forinn-2018

moduleo

Forbo health 2394 mFLOR

headlam247-a

nieuws
Noviteiten Livyn Balance bij Peitsman
Sfeerbeeld-met-nieuwe-BACL40160Sfeerbeeld met nieuwe embossed in register design met plankeffect uit het gamma Balance Click (item BACL40160).
Close-up-van-dezelfdeClose-up van dezelfde vloer laat authentiek plankeffect goed zien, mede dankzij matte afwerking en v-groef rondom.

Koninklijke Peitsman kondigt de komst in zijn assortiment aan van een vijftal meer dan bijzondere dessins in de collectie Livyn Balance Click van Quick-Step. De nieuwe ‘embossed in register designs met plankeffect’ doen van zich spreken dankzij een levendige kleurvariatie. Elke plank is apart, er zijn geen herhalingen in het decor of de structuur van de plank. Bovendien passen de structuren naadloos bij het ontwerp.

De Balance Click-collectie maakt voor de plaatsing gebruik van het gepatenteerde legsysteem Uniclic Multifit. De stabiele vinylplanken zijn 1251 millimeter lang bij 187 millimeter breed. De producten laten zich combineren met vloerverwarming.

Quick-Step prijst zijn gamma luxueuze vinylvloeren van Livyn aan als natuurgetrouw, met daarenboven functionele voordelen op het vlak van waterdichtheid, kras- en vlakbestendigheid en geluiddemping. De toplaag is volledig gesloten en beschermt adequaat tegen vuil en vlekken. De gebruiksklasse is 32.

(Vloerenplein, 02-05-2018)

 
Groen licht voor omvorming Carpetright

Wilf Walsh Carpetright-logoCarpetright-topman Wilf Walsh: ‘CVA-voorstel zal ons in staat stellen om de lastige maar noodzakelijke stappen te zetten die nodig zijn om onze winstgevendheid te herstellen.’De Britse vloerenketen Carpetright heeft vandaag van de vereiste meerderheid van zijn aandeelhouders groen licht gekregen voor zijn eerder deze maand gepresenteerde CVA-voorstel. Afgelopen donderdag schaarde al de vereiste meerderheid van de schuldeisers zich achter het reddingsplan, dat voorziet in onder meer het afstoten van een kleine honderd Britse winkels en het verlagen van de huurcontracten voor nog eens ruim honderd verkooppunten. (Zie Nieuws van 13-04-2018).

De onderneming benadrukt dat het huidige bestuur aan het roer blijft staan en dat de zaken zonder haperingen worden voortgezet. De inwerkingtreding van de CVA is nog afhankelijk van een financiering voor de korte termijn van ten hoogste 15 miljoen pond en een geslaagde verhoging van het eigen vermogen. Deze beide zaken worden naar verwachting binnenkort afgerond.

“Het CVA-voorstel zal ons in staat stellen om de lastige maar noodzakelijke stappen te zetten die nodig zijn om onze winstgevendheid te herstellen,” aldus commentaar van CEO Wilf Walsh. “Nu we de goedkeuring hebben ontvangen van zowel aandeelhouders als crediteuren, zullen we doorgaan met onze plannen voor de voorgestelde aandelenfinanciering om het bedrijf te herkapitaliseren en Carpetright in staat te stellen de concurrentiedreiging vanuit een sterke positie aan te pakken.”

De vloerenverkoper laat vandaag ook weten dat de marktomstandigheden, sinds de vorige update van 12 april, aanhoudend zwaar zijn voor zowel de Britse winkels als die in de Rest van Europa, waaronder Nederland en België. In het VK zorgde de aanhoudende zwakte van het consumentenvertrouwen, in combinatie met wat Carpetright noemt een onvermijdelijke verstoring van de handel als gevolg van de publiciteit in verband met de lopende reorganisatie, ervoor dat de like-for-like-omzet in het laatste kwartaal van zijn boekjaar met 10,5 procent daalde. De like-for-like-omzet over het tot eind april lopende boekjaar als geheel zal op de thuismarkt 3,6 procent lager uitkomen. Opgemerkt wordt wel dat de gemoderniseerde winkels (circa de helft van de ruim vierhonderd in het VK) beter blijven presteren dan de nog niet onder handen genomen verkooppunten en de strategie van winkelmodernisering zal worden voortgezet na het ophalen van het benodigde kapitaal.

De like-for-like-omzet in de Rest van Europa daalde in het laatste kwartaal met 8,3 procent tegen een volgens Carpetright vergelijkbare achtergrond voor het doen van zaken als in het VK. Voor het volledige jaar wordt een omzetstijging van 1,1 procent voorzien. Als gevolg van een en ander verwacht de groep over het zojuist afgesloten boekjaar een onderliggend verlies vóór belastingen te zullen rapporteren dat inmiddels is opgelopen tot 7 à 9 miljoen pond.

(Vloerenplein, 30-04-2018)

 
Drukbezette Design District 2018 nadert

van-nelle-fabriek-ddVan Nelle Fabriek.De Rotterdamse Van Nelle Fabriek biedt van woensdag 6 tot en met vrijdag 8 juni a.s. onderdak aan de zestiende editie van Design District. Het immer inspirerende vakevenement voor interieurdesign mag zich inmiddels toonaangevend noemen en stelt dit jaar een beursvloer van ruim tienduizend vierkante meter in het vooruitzicht, gevuld met de presentaties van zeker tweehonderd meetellende interieurmerken. De beurs wordt zoals gebruikelijk aangevuld met exposities van design-academies en jonge ontwerpers en met een lezingenprogramma.

Op vloerengebied geeft de deelnemerslijst de namen van onder andere B.I.C. Carpets, Bomat, Donkersloot, Forbo Eurocol (met o.a. LiquidDesign), Gerflor Benelux, IVC Commercial, mFLOR, Ode aan de Vloer, Tarkett (met inbegrip van zijn merk Desso) en Toucan-T.

De doelgroep van Design District wordt gevormd door interieurarchitecten, architecten, ontwerpers, projectinrichters, stylisten, detaillisten en andere interieurprofessionals. Het aanbod op de beursvloer bestaat uit onder meer meubilair, verlichting, sanitair, tegels, vloeren, stoffen en andere materialen. De eerste twee dagen zijn uitsluitend toegankelijk voor vakpubliek, op vrijdag zijn ook studenten en particulieren welkom. Meer informatie: www.designdistrict.nl.

(Vloerenplein, 30-04-2018)

 
Wick van Hees verlaat Object Carpet

Wick-van-Hees-2018Wick van Hees: “Ik heb mijn werk binnen het woningtextiel in diverse functies altijd met plezier gedaan.”Na meer dan 52 jaar werkzaam te zijn geweest in de woningtextielbranche, heeft Wick van Hees besloten ermee te stoppen. Naast Object Carpet was Wick onder andere werkzaam bij Dehnert & Jansen en Wijers Project advies. “Ik heb mijn werk binnen het woningtextiel in diverse functies altijd met plezier gedaan, mede ook door de leuke contacten binnen de branche waarvoor ik iedereen via deze weg hartelijk wil danken. De laatste 23 jaren was ik het aanspreekpunt voor o.a. Object Carpet GmbH uit Duitsland. Maakt u zich vooral geen zorgen dat ik achter de ‘geraniums’ beland, diverse hobby’s krijgen nu de voorrang, daarnaast zal ik mijn opvolger Jhon Campo nog enige tijd op de achtergrond ondersteunen.” Vanaf 1 mei 2018 zal Jhon Campo het nieuwe aanspreekpunt zijn voor Object Carpet. Men kan hem bereiken via: Campo Agenturen, Spoorstraat 18, 6953 BV Dieren. Telefoon: 06-57616849. E-mail: jhon@campo.online ; website: www.campo.online

(Vloerenplein, 27-04-2018)

 
Tarkett presenteert ‘Earth & Tones’

Desso-AirmasterDesso AirMaster Earth & Tones.Tarkett heeft de DESSO AirMaster-tapijtcollectie uitgebreid. De nieuwste aanwinsten, DESSO AirMaster Earth & Tones, worden uitsluitend vervaardigd uit 100% gerecycled ECONYL®-garen en worden standaard gecombineerd met de recyclebare DESSO EcoBase®-tapijtrug. Daarnaast is de nieuwe AirMaster-collectie verder verduurzaamd door een nieuwe primaire rug met laag antimoongehalte, de Colback® Gold-tapijtrug. Voor dit nieuw op de markt gebrachte product is nauw gewerkt met Low & Bonar, experts op het gebied van hoogwaardige materialen en zijn de Cradle to Cradle®-principes als uitgangspunt genomen. De prestatie is volgens het persbericht hetzelfde gebleven maar het antimoongehalte is met wel 95% verminderd. “In combinatie met de gepatenteerde DESSO AirMaster-technologie, bedoeld om de hoeveelheid fijnstof in het binnenklimaat te verminderen, is dit een prachtige vloerbedekking die in een commerciële omgeving gezondheid en welbevinden bevordert.” DESSO AirMaster Earth is verkrijgbaar in zeven karakteristieke kleuren, waaronder vijf neutrale tinten en twee levendige accentkleuren. In elke tegel is een karakteristieke zwarte draad in het patroon geweven wat resulteert in een boeiend en levendig vloerontwerp. DESSO AirMaster Tones is verkrijgbaar in 12 kleuren, waaronder zes neutrale tinten lopend van donker naar licht en zes zachte pasteltinten als accentkleuren, onder andere roze/rood, blauw en groen. Het resultaat is een delicaat en gedempt kleurpalet zoals niet eerder voorhanden was in de AirMaster-familie. De DESSO AirMaster Earth & Tones tapijttegels kunnen worden gecombineerd zodat ontwerpers zones en routes kunnen creëren in grote open ruimten, of kunnen zorgen voor mooie designs en centrale vloerdecoraties in vergaderzalen en receptieruimten.

(Vloerenplein, 27-04-2018)

 
Feestelijke opening Forinn Hoogeveen
Harry-Elshof-kniptHarry Elshof, Algemeen Directeur van Forinn en Bosgoed knipt samen met vestigingsleider Dries Smit het lintje door.
De-nieuwe-locatie-is-ruimer-en-lichterDe nieuwe locatie is ruimer en lichter en laat de nieuwste versie van de Forinnstore zien.

Afgelopen woensdag was de Grand Opening van Forinnstore Hoogeveen op de nieuwe locatie Dr. Anton Philipsstraat 7 in Hoogeveen. Harry Elshof, Algemeen Directeur van Forinn en Bosgoed opende samen met vestigingsleider Dries Smit de nieuwe locatie door samen het lintje door te knippen in het bijzijn van alle klanten en leveranciers. De nieuwe locatie is ruimer en lichter en laat de nieuwste versie van de Forinnstore zien, waar de gehele collectie; vloeren, vloertechniek en raamdecoratie goed tot zijn recht komt. Diverse interessante demonstraties en leuke workshops werden verzorgd door de leveranciers Uzin, Wolff, Estillon, Union en Wepro. Tevens kon er ‘geschoten’ worden voor leuke kortingen en waren er diverse openingsaanbiedingen. De bezoekers gingen niet met een lege maag naar huis want een lekker hapje en drankje werd verzorgd door ‘De-Eetkeet’.

(Vloerenplein, 27-04-2018)

 
Floorify breidt collectie uit

Donkere-kleuren-zorgenDonkere kleuren zorgen voor een sfeer van intimiteit en geborgenheid.Floorify heeft zijn collectie rigide vinyl vloeren uitgebreid met 5 nieuwe kleuren, bovenop het reeds bestaande gamma van 13 houttinten. “Voor de nieuwste uitbreiding aan het gamma heeft Floorify zich laten inspireren door twee opkomende trends: het brutalisme en de opkomst van onbehandelde, ruwe eik,” aldus het bedrijf in een persbericht. Floorify probeert met de designs zo goed mogelijk de natuur te benaderen, en dit zowel op het vlak van structuur als kleur. “De planken zijn dan ook enkel door hun gebruiksgemak van echt hout te onderscheiden. Ook met heersende interieurtrends wordt rekening gehouden. Zo is er een verhoogde vraag naar onbehandelde, ruwe eik en donkere kleuren. Geen vloeren met perfect ogende premium houtlook, maar plankenvloeren met noten die karakter uitstralen.” Floorify ontwikkelde ‘de perfecte, imperfecte eik’ in 5 tinten. Waarvan 3 natuurtinten onbehandeld, afgewerkt met een invisible oil en met een natuurlijke olie, een natuurlijke afwerking gecombineerd met een subtiel passende structuur en uitzonderlijke lengte en breedte van de panelen (1524x225mm), en tot slot 2 donkere tinten, donkere kleuren met een sfeer van intimiteit en geborgenheid.

(Vloerenplein, 27-04-2018)

 
Itec lanceert Concept Ultimate

Dessin-PinnaclesDessin Pinnacles uit de collectie Concept Ultimate van Itec.Itec lanceert een ultrasterk commercieel vinyl op rol in nieuwe dessins en trendy kleuren en met een volgens Itec revolutionaire toplaag: “strakker en sterker dan ooit.” Met de nieuwe collectie Concept Ultimate wil Itec laten zien hoe veelzijdig vinyl vandaag kan zijn. De commerciële decoratieve vloeren van IVC zijn extrasterk en slijtvast, antibacterieel en beschikken over een uitgebreide range aan dessins en trendy kleuren. “Het product beschikt over de robuuste kwaliteit van commerciële vloeren en de moderne uitstraling van particuliere vloerbekleding.” Concept Ultimate leent zich bij uitstek om de juiste sfeer te creëren in scholen, kinderdagverblijven, studentenvoorzieningen, woonzorgcentra maar evengoed handel, horeca of kantoren. De nieuwe dessins Elias, Harlem en Pinnacles lopen uiteen van een realistische houtlook in naturelle tinten tot een trendy weefpatroon in aardse kleuren of zelfs vrolijke, expressieve schakeringen. De compacte massieve opbouw en de ultrastevige maar zachte toplaag (0,70 mm, met een PU-kern) maken de vinylvloeren volgens Itec geschikt voor intensief gebruik en druk bewandelde zones zonder een restindruk na te laten. “De revolutionaire T-präge tekent voor een stijlvolle matte look en verbetert de slipresistentie, de vlekkenweerstand en het onderhoudsgemak. Bovendien voelen de vloeren comfortabel aan, warm, zachtjes verend, en zijn ze extra hygiënisch door de antibacteriële behandeling. Dankzij een koudlastechniek worden de vinylbanen van 2 én 4 meter in sneltempo geplaatst. Naadloos, onderhoudsvriendelijk en bovendien economisch.” Concept Ultimate is een op en top Belgisch product. Vervaardigd in een door met windmolens aangedreven productie, waar enkel gebruik wordt gemaakt van eco-vriendelijke, watergebaseerde inkten.

(Vloerenplein, 25-04-2018)

 
MeisterDesign: Vinylvloer zonder vinyl
MEISTER-zomereik-natuur-6983-vinyl-zonder-vinylDe uitvoeringen ‘pro’ en ‘life’ van de designvloer zijn waterbestendig en daarmee ook geschikt om in de badkamer te leggen. Hier: Zomereik natuur 6983, houtdessin.
MEISTER-ocean-oak-6989-vinyl-zonder-vinylMeisterDesign ocean oak 6989, houtdessin.
nieuwe-designvloer-adviescenterHet nieuwe designvloer-adviescenter (formaat L).

Met het nieuwe designvloer-platformconcept MeisterDesign breidt MEISTER zijn assortiment van gemakkelijk te onderhouden en moderne designvloeren uit met vier aanvullingen. “Achttien decors, vier typen productopbouw. Zo verkrijgt u een vloer voor ieder gebruiksdoel,” aldus Meister in een persbericht. Meister benoemt de designvloer MeisterDesign als de nieuwe 'vinylvloer zonder vinyl' als antwoord op traditionele vinylvloeren. “MeisterDesign biedt alle voordelen van een vinylvloer (robuustheid, onderhoudsgemak en elasticiteit), maar zonder de, vooral ecologische en technische nadelen, met zich mee te brengen. Zo is MeisterDesign – in tegenstelling tot veel vinylvloeren – geurloos, vrij van weekmakers en hittebestendig. Hij beschikt over het Blaue Engel-keurmerk en is 100% Made in Germany,” aldus Meister in een persbericht. MeisterDesign is verkrijgbaar in vier verschillende producttypes, en steeds als korte plank (ca. 1,30m lang) en als modern groot tegelformaat (MeisterDesign pro uitsluitend als korte plank) te weten: MeisterDesign. comfort (behaaglijke comfortvloer met extra kurklaag), MeisterDesign flex (slanke designvloer met geringe opbouwhoogte), MeisterDesign life (ongecompliceerde allrounder om te klikken die tevens waterbestendig is), MeisterDesign pro (extra dunne professionele vloer voor volledige verlijming, eveneens waterbestendig en leverbaar vanaf september 2018).

"Iedere klant stelt andere eisen aan een vloer," vertelt Volker Kettler, hoofd productontwikkeling bij MeisterWerke. "Voor sommigen moet hij vooral dun zijn, maar vanwege een renovatie op bestaande tegels gelegd kunnen worden zonder dat deze zichtbaar zijn. Voor hen is MeisterDesign flex de juiste keuze. Anderen zoeken een vloer die bijzonder prettig is voor de gewrichten, voor in de slaapkamer of kinderkamer. Daar kan MeisterDesign comfort worden toegepast." Met de varianten MeisterDesign life en pro, welke tot aan de dragerplaat uit pvc-vrij kunststof bestaan, beschikt MEISTER nu ook over geheel waterbestendige vloeren. Deze zijn bovendien bijzonder geschikt om in serre´s te leggen, aangezien ze niet uitzetten onder de invloed van warmte. Life en pro worden op gebied van toebehoren aangevuld door een nieuwe waterbestendige, pvc-vrije plint (profiel 20 PK Aqua).

Om de adviseurs in de vakhandel zoveel mogelijk ondersteuning te bieden, heeft MeisterWerke een vernieuwend POS-systeem ontwikkeld voor de nieuwe designvloer MeisterDesign. Het 'designvloer-adviescenter' bundelt volgens MEISTER alle belangrijke informatie die nodig is voor advies en verkoop. Denk aan originele monsterborden, technische gegevens, productvoordelen, toepassingsmogelijkheden, accessoires en een catalogus met geïntegreerde lookbook. "Wij zijn er zeker van dat we met dit nieuwe POS-concept onze partners in de vakhandel optimale steun kunnen bieden voor uitgebreid klantenadvies," licht Ludger Schindler toe, als bedrijfsleider verantwoordelijk voor marketing en verkoop. Het designvloer-adviescenter is verkrijgbaar in drie verschillende formaten en kan zo perfect worden ingezet in showrooms van diverse groottes.

(Vloerenplein, 25-04-2018)

 
Forbo introduceert losleg banenvinyl

Het-nieuwe-Sarlon-ModulUp-van-Forbo-Flooring-voor-razendsnelle-transformatiesHet nieuwe Sarlon Modul’Up van Forbo.Forbo Flooring lanceert deze maand Sarlon Modul’Up, een nieuwe collectie losleg vinyl in banen, voor vliegensvlugge transformaties of renovaties van bijvoorbeeld winkels, scholen, zorgcentra, hotels of kantoren. Sarlon wordt zo op de vlakke vloer gelegd en behoeft geen lijm, dubbelzijdig plakband of tackifier. Dat resulteert niet alleen in installatiesnelheid, maar betekent ook dat je de vloer volgens Forbo zo weer mee kunt nemen bij een verhuizing of laten recyclen. Daarnaast is het niet nodig om de hele ruimte te ontruimen bij het leggen en heeft niemand last van vervelende of schadelijke lijmluchtjes. Sarlon Modul’Up is verkrijgbaar in twee varianten: Compact en 19dB. De Compact is ontwikkeld voor zeer intensief gebruik door mensen en rijdend materieel. De 19dB is geschikt voor intensief gebruik en heeft een akoestische functie. De Compact is opgebouwd uit een dubbele stabilisatielaag voor perfecte dimensiestabiliteit. De polymeer toplaag (PUR) is goed bestand tegen extreme belasting. De 19dB vloer heeft een extra schuimrug die contactgeluid reduceert, dit maakt de vloer uitermate geschikt voor drukke ruimten.Het installeren van Modul’Up gaat supersnel, zowel bij nieuwbouw als bij renovaties. Bij renovaties bespaart men volgens Forbo 50% op de tijd die nodig is bij een te verlijmen vloer. Zo wordt de overlast van een verbouwing beperkt. De vloer is trouwens ook direct weer te belasten en te belopen. Sarlon Modul’Up bestaat uit 20 fraaie dessins waaronder houtvloeren, betonnen in warme tinten beige en grijs, en alle gangbare kleuren.

(Vloerenplein, 25-04-2018)

 
Storax presenteert Forza Front

Forza-FrontForza Front van Storax.Storax b.v. introduceert Forza Front. Volgens het bedrijf uit Zwijndrecht een uitmuntende projectkwaliteit met hoge zandabsorptie en brandwerendheid tegen een goede prijs-kwaliteitverhouding. Storax levert al ruim 40 jaar matsystemen en schoonloopzones. Met de nieuwe Forza Front biedt Storax nu een hoogwaardige schoonloopzone die voldoet aan de gebruiksklasse 33 (EN1307) en is dus geschikt voor zwaar en intensief projectgebruik. Ideaal voor bijvoorbeeld kantoren, publieke gebouwen en winkels. De hoofdtaak van een schoonloopzone is het tegengaan van vuilinloop om zo de entree schoon en veilig te houden. Forza Front absorbeert volgens Storax meer dan 90% van het vuil, waarmee het voldoet aan de hoogst haalbare absorptieklasse 3. Het schoonmaken van Forza Front gaat zeer snel en eenvoudig door middel van een stofzuiger. Bij de ontwikkeling van Forza Front was de duurzaamheid ook een belangrijk item. Daarom is door Storax er voor gekozen om Forza Front te vervaardigen uit 100% recycled Econyl® Polyamide. Forza Front beschikt verder over brandwerende eigenschappen die getest zijn conform brandklasse Bfl-s1. Het product is op rol of in tegelvorm leverbaar in 4 eigentijdse kleuren. Naast de standaard rollen is er ook een Forza Front tapijttegel ontwikkeld die leverbaar is in de kleur grijs.

(Vloerenplein, 25-04-2018)

 
Huisshow en opening Headlam Eindhoven
Service-Center-EindhovenService Center Eindhoven, by Headlam.
Veel-belangstelling-COREtecVeel belangstelling bij COREtec voor Megastones en Naturals.
Al-vroegAl vroeg stroomden de belangstellenden binnen.
Sfeervol-ingerichteSfeervol ingerichte showrooms kenmerken filiaal Eindhoven.

Vandaag was het dubbel feest voor Headlam in Eindhoven. Naast de officiële opening van het nieuwe filiaal organiseerde Headlam er meteen ook een eerste huisshow. Belangstellenden konden er niet alleen proeven van de nieuwe producten maar konden er ook genieten van de culinaire kwaliteiten van ‘meervoudig prijswinnaar Ralph’, van Ralph’s BBQ. Met veel interesse bekeken de genodigden de diverse nieuwe producten die op overzichtelijke wijze werden gepresenteerd. Zo was er een update van de lijn binnen zonwering met als uitbreiding de ‘Hout & Houtlook-serie’ en een uitgebreide presentatie van de volgens Headlam zeer succesvolle PVC en PVC Visgraat.

EstherEsther Swinnock van de firma F.Ball opent met het doorknippen van het lint officieel het filiaal Eindhoven met rechts naast haar Sales Manager Michael van den Dries.

Een aantal leveranciers van Headlam gaf zelf acte de présence en bood de aanwezigen de mogelijkheid om persoonlijk vragen te stellen. Zo vertelde Nicolas Cnudde van COREtec uitgebreid over de nieuwe producten Megastones en Naturals. “We zijn zeer te spreken over de toestroom en belangstelling van de retailers,” aldus Philiep Caryn namens de firma COREtec. “Een gezellige drukte. Dit is een prima locatie en de showroom is top. We hebben veel lof van de klanten mogen ontvangen.” F. Ball demonstreerde de producten F49 en F40. Marjolein Ras van M4four presenteerde het bijzondere vinyl dat geheel naar eigen wens gepersonaliseerd kan worden door een unieke druktechniek. Jaap Keus informeerde over de diverse uitbreidingen binnen het WoonTotaal atelier bestelsysteem. En Hans van den Berg van de firma Goelst liet de vele mogelijkheden zien van het gehele domotica aanbod op het gebied van gordijnrails.

(Vloerenplein, 23-04-2018)

 
Armstrong Flooring US verhoogt prijzen

Brent-Flaharty-armstrong-logoBrent Flaharty, senior vice president, North American Sales: “Onze organisatie werkt er hard aan om prijsstijgingen binnen de perken te houden.”Armstrong Flooring kondigt in de Verenigde Staten aan dat het bij al zijn productsegmenten vanaf 1 mei een prijsverhoging zal doorvoeren. Het bedrijf wijst erop dat het zich hiertoe genoodzaakt voelt vanwege de significante prijstijgingen bij de grondstoffen en gestegen kosten bij energie en transport. Het bedrijf noemt specifiek de schaarste op de houtmarkt met betrekking tot specifieke houtsoorten en -kwaliteiten. Deze prijsdruk leidt tot een inflatoire werking. Het bedrijf verwacht dat dit de prijzen gedurende het gehele jaar 2018 onder druk zal zetten. Brent Flaharty, senior vice president, North American Sales: “Onze organisatie werkt er hard aan om prijsstijgingen binnen de perken te houden, maar op dit moment lukt het ons niet om het tempo bij te houden en zien we ons genoodzaakt stappen te nemen.”

(Vloerenplein, 23-04-2018)

 
Aspecta wijzigt distributie in Nederland

Aspecta-logo-dimensionAspecta B.V., met Europees hoofdkantoor in Oud Gastel nabij Roosendaal, heeft recentelijk besloten om zijn distributieovereenkomst met ‘Roommade’ (de firma Decopan B.V.) te beëindigen, per 1 mei 2018. Het betreft de distributie van alle Aspecta en Allure LVT vloerencollecties in de Nederlandse markt. In een persbericht schrijft het bedrijf “helaas” tot deze beslissing te zijn gekomen “vanwege uiteenlopende gedachten betreffende de marktbewerking voor haar merk Aspecta. Beide partijen beëindigen hun relatie op professionele wijze en wensen elkaar succes toe met hun verdere bedrijfsactiviteiten.”

Per direct zullen leveringen met betrekking tot alle Aspecta-vloerencollecties worden overgenomen door Viehoff Fournituren B.V. (www.viehoff.nl) in Heerhugowaard, met als contactpersonen Dennis Viehoff en Rob Otte.

“De kwalitatief hoogwaardige Aspecta– en Elemental by Aspecta LVT-vloerencollecties zijn uitermate geschikt voor zowel consument- en projectmatige toepassingen,” zo vervolgt het persbericht. “Aspecta B.V. kiest er in de Nederlandse markt voor om met een tweetal distributiepartners operationeel te zijn teneinde een zo optimaal mogelijke marktbewerking te kunnen garanderen in beide marktsegmenten.”

Specifiek voor de bewerking van het projectensegment lopen op dit moment gesprekken met een potentiële nieuwe Aspecta-distributiepartner, die naast Viehoff operationeel dient te zijn. Naar verwachting van het bedrijf in Oud Gastel zal er met circa twee maanden meer duidelijkheid zijn omtrent de keuze van een nieuwe distributiepartner. (Voor nadere vragen uit de markt verwijst Aspecta naar het telefoonnummer 088-1662500 en het e-mailadres info @ aspectaflooring.com).

(Vloerenplein, 20-04-2018)

 
Genemuider kokosmat aldoor duurzamer

Van-links-Gerrit-WiggersVan links: Gerrit Wiggers, wethouder Gerrit Knol en Martin Mulder.Rinos heeft twaalfhonderd zonnepanelen op het dak van de fabriek in gebruik genomen. Dit houdt in dat zijn kokosmatten nu geheel en al met duurzame energie worden gemaakt. Daarenboven levert de overstap van gas in de productie van de matten naar elektriciteit een energiebesparing op van dertig procent.

Vorige week woensdag is de installatie feestelijk geopend door wethouder Gerrit Knol van Zwartewaterland. Op de grote monitor in de productiehal van de kokosmatten is voortaan ‘real time’ de opbrengst van de zonnepanelen te volgen. "Minister Wiebes heeft onlangs het einde van gas als grootschalige energiebron in Nederland aangekondigd. Wij nemen vandaag alvast afscheid van gas in onze kokosafdeling,” zo sprak algemeen directeur Martin Mulder.

De kokosmatten worden bij Rinos al vele decennia met behulp van gasgestookte ovens geproduceerd. In deze installatie, zo legt de fabrikant uit, ging dusdanig veel energie verloren dat het rendement zeer laag was. Het was bijvoorbeeld onmogelijk om je hand aan de buitenkant van de oventunnel te leggen. Operationeel directeur ir. Gerrit Wiggers bedacht - bij het strijken van zijn overhemden! - een oplossing. “Als een strijkijzer zo snel warm kan worden en weer kan afkoelen, moet dat in onze productielijn ook kunnen.” Dit idee vormde de basis voor de ombouw van de lijn van een gasgestookte installatie naar een elektrische verwarming met precies instelbare zones. Zo werden ook zonnepanelen aantrekkelijk om in de eigen energiebehoefte te voorzien.

Rinos maakt zijn kokosmatten sinds 1925 van vezels uit de buitenste bast van de kokosnoten. “Met dit hernieuwbare restmateriaal uit voedselproductie was de kokosmat al duurzaam voordat dit een maatschappelijk thema werd,” zo stelt de fabrikant terecht vast. Het ecologische profiel van het product wordt nu verder verbeterd door het gebruik van eigen duurzame energie. Wat overigens niet verandert, is de functionele kwaliteit van de kokosmat, die immers wel drie keer zoveel vuil op kan nemen en verbergen als een deurmat van kunstmatige vezels, zo wil Rinos tot besluit opgemerkt hebben.

(Vloerenplein, 20-04-2018)

 
‘Grand opening’ ForinnStore Hoogeveen

ForinnStore-HoogeveenForinnStore Hoogeveen.Komende woensdag 25 april vindt de feestelijke opening plaats van ForinnStore Hoogeveen. Het filiaal, reeds bekend in de regio, beschikt nu over een geheel nieuw pand, klaar voor de toekomst. Vestigingsleider Dries Smit en verscheidene leveranciers staan deze dag klaar om een ieder feestelijk te ontvangen.

Van twee tot zes uur in de middag geven Uzin, Wolff, Estillon, Union, Döllken en Wepro diverse interessante demonstraties en workshops. Ook interessant zijn de openingsaanbiedingen die Forinn in petto zegt te hebben. Bovendien worden de genodigden in staat gesteld om te ‘schieten’ voor extra korting. Vanzelfsprekend zal goed voor de innerlijke mens worden gezorgd. De groothandel nodigt bij deze iedereen van harte uit op zijn ‘grand opening’ op het adres Dr. Anton Philipsstraat 7 in Hoogeveen.

(Vloerenplein, 20-04-2018)

 
In Oostenrijk plussen alle vloeren weer

branchenradar-logo-vlagDe Oostenrijkse markt voor vloerbedekkingen en parket is in 2017 met 3,5 procent gegroeid in vergelijking met het vorige jaar. Voor het eerst in lange tijd leveren alle soorten vloeren weer een bijdrage aan de groei in het land, zo blijkt uit drie recente marktstudies over parket, elastische vloeren plus laminaat en textiele vloerbedekkingen van Branchenradar.com.

Het voorbije jaar in Oostenrijk was volgens de marktonderzoekers een goed jaar voor fabrikanten van vloerbedekkingen en parket. Voor het eerst in acht jaar kon de vraag voor het totaal aan vloerbedekkingen weer worden vergroot. In het afgelopen jaar steeg het afzetvolume met 2 procent tot een totaal van bij benadering 19,4 miljoen vierkante meter. De marktgroei werd voornamelijk aangejaagd door nieuwbouw, van zowel woningen als kantoor- en overheidsgebouwen. Dankzij de stijgende prijzen in de productgroepen parket, heterogene PVC & vinyl en linoleum, namen de omzetten van de fabrikanten, getuige een plus van 3,5 procent, nog iets scherper toe, tot 300 miljoen euro.

De Oostenrijkse marktonderzoekers nemen als gevolg hiervan, zelfs in het geval van laminaat, in het jaar 2017 een heuse ommekeer van de trend waar. De omzet van de laminaatfabrikanten steeg met een bescheiden 0,6 procent in vergelijking met een jaar eerder tot 33,6 miljoen euro. De omzet met textiele vloerbedekkingen steeg met 1,8 procent tot 44,8 miljoen euro. Parket ontwikkelde zich qua omzet conform het marktgemiddelde (+3,6 procent), waardoor deze steeg tot 139,0 miljoen euro. De meest dynamische ontwikkeling was echter opnieuw voorbehouden aan de elastische vloeren, met voorop designvloeren en wat de onderzoekers aanduiden als vinylparket. De marktomzet klom tot een totaal van 82,8 miljoen euro. Bij de klassieke elastische vloerbedekkingen bedroeg de groei van de omzet 5,2 procent, bij de designvloeren/vinylparket (lees: LVT) zelfs 6,2 procent.

Het belangrijkste verkoopargument voor designvloeren/vinylparket was ongetwijfeld opnieuw de prijs, zo geven de marktonderzoekers als commentaar. Met een af-fabriek prijs van gemiddeld 13,40 euro per vierkante meter kosten deze vloeren ongeveer de helft van een ‘landhuisdeel’ (parket). Met betrekking tot de optiek en de belastbaarheid, leveren designvloeren/vinylparket meestentijds een beduidend hogere kwaliteit dan laminaat, zo vervolgt het commentaar. Om die reden is het assortiment van met name de doe-het-zelf-zaken in de afgelopen twee jaar consequent verschoven van laminaat naar LVT. Meer informatie: www.branchenradar.com.

(Vloerenplein, 20-04-2018)

 
Nieuwe collectie antislipvinyl Step

Frisse-kleuren-StepFrisse kleuren Step-antislipvinyl in de kleedkamer.Forbo Flooring introduceert deze maand zijn nieuwe collectie antislipvinyl van Step. De in Nederland ontworpen en gemaakte projectreeks biedt ruime keuze uit designs, getuige de realistische houtdessins, de vele betonnen en de luxe prints die zich laten mixen en matchen met andere collecties van de fabrikant. De vloeren zijn geschikt voor toepassing waar een verhoogd risico bestaat om uit te glijden, zoals sauna, zwembad, keuken, kleedkamer, maar ook bloemenwinkel, klaslokaal waar gewerkt wordt met vloeistoffen, levensmiddelenfabriek of achter de bar.

Alle Step-producten zijn gemaakt van heterogeen vinyl waarin zogeheten Step-crystals (antislipdeeltjes) zijn gestrooid. De PUR Pearl-toplaag garandeert volgens de aanbieder dat de vloer een leven lang mee kan en bestand is tegen agressieve chemicaliën. De producten zijn volledig ftalaatvrij en hebben tot 70 procent gerecycled materiaal in de rug. De collectie bestaat uit Step Surestep en de extra stroeve en ‘slipvaste’ Step Safestep.

(Vloerenplein, 20-04-2018)

 
Inschrijving NK Woningstofferen geopend

Het NK Woningstofferen (NKW) vindt ook dit jaar plaats tijdens de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem. Op het kampioenschap worden drie opdrachten verstrekt, met uiteenlopende soorten vloerbedekking. Er zijn drie trofeeën te winnen: het gouden, zilveren en bronzen Delphin-mes. Voor de kampioen is er bovendien een gevulde gereedschapstas en iedereen ontvangt een certificaat.

Het-behaagde-het-koningspaarHet ‘behaagde’ koningspaar Willem-Alexander en Máxima om Ivo Vermeulen, de beste woningstoffeerder van 2017 (zesde van links met blauwe stropdas), uit te nodigen voor de ‘uitblinkerslunch’ eerder deze maand.

De onafhankelijke vakjury bestaat uit onder anderen Michael Verberne (Forbo Flooring) en Rob Mes (woningstoffeerder). Iedere woning- en projectstoffeerder mag meedoen aan de wedstrijd. Peter van der Arend van HMC mbo vakschool voor hout, meubel en interieur (p.vanderarend @ hmcollege.nl) is contactpersoon voor vragen of aanmeldingen.

De omringende vakbeurs, met eveneens weer de Nederlandse kampioenschappen parketleggen en meubelstofferen, vindt plaats op 16, 17 en 18 september 2018. De prijsuitreiking van het NKW is op de laatste beursdag om kwart over vijf op de wedstrijdvloer.

(Vloerenplein, 18-04-2018)

 
Nieuwe LVT-collecties van Interface

Boundary-Metallics Morning-MistBoundary Metallics ‘Morning Mist’.Interface heeft zijn LVT-assortiment uitgebreid met Boundary Metallics en Studio Set. De nieuwe collecties laten zich samen met de tapijttegels in zijn assortiment toepassen. Een dergelijke combinatie van vloertypen kan bovendien van pas komen bij het afbakenen van zones en functies in een ruimte, zo veronderstelt de fabrikant uit Scherpenzeel.

Boundary Metallics wordt gepresenteerd als een bijdetijdse interpretatie van beton en doet op een ander niveau ook denken aan door de elementen aangetast metaal. Door de glans en lichtreflectie veranderen de tegels mee met de verlichting in een ruimte. De zes kleurstellingen dragen de veelzeggende namen Fawn, Daylight, Eclipse, Morning Mist, Evening Dusk en Desert Shadow. Studio Set biedt een breed palet van dertien kleurstellingen, waarvan volgens de leverancier is aangetoond dat ze een gunstige uitwerking hebben op de werkende mens. Beide LVT-collecties zijn beschikbaar in het formaat Skinny Planks van een kwart bij een hele meter. De producten zijn recyclebaar via het ReEntry-programma van Interface.

(Vloerenplein, 18-04-2018)

 
Cursus ‘Probleemloos egaliseren’ Lecol

cursus-egaliseren-lecolLecol organiseert dit jaar, op velerlei verzoek, weer een cursus ‘Probleemloos egaliseren’ en wel op maandag 4 juni a.s. te Waalwijk. Goed egaliseren begint bij een goede voorbehandeling van de vloer, zo onderstreept de leverancier. Daarvoor is, naast vakmanschap, kennis nodig van de verschillende typen ondervloeren en producten. Zonder een goede ondervloercontrole en een onberispelijk geëgaliseerde ondervloer ook geen perfect eindresultaat, zo weet het organiserende bedrijf.

Onder begeleiding van de deskundigen van Lecol leert de deelnemer aan de cursus alle kneepjes van het (probleemloos) egaliseren. Naast een deel theorie over verschillende typen ondervloeren, reinigen, primeren, egaliseren en kennis van producten, wordt een groot deel van de dag ingevuld met de praktijk. Werkzaamheden als het vullen van (grote) gaten en dorpels, scheurreparaties, sleuven vullen bij vloerverwarming en schuren van tegels worden uitgediept. “We gaan bezwaren en onzekerheden wegnemen en risico’s uitsluiten, zodat u als vakman aan het einde van de dag zonder problemen en met alle vertrouwen kunt egaliseren en zelf problemen kunt oplossen,” zo klinkt het in de uitnodiging van de Waalwijkse leverancier.

Na afronding mag de deelnemer zich gecertificeerd egaliseerder noemen. De cursus is exclusief voor professionele en ervaren vakparketteurs en stoffeerders die een goede ondervloercontrole kunnen uitvoeren. De kosten bedragen 75 euro, certificaat en lunch inbegrepen. Mocht er, zoals verwacht, veel interesse zijn, dan bekijkt het organiserende bedrijf de mogelijkheid van een extra bijeenkomst. Meer informatie en inschrijven kan via www.lecol.nl/cursus. Voor het overige krijgt de Dag van de Innovatie dit jaar een vervolg, meer informatie daarover belooft Lecol binnenkort te geven.

(Vloerenplein, 18-04-2018)

 
Tapijttegels ‘Earth to Sky’ van IVC

Earth-To-Sky-IntercosmicEarth To Sky ‘Intercosmic’.IVC brengt de tapijttegels ‘Earth to Sky’ op de markt. Wie goed kijkt, ziet de kosmos weerspiegelt in de krachtige kleurschakeringen en donkere accenten. Ze zijn voorzien van glanzende metallic garens en worden aanbevolen voor de inrichting van kantoorruimtes en vergaderzalen. De producten zijn gemaakt van vlakbestendige Duracolor-nylongarens. De EcoFlex NXT-ruglaag is honderd procent recycleerbaar en veertig procent lichter dan standaard backingsystemen. De fabrikant roemt de dimensionele stabiliteit van zijn lijmvrij te installeren tapijttegels. De collectie is verkrijgbaar in twee modulaire formaten, tegels van 60,96 bij 60,96 centimeter en 30,48 bij 91,44 centimeter.

(Vloerenplein, 18-04-2018)

 
Nieuwe b2b-webshop Forbo Flooring

ForbOnline2Screenshot nieuwe webshop ForbOnline 2.0.Forbo Flooring brengt onder de naam ForbOnline 2.0 een nieuwe webshop voor b2b-klanten als woninginrichters, vloerenbedrijven en groothandels. Deze vervangt de oude online winkel uit 2007. Nieuw zijn meer gebruiksgemak en meer mogelijkheden dan voorheen, naar het voorbeeld van een consumentenwebsite als coolblue of bol.com.

Klanten doorlopen voortaan veel minder stappen bij hun bestelling. Bovendien zijn routing en uiterlijk verbeterd. Verder biedt de site ‘track & trace’, beschikbare voorraden, orderhistorie met oude facturen, een chatfunctie met de klantendienst en wordt toebehoren als ondervloeren of schoonmaakproducten aangeboden. ForbOnline 2.0 is geschikt voor smartphone of tablet. Al verklaart Forbo Flooring de enige vloerproducent ter wereld te zijn met een dergelijke webshop, blijven klanten die liever telefonisch of anderszins bestellen ook meer dan welkom. Het nieuwe ForbOnline is te vinden op www.forbonline.forbo.nl.

(Vloerenplein, 18-04-2018)

 
Nieuwe ideeën met nieuwe brochure mFLOR
Nieuwe-display-mFLORNieuwe display mFLOR.
Voorbeeld-van-Mix--MatchVoorbeeld van ‘Mix & Match’ uit de nieuwe brochure, hier met toepassing van mFLOR Authentic Plank Mocha en Authentic Plank Verde.

mFLOR gaat in zijn dealerbeleid versterkt de nadruk leggen op de ‘bouwstenen’ van het informeren, presenteren en inspireren. Nieuwe displays leveren een bijdrage aan een geschikte presentatie, een vernieuwde website en een mooie nieuwe brochure (op papier en digitaal) zorgen voor de gewenste informatie en inspiratie.

“Om de klant te verleiden tot het doen van aankopen in je winkel, is het van belang om voor overzichtelijkheid en ruimte te zorgen. Dat wordt als prettiger ervaren en biedt bovendien de mogelijkheid om meer sfeer en inspiratie te tonen,” zo klinkt de uitleg van Peter Kuipers, directeur van mFLOR International. Behalve om het informeren over allerlei product-technische zaken, draait het in de winkel volgens hem ook meer en meer om het inspireren van de klanten. “Men wil graag goed geadviseerd worden, juist omdat de inrichting steeds belangrijker en individueler wordt.”

En dat laatste geldt helemaal voor de vloer, zo meent Kuipers, want daar liggen talloze creatieve mogelijkheden. “Zo kunnen de modulaire mFLOR-vloeren bijvoorbeeld diagonaal worden geïnstalleerd, voor een geheel ander effect. Stel ook eens voor om te werken met een border, in dezelfde of juist een andere kleur, of met voegstrips. Of laat de klant eens zien hoe ‘Mix & Match’ werkt, met de toepassing van twee verschillende kleuren van hetzelfde dessin. In onze nieuwe brochure treft de dealer veel inspirerende toepassingen aan, die hij vast en zeker kan gebruiken om de klant te informeren en te inspireren,” zo rondt Kuipers af.

Meer informatie over de collecties is verkrijgbaar bij de vertegenwoordigers van de groothandels Peitsman en Bosgoed of bij mFLOR zelf in Twello. De brochure is online te vinden en te downloaden via mflor.com/collectie/brochure/

(Vloerenplein, 16-04-2018)

 
Bona Care Program elastische vloeren

Het Zweedse Bona, dat zich de afgelopen eeuw ruimschoots heeft bewezen met zijn innovaties voor de behandeling van houten vloeren, heeft zijn kennis en ervaring nu ook ingezet voor de ontwikkeling van een programma voor het doelmatig reinigen, onderhouden en renoveren van elastische vloeren: het Bona Care Program elastische vloeren.

“Aangezien we te maken krijgen met een nieuwe groep klanten uit nieuwe kanalen, hebben wij ook besloten om een handelsagent aan te nemen die al jaren ervaring heeft met het renoveren en onderhouden van kunststofvloeren,” zo geeft Eric Tersteeg als toelichting namens Bona Benelux in Haarlem. “Verder is onze gehele buitendienst op het vlak van materiaalkennis getraind door SVS en door de productspecialisten van Bona. Deze productspecialisten zijn de afgelopen vier jaar nauwgezet bezig geweest met de ontwikkeling van ons Bona Care Program elastische vloeren.”

Opmerkelijk is dat het programma niet alleen voorziet in adequaat onderhoud, maar tevens in de optie om het uiterlijk van een versleten kunststofvloer volledig te ‘transformeren’ - zonder deze te vervangen. “Een keerpunt in vloeronderhoud,” zo betitelt het Zweedse concern met trots zijn nieuwe programma. “Elke eigenaar krijgt hiermee de mogelijkheid in handen om een afgeleefde elastische vloer volledig van gedaante te doen veranderen.”

Sportvloer-in-een-HongaarseSportvloer in een Hongaarse school vóór de renovatie (links) en de sportvloer ná schadereparatie (rechts) voorbereidingswerkzaamheden, kleuring met Bona Pure Colour en afwerking met een nieuwe PUR-laag Bona Pure.

Het Bona Care Program is volgens de leverancier behalve hoogwaardig en duurzaam ook eenvoudig toepasbaar op alle situaties van vloeronderhoud, en dus verschillende soorten uitdagingen. Zelfs vloeren in drukbezochte ruimten (zoals luchthavens, hotels, ziekenhuizen of kinderdagverblijven) kunnen naar eigen zeggen snel en efficiënt worden afgewerkt. Een helder stappenprogramma geeft uitleg over de handelingen (plus de daarvoor benodigde producten) van het reinigen, diep reinigen, onderhouden en wat Bona noemt ‘recoaten’.

Bona presenteert deze herstellende ‘recoating methode’ als een veilig, snel en effectief alternatief voor het gebruikelijke vervangen van zwaar beschadigde of zwaar versleten vloeren van vinyl, PVC, linoleum of rubber. Het opnieuw coaten van elastische oppervlakken gebeurt door middel van een of meer PUR-lagen.

De voorbereiding met de machine Bona FlexiSand en de hoogwaardige Bona Diamond Abrasives stelt de gebruiker in staat om in een mum van tijd het optimaal voorbereide oppervlak te verkrijgen, zo stelt Bona, klaar voor renovatie of desgewenst een andere kleur en nieuwe uitstraling. De speciaal ontworpen coatings Bona Pure of Bona Pure Colour zijn voor deze doeleinden te gebruiken.

Met Bona Pure is de transformatie van versleten vloeren volgens de aanbieder in enkele uren te realiseren. De eerste voorbereidende stap is het met een mop aanbrengen van de Bona PowerRemove R om de oude beschermlaag te verwijderen. Dan volgen het schuren van de vloer met Bona Diamond Abrasives en een diepe reiniging met de Bona PowerScrubber/schrobzuigmachine. Als vierde stap dient met een roller Bona Pure blanke PUR-coating te worden aangebracht of Bona Pure Colour met één laag Bona Pure.

Het veranderen van de uitstraling van allerlei soorten vloeren (zoals ook sportvloeren) is mogelijk door bijvoorbeeld tekens of symbolen toe te voegen of Bona’s ‘creative chips’ (in combinatie met Bona Pure Colour) uit te strooien. Voor een geheel nieuwe kleur is een compleet assortiment RAL/NCS-kleuren beschikbaar.

Totale-Bona-assortimentTotale Bona-assortiment voor het schoonmaken, opfrissen, weer mooi maken en snel en veilig vernieuwen van elastische vloeren.Een belangrijk voordeel van het Bona Care Program ten opzichte van het volledig vervangen van een elastische vloer is een besparing van wel de helft van de tijd. Zo geeft Bona als referentieproject de renovatie van driehonderd vierkante meter linoleum in een Duitse kleuterschool op. Volgens de traditionele methode (verwijderen oude vloer, ondervloer schuren, primen en egaliseren en uiteindelijk installeren en lassen van de nieuwe vloer) zou de totale renovatie daar aan drie professionele leggers zes dagen werk kosten.

De als alternatief toegepaste Bona recoating methode vergde slechts drie dagen. Dit resulteerde in een flinke besparing van tijd en geld: de locatie kon eerder in gebruik worden genomen en door de halvering van manuren waren de kosten aanzienlijk lager. De methode is ook goed te gebruiken op oneffen oppervlakken, noppenvloeren, trappen, hoeken en draagt bovendien bij aan een gezonde werkomgeving.

Bona zal met een ‘global stand’ overigens aanwezig zijn op de Interclean, de internationale beurs voor de professionele schoonmaakindustrie die van 15 tot en met 18 mei wordt gehouden in de RAI Amsterdam.

(Vloerenplein, 13-04-2018)

 
Carpetright sluit ruim 90 Britse winkels

Carpetright-Britse-binnenstadwinkelCarpetright is in de regel tevreden met zijn Britse binnenstadwinkels ‘nieuwe stijl’.Carpetright heeft zijn vastgoedportefeuille in het Verenigd Koninkrijk onder de loep genomen en wijst 205 vestigingen aan die naar eigen zeggen of ondermaats presteren, en/of onder ongunstige huurvoorwaarden, of, in bepaalde gevallen, naar verwachting geen wezenlijk strategisch belang voor de onderneming zullen hebben. Van dit aantal zijn er 92 aangekruist voor sluiting, waarvan 11 inmiddels daadwerkelijk dicht en 81 komende september. Voor de resterende 113 wordt ingezet op een verlaging van de huurkosten met 30 tot 50 procent en op herziene huurvoorwaarden. De plannen omvatten nagenoeg de helft van het winkelbestand van Carpetright op zijn thuismarkt.

De Britse vloerenketen kadert zijn noodzakelijk geachte voorstel om af te slanken en in de kosten te snijden in een company voluntary arrangement (CVA), zoals aangekondigd (zie Nieuws van 21-03-2018). Het CVA-voorstel is alleen van toepassing op verhuurders van de winkelpanden, niet op andere crediteuren. De dagelijkse gang van zaken gaat ongestoord door, zoals ook de bedoeling is van een CVA. Op 26 april moeten de betrokken schuldeisers groen licht geven aan het CVA-voorstel, vier dagen later ook de aandeelhouders.

In mei wil Carpetright vervolgens nog circa 60 miljoen pond aan financiële middelen ophalen via een aandelenuitgifte, om de lopende strategie van de groep te financieren, de schuldenlast te verminderen en de kosten in verband met de CVA te dekken.

Wat de Britse vloerenverkoper na de uitvoering van de CVA en het ophalen van kapitaal uiteindelijk voor ogen staat, in de strijd met de niet bij naam genoemde concurrentie - maar lees: Tapi, de goedlopende keten die is opgezet door de zoon van Carpetright-oprichter Lord Harris - is een passende vastgoedportefeuille van gemoderniseerde winkels, met economisch verantwoorde huurprijzen, aangevuld met een als overtuigend aangeduid online aanbod.

De winkels in Nederland zijn niet betrokken bij de voorgenomen sanering, zo vernam het ANP van de Britten, en ook België niet.

(Vloerenplein, 13-04-2018)

 
Woninginrichter verslaat vloerenwinkel

De winkels in meubels en woninginrichting hebben in februari de grootste omzetstijging in het non-foodsegment geboekt, zo meldt het CBS. De verkopers van deze woonartikelen realiseren een mooie plus van 4,8 procent. De winkels in doe-het-zelfartikelen, waaronder de vloerenwinkels (parket, laminaat en kurk), keukenwinkels en bouwmarkten, kampen echter voor het eerst sinds juli 2016 met een omzetverlies. Het krimpje blijft voor deze retailers evenwel beperkt tot 1,0 procent.

cbs-deth-feb-2018

Alle plussen en minnen in de verzamelde non-foodsector tellen op tot een omzetgroei van bijna 1 procent, bij een volumegroei van ruim 1 procent. De detailhandel als geheel heeft in februari 2,6 procent meer omgezet dan in februari vorig jaar, gecorrigeerd voor de koopdagen. De online omzet ligt in de tweede maand van het jaar 17,5 procent hoger.

(Vloerenplein, 13-04-2018)

 
Minder winkels doe-het-zelf en vloeren

Hoewel de omzet van doe-het-zelfwinkels de laatste jaren weer toeneemt, blijft het aantal vestigingen volgens tellingen van het CBS afnemen. In de periode 2008-2017 is het aantal met 6 procent afgenomen: van 5290 naar 4960 winkels.

aantal-vestigingen-cbs

Vooral verf- en behangwinkels (-20 procent), winkels in vloeren (-15 procent) en ijzerwarenwinkels (-12 procent) verdwenen uit het straatbeeld. Onder winkels in vloeren verstaat het CBS winkels in parket-, laminaat- en kurkvloeren. Hun aantal daalde in deze periode van 725 naar 615. Ook het aantal bouwmarktvestigingen liep terug: van 1355 in 2008 tot 1270 in 2017.

De omzet van de doe-het-zelfsector is vorig jaar met 7 procent gestegen in vergelijking met 2016. De sector profiteerde daarmee onder meer van de opleving van de woningmarkt. Binnen de doe-het-zelfsector vormen bouwmarkten de grootste branche. Hun omzet steeg afgelopen jaar met bijna 6 procent.

(Vloerenplein, 11-04-2018)

 
Douwes Dekker terug in RTL Woonmagazine

Galant-visgraat-eiken-naturel-geborsteldGalant-visgraat, eiken naturel geborsteld.Douwes Dekker maakt, na een periode van afwezigheid, weer zijn opwachting in het RTL Woonmagazine. Ook in het nieuwe seizoen, dat zondag 22 april vlak na zessen van start gaat op RTL4, werkt het woonprogramma samen met bekende ontwerpers. Onder anderen Jan en Monique des Bouvrie, Marcel Wolterinck, Osiris Hertman en Remy Meijers gaan in het merendeel van de afleveringen aan de slag met de laminaatcollectie van dit consumentenmerk van de PPC.

Zo wordt voor een van de gedaanteverwisselingen het onlangs gelanceerde visgraatlaminaat gebruikt. Wat de groothandel betreft een mooie kans om deze nieuwe maar al populaire collectie extra onder de aandacht te brengen. Directeur Lisa Klaassen laat weten er veel zin in te hebben en vooral erg benieuwd te zijn naar de metamorfoses met Douwes Dekker.

(Vloerenplein, 11-04-2018)

 
Forse uitbreiding Castell Luxury LVT&PVC
Sfeerfoto-met-de-nieuweSfeerfoto met de nieuwe Magic-serie.
Close-up-Magic-GrandeClose-up Magic-Grande XL ‘Golden Oak’

Castell Luxury LVT&PVC Flooring - ‘made by tété-total-flooring' - is uitermate trots dat zijn Magic-serie voor projectmatig gebruik is uitgebreid met maar liefst negen nieuwe decors. De hoogwaardige PVC-vloeren doen volgens de aanbieder uit Hengelo mede van zich spreken door de toepassing van innovatieve technologieën. Magic-stroken zijn door de speciale productietechniek standaard voorzien van dubbel glasvlies (voor maatvastheid), samengaand met een bijzondere Natur Embossed Press+ (voor een realistisch reliëf) en een PU-toplaag van 0,55 millimeter (voor gebruik in projectomgevingen).

Deze ‘Natural Touch’-aanpak laat de structuur in de toplaag nauwkeurig het design volgen, zodat de vloeren de ‘look & feel' van echt hout bezitten. De nieuwe serie Magic-Classic en Magic-Grande XL koppelt deze techniek aan een indrukwekkende lengte van niet minder dan 152 centimeter.

De leverancier stelt vast dat de populariteit van grotere afmetingen op de vloer meer en meer toeneemt, zowel in de consumentenmarkt als in diverse projecttoepassingen. De bijzondere combinatie van Natur Embossed Press+ en de lengte van de vloerdelen zorgt in dit opzicht voor een ruimtelijke uitstraling van elke toepassing, die tegelijk natuurgetrouw oogt.

De Magic-Classic is extra mat uitgevoerd, heeft een afmeting van 122,73 bij 18,7 centimeter met een dikte van 2,5 millimeter, en is rondom voorzien van vellingkanten. De reeks is per direct leverbaar is de kleuren Mid Grey, Taupe, Beige en Gold. De nieuwe serie Magic-Grande XL is evenzo mat uitgevoerd en voorzien van vellingkanten. De kleuren Cashmere Oak en Golden Oak zijn beide uit voorraad leverbaar en komen op het formaat van 150 bij 23 centimeter, met een dikte van 2,5 millimeter. Aan het einde van het tweede kwartaal volgen de decors Greige, Grey en Beige. Deze zijn ‘extra large’ getuige een afmeting van 152 bij 23,8 centimeter, en hebben een dikte van niet minder dan 3 millimeter.

Exclusieve-displayExclusieve display Castell PVC&LVT flooring.Voor beide kwaliteiten geldt de uitvoering Natur Embossing Press+. Deze methode zorgt voor een realistisch reliëf op de vloer, waardoor bijvoorbeeld knoesten en lijnen ook daadwerkelijk zijn te voelen. De nieuwe series beschikken over PIT-klasse 42 en zijn daardoor uitermate geschikt voor zowel projectmatig als residentieel gebruik. De verkoopadviesprijs bedraagt 29,95 euro per vierkante meter.

Voor de professionele verkoop van Castell PVC&LVT is voor in de showroom een design display beschikbaar waarin kleurstalen van alle dessins overzichtelijk worden aangeboden op hun werkelijke formaat. De consument heeft zo de mogelijkheid om kleurstalen desgewenst mee naar huis te nemen. De compacte POS-display is circa 190 centimeter hoog, 78 centimeter breed en 94 centimeter diep. Alle nieuwe kwaliteiten zullen in het tweede kwartaal worden geïntroduceerd bij de exclusieve Castell-dealers. Voor meer informatie over het assortiment en afbeeldingen van de negen dessins: www.castellvloeren.nl.

(Vloerenplein, 09-04-2018)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
desso airamaster

PPC 24 7 graag gebracht

heditex

allesovertapijt-logo