanceert Cotap ook Ambiant Vloerkleden: 26 kwaliteiten Ambiant Tapijt zijn per direct verkrijgbaar als vloerkleed op maat. In de verkooppunten van Ambiant wordt dit zichtbaar door een duidelijke markering van de kwaliteiten en een speciale informatiehanger of –bord, in het geval van de nieuwste winkelpresentaties.

Het concept, zo legt de Genemuidense vloerendistributeur uit, geeft de consument de mogelijkheid om individuele wensen te combineren in een eigentijds vloerkleed. Wat betreft afwerking kunnen klanten kiezen uit blindzoom of bandering. Bij bandering wordt een ‘best matching’ kleur gekozen. Voor meer comfort kan de consument optioneel besluiten om een vilten backing aan te laten brengen.

De vier nieuwste Ambiant Vivendi-tapijtkwaliteiten met onderhoudsvriendelijk SDN-garen zijn tevens als vloerkleed beschikbaar.

(Vloerenplein, 22-06-2018)

Verbeterde ondervloeren PPC

Nieuwe-PremiumNieuwe Premium Polyurethaan 3,2 mm.PPC introduceert een technische upgrade van het eigen merk PU-rubber: de Premium Polyurethaan 3,2 mm. “Een betere ondervloer voor dezelfde prijs,” zo stelt de groothandel, met hoofdkantoor in Wijk bij Duurstede. De ondervloer heeft een aluminium laag, die voor een hogere dampdichtheid zorgt. Ook is hij, door de vlies- en tegenlaag, scheurvast. Hij bestaat voor 90 procent uit natuurlijke grondstoffen en bevat geen schadelijke stoffen. De verpakking in een zak maakt hem gemakkelijk te vervoeren.

De Premium Polyurethaan 3,2 mm wordt door PPC voorgesteld als zeer stabiel en geschikt voor alle klikverbindingen. Het product is permanent elastisch en veroudert niet. Voorts is hij zeer goed geschikt voor vloerverwarming en vochtwerend. Toepassing geeft tot 31 procent loopgeluidreductie en een hoge reductie van contactgeluid. De ondervloer is voorzien van een A+ emissielabel.

PPC levert tevens de variant PPC Polyurethaan 2,0 mm, die iets andere specificaties heeft. De binnendienst van het bedrijf kan belangstellenden van meer informatie of gratis stalen voorzien.

(Vloerenplein, 22-06-2018)

Cotap lanceert marketingconcept Vivendi

Marketingconcept-VivendiMarketingconcept Vivendi in een sprekend beeld gevangen.“Met een on- en offline aanpak probeert Cotap meer grip te krijgen op de klantreis die iedere consument doormaakt,” zo opent de vloerendistributeur een persbericht over de introductie van zijn doordachte marketingconcept Vivendi. “Door de inzet van een slimme mix van marketingmiddelen wordt iedere fase van de klantreis beïnvloed; van het oriënteren thuis op de bank tot het daadwerkelijke moment van aankoop in de winkel. De gehele campagne draagt bij aan een overtuigend verkoopmoment en meer traffic naar de winkels van detaillisten.”

Vivendi is van toepassing op vier specifieke kwaliteiten Ambiant Tapijt uit de laatste productintroductie: Oakland, Detroit, Aurora en Memphis. Drie hiervan worden per direct voorgesteld, de kwaliteit Memphis volgt in augustus.

Digitaal is de nieuwe actiewebsite www.ambiantvivendi.nl gelanceerd. Voor de consument is hier alles terug te vinden over de betreffende tapijtkwaliteiten en hun bijzondere eigenschappen. Een dealeroverzicht zorgt ervoor dat de consument een lokale specialist vindt. Voor de dealers is een speciale downloadpagina samengesteld waarop ze terecht kunnen voor de bijbehorende logo’s, afbeeldingen, video, socialmediabanner, etc.

Voor op de winkelvloer ontvangt de detaillist een box met verkooptools, die gevuld is met materialen om de winkel mee aan te kleden. Met deze zogenaamde omnichannel aanpak (on- en offline) stelt de Genemuidense vloerendistributeur een serieuze poging te doen om de detaillisten verder te ondersteunen bij alle verkoop- en marketingaspecten.

(Vloerenplein, 20-06-2018)

Bona tackelt versleten elastische vloer
Situaties-voor-en-naSituaties vóór en ná, opgesteld door de leverancier.
Bona-Elastisch-Care-ProgramBona Elastisch Care Program.

Bona Benelux in Haarlem stelt de aangewezen oplossing in huis te hebben voor elastische vloeren die versleten zijn. Wanneer een bestaande elastische vloer (pvc, vinyl, linoleum, rubber, pu, etc.) onderhevig is aan slijtage of lelijk wordt, zo legt de leverancier uit, dan zou er een totale renovatie moeten plaatsvinden, de vloer zal dan moeten worden vervangen. Dit is echter per se niet het geval met het nieuwe Bona-systeem, dat toepasselijk het ‘Bona Care Program voor Elastische Vloeren’ is gedoopt. Een gangbare, volledige renovatie van driehonderd vierkante meter kan zes dagen duren, in het geval dat de elastische vloer in zijn geheel moet worden vervangen. Met het Bona Elastisch Care Program kan de klus in slechts drie dagen tijd geklaard zijn. Bona benadrukt een besparing van vijftig procent te kunnen bieden, zowel in tijd als in geld.

Naar keuze kan men de bestaande vloer herstellen in de oorspronkelijke kleur of deze zelfs ‘transformeren’ naar een andere kleur, zodat er een geheel nieuwe uitstraling van de vloer ontstaat. Verder nog is er de optie om met ‘Bona Creative Chips’ de vloer met uni-kleur een kleur met effect te geven. Evenzo maken onderhouds- en reinigingsproducten deel uit van het Bona-programma, dat wat de leverancier betreft dan ook gezien mag worden als een compleet programma voor elastische vloeren. “Zelfs vloeren in zeer drukbezochte ruimten kunnen snel en efficiënt worden opgeknapt voor extra duurzaamheid en langdurige bescherming – in minder tijd, dus de ruimte kan snel weer worden opengesteld en tegen lagere kosten.”

In het programma heeft Bona duidelijke kleuraanduidingen aangebracht voor een viertal te onderscheiden stappen. Ten eerste ‘groen’ voor het normale reinigen/schoonhouden. Gevolgd door ‘oranje’ voor het diep reinigen (dat wil zeggen dat de doffe en vieze vloer weer wordt opgefrist). Als derde ‘blauw’ voor het onderhouden (aangezien door het vele reinigen de kwaliteit van de vloer minder kan worden en deze met een nieuwe beschermlaag er weer ‘tegenaan’ kan). En ten slotte ‘roze’ voor het renoveren (waarbij wordt opgemerkt: geen vervanging van de huidige beschadigde en/of zwaar versleten vloer, maar schuren, en een watergedragen pur-coating - blanke of dezelfde kleur dan wel een geheel andere kleur voor een volledige transformatie - plus effectmogelijkheden).

Op www.bona.com/nl/elastische-vloeren zijn alle referenties te bekijken. Daar zijn ook informatie- en instructiefilms te vinden, plus informatie over het assortiment en kan men de betreffende brochure downloaden.

(Vloerenplein, 20-06-2018)

Sprekers ‘Inspiratietheater’ op InCoDa

Sfeerbeeld-voorbijeSfeerbeeld voorbije editie InCoDa.Nieuw op de komende Interieur Collectie Dagen is een ‘Inspiratietheater’ met sprekers die bepaalde thema’s uitlichten. Uit onderzoek van beursorganisator Easyfairs Evenementenhal onder de bezoekers kwam naar voren dat de belangstelling vooral uitgaat naar de onderwerpen ‘interieuradvies’, ‘kleurentrends’, ‘retailtrends’ en ‘virtuele showrooms’.

Als eersten door de organisatie voor dit doel gestrikt zijn ‘kleurexpert’ Saskia Huiting, ‘retailtrendwatcher’ Harry Bijl, ‘virtual reality-ondernemer’ Jim Zagwijn en voorts ‘meest veelbelovende zakenvrouw van het jaar’ Kristel Groenenboom, die in samenwerking met netwerkvereniging Vrouwen in Parket komt vertellen over de uitdagingen in ondernemen en de vooroordelen die ze daarin tegenkomt.

De sprekers richten zich op het bieden van inzichten en het leveren van praktische kennis voor inspiratie. “De bezoeker kan daarmee hopelijk met meer vertrouwen de uitdagingen in deze dynamische markt aan gaan,” aldus marketing event manager Ivo Horn. “In aanloop naar de beurs maken we meer sprekers bekend.” Interieur Collectie Dagen vindt plaats op 16, 17 & 18 september 2018 in Evenementenhal Gorinchem. Nu al meer dan honderd exposanten hebben hun komst bevestigd. Meer informatie: www.interieurcollectiedagen.nl.

(Vloerenplein, 20-06-2018)

<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
desso airamaster

PPC 24 7 graag gebracht

heditex

allesovertapijt-logo