banner-vp-forinn-17

moduleo

Forbo health 2394 mFLOR

headlam247-a

nieuws
Minister Kamp bezoekt Zwartewaterland

Werkbezoek-Kamp-BrexitMinister Kamp (midden achter) stak in Genemuiden en Hasselt zijn licht op over zaken als de Brexit (foto: Klaas Noordstra/gemeente Zwartewaterland).Minister Henk Kamp van Economische Zaken heeft afgelopen maandag een werkbezoek aan Zwartewaterland gebracht. Het bezoek richtte zich op de impact van Brexit op het Nederlandse bedrijfsleven. De bewindsman sprak hierover met lokale, internationaal georiënteerde ondernemers. Bij Condor Carpets, Hamat en Verhoek Internationaal Transport liet hij zich voorts op de hoogte brengen van allerlei technische ontwikkelingen en plannen. Ter afsluiting was er een informele ontmoeting met voormalig tapijtfabrikanten.

Vanuit de tapijtindustrie, zo licht de gemeente Zwartewaterland toe, bestond de wens om in breder verband van gedachten te wisselen over de impact van Brexit op het bedrijfsleven en de gevolgen daarvan voor de Europese handelsrelaties. Bij de minister leefde al langere tijd de behoefte om de jongste ontwikkelingen in de tapijtindustrie in Genemuiden met eigen ogen te aanschouwen. Uit de tapijtsector namen Johan van Lente (Betap), Robbert Wapstra (Edel), Herbert Altena (Hamat), Martin Mulder (Rinos), Harrie Timmerman (Robusta) Gerrit Hoekman en Wim Mooiweer (Condor/VeBe) deel aan de bespreking. De transportsector werd vertegenwoordigd door Jan en Henk Verhoek (Verhoek Transport).

Het werkbezoek begon bij Condor Carpets in Hasselt, met een bedrijfspresentatie en rondleiding door de fabriek. Daarna volgde Hamat in Genemuiden, waar onder andere de volledig geautomatiseerde nieuwe expeditiehal werd bekeken. Aan het licht kwam verder, aldus de gemeente, dat diverse bedrijven in Zwartewaterland in de nabije toekomst fors willen uitbreiden. Eén van de fabrikanten start binnenkort met een uitbreiding van zelfs zes hectare. Het derde bedrijf in het progamma was transporteur Verhoek, waar ook de Brexit-bespreking was.

Het bezoek werd afgesloten met een informele ontmoeting met ondernemers van weleer uit de tapijtsector. Kamp was in de jaren zeventig immers werkzaam bij de firma Veton in Enschede en moest tapijtgarens verkopen aan de Genemuider fabrikanten. In de tapijtstad ontmoette hij oude zakenrelaties zoals Jan Timmerman, Helmich Visscher, Karst de Lange Ezn en Albert van Lente.

(Vloerenplein, 20-09-2017)

 
Saar Berks en Ivo Vermeulen kampioen

Titelhouder Saar Berks mag zich voor het tweede jaar op rij Nederlands Kampioen Parketleggen noemen. De Rien Bouwmeester Bokaal werd haar aan het einde van de middag overhandigd op de beurs in Gorinchem. Eric Jongmans is de nummer twee bij de senioren, een andere bekende naam van de voorbije kampioenschappen, Jan Nieuwland, is derde geworden. Bij de aspiranten ging de Ad van Mierlo Bokaal naar Daan van den Berg, die bij Parketzorg werkt. Hij ontving tevens de RIGO Bokaal voor de originaliteit van het ontwerp en de wijze waarop de lak wordt verwerkt. De Walter Esch Bokaal is voor RIGO.

Van-links-DaanVan links: Daan, Eric, Saar en Jan, uitblinkers op het NKP.

De Nederlands Kampioen Woningstofferen 2017 is Ivo Vermeulen. Voor hem is het gouden Delphin-mes. Zijn collega bij John van Zweden Behangparadijs, Richard Janse, is de nummer drie. Het zilveren Delphin-mes is voor de altijd hoog scorende Robert Notenboom van Tebbenhoff.

Alle-gelauwerdenAlle gelauwerden van het NKP. Machiel van Westerhoven (derde van links) houdt zijn pas gewonnen bokaal omhoog.
Van-links-RobertVan links: Robert Notenboom, Ivo Vermeulen en Richard Janse, de top 3 van het NKW dit jaar (foto: Tebbenhoff).

(Vloerenplein, 19-09-2017)

 
Interieur Collectie Dagen in beeld

Vandaag is de derde en laatste dag van de Interieur Collectie Dagen in de Evenementenhal Gorinchem. Woensdag op deze site weer een uitgebreider verslag. Voor nu een indruk van een opnieuw geslaagd evenement aan de hand van een aantal foto’s van mensen, producten en bedrijven.

Carpet-MakingCarpet Making is terug op de beurs na een aantal jaren van afwezigheid. Op de foto eigenaar Pedro van de Ven, samen met Kimberley van Geffen. Peitsman-plaatstPeitsman plaatst van Forbo Eurocol onder meer de gegoten vloerafwerking van LiquidDesign voor het voetlicht.
Drukte-van-belangDrukte van belang bij tété total flooring. Arie Rikkink (links) brengt een bezoeker op de hoogte. De-door-Lisa-KlaassenDe door Lisa Klaassen van de PPC in het leven geroepen club van ‘Vrouwen in het parket’ is present op de beurs.
De-arena-vanDe arena van het NK Woningstofferen eerder vandaag. Lifestyleinterior-nlLifestyle-interior.nl by Headlam.
OrigamivogelsOrigamivogels van ParquetVinyl op de stand van Intercombi. Uitrusten-op-zitmeubelsUitrusten op zitmeubels van oude pallets
Richard-LensenRichard Lensen (links), commercieel directeur Peitsman, geeft tekst en uitleg. Lens-NekemanLens Nekeman (derde van links), directeur Interfloor, doende op de stand.

Exposant-VloerenpartnerExposant Vloerenpartner, groothandel in laminaat, parket en pvc.

(Vloerenplein, 19-09-2017)

 
InCoDa weerspiegelt optimisme branche
Aspecta-pakt-uitAspecta pakt uit.
Frank-Vousten-van-UnifloorFrank Vousten van Unifloor toont de nieuwe SpaceLeveller 2.0.
Goed-ontvangen-kindervermaakGoed ontvangen kindervermaak.
Beurspresentatie-HeditexBeurspresentatie Heditex.
Peter-Kuipers-vindtPeter Kuipers vindt de beurs zó.
Meubelstoffen-trekkenMeubelstoffen trekken bekijks, maar niet alle vloerenmensen zijn er happy mee.
Magda-Neven-bemantMagda Neven bemant heus laboratorium op stand Rigo Verffabriek.
Bezoekers-lopen-langsBezoekers lopen langs de opstellingen met displays Peitsman.
Geconcentreerd-werken-aanGeconcentreerd werken aan opdracht NKW.

Gisteren zijn in de Evenementenhal Gorinchem de Interieur Collectie Dagen van start gegaan, het jaarlijkse vakevenement voor vloeren, stoffering, wandbekleding en raamdecoratie. Deze keer was er op de qua exposantenaantal en beursoppervlak naar verluidt wat grotere opvolger van de Vakdagen Parket & Woninginrichter voor het eerst een zondagopening, om kleine ondernemers tegemoet te komen, en voor de kinderen professioneel vermaak.

“De zondag is best een leuke dag geworden,” zo stelt Dick van de Klok van exposant Flamingo Parket. “Niet echt druk, maar geschikt om oude relaties te ontmoeten en contact te leggen met nieuwe bedrijven. De zondag was zeker ook een aardige familiedag. Er was prima aan de kinderen gedacht met televisie en een springkussen en dergelijke. Wellicht is het een idee om voortaan ook de zaterdag erbij te betrekken in plaats van de dinsdag. Dat trekt vast nog weer meer zzp’ers.” Hoe kijk je tegen de niet-vloergerelateerde elementen op de beurs aan, zoals het meubelstofferen en de woninginrichting? Van de Klok: “Eerlijk gezegd vind ik al dat gestoffeer maar niks. Ik zie liever een echte vloerenvakbeurs à la Domotex. Ik zit niet echt te wachten op shutters en schapenvachten. Dat zorgt alleen maar voor versnippering van het aanbod en een onduidelijk profiel van het vakpubliek.”

Drukte-bij-HeadlamDrukte bij Headlam, met Coretec en F. Ball in beeld.

“Op zondag mis je bepaalde exposanten en klanten, maar je krijgt er weer anderen voor terug,” zo oordeelt Peter Kuipers van mFLOR. “De kinderopvang was ronduit tóp op zondag. De zondag is ook echt een dag dat je de kleinere ondernemers ontmoet. Wat dat betreft is het zo’n gekke gedachte niet om voor de zzp’ers ook de zaterdag bij de beurs te trekken. Ik heb zelfs al een kop voor boven jullie beursverslag: ‘InCoDa naar Za-Zo-Ma!’ Maar even serieus, de sfeer op de beurs is beter dan ooit, men is optimistisch en dat merk je ook aan het goede orderen. Wat dat betreft verwacht ik ook dat de maandag een mooi resultaat oplevert.” En de aandacht voor het stofferen? “Een hele goede zaak,” zo meent Kuipers. “Sfeer is uiterst belangrijk op een dergelijk evenement. Dat inspireert het vakbezoek. Wij vloerenmensen kunnen vervolgens meeliften op dit enthousiasme.”

Joost-HeijnenJoost Heijnen van Forinn.

Op de stand van Forinn wijst Joost Heijnen naar een nieuw shop-in-shop-concept dat de groothandel heeft uitgedacht. In het concept zijn er displays voor raamdecoratie en vloeren, uitgevoerd in een identieke stijl. Afhankelijk van de collectie en de beschikbare ruimtes zijn verschillende invullingen mogelijk met Nuance-, Wepro- of Saffier-collecties of een combinatie daaruit. “Voor de dealer betekent dit een relatief lage investering in een hoge klantbeleving in de winkel,” zo stelt Heijnen, die verder graag nog een grote visgraat in PVC laat zien op het formaat 66 bij 15. “Een prachtvloer waar ik erg trots op ben.”

Mano-DemmersMano Demmers: ‘Gezellig met al die families op de beursvloer’.

“De zondag was best een vrij leuke dag,” zo oordeelt ook Mano Demmers, aanwezig op de stand van Inpa Parket, positief over de primeur van een zondagsopening. “Met al die families op de beursvloer werd het nog best gezellig. Wat mij betreft geef ik dan de voorkeur aan een zondag boven bijvoorbeeld een woensdag. In het algemeen is de stemming op de beurs goed te noemen en er vallen veel positieve geluiden te beluisteren. Naar mijn mening is Gorinchem een echte contactenbeurs geworden, geen orderbeurs. Na afloop pas begint het nabellen van de prospects en het maken van een afspraak om langs te gaan.” Inpa Parket had op het laatst nog een stuk stand erbij getrokken waarop de exposant maar liefst een dozijn noviteiten toont.

PPC-steltPPC stelt inspiratie en beleving centraal op fors uitgevallen beurspresentatie.

Deze maandag liep de drukte vooral in de middag snel op. Rond vier uur was het gigantisch hectisch. Op veel stands was het dan ook razend druk. Headlam moest iedereen inschakelen om mensen te woord te staan. Bij Peitsman stond commercieel directeur Richard Lensen zelf tekst en uitleg te geven. Peitsman heeft nu een fraaie, overzichtelijke opstelling van displays met looppaden ertussen, waar het bedrijf vorig jaar nog de lengte opzocht, met alle displays op een rij. Het brede merkenaanbod van de groothandel is in deze opbouw goed te zien. “Wij zijn zonder meer positief over de gang van zaken en erg enthousiast over hoe de markt zich ontwikkelt,” aldus Frits Vogel namens Peitsman.

Interfloor-is-traditiegetrouwInterfloor is traditiegetrouw niet over het hoofd te zien.

Een echte aandachttrekker op de stand van Rigo Verffabriek is een heus laboratorium, bemand door senior productontwikkelaar Magda Neven die daar diverse materialen staat te mengen. “Dat zet bezoekers ertoe aan om heel veel leuke vragen te stellen en dat leidt weer tot heel veel leuke gesprekken.”

Ook-Wicanders-isOok Wicanders is van de partij.

Roommade focust deze beurs uitsluitend op de vloeren van Aspecta. “Dat is logisch,” zo vindt Peter Snel. “Aspecta is ons A-merk. Afkomstig van een vooruitstrevend bedrijf met mooie producten.” Ook de man van Roommade is minder blij met de aandacht voor meubelstofferen en zo op de beurs. Snel: “Als je het bezoek ziet lopen vraag je je af wie van hen voor de vloeren komt. Welk percentage is van belang voor ons? Je kan er geen peil op trekken. Het bezoek raakt zo verwaterd.” Aan de andere kant van de presentatie van Aspecta is overigens mededistributeur Viehoff te vinden, deze wel met ook andere producten uit zijn assortiment.

Deelnemers-aan-de-slagDeelnemers aan de slag op het NK Woningstofferen.

Nevenevenementen die altijd de moeite waard zijn in Gorinchem zijn (terug van weggeweest) het NK Parketleggen (gesponsord door PPC, Stauf, Rigo, Festool en niet te vergeten Kerkhofs) en het NK Woningstofferen (met als sponsors Forbo en Peitsman). De prijsuitreiking van beide kampioenschappen is morgen (dinsdag) op de beurs. Dinsdag en woensdag meer over de Interieur Collectie Dagen op deze website.

(Vloerenplein, 18-09-2017)

 
Eerste paal uitbreiding Gelasta geslagen

Jan-LastJan Last (oprichter Gelasta), Rick en Thijs-Jan Last (zonen directeur-eigenaar Henk-Jan Last) hebben zojuist de eerste paal geslagen.Vandaag is de eerste paal geslagen voor de uitbreiding van het bedrijfspand van Gelasta in Genemuiden. Het bestaande onderkomen van de groothandel in vloeren wordt met meer dan duizend vierkante meter vergroot. Dit biedt ruimte aan een groter magazijn, twee laaddocks en een nieuwe showroom van tweehonderdvijftig vierkante meter. De huidige showroom wordt omgebouwd tot kantoorruimte. De groothandel verklaart in vijf jaar tijd zijn omzet en personeelsbestand meer dan te hebben verdubbeld. De uitbouw maakt het naar eigen zeggen mogelijk om meer voorraad te hebben en processen te stroomlijnen. “Als familiebedrijf is continuïteit het belangrijkste en met deze stap kunnen we die weer verder vorm geven en realiseren,” aldus directeur Henk-Jan Last. De oplevering staat gepland voor begin volgend jaar.

Foto-4Beoogde eindresultaat.

(Vloerenplein, 18-09-2017)

 
Twee nieuwe vertegenwoordigers PPC
Jeroen-HermusJeroen Hermus
Aldwin-DekkerAldwin Dekker

De Plinten & Profielen Centrale breidt zijn team uit met een tweetal vertegenwoordigers. Een Fries om het noorden te bedienen, een Zeeuw speciaal voor België. Voor het groeiend aantal klanten van de groothandel bij onze zuiderburen is Jeroen Hermus afgelopen maand aan de slag gegaan als accountmanager. “Met zijn ervaring in woninginrichting in de ruimste zin van het woord een mooie uitbreiding van het team,” aldus de PPC. (Hermus is bereikbaar via e-mail j.hermus @ plintenenprofielencentrale.nl of telefoon 00 32 495 3862).

Aldwin Dekker treedt op 1 oktober in dienst. Hij vertegenwoordigt het bedrijf in de noordelijke provincies. “Aldwin is een goede bekende in de parketbranche met zijn 15 jaar ervaring,” zo stelt de PPC over hem. (Dekker is bereikbaar via e-mail a.dekker @ plintenenprofielencentrale.nl of telefoon 06 14 87 4004).

(Vloerenplein, 18-09-2017)

 
VIC Stairs breidt assortiment uit

LVT-trapbekleding-VicstairsLVT-trapbekleding bij VIC StairsVIC Stairs B.V., een Nederlandse PVC-trappenmaker voor de professional, breidt zijn assortiment uit met nieuwe kleuren van Forbo Allura LVT. Niet alleen treden en stootborden, maar ook de zijkanten en zelfs open trappen kunnen volledig worden bekleed, zo stelt de in Sprang-Capelle (Waalwijk) gevestigde fabrikant. “De geheel profielloze overzettreden met Allura 0.7 zijn door Forbo getest. Hiermee is productgarantie onderbouwd,” aldus het bedrijf. Een nieuwe uitbreiding met PVC-merken staat voor november aangekondigd.

(Vloerenplein, 18-09-2017)

 
Afbouw Xpo naar april 2018

Afbouwxpo-logoDe Afbouw Xpo, een nieuw evenement voor de brede afbouwsector, is verplaatst van eind dit jaar naar 12, 13 en 14 april 2018. De in aanbouw zijnde evenementenhal Breepark in Breda is volgens de organisatie nog niet gereed. Ook vanuit de zijde van de exposanten blijkt veelvuldig te zijn gevraagd om de beurs te verplaatsen in het licht van soortgelijke evenementen rond het oorspronkelijk in november geplande tijdstip. De Afbouw Xpo richt zich op innovatieve afbouwsystemen en -materialen voor nieuwbouw, renovatie, restauratie, revitalisatie en transformatie van gebouwen. Met inbegrip van kunststofgebonden vloerafwerking, vloersystemen, dek- en betonvloeren en vloerbedekkingen. Meer informatie: www.afbouwxpo.nl.

(Vloerenplein, 18-09-2017)

 
Aspecta doet van zich spreken op InCoDa

Aspecta-InCoDa-2bAspecta presenteert op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem zijn exclusieve collecties LVT-vloeren, tezamen met de distributeurs Roommade en Viehoff. Dit jaar is gekozen voor een gezamenlijke stand van 150 vierkante meter, om het volledige assortiment zo gedetailleerd mogelijk te kunnen presenteren.

Het uitgebreide vloerenassortiment van Aspecta bestaat uit momenteel een vijftal LVT-collecties, waarvan drie LVT-drybackversies (Aspecta ONE, Aspecta FIVE en Elemental) en twee LVT-Multilayer-collecties (Aspecta TEN en Elemental Isocore). De Multilayer-collecties zijn voorzien van de door de exposant als uniek bestempelde watervaste Isocore-tussenlaag.

Aspecta stelt dat zijn vloerencollecties zich in de markt onderscheiden door een zeer uitgebreid aanbod aan exclusieve, zelfontwikkelde designs, met zeer hoogwaardige IRE-afwerkingen, ofwel In-Register Embossing. Op dit moment bestaat het assortiment uit tweehonderdvijftig artikelen, die in Nederland alle uit voorraad worden geleverd. Een productgarantie van vijfentwintig jaar en een leggarantie van tien jaar onderstrepen wat de aanbieder betreft het hoge kwaliteitsniveau van zijn producten. De collecties worden alle in een hoogwaardig ‘Hot-Press’-productieproces vervaardigd. Bovendien zijn alle Multilayer-vloeren volledig getest conform de norm EN 16511 voor MMF, waarbij Aspecta TEN zelfs de hoogste gebruiksklasse (klasse 34) behaalt.

Aspecta memoreert verder dat er maar liefst vier jaren aan productontwikkeling nodig zijn geweest voordat de internationaal opererende Vertex Group (waartoe het bedrijf uit Oud Gastel behoort) de nieuwe Isocore-tussenlaag kon introduceren. De officiële aftrap van Isocore vond plaats op de voorbije Domotex in Hannover. Deze ‘Isocore Technology’ betreft een volledig geëxtrudeerde en geschuimde pvc-kern zonder weekmakers en ftalaten, waardoor een zeer sterk, vormvast maar vooral ook lichtgewicht product is ontstaan met naar eigen zeggen aanzienlijke pluspunten ten opzichte van alternatieven. De aanbieder somt ze graag op, de voordelen van Aspecta met Isocore Technology: honderd procent watervast, een zeer hoge dimensionale stabiliteit (kan worden geïnstalleerd tot vierhonderd vierkante meter zonder noodzaak van dilatatievoegen in midden van de vloer), warmteresistent tot 70 graden Celsius, geen doortekening van een slechte ondervloer en ten slotte een drie tot vier maal sterkere ‘click’-verbinding.

Komende zondag, maandag en dinsdag zijn Aspecta, Roommade en Viehoff te vinden op standnummer 158.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Floorify introduceert plakplint

Floorify-logoFloorify brengt een uitgelezen collectie plakplinten voor alle planken- en tegeldecors van dit innovatieve vloerenmerk. Het nog jonge bedrijf uit het Vlaamse Roeselare verklaart als enige speler in pvc-vloeren een compleet assortiment toebehoren voor de randafwerking van zijn vloeren te bieden. Er waren al bijpassende plinten, overgangsprofielen en eindprofielen. De nieuwe plakplint - speciaal voor Nederland - completeert het aanbod. Hij is gemaakt uit hetzelfde materiaal als de vloer en derhalve niet alleen feilloos passend maar ook geheel en al watervast. De Floorify-plakplint laat zich bovendien gemakkelijk verknippen met een standaard verstekschaar. De producten zijn per heden beschikbaar. Floorify is, zoals onlangs al gemeld, aanwezig op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem op stand 121.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Unifloor met noviteiten naar de beurs
EcoFleeceEcoFleece
SpaceLeveller-2SpaceLeveller 2.0
Jumpax-afkrasserJumpax-afkrasser

Unifloor presenteert op de Interieur Collectie Dagen diverse noviteiten. Nieuw in het assortiment van de Deventer specialist in contactgeluid reducerende ondervloeroplossingen is het gepatenteerde EcoFleece. Deze flexibele dampdoorlatende onderlaag, met een dikte van slechts 0,3 millimeter, is speciaal voor houten draagvloeren waarop EcoPearls worden toegepast.

Voor het uitvlakken van de EcoPearls is de SpaceLeveller 2.0 in het assortiment opgenomen. Eenvoudig en gemakkelijk in het gebruik, zo prijst Unifloor aan. De Jumpax-afkrasser wordt voorgesteld als een ideaal hulpmiddel om op Jumpax-platen de vormen van bijvoorbeeld een kozijn of pilaar te markeren. Vervolgens kan de Jumpax-plaat gemakkelijk op maat worden gesneden.

Unifloor benadrukt nog eens dat zijn ondervloersystemen in onafhankelijke en geaccrediteerde instituten worden getest. Op basis van deze proeven heeft het bedrijf het NSG-certificaat en -label van de Nederlandse Stichting Geluidshinder ontvangen. Verder kan de kwaliteit van de systemen worden aangetoond met het Product Quality Label (PQL).

De noviteiten, plus diverse ondervloeroplossingen zoals de Jumpax Family, het Jumpax Profile, EcoPearls en Redu-Panel, worden op de beurs voor het voetlicht gebracht. Ook de overzichtelijke en handige Jumpax BOX en de nieuwe Unifloor BOX worden getoond, op stand nummer 118 in de Evenementenhal Gorinchem.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Carpet Making accentueert meesterschap

Presentatiemap-Carpet-MakingPresentatiemap Carpet Making in de stijl van de Hollandse meesters.Carpet Making, producent van exclusieve karpetten op maat, slaat een nieuwe weg in. Nadat het bedrijf onlangs nog flink uitbreidde in capaciteit en mogelijkheden, krijgt nu de externe communicatie een make-over. Met het concept ‘Hollandse meesters’ wordt een verband gelegd tussen het vakmanschap van de grote schilders en dat van de vervaardiger van luxueuze karpetten.

Op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem treedt de exposant uit Schijndel naar buiten met zijn Hollandse meesters-concept.“De Hollandse meesters uit de Gouden Eeuw passen in alle opzichten heel goed bij ons bedrijf. Hun oog voor detail, het werken met uiterste zorgvuldigheid, het ambachtelijk vakmanschap… Het zijn eigenschappen die ook bij Carpet Making hoog in het vaandel staan,” aldus eigenaar Pedro van de Ven.

Stoelend op de Hollandse meesters heeft de vloerkledenmaker fraaie fotografie laten ontwikkelen, die inmiddels is doorgevoerd op de website en de digitale brochure. Ook zijn een in het concept passende presentatiemap en stalendisplay verkrijgbaar. Deze zijn voorzien van sfeer- en detailfoto’s, aangevuld met fysieke stalen van randafwerking en diverse bandsoorten in een breed kleurenpalet. “Om de klant het gevoel te geven dat hij of zij echt in een wereld van weelde stapt, hebben we onze presentatiemap uitgevoerd in groot A3-formaat. Deze map en de stalendisplay zullen wij tijdens de Interieur Collectie Dagen dan ook met trots presenteren,” zo besluit Van de Ven.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Stevige omzetstijging woonzaken in juli

Omzetontwikkeling-detailhandel-2017-09

De omzet van de winkels in non-food is in juli met ruim 4 procent gegroeid, zo meldt het CBS vandaag. Het volume ligt bijna 5 procent hoger dan een jaar eerder. Dit is de zevende maand op rij waarin zowel de omzet als het volume van de non-foodsector is toegenomen. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (+6,2 procent) en de winkels in meubels en huishoudartikelen (+9,4 procent) realiseren deze maand een bepaald stevige omzetstijging. De winkels in consumentenelektronica tekenen hun eerste omzetgroei sinds februari van dit jaar op. De winkels in kleding en winkels in schoenen en lederwaren noteren evenwel een omzetdaling. De detailhandel als geheel heeft in juli 4,5 procent meer omgezet en de online omzet ligt ook in deze zomermaand ruim 21 procent hoger.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Demonstraties Estillon op InCoDa

Estillon logoEstillon is als exposant aanwezig op de Interieur Collectie Dagen en zal daar in Gorinchem de vakman voorzien van advies en informatie over de verschillende ondervloeren voor laminaat en parket, PVC, vinyl en linoleum, PVC-klik, ondertapijten en gereedschappen. Een ervaren vloerenlegger van naam zal het installatiegemak van de ondervloerenrange Floorfixx demonstreren en voorts de werking van de accessoires en gereedschappen van het bedrijf.

Op de stand (met het nummer 155) is het verkoopteam van de exposant aanwezig om vragen te beantwoorden en treft men ook installatievideo’s aan van diverse ondervloeren. Een noviteit bij Estillon is ondertapijt voor kunstgras.

De vakman kan zich op de beurs bovendien inschrijven voor Estillon’s ondervloerendagen, die in november plaatsvinden, in samenwerking met Tarkett en Desso. De ondervloerendagen hebben als thema’s ‘ondervloeren installeren’ en ‘tapijt spannen’.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
‘ParquetVinyl by Lamett’ bij Intercombi

Campagnebeeld ParquetVinylCampagnebeeld bij introductie ‘ParquetVinyl by Lamett’Op de Interieur Collectie Dagen presenteert Intercombi het nieuwe productgamma ‘ParquetVinyl by Lamett’. Dit betreft een vloer, zo stelt de Nederlandse importeur van laatstgenoemde merk, die de voordelen samenbrengt van parket, laminaat en vinyl en waaraan twee jaar van productontwikkeling vooraf is gegaan. ParquetVinyl oogt naar eigen zeggen als echt hout maar kent het onderhoudsgemak en de waterbestendigheid van vinyl. De vloer steekt evenwel uit boven de beperkingen van vinyl, aldus Intercombi, dankzij een zeer sterke en rigide drager, een transparante slijtlaag en een hoogwaardige matte PU-toplaag. Door de rigide drager vervormt het product niet bij hoge temperaturen, zoals die bijvoorbeeld in veranda’s kunnen optreden. Plaatsing gebeurt aan de hand van een eenvoudig werkend kliksysteem. Op zijn stand in Gorinchem (met het nummer 125) toont Intercombi ook de nieuwe display voor de vloerspecialisten.

(Vloerenplein, 15-09-2017)

 
Veel nieuws van Interfloor op InCoDa
MyscreteMyscrete
Dynamic-ChipsDynamic Chips
Pacific-Project-SDNPacific Project-SDN

Interfloor, het spreekt bijna vanzelf, neemt ook dit jaar deel aan de komende Interieur Collectie Dagen in Gorinchem. Op zijn ruime stand presenteert de leverancier van tapijt-, vinyl- en projectvloeren minstens een tiental meetellende noviteiten, op bovendien een verrassende en inspirerende wijze. Zo zullen er diverse noviteiten SDN-tapijt te bewonderen zijn, zoals Pacific Project-SDN, Robusta Project-SDN en de vernieuwde collectie Planet Project-SDN.

Daarnaast toont het bedrijf de trendvolgende tapijtcollectie Myscrete, een vervolg op de goed ontvangen collectie Mystique. Een kenmerkende vraag bij Myscrete zou wat Interfloor betreft als volgt kunnen luiden: ‘Is het beton of tapijt?’ De collectie kent dan ook de uitstraling van een stoere betonnen vloer, maar beschikt over alle voordelen van tapijt qua zachtheid, comfort en demping van geluid. De stoere, ruwe sfeer wordt gecreëerd door zijn gemêleerde ‘concrete’ dessin. De reeks telt een achttal fraaie variaties aan ‘industrial greys'.

Voorts wordt onder de naam Graphic Project-SDN een primeur op kamerbreed getuft tapijt voorgesteld. Deze jongste aanwinst is gemaakt op de nieuwste generatie tapijttuftmachines met zogeheten ‘Myriad’-technologie, wat inhoudt dat elke naald op de tuftmachine afzonderlijk wordt bestuurd waardoor dessins kunnen worden verkregen door poolhoogteverschillen in tienden van millimeters. Het tapijt gaat zodoende leven - aangezien vanuit elke hoek het dessin weer een andere uitwerking krijgt.

Op het gebied van kamerbreed PVC wordt door de exposant uit Zwartsluis een heuse wereldprimeur gepresenteerd in de vorm van de collectie Dynamic Wood-XXL. Tot voor kort, zo licht de aanbieder toe, was het technisch niet mogelijk om een kamerbrede PVC-vinylcollectie te maken met een dergelijk groot rapport en planklengte. “Volledig uniek en wederom de eerste en enige kamerbrede PVC op 400 breed met de allermooiste X-tra lange decoren zoals de laatste trends vragen,” zo klinkt de enthousiaste aanprijzing van Interfloor.

Vanaf de vroege zomerperiode werden door Interfloor al de kwaliteiten Dynamic Chips, Cordiale Project-SDN, Pacific Project-SDN en Milano voorgesteld aan zijn dealers. Direct na de beurs zullen zij in fasen de beursnoviteiten ontvangen, aldus besluit de exposant, zodat het najaar voor hen goed kan beginnen.

(Vloerenplein, 13-09-2017)

 
Hoomline pakt uit op InCoDa

Vitality-Jumbo-60505Vitality Jumbo 60505Intertap Flooring zal aanwezig zijn op de InCoDa in Gorinchem met diverse laminaat-updates en een flink aantal geplande uitbreidingen in het leveringsprogramma van Hoomline.

In het oog springend is de Balmoral XL-collectie. Deze 123 centimeter lange en 24 centimeter brede delen worden in acht actuele dessins geïntroduceerd. De planken zijn zeven millimeter dik en geschikt voor zwaar huishoudelijk gebruik (klasse 32). “Met de komst van de Balmoral XL-collectie spelen we in op de trends van vandaag de dag en wij zijn ervan overtuigd dat dit assortiment een belangrijke aanvulling zal worden op ons huidig laminaatgamma,” aldus het management van Intertap Flooring. “Daarnaast zullen we onze focus verder uitbreiden met de Hoomline Fusion Isocore-collectie. De collectie heeft zich vorig jaar succesvol laten introduceren hetgeen we nu verder willen uitbreiden.”

De Hoomline Fusion-collectie omvat een nieuwe LVT Multilayer-collectie met Isocore Technology. De reeks telt een dertiental door de leverancier als ‘revolutionair’ aangeprezen referenties, alle met decors uitgevoerd in eiken dessins. De items in de Hoomline Fusion-collectie laten zich wat Intertap betreft bestempelen als ‘echte planken’, gezien hun natuurlijke uitstraling, wat nog eens wordt benadrukt door de matte overlay en de gesynchroniseerde embossing.

De Isocore Technology betreft een geëxtrudeerde PVC ‘solid core’ zonder weekmakers. Hoomline Fusion met genoemde technologie telt vele voordelen. Intertap somt op: de gemakkelijke installatie door middel van het ‘Droplock 100 System’, de honderd procent waterbestendige drager (wat het dweilen van de vloer een peuleschil maakt) en, vanwege de hoge dimensionale stabiliteit, de optie om de vloer in een grotere ruimte te installeren zonder dat dilatatie optreedt. “De vloeren van Hoomline Fusion geven daarmee het begrip ‘uitstraling & comfort’ een nieuwe dimensie,” aldus de exposant.

In Gorinchem introduceert de leverancier ook de Hoomline Duoplank en Lamel parketcollectie. Intertap: “Een logisch vervolg op de succesvolle Hoomline Chateau-collectie. Met de komst van de Europese Rustiek Eiken-collectie, bieden wij nu diverse onbehandelde en behandelde uitvoeringen aan die zich resoluut onderscheiden op het gebied van de prijs-kwaliteitverhouding. Met deze uitbreiding is het ‘Hoomline Vloer Totaal Concept’ van Intertap Flooring een feit geworden.”

Als vierde en laatste speerpunt van belang wijst de exposant op de naar eigen zeggen ‘revolutionaire’ ondervloer Hoomline FloorMuffler, waarvan de verkoop deze maand op de InCoDa van start gaat. De gepatenteerde FloorMuffler is een akoestische en vochtwerende premium ondervloer, geschikt voor zowel huishoudelijke als projectmatige installaties en exclusief verkrijgbaar bij Hoomline.

De FloorMuffler komt in rollen van honderd centimeter breed en vijftien meter lang en is slechts 2,0 millimeter dik. Hij behaalt een TÜV-gecertificeerde contactgeluidisolatie van 10 dB, wat door veel VVE’s als vereiste wordt gesteld. Ondanks zijn dikte kan de FloorMuffler zich qua loopgeluid meten met de eigenschappen van een rubber ondervloer van tenminste 2,8 millimeter dikte. “Met de komst van de FloorMuffler hebben we een product in handen dat voldoet aan de strengste norm in Nederland, met het gebruikersgemak van een foam ondervloer en het comfort van rubber ondertapijt, en dat ook nog eens de R-waarde bevordert,” zo vat Intertap samen tot besluit.

(Vloerenplein, 13-09-2017)

 
Inspiratie centraal bij PPC op de beurs

ppc-logo-incoda“Onze zelfgebouwde stand is goed voor driehonderd vierkante meter aan inspiratie,” aldus laat de Plinten & Profielen Centrale weten geheel en al klaar te staan voor een geslaagde deelname aan de komende Interieur Collectie Dagen te Gorinchem. De groothandel heeft de vertrouwde positie gekozen tegenover de arena met het NK Parketleggen. “Met een stand, anders dan alle anderen,” zo stelt de exposant (en opnieuw wedstrijdsponsor) uit Wijk bij Duurstede. “Verbonden met de nieuwe manier van oriënteren van de klant, online! Een ontdekkingstocht naar hoe je je showroom aanpast naar het complete plaatje, waardoor het voor de klant makkelijker wordt de vloer denkbeeldig in zijn eigen ruimte te plaatsen. Een galerie waar je rustig rondkijkt en stil staat bij wat je aanspreekt om de details beter te zien en het ambacht verder te ontdekken.”

In de buitenring van de stand (nummer 199 op de plattegrond) toont de groothandel concepten waarmee parketzaken en woninginrichters het aanbod voor hun klanten, de consumenten, kunnen verbreden. “Een totaalconcept voor klanten, op zoek naar meer dan een vloer alleen,” aldus de PPC. Te denken valt aan raambekleding van Daantje Dekker, traprenovatie (in hout, PVC, laminaat en vinyl), KLEED karpetten, het nieuwe Duo Hoeklijnprofiel, Sfeerplinten en de nieuwe vloerenlijn BOEN.

Verder belooft de PPC flink uit te pakken met zestig nieuwe decors van Quick-Step. Een ander speerpunt dat de PPC onder de aandacht wil brengen is zijn op het thema ‘inspiratie' inhakende Experience Center, te bezoeken in Wijk bij Duurstede. De groothandel gaat er voor het overige prat op inmiddels zo’n tienduizend producten in zijn assortiment te hebben opgenomen, de meeste uit voorraad leverbaar. Afgelopen jaar zijn weer ruim negenhonderd nieuwe artikelen toegevoegd. Het volledige aanbod is overzichtelijk ondergebracht in de nieuwe catalogus, die op de stand is af te halen. En op de zondag is er nog een aardige actie voor de kinderen.

(Vloerenplein, 13-09-2017)

 
Peitsman prominent op InCoDa

Peitsman-vpwi-2016Koninklijke Peitsman op eerdere editie van de beurs.Koninklijke Peitsman is opnieuw prominent van de partij op de beurs in Gorinchem, die zoals bekend komende zondag aftrapt onder de nieuwe naam Interieur Collectie Dagen. Op zijn als vanouds ruime stand presenteert de groothandel een flink aantal noviteiten. Bovendien staan er diverse demonstraties gepland. Ook heeft de exposant nog een paar aantrekkelijke beurscadeaus in petto.

In de collecties van Quick-Step Laminaat, Livyn en Parquet, mFLOR en Beautifloor PVC zullen de nodige vernieuwingen worden getoond. Verder krijgt Peitsman op de beursvloer ondersteuning van zijn leveranciers Quick-Step, mFLOR, Forbo (Flotex en Coral Click), Eurocol (Liquid Design), Snickers, Modulyss, Forest, Dr. Schütz, Collomix, Leister, Küberit en Janser.

In de collectie van Quick-Step zijn verbeteringen in het laminaatprogramma doorgevoerd. Zo is voor de Eligna-serie een aanpassing voorzien en krijgt de Impressive-collectie nieuwe decors. Quick-Step Livyn wordt uitgebreid met een aantal fraaie tegeldecors. Van Quick-Step Parquet is de volledige collectie aangepast. “Hierdoor wordt het programma overzichtelijker en zal men flexibeler om kunnen gaan met de huidige schaarste aan eiken,” zo licht Peitsman toe.

mFLOR komt met een opvallende uitbreiding in zijn bijzondere serie Authentic planks en belooft voorts het markante Parva plus onder de aandacht te brengen. In de collectie Beautifloor PVC wordt ruimte gemaakt voor de nieuwe serie Beautifloor Artiste. De reeks van zes planken biedt extra lange en brede decors, in overeenstemming met de huidige trends. De planken zijn bovendien voorzien van ‘in register embossing’; de structuur volgt precies de tekening van de plank.

De Interieur Collectie Dagen beloven wat Peitsman betreft opnieuw een leuk en interessant evenement te worden, dat men stellig niet mag missen. “Klanten die naar de beurs komen kunnen nog profiteren van aantrekkelijke beursacties met fraaie cadeaus zoals Walibi-tickets, zonnebrillen en een professionele stofzuiger.”

(Vloerenplein, 13-09-2017)

 
Flinke groei Interieur Collectie Dagen

Komende-zondag-begintKomende zondag begint de beurs in Gorinchem.De komende editie van de Interieur Collectie Dagen is flink gegroeid ten opzichte van vorig jaar, toen nog onder de ‘oude’ naam Vakdagen Parket & Woninginrichter. Het vakevenement voor vloeren, stoffering, wandbekleding en raamdecoratie telt 19 procent meer exposanten (per vandaag al over de honderd namen) en het aantal vierkante meters beursoppervlakte neemt met 38 procent toe.

Het NK Parketleggen keert na een korte afwezigheid terug op de beursvloer in Gorinchem. Op zondag begint de helft van de deelnemers aan het kampioenschap, op maandag de andere helft. Dinsdag zijn alle 27 deelnemers aanwezig voor de afwerking van hun opdracht. Aansluitend volgt de prijsuitreiking. Daarnaast wordt het NK Woningstofferen gehouden, georganiseerd door vakschool HMC. De deelnemers strijden om het gouden, het zilveren en het bronzen Delphin mes. De kampioen wint voorts een gevulde gereedschapstas. De prijsuitreiking is dinsdag om 17.15 uur. Het HMC organiseert verder nog demonstratiewedstrijden meubelstofferen op het nieuwe Meubelstoffeerdersplein.

Deze keer is er voor het eerst een zondagopening om kleine ondernemers tegemoet te komen. Kinderen mogen die dag deelnemen aan professionele kinderanimatie of de vloer op. De beurs opent alle dagen om 10.00 uur en is op zondag 17 september te bezoeken tot 18.00 uur, op maandag tot 21.00 uur en op dinsdag tot 18.00 uur. Gratis e-ticket(s) aanvragen of meer informatie: www.interieurcollectiedagen.nl.

(Vloerenplein, 11-09-2017)

 
Productdemonstraties F. Ball op InCoDa

F-Ball-beursdemoF. Ball demonstreert zijn artikelen op ook de komende beurs.F. Ball verzorgt ook dit jaar ‘live’ demonstraties van zijn vloerlijmen en voorbereidingsproducten op de Interieur Collectie Dagen in Gorinchem. In de demonstraties komen producten aan bod voor de professionele vloerenstoffeerder van LVT en andere typen vloerbedekking. Bovendien laten de technische adviseurs zien hoe een volledige vloer in recordtijd wordt gelegd, met de zekerheid van een gegarandeerd systeem, aldus het Britse bedrijf. Dit wordt de achtste keer dat F. Ball met zijn team aan de beurs deelneemt. Voor leden van de Loyalty Club is overigens voorzien in een cadeau en een interessante beursactie. F. Ball bemant stand 185.

(Vloerenplein, 11-09-2017)

 
Boen nieuw in vloerenassortiment PPC
axel-martensAxel Martens: ‘Via honderd verkooppunten gaan we dertig producten uit voorraad leveren’.
Boen-Catalogus-2017Voorzijde catalogus Boen - [br]‘be inspired’.

De vloeren van Boen zijn opvallende nieuwkomers in het assortiment van de Plinten & Profielen Centrale. Een kwalitatieve, drielaagse parketvloer met klikverbinding, met een brede range aan producten, zo vat de groothandel uit Wijk bij Duurstede zijn nieuwe vloerenlijn samen. Het programma van Boen is verdeeld in een viertal stijlen: Pure Nordic, Modern Rustic, Urban Contrast en Classic Elegance. Elke stijl mag wat de PPC betreft op zichzelf een ‘klassieker’ worden genoemd, in die zin dat hij niet snel uit de mode zal raken. Iedere stijl telt zo’n twintig decors, en met opgeteld drie sorteringen, vijf formaten en vier manieren van oppervlakteveredeling, is het resultaat een zeer ruime hoeveelheid keuzemogelijkheden.

Waarom gaan jullie Boen doen? “Boen is honderd procent gelieerd aan Bauwerk, een merk waarmee we al de nodige positieve ervaringen hebben. Vandaar,” zo verklaart Axel Martens namens de PPC. “Boen heeft in Litouwen een uiterst moderne fabriek staan. Wij gaan hun drielaagse producten met klik doen. Via honderd verkooppunten gaan we dertig producten uit voorraad leveren. Bovendien ontwikkelen we zelf de winkelpresentatie. Belangstellenden moeten op de beurs in Gorinchem zeker de presentatie van het Nederlandse programma komen bekijken.”

De introductie van Boen gaat vergezeld van een fraaie catalogus vol inspirerende foto’s, een overzicht van de vloeren en een stappenplan voor het beslissingsproces. Op de stand van de PPC op de Interieur Collectie Dagen zal de gloednieuwe catalogus verkrijgbaar zijn.

(Vloerenplein, 11-09-2017)

 
Mano Demmers start MVVM

Mano-Demmers-mvvmMano DemmersMano Demmers is geen onbekende in de vloerenwereld. Hij heeft er zijn sporen ruimschoots verdiend de afgelopen vijfentwintig jaar en de nodige kennis vergaard. “Dit heeft ervoor gezorgd dat ik in die periode tevens een groot netwerk heb opgebouwd, en ik had het gevoel dat ik daar actief iets mee moest gaan doen. Daarom heb ik nu de stoute schoenen aangetrokken en besloten om als zelfstandige verder te gaan en in die hoedanigheid de markt te gaan bewerken.”

Mano’s bedrijf heet MVVM wat staat voor: ‘Mooie Vloeren Van Mano’. “Een simpele, makkelijk te onthouden naam die de lading dekt,” zo legt hij uit. Was het begin jaren negentig INPA Parket in Bergen op Zoom die zijn eerste werkgever werd, nu in 2017 is ditzelfde bedrijf zijn eerste opdrachtgever. Vanaf deze week is Mano dan ook het aanspreekpunt voor alle Nederlandse klanten van INPA en keert hij zodoende terug op het oude nest.

Ook op de komende Interieur Collectie Dagen in Gorinchem is hij te vinden op de stand van INPA Parket (standnummer 226). In de nabije toekomst zal het assortiment van MVVM volgens Mano verder uitdijen; gesprekken hierover zijn nog gaande. Zodra er op dit gebied ontwikkelingen zijn, belooft hij deze met de branche te communiceren. Mano Demmers is mobiel bereikbaar op 06-40676699 en per e-mail op mano @ inpa.nl.

(Vloerenplein, 08-09-2017)

 
Floorify behaalt Δ Llin10 DB

Floorify-brochure-coverCover brochure FloorifyHet Belgische vloerenmerk Floorify heeft, op vraag van verscheidene Nederlandse klanten, zijn product laten testen bij TFI in Aken. Het resultaat: Floorify behaalt in combinatie met de Floorify Comfort Ondervloer een geluidsreductie van ΔLw21 Db en ΔLlin10 DB. De innovatie op vloerengebied kan zodoende ook in appartementen worden geplaatst of op verdiepingen waar geluid naar onder toe tot een minimum dient te worden beperkt.

Floorify heeft dankzij zijn rigide kern een klikverbinding die volgens eigen opgave meer dan vier keer zo sterk is als die van de klassieke ‘soepele’ klik-pvc-planken. De sterke klikverbinding maakt het mogelijk om het product te combineren met een ondervloer die in hoge mate voldoet aan de vereisten ten aanzien van egaliserend vermogen, geschiktheid voor vloerverwarming en -koeling, schokabsorptie en geluidsreductie.

Pieter Buyck en Marie Callens zijn met hun Floorify present op de komende Interieur Collectie Dagen in Gorinchem, en wel op stand 121.

(Vloerenplein, 08-09-2017)

 
Personele versterking DLW Flooring

Peter-van-LooPeter van LooDLW Flooring heeft zijn team op 1 september jl. versterkt met Peter van Loo, accountmanager voor de regio Zuidwest-Nederland. Samen met Etienne Rijsdijk zal Van Loo het vloerenmerk onder de aandacht brengen in de regio Zuid-Holland en zijn klanten daar de komende maanden persoonlijk bezoeken. De nieuwe accountmanager (mobiel: 06-13141819, e-mail: pvanloo @ dlwflooring.com) heeft een brede kennis van en veel ervaring in de inrichtingsbranche. Als redenen voor de uitbreiding van zijn ploeg wijst het Bossche bedrijf op onder meer het toegenomen vertrouwen in het merk DLW en de recente vernieuwing van de naaldviltcollectie Strong Concept. Over een maandje komt bovendien de vernieuwde collectie Scala Luxury Vinyl uit.

(Vloerenplein, 08-09-2017)

 
Arte Espina overgenomen door Lalee

Teppiche-Lalee-DürenTeppiche Lalee in Düren.Arte Espina is op 31 augustus jl. in handen gekomen van de Duits/Turkse Lalee Group, aldus meldt het Duitse vakblad Carpet XL in zijn online nieuwsvoorziening. De Venlose aanbieder van designvloerkleden, die structureel verlies bleek te lijden, werd medio juni door de rechtbank in Limburg failliet verklaard. (Zie ook Nieuws van 17-07-2017).

De Lalee Group is internationaal actief op het vlak van machinaal en handgeweven karpetten en heeft vestigingen in Istanboel en in Düren, vlak over de grens in Noordrijn-Westfalen. Volgens het vakblad is Lalee momenteel bezig de vestiging van Arte Espina in Venlo te verhuizen naar Düren. De designafdeling gaat in zijn geheel mee, de verkoopafdeling ten dele. Jawid Lalee, CEO van Lalee, is van mening dat het door Arte Espina gevoerde concept perfect past bij dat van zijn onderneming. Het is de bedoeling dat Arte Espina zelfstandig blijft opereren, zich voornamelijk richtend op de Europese markt. Een hernieuwde lancering op de markt staat gepland voor de tweede week van oktober.

(Vloerenplein, 06-09-2017)

 
Van Vakbeurs Vloeren tot InCoDa

sfeerbeeld-vpwi-2016Sfeerbeeld Vakdagen Parket & Woninginrichter 2016

“Waarom moet dat nou weer, een andere naam voor de Vakdagen,” is een verzuchting die de afgelopen weken hier en daar valt te beluisteren. De beurs heeft echter al meer wisselingen van namen gekend, telkens inspelend op het veranderende aanbod, zonder dat dit het evenement wezenlijk deerde. We zetten de geschiedenis kort op een rijtje.

De eerste editie van de vakbeurs werd in april 2005 gehouden in de toenmalige Evenementenhal Rijswijk onder de naam Vakbeurs Vloeren. Onder deze naam ging de beurs nog twee jaar door op dezelfde locatie, zij het in het najaar. De vierde editie (2009) week uit naar de Evenementenhal Gorinchem en koos weer voor het voorjaar. Sindsdien is ‘Gorcum’ de plaats van handeling. Editie vijf (voorjaar 2010) ging door onder de dubbele naam Vakbeurs voor de Woninginrichter + Parket Vakdagen (de laatste oorspronkelijk bedoeld als tweejaarlijks nevenevenement). Editie zes (voorjaar 2011) torste zelfs drie namen mee: Vakbeurs voor de Woninginrichter + Parket Vakdagen + Meubel Vakbeurs. De edities zeven tot en met tien (2012 tot en met 2015) stonden telkens in het voorjaar op de rol onder de nieuwe naam Vakdagen Parket & Woninginrichter. Editie elf (2016) verhuisde weer naar het najaar en was de laatste die gebruik maakte van de beurstitel Vakdagen Parket & Woninginrichter. Vanaf 2017 heet de beurs Interieur Collectie Dagen (deze twaalfde editie met inbegrip van Floor Expo). Hoe dan ook, volgende week zondag gaat hij van start.

(Vloerenplein, 06-09-2017)

 
Bijblijven met Modint Academy

module-Productietechnieken-tapijt-modintModint Academy biedt ook een module Productietechnieken tapijt aan.Eergisteren is de nieuwe website van Modint Academy ‘live’ gegaan. Modint en Kern Opleidingen BV hebben de handen ineengeslagen om, in hun woorden, nieuw leven te blazen in de opleidingstrajecten van deze instelling. De nieuwe opleidingen zijn bedoeld voor de leden van het branchenetwerk. Voorzien wordt in een breed scala van algemene cursussen, zoals het omgaan met klachten tot de vakinhoudelijke opleidingstrajecten. Modint wijst er nog eens op dat opleiding en scholing cruciaal zijn om de kennis en expertise in de branche te waarborgen, mede in het licht van een vergrijzende beroepsgroep en een grote vraag naar jonge, goed opgeleide krachten. Met korte opleidingen van een hoge kwaliteit, willen Modint en Kern Opleidingen specifieke kennis toegankelijk maken voor de gehele branche, waarbij bedrijven hun ervaringen met elkaar delen en samen een opleiding volgen. Voor meer informatie: www.modintacademy.nl.

(Vloerenplein, 06-09-2017)

 
Uitbreiding PPC in gebruik genomen
Peter-Klaassen-overzietPPC-directeur Peter Klaassen overziet goedkeurend het nieuwe complex.
Zonnepanelen662 Zonnepanelen op het dak zijn goed voor 780.000 KwH.
Dock-en-wasstraat-rechtsDock en wasstraat (rechts).
De-nieuwe-halDe nieuwe hal biedt ruimte voor 15 bestelwagens en vijf ‘loading docks’ voor vrachtwagens.

Volgens planning is aan het eind van deze zomer de nieuwbouw van de Plinten & Profielen Centrale in gebruik genomen. De imposante 6000 vierkante meter extra magazijnruimte draagt bij aan een noodzakelijke verruiming van de opslagcapaciteit en, zeker niet onbelangrijk, een optimalisering van het logistieke traject. “We willen foutloos leveren,” aldus PPC-directeur Peter Klaassen. “Daarbij is een logistiek op maat onontbeerlijk. Het aantal artikelen en orders is de laatste jaren fors toegenomen.”

De hoofdvestiging aan de Weegmaat in Wijk bij Duurstede is hiermee uitgegroeid tot een indrukwekkend complex. Duizend heipalen gingen voor de uitbreiding de grond in. De oude laadhal met vier ‘docks’ wordt nu alleen nog ingezet voor binnenkomende goederen. De nieuwe hal biedt ruimte voor vijftien bestelwagens en vijf ‘loading docks’ voor vrachtwagens. De artikelen komen nu links het pand binnen en verlaten rechts, per commissie, het pand. “Een belangrijke logistieke verbetering.” Bijzonder is ook de eigen wasstraat die aan het complex is toegevoegd. De Plinten & Profielen Centrale beschikt hiermee over voldoende voorraad en transportcapaciteit om producten op tijd te leveren.

MagazijnHet magazijn.

662 Zonnepanelen op het dak, goed voor 780.000 KwH, zorgen voor een grotendeels zelfvoorzienende stroomvoorziening, maar de ruimte beschikt ook over een gescheiden afvalsysteem en een eigen kartonpers. De hallen zijn nu al volledig ingevuld en in gebruik genomen, waarbij volgens de Plinten & Profielen Centrale de verbeterde logistiek al goed zichtbaar is.

(Vloerenplein, 04-09-2017)

 
‘Private Days’ voor klanten van Cotap
Beleving-ambBeleving is een wezenlijke onderdeel van de nieuw ontwikkelde concepten.
Display-Ambiant-LaminaatDisplay Ambiant Laminaat.
PresentatiemappenPresentatiemappen met plinten en profielen.
Animatiefiguur-Co-tjeAnimatiefiguur Co-tje is beeldmerk van het nieuwe concept Co-pro.

Vloerengroothandel Cotap nodigt zijn klanten uit om hun op persoonlijke basis, in een ‘individuele’ huisshow, tekst en uitleg te geven over diverse nieuw ontwikkelde concepten. Deze hebben alles te maken met de veranderde houding van de consument die zich steeds meer via internet oriënteert en ook online koopt. Met nieuwe displays en informatieve sites belooft Cotap de dealer handvaten te geven om de consument naar diens winkel te trekken.

Niet een huisshow op één dag voor iedereen, maar een persoonlijke ontmoeting met de eigen accountmanager, waarin de dealer uitgebreid wordt voorgelicht over diverse nieuwe concepten. Dit zijn de Private Days die groothandel Cotap organiseert. Tijdens het bezoek (een ochtend of een middag) krijgt de dealer alle ins en outs te horen die Cotap voor hem in petto heeft.

Achtergrond van de Private Days is het veranderende gedrag van de consument die op internet zoekt én via internet koopt. “Goede online zichtbaarheid is daarom voor de dealer een vereiste en Cotap gaat daarvoor zorgen,” aldus het organiserende bedrijf.

De op groei gerichte groothandel uit Genemuiden ontwikkelde voor de klant het concept Ambiant 2.2. Naast actuele collecties tapijt, laminaat, vinyl en pvc horen hierbij mobiele displays in diverse groottes. Grote sfeerfoto’s op de achterwand van de display zorgen voor beleving op de winkelvloer. De foto’s komen ook op de site van de dealer doordat deze wordt gekoppeld aan de Ambiant-site.

Een tweede concept is Co-pro. Het betreft ondervloeren, plinten en profielen voor parket, laminaat en pvc. Co-pro krijgt een bijzonder beeldmerk met animatiefiguur Co-tje dat lijkt op een kameleon. Zoals een kameleon effectief te werk gaat, maar nauwelijks zichtbaar is, geldt dat ook voor de producten van Co-pro. De producten worden overzichtelijk gepresenteerd in een vijftal mappen.

Cotap nodigt geselecteerde dealers uit voor een 1-op-1-onderhoud met de eigen accountmanager. In Genemuiden krijgt de dealer alles te horen en te zien over trends, de nieuwe concepten en de toekomstvisie van Cotap. Tijdens de vakantie is in stilte gestart (met groot succes, zo stelt de groothandel vast) en het vervolg zal dit najaar en komend voorjaar plaatsvinden.

(Vloerenplein, 01-09-2017)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
desso airamaster
13146
PPC 24 7 graag gebracht

heditex

allesovertapijt-logo