forinn-2018

moduleo

Forbo health 2394 mFLOR

headlam247-a

nieuws
Kunstgras nieuwkomer op EFWEX 2018

European Floor  WallDe organisator van EFWEX, het team van uitgeverij Media-Pact, heeft besloten om de komende editie van de beurs ook open te stellen voor producenten van kunstgazons. De sector van vinyl, LVT en parket kent volgens de mensen achter de beurs immers de nodige raakpunten met kunstgazons, niet in het minst doordat de plaatsing van kunstgazons vergelijkbare kennis vergt op het vlak van onder meer technieken en lijmen. Van de plaatser wordt dezelfde knowhow verwacht.

Het evenement EFWEX 2018, zich profilerend als de enige Belgische tweejaarlijkse beurs die sterk focust op parket, wordt van 14 tot en met 16 maart gehouden in Flanders Expo in Gent. “De kwaliteit van de ingeschreven exposanten garandeert nu al een succesvolle beurs,” zo stelt de organisator, die zoals bekend ook tekent voor de publicatie van de vakbladen Floor Forum en Floor Forum International. Wat het bezoek betreft, wordt opnieuw een sterke opkomst verwacht uit het Verenigd Koninkrijk, de Benelux en natuurlijk Frankrijk. Meer informatie over de derde editie van de beurs: www.efwex.eu.

(Vloerenplein, 27-12-2017)

 
Estillon opnieuw present op Domotex

estillon-logo-domotexEstillon laat weten aanwezig te zijn op ook de eerstvolgende editie van Domotex. De internationale vloerenvakbeurs wordt gehouden van 12 tot en met 15 januari in het Duitse Hannover. Estillon is deze maal terug te vinden in hal 11, op stand A35. Het bedrijf uit Uden toont daar zijn volledige programma aan ondervloeren voor onder andere tapijt, karpetten, PVC, vinyl en laminaat, PVC-klik en laminaat. Een professionele stoffeerder demonstreert diverse Floorfixx-ondervloeren en voorts hoe men tapijt kan installeren en spannen. Uiteraard maakt hij hierbij gebruik van de gereedschappen uit de Roberts-collectie van de exposant.

Estillon behaalt met zijn ondervloerenrange Floorfixx overigens weer het 10dB-certificaat (TÜV Rheinland) voor het jaar 2018.

Tussen 10.00 en 12.00 uur en tussen 14.00 en 16.00 uur worden bij de exposant systeemvloeren (Floorfixx regular en Floorfixx smart) gedemonstreerd. Tussen 12.00 en 14.00 uur ondervloeren voor tapijt incl. tapijt spannen (Egalsoft en Best Base Elegance Black FR).

(Vloerenplein, 27-12-2017)

 
Vloerenbranche blikt vooruit op 2018

Wat zal het nieuwe jaar de vloerenbranche gaan brengen? Wat wordt de uitdaging voor 2018? Hieronder de mening van een groot aantal leveranciers.

mflor-logomFLOR (Peter Kuipers): De uitdaging voor 2018 wordt het verder uitbouwen van de groei, mede door diverse nieuwe producten en gerichte ondersteuning van de mFLOR dealers in Nederland. Op macro-economisch niveau: het vasthouden van het consumentenvertrouwen, de voortgang in de nieuwbouw van woningen én het beschikbaar zijn van voldoende professionele vloerenleggers.

lecol-logoLecol (Leonieke Jaspar): De luxe lakmonsterbox i.c.m. het complete verkoopconcept die we afgelopen jaar tijdens de ‘Dag van de Innovatie’ in Ouwehands Dierenpark hebben geïntroduceerd gaan we in 2018 verder uitrollen. Dat wordt volgend jaar dus ons belangrijkste speerpunt.

moduleo-logoModuleo (Arnoud van Ravensberg): 2018 brengt ons de opening van een gloednieuwe productiesite van pvc vloeren in België, wat zorgt voor méér dan een verdubbeling van de huidige capaciteit. Deze uitdaging, gecombineerd met onze sterke ambitie om industrieleider binnen ons segment te zijn, zorgt voor spannende momenten… We blijven intussen verder innoveren, de trends volgen, onze klant beter leren kennen en stiekem ook al lonken naar 2019 of zelfs beyond…

forinn-logoForinn (Richard Bosveld): De grootste uitdaging wordt voldoende gekwalificeerd personeel, niet alleen op de vrachtwagens, ook de vloerenleggers, magazijnmedewerkers en goede verkopers langs de weg, op kantoor of in de Forinnshop! Zij bepalen het succes voor 2018!

tengwoodT&G Wood (Ton Schulte): Grootste uitdaging is onze groei bijhouden en de service, kwaliteit en betrouwbaarheid te verbeteren. We denken met de gedane investeringen hiermee succesvol te zijn. We verwachten dan ook dat 2018 een mooi jaar voor T&G Wood zal worden.

bosgoed-logoBosgoed (Harry Elshof): Voor 2018 verwacht ik een breed aanbod van vele nieuwe innovatieve designproducten in het vloerensegment. De belangrijkste uitdaging voor onze markt wordt het digitaal opzoeken en contact leggen met de nieuwe generaties en om hen als toekomstige klant te weten te overtuigen van ons aanbod, kennis en vakmanschap.

flamingo-logoFlamingo (Dick van de Klok): 2018 staat voor ons in het teken van forse investeringen. Voor zowel de fabriek in Barneveld als Dömitz (Duitsland) loopt een investeringsplan waarbij de aanschaf van nieuwe machines gelijk op gaat met het moderniseren van het bestaande machinepark. Eind 2018 is dit afgerond en Flamingo Parket streeft ernaar kwalitatief aan de absolute top te staan met behoud van haar concurrerende prijsstelling. De Barneveldse producent gaat zich in 2018 ook meer concentreren op de thuismarkt alsmede de naaste buurlanden Duitsland en België.

Woco-HoutverzorgingWoca (Henk Laverman): In 2018 tonen we op de Domotex voor het eerst onze sterk verbeterde Diamond Oil, waarmee we nu een 1K olie hebben met een 2K prestatie. Daarnaast introduceren we een nieuwe, algemene verwerkingsmethode voor onze logen en stains waardoor parketteurs vanaf nu probleemloos de mooiste kleurcombinaties en meest duurzame vloeren kunnen maken. De Nederlandse parketbranche hier mee laten werken en net zo enthousiast maken als wij zelf zijn, wordt onze grootste uitdaging voor het nieuwe jaar en daar hebben we heel veel zin in!

Plinten--Profielen-Centrale-BVPlinten en Profielen Centrale (Lisa Klaassen): In 2018 gaan we onze processen en diensten nog verder verdiepen en uitbreiden. We zetten, samen met onze klanten, met onze productconcepten een goede basis neer voor de komende jaren. Wie benieuwd is naar onze ideeën is van harte welkom om een kijkje te nemen in Wijk bij Duurstede. Of kom naar een van onze trainingen, ook die breiden we uit in 2018!

rinos-logoRinos (Paul van Kassel): In 2018 ligt onze focus op het introduceren van enkele grote innovaties. Vanwege de omvang en het belang zullen deze innovaties gericht in een aantal landen worden geïntroduceerd. De Rinos-organisatie bereidt zich voor op een uitdagend en interessant 2018!

peitsman-logoPeitsman (Richard Lensen): Voor volgend jaar wordt de grootste uitdaging, naast het behoud van omzet, personeel, gezondheid en de lancering van mooie nieuwe vloeren binnen de merken mFLOR, Quick-Step en Beautifloor, onder meer de implementatie van een nieuw computersysteem. Daar verwachten wij veel van.

inpa-logoInpa (Arthur Hoetelmans): De grootste uitdaging voor 2018 is het maken van meer omzet.


 

bona-logoBona (Eric Tersteeg): Het afgelopen jaar hebben wij net als in voorgaande jaren goed geluisterd naar de steeds wijzigende wensen en behoeften van onze klanten en die van hun opdrachtgevers. Met alle informatie die wij hebben ontvangen zijn onze productmanagers en hun teams aan de slag gegaan, wat ook nu weer heeft geleid tot nieuwe producten en systemen. Deze zullen in 2018 geleidelijk op de markt geïntroduceerd worden. Zoals altijd worden onze producten ontwikkeld zodat de vakman en -vrouw die ermee werkt de beste resultaten kan bereiken, een goede boterham kan verdienen, aan de behoeften van opdrachtgevers kan voldoen en uiteindelijk toch een goede nachtrust verdient.

tete logoTété (Arie Rikkink): Ik verwacht dat na 2017 de jaren van inhaalgroei nog niet voorbij zijn. Mede door verbeterde economische omstandigheden in Nederland ontwikkelt ook de vloerbedekkingsbranche zich zeer positief. Dit zal de komende jaren doorzetten. Door groei in de woningbouw en toename van het aantal verhuizingen groeit de totale vloerenmarkt. Verder komt in 2018 ook de utiliteitsbouw goed op gang. Dit zal met name voor projectmatige toepassingen goed voor ons uitpakken. We staan voor de uitdaging om deze kansen te blijven grijpen om vooruit te blijven gaan. Goed te luisteren blijvend te innoveren, om zo ook in het 2018 te blijven groeien.

interfloor-logoInterfloor (Lens Nekeman): De uitdaging voor 2018 is voor onze klanten om de groei ook qua stoffering bij te kunnen benen. Interfloor staat er klaar voor qua noviteiten en qua voorraad en qua team medewerkers!

 

rigo-logoRigo Verffabriek (Henriëtte van Westerhoven): In 2018 zullen we de samenwerking tussen ons en onze klanten nog verder vormgeven. Om dat goed te kunnen doen, hebben we een nieuwe technische adviseur gevraagd ons buitendienstteam te versterken. Wie dat is? We zullen dat komende week bekendmaken! En bovendien zullen we onze website vernieuwen, zodat alle productinformatie nog beter te vinden is. En als kers op de taart zullen we de SKYLT en ROYL in de nieuwe huisstijl vormgeven. Uiteraard laten we het dan niet na om met enkele leuke noviteiten te komen. We verheugen ons op 2018!

albers-logoAlbers Parket (Edwin Cools): De grootste uitdaging wordt om aan de vraag vanuit de markt te voldoen. We gaan de komende jaren geconfronteerd worden met beperkte beschikbaarheid van grondstoffen in bepaalde specificaties. Het wordt de uitdaging om hier creatief mee om te gaan.

 

Logo-cotapCotap (Klaas Bakker): Wat wordt de grootste uitdaging voor 2018? Het veranderende consumentengedrag vraagt om vernieuwde vaardigheden in communicatie en keuze maken in collecties. Wij gaan onze klanten faciliteren in deze digitale werkelijkheid met complete en compacte collecties zodat ze de komende jaren kunnen profiteren van de aantrekkende economie. We liggen goed op snelheid met het uitrollen van deze nieuwe Cotap strategie en de uitdaging zal worden om dit tempo ook in 2018 te continueren. We zullen alles in het werk zetten om de Cotap missie komend jaar in de praktijk te brengen, namelijk: ‘Cotap is het familiebedrijf dat dé partner wil zijn voor de Nederlandse Retailer’.

florify-logoFloorify (Pieter Buyck): Rigide klik pvc wordt dé grote trend van 2018. Uitdaging: ervoor zorgen dat de klanten (en consumenten) door het bos de bomen nog zien. Hoe aanpakken: Floorify staat in 2018 voor het mooiste, meest kwalitatieve en meest complete assortiment in rigide vinyl vloeren, alleen verkrijgbaar via de beste speciaalzaken. Kom langs en oordeel zelf op Domotex!

 

unifloor-logoUnifloor (Monique Meijer): Onze klanten staan centraal. Wij streven naar een prettige en optimale samenwerking met hen, onze leveranciers en relaties. Onze focus ligt op onze producten, services, leveringen, kwaliteit, kennis en nieuwe ontwikkelingen, deze willen we op een zo hoog mogelijk niveau brengen en daar behouden.

bijlard-logoBijlard (Jos Tourné): En het nieuwe jaar is straks nog nauwelijks begonnen, of Bijlard heeft op de Domotex 2018 een wereldprimeur: MS FLOOR BOOSTER. De Booster is een speciaal ontwikkelde, milieuvriendelijke supersnelle activator die de doordroging van de MS Floor zodanig versnelt dat de vloer na 1 uur beloopbaar en na 2 uur belastbaar is. Voor 2018 verwacht het bedrijf zijn positie in de parketbranche en de andere branches, houtverwerkende industrie en de interieurbouw, nog verder uit te bouwen door nog intensiever samen te gaan werken met de bestaande relaties en het binnenhalen van nieuwe klanten, in binnen- en buitenland.

logo-roommadeRoommade (Paul Mattijssen): We zijn klaar voor 2018 en we gaan de uitdaging graag aan. Het wordt het jaar van exclusiviteit, uitgebalanceerde collecties en vertrouwen.

headlam-logoHeadlam (Sagitta Tobe): Het zo optimaal mogelijk van dienst zijn voor onze klanten blijft ook voor 2018 één van de belangrijkste punten. Niet alleen in collectie, service, maar ook ‘ontzorgen’. Maar de grootste uitdaging voor 2018 is ook om een nog nauwere samenwerking met de detaillist te bewerkstelligen en samen te kijken hoe we met onze relaties de toekomst in gaan. Wat kunnen wij als Headlam doen om er voor te zorgen dat wij onze relaties optimaal ondersteunen in de veranderende markt.

(Vloerenplein, 22-12-2017)

 
INretail voorspelt 4% woonplus

inretail logoDe woonwinkels zien hun omzetten volgend jaar met gemiddeld 4% stijgen. De mode- en schoenenbranche 2% en de sportretail 1%, aldus brancheorganisatie INretail. INretail merkt op dat de omzetgroei en het perspectief binnen branches erg verschillen. De online omzet groeit harder dan de offline omzet. Dominante spelers claimen een groeiend deel van de totale omzet. Kansen zitten in nieuwe multichannel retail vormen, zoals service-, lease- en recycleconcepten. Die beantwoorden aan veranderende consumentenbehoeften. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Retail richting 2030, retail rules’. De woonretail profiteert volgens de onderzoekers in 2018 nog van de florerende huizenmarkt. Tegelijk krijgt de branche te maken met het dempingseffect van de omzetgroei van de laatste jaren.

(Vloerenplein, 22-12-2017)

 
Vloerenbranche blikt terug op 2017

Met het eind van het jaar in zicht vroegen we leveranciers hun visie te geven op het afgelopen jaar. Wat heeft 2017 hen gebracht?

mflor-logomFLOR (Peter Kuipers): 2017 bracht een gezonde groei van mFLOR in vele landen waaronder Nederland; gekoppeld aan de succesvolle introductie van nieuwe collecties op 150 cm lengte. Mede door de economische opleving is het vertrouwen bij de consument weer terug en krijgt de detaillist daardoor weer vele mooie interieuropdrachten.

lecol-logoLecol (Leonieke Jaspar): Na de succesvolle introductie van onze LOBADUR® HS 2K InvisibleProtect in 2016 hebben we dit jaar meteen doorgepakt op de vraag naar ingekleurde lakken, namelijk met de LOBADUR® HS 2K Intensive. Deze 11 kleuren (als ook de verschillende lakkwaliteiten en matgraden binnen ons assortiment) hebben we vervolgens vormgegeven in een luxe lakmonsterbox voor de professionele parketlegger. De lakbox i.c.m. het complete verkoopconcept hebben we tijdens de ‘Dag van de Innovatie’ in Ouwehands Dierenpark geïntroduceerd en gaan we in 2018 verder uitrollen.

moduleo-logoModuleo (Arnoud van Ravensberg): De Nederlandse markt confirmeerde het belang van Moduleo Moods in het totale assortiment, een enorm groeiend succes. We gaan het jaar uit met de lancering van een al even unieke ‘Express with Impress’ collectie. Om dit brede aanbod van Moduleo pvc-vloeren op een visueel aantrekkelijke manier voor te stellen, brachten we de ‘shop-in-shop-showroomexperience’ tot bij onze dealers, wat de shopervaring van onze eindklant compleet moet maken.

forinn-logoForinn (Richard Bosveld): 2017 is een goed jaar geweest voor Forinn. Niet alleen de omzet groeide gestaag ook het aantal presentaties in de markt is fors gegroeid. De markt heeft goed gereageerd op de nieuwe vloercollecties en het nieuwe raamdecoratieprogramma is zeer goed ontvangen. Dat zijn de ijzers in het vuur voor 2018!

teng-wood-logoT&G Wood (Ton Schulte): In 2017 verkregen we een betere positie in de Nederlandse markt. We hebben binnen het merk Cinzento een groot aantal dealers mogen verwelkomen die dezelfde kwaliteit en service kunnen bieden. Ook hebben we een select gezelschap aan Planca-dealers mogen verwelkomen. Het Planca-merk bestaat uit een brede 3 laag eiken plank en een grote visgraat in het hogere segment. We merken dat service, kwaliteit en betrouwbaarheid heel belangrijk is voor onze klanten, daarom hebben we geïnvesteerd in toelevering van de juiste producten en beschikbare capaciteit van onze oliestraat, door goede afspraken te maken met onze leveranciers en het investeren in een extra olie lijn.

bosgoed-logoBosgoed (Harry Elshof): Bosgoed heeft het afgelopen jaar veel contactmomenten met onze afnemers gehad en daardoor veel exposure gekregen. Door de opgedane marktbeleving zijn wij toekomstgerichter geworden en veranderingsgezind om de markt verder te kunnen ‘upgraden’.

flamingo-logoFlamingo Parket (Dick van de Klok): Ondanks forse prijsverhogingen voor het eikenhout zijn wij erin geslaagd de prijzen vrijwel gelijk te houden. Deels door efficiënter te werken, deels door het goed uitonderhandelen bij de zagerijen. Klanten zijn ons bedrijf derhalve trouw gebleven terwijl steeds meer nieuwe bedrijven zijn ingeschreven. Al met al is 2017 een jaar van gezonde groei geweest. Deze groei is ook in belangrijke mate te danken aan het steeds dieper in de markt zetten van de uiterst succesvolle Raftwood-serie.

Woco-HoutverzorgingWoca (Henk Laverman): 2017 was een jaar waarin we veel nieuwe samenwerkingen zijn aangegaan met bedrijven uit de interieur- en exterieurbranche en de industrie. Dit heeft geleid tot een sterke groei en ons beste jaar ooit. Op de Interieur Collectiedagen hebben we eigenlijk voor het eerst echt goed getoond hoe mooi en eenvoudig je met onze logen, stains en oliën hout kunt afwerken. Het enthousiasme waarmee dit ontvangen werd door de branche, was voor ons hele team een positief hoogtepunt en een bevestiging dat we op de goede weg zijn.

Plinten--Profielen-Centrale-BVPlinten en Profielen Centrale (Lisa Klaassen): Bij PPC is keihard gewerkt, natuurlijk voor onze klanten maar er is ook verbouwd! Met de uitbreiding van 6.000 m2 hebben we nu voldoende magazijnruimte en zijn onze processen beter gestroomlijnd. Ons nieuwe pand biedt iedereen een fijne, efficiënte en veilige werkomgeving. We hebben ook een mooie groei in omzet gerealiseerd, wederom beloond met een FD Gazelle! En wat hebben we genoten op o.a. de Interieur Collectie Dagen, waar we op een originele manier lieten zien wie PPC is en wat wij te bieden hebben. 2017 bracht ons ook nieuwe producten (900+) en we werden de Nederlandse distributeur voor BOEN vloeren. We kijken met trots terug!

rinos-logoRinos (Paul van Kassel): Voor Rinos was 2017 het eerste volledige jaar waarin onze nieuwe logistieke belofte aan distributeurs is gerealiseerd. Als gespecialiseerde fabrikant van schoonloopmatten voor projecttoepassingen weten wij als geen ander dat de vraag naar specifieke artikelen door onze klanten onmogelijk te voorspellen is. Matten zijn nu eenmaal vaak een vergeten boodschap die op het laatste moment nog moet worden ingevuld door de hele distributieketen. In plaats van torenhoge onvoorspelbare voorraden aan te houden is ons productieproces nu zo ingericht dat we de standaardproducten in 5 werkdagen af fabriek beschikbaar hebben. Daardoor kan de hele distributieketen flexibel reageren op marktvraag. In 2017 zijn wij er in geslaagd om dit met een hoog niveau van betrouwbaarheid te realiseren.

peitsman-logoPeitsman (Richard Lensen): 2017 heeft ons weer een prachtig omzetresultaat gebracht door onder meer succesvolle nieuwe collecties maar zeker ook door alle Peitsmannen en vrouwen die extra hard hebben gewerkt om dit mooie resultaat tot stand te brengen. Het aantal Peitsmannen en vrouwen werd overigens in het afgelopen jaar met 15 uitgebreid.

inpa-logoInpa Parket (Arthur Hoetelmans): 2017 bracht ons een mooi nieuw assortiment verouderde vloeren, de markt trok weer aan en we waren zeer actief langs de weg.

 

bona-logoBona (Eric Tersteeg): 2017 is het meest onvergetelijke jaar ooit voor ons geworden! Allereerst is daar de ommekeer in de marktsituatie, want onze klanten kunnen weer de allermooiste vloeren maken met kwalitatief de beste producten en dat voor een acceptabele prijs. Ofwel: ze kunnen weer de groei maken die ze verdienen. Een jaar waarin vrijwel iedereen kan zeggen: “Geef mij er zo nog maar een paar”. Een jaar waarin we duidelijk louter positieve reacties hoorden. Niet alleen maar schuren, oliën en hopen op een volgende klus, maar nu ook de mogelijkheid krijgen om de allermooiste afwerkingen te realiseren, of zoals we sinds februari 2016 mogen zeggen: het allermooiste van twee werelden kunnen bereiken. Wat ik daarmee bedoel? We hebben een enorm betrouwbare afwerking geïntroduceerd waarbij we de allermooiste kleuren kunnen aanbieden via de Bona Craft 2K olie en daarbij ook nog eens de allerbeste bescherming kunnen bieden die op de markt verkrijgbaar is: de Bona Traffic HD in diverse glansgraden, of de haast onzichtbare maar eveneens zeer slijtvaste Bona Traffic Natural.

tete logoTété (Arie Rikkink): De residentiële markt is flink positief in beweging en natuurlijk profiteren wij als organisatie hier volop in mee. Met name in onze nieuw gelanceerde ‘Dimension-collectie’, de nieuwe collectie laminaat made-by-Tarkett, onze betonlook vinyl-serie en de ‘wereldprimeur’ Rustic Wood Living PVC op rol 400 breed. Verder werden een 4-tal nieuwe kwaliteiten project kamerbreed luxe tapijten zeer goed ontvangen en worden door onze exclusieve dealers flink na besteld.

interfloor-logoInterfloor (Lens Nekeman): 2017 was een fijn jaar voor onze branche, onze klanten hebben de agenda’s vol en Interfloor kon alle orders uit voorraad leveren! Dank voor de enorme omzet afgelopen jaar!

 

rigo-logoRigo Verffabriek (Henriëtte van Westerhoven): Het afgelopen jaar was voor RIGO Verffabriek een heel mooi jaar. We hebben nieuwe klanten en nieuwe collega’s mogen verwelkomen, we hebben de STEP Parketlakken gelanceerd inclusief een Glansgraden Display en Startset Onderhoud, en dat allemaal in onze nieuwe huisstijl. Maar het meest blij zijn we met het gevoel dat de samenwerking tussen onszelf en onze gebruikers nog lekkerder is gaan lopen. Zo lanceerden we de STEP lakken op basis van de gebruikservaring van enkele parketteurs die mee hebben gedaan aan de meesterproef. Dankzij hun feedback hebben we de STEP lakken verder geperfectioneerd.

albers-logoAlbers Parket (Edwin Cools): De groei van 2016 heeft zich doorgezet in 2017 waardoor wij een mooie omzetontwikkeling hebben doorgemaakt. 2017 heeft tevens gezorgd voor een versteviging in de relatie met onze klanten.

 

 

Logo-cotapCotap (Klaas Bakker): Cotap is positief dat de vakhandel na een aantal moeilijke jaren nu weer de wind in de zeilen heeft. Cotap speelt hierop volop op in door alle ondersteuning te geven in de vorm van commerciële collecties en het aanbieden van omnichannel-concepten, waarmee de klanten optimaal kunnen inspelen op het nieuwe consumentengedrag. Dat onze klanten dit gewaardeerd hebben blijkt uit de mooie omzetgroei in het afgelopen jaar en de vele dealerschappen die zijn afgesloten als basis voor de nieuwe strategische samenwerking met de klanten in de komende jaren.

florify-logoFloorify (Pieter Buyck): 2017 bracht ons ontzettend veel arbeidsvreugde, nieuwe klanten en nieuwe collega’s. Heerlijk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen op zo’n korte tijd. Maar 2017 bracht bovenal de bevestiging dat we met onze rigide pvc-vloeren voor het product van de toekomst gekozen hebben.

 

unifloor-logoUnifloor (Monique Meijer): We kijken met plezier terug op een fijne en trouwe klantenkring die ons het vertrouwen geeft waardoor wij 2017 kunnen afsluiten als een mooi en succesvol jaar.

bijlard-logoBijlard (Jos Tourné): Bijlard International heeft een enerverend jaar achter de rug. Als producent van lijmen en kitten stonden we in januari 2017 voor het eerst op ’s werelds grootste vloerenbeurs: Domotex. De succesvolle eerste deelname leverde veel interesse op van bezoekers uit heel Europa, en met een nominatie op zak voor de ‘Sqraper®’, de revolutionaire zelf ontwikkelde ergonomische lijmkam die prominent aanwezig was op het prestigieuze innovatieplein, was de toon gezet voor een mooi jaar. Medio 2017 werd accountmanager Ilse Emeis toegevoegd aan de buitendienst om onze positie in de parketbranche te verstevigen en in het najaar werden twee nieuwe producten, GAP FILLER FLOOR en FLEXX FLOOR, toegevoegd aan het FLOOR-assortiment. Met de GAP FILLER kunnen snel en eenvoudig storende holle klanken onder een verlijmde houten vloer worden verholpen, en met de FLEXX FLOOR behoren krakende vloeren door de elastische verlijming definitief tot het verleden.

logo-roommadeRoommade (Paul Mattijssen): 2017 was een turbulent jaar, met vele uitdagingen en veranderingen wat er voor gezorgd heeft dat we klaar zijn voor 2018.

headlam-logoHeadlam (Sagitta Tobe): 2017 was voor Headlam een jaar vol positiviteit. Het doel 'zo optimaal mogelijk van dienst te zijn voor onze klanten' hebben wij op vele punten waar kunnen maken. Niet alleen door als totaalleverancier onze collectie nog verder uit te breiden met o.a. een zeer goed ontvangen Mart Visser Carpets collectie, het pakket traprenovatie, uitbreiding in huislijn PVC en ook op raamdecoratie gebied een groei in de breedte van de collectie. Tevens hebben ook de opening van ons nieuwe service center in Houten en de verhuizing naar een groter pand in Rotterdam, bijgedragen aan onze groei op het gebied van service. Als pluspunt wordt ook gezien de start met de VAN App, waarmee onze chauffeurs het bezorgmoment exact door kunnen geven. Hiermee hebben wij onze servicepunten verder uit weten te breiden.

Aanstaande vrijdag kijken we naar de uitdagingen van 2018.

(Vloerenplein, 20-12-2017)

 
Novalis verdubbelt productiefaciliteit

NovalisInvestment1Productiefaciliteit Novalis.Novalis heeft overeenstemming bereikt met de Chinese stad Zhenjiang met betrekking tot de aanschaf van ruim 14 hectare grond direct tegenover de huidige productiefaciliteit van Novalis. Het bedrijf is van plan daar een nieuwe ultra moderne lvt-fabriek te bouwen, hetgeen een verdubbeling van de huidige fabriek betekent (volgens Novalis nu al de grootste lvt-fabriek onder één dak in Azië). Naast nieuwe lvt-productielijnen zal de nieuwe faciliteit ook plaats bieden aan de nieuwe hoofdkantoren en administratieve kantoren van het bedrijf, uitgebreide R&D- en ontwerpfaciliteiten en een nieuw Customer Experience Center. De voltooiing zal plaatsvinden in drie fasen, verspreid over 36 maanden. Naar verwachting zal fase 1 in het eerste kwartaal van 2019 voltooid zijn. De totale investering bedraagt circa 35 miljoen dollar. “We werken momenteel aan de volgende generatie lvt met zowel een flexibele als een rigide kern. De timing van deze investering is daarom ideaal,” aldus John Wu, president en CEO van Novalis. “We willen wereldleider in lvt blijven, daarom moeten we blijven innoveren. We hebben Novalis in 1984 opgericht en waren de eerste die lvt in China produceerde. Met deze nieuwste investering in productie, R&D en design faciliteiten laten we zien voorop te willen blijven lopen bij de volgende generatie lvt.”

(Vloerenplein, 18-12-2017)

 
Cotap breidt pvc-collectie uit

Spigato-CotapSpigato visgraat collectie van Cotap.Cotap breidt deze decembermaand de Ambiant PVC Stroken collectie uit met twaalf kleuren. Aan de tegelcollectie Concrete worden twee kleuren toegevoegd: Black en Light Grey. De Spigato visgraat collectie wordt uitgebreid met zes nieuwe kleuren uit de Avanto collectie. “Deze kleuren zijn in visgraat te leggen en vallen onder de noemer Spigato visgraat collectie,” aldus Cotap in een persbericht. De Estada collectie brengt een vernieuwing van een viertal kwaliteiten met een toplaag van 0.30 millimeter. De Estada collectie heeft dezelfde vier decors als de Superior collectie. Het enige verschil is de toplaag: Superior heeft een toplaag van 0.55 millimeter. Cotap heeft verder om de consument te inspireren een brochure ontwikkeld over de Spigato collectie. Daarin komen duidelijk de legpatronen, verschillende decors, en het mixen van kleuren aan bod.

(Vloerenplein, 18-12-2017)

 
James lanceert interactief vloerdisplay

James-Vloerendisplay-met-iPadJames interactief vloerdisplay.James introduceert een hoogwaardig, metalen vloerdisplay voorzien van interactiviteit dankzij de integratie van een Apple iPad. Het gehele basisassortiment wordt via draaibare pilaren op flexibele wijze aan twee zijden gepresenteerd. Flexibiliteit is gegarandeerd, doordat de pilaren los van elkaar in praktisch elke gewenste hoek gezet kunnen worden. Standaard worden aan de linkerzijde de tapijt & meubelstof producten gepresenteerd en aan de rechterzijde de harde vloeren producten. De op een iPad aangepaste, bekende James services zijn zo direct op het display te raadplegen. “Alles wat u nodig heeft voor onderhoud en vlekverwijdering van tapijt, meubelstof, laminaat, vinyl, PVC en vele andere materialen,” aldus James in het persbericht. Het display is aan weerszijden volledig functioneel en is maximaal 112 centimeter breed en 170 centimeter hoog. Aan de voorzijde is een Apple iPad geïntegreerd voor interactiviteit met de klant, aan de achterzijde een flyerbak voor de Keuzehulp en James Vlekkenschijf. Dankzij de open opzet blokkeert het display het zicht in de winkel niet. “De integratie van een Apple iPad geeft ons de mogelijkheid om dit display een echte ‘extra verkoper’ te laten zijn. Bekijk een demonstratiefilm van een rode wijn vlek, neem een kijkje achter de schermen bij James hoe de kwaliteiten van vele fabrikanten getest worden in ons laboratorium, zoek een vlek op of vraag een onderhoudsadvies aan; allemaal heel snel en eenvoudig. Bovendien worden de juiste producten direct geadviseerd. De klant rekent vervolgens af bij de kassa en is op professionele wijze geholpen, zonder tussenkomst van een medewerk(st)er!” Meer informatie is verkrijgbaar via (077) 3278000 of via een e-mail naar Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken

(Vloerenplein, 18-12-2017)

 
Woongerelateerde winkels winnen

In oktober wijken de woongerelateerde winkels met een nog altijd behoorlijke omzetgroei in positieve zin af van de ontwikkeling in de non-foodsector als geheel. De winkels in meubels en huishoudartikelen (inclusief verlichting en algemene woninginrichting) scoren een plus van 3,9 procent in de eerste maand van het afsluitende kwartaal, de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren (parket, laminaat en kurk) komen tot een groei van 4,1 procent. Zowel omzet als volume in de non-foodsector zijn voor het eerst sinds december 2016 gekrompen, beide met circa 2 procent, zo rapporteert het CBS vandaag.

Omzet-detailhandel-oktober17

De ‘weergevoelige' winkels in schoenen en lederwaren en de winkels in kleding kampen in oktober met een flinke omzetdaling, terwijl ze in september van alle winkels nog de grootste omzetstijging behaalden. De detailhandel als geheel heeft nagenoeg 2 procent meer omgezet in de tiende maand. Online is bijna 15 procent meer omgezet.

(Vloerenplein, 15-12-2017)

 
Nationale Binnenmilieudagen 2018

logo Nationale BinnenmilieudagenDe Nationale Binnenmilieudagen vieren komende maand hun tienjarig jubileum in Utrecht als congresprogramma (‘side event’) van de Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in de Jaarbeurs. De organisatie is in handen van Lescrauwaet Environment (LLE) BV met medewerking van een specialistenteam. De congresdagen zijn 24, 25 en 26 januari 2018. De dagen richten zich voornamelijk op de (mede)beslissers in de bouw, de facilitaire inrichting, personeelszaken, bedrijfsmanagement en dus de mensen die (mede)verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het binnenmilieu en het gebouwgebruikersgedrag in woning en/of bedrijfsgebouw.

De themadagen beloven inzichten te verschaffen over de relatie tussen diverse omgevingsfactoren, het binnenmilieu en de gezondheid. Er zullen praktische handvatten vanuit het voorzorgsprincipe worden verstrekt, waarmee de werkomgeving, maar ook de slaap- en woonomgeving, direct kan worden verbeterd. “En een gezond binnenmilieu betekent veel meer vitaliteit, dat wil zeggen de prestaties nemen toe, het ziekteverzuim wordt wezenlijk minder en de mens wordt gelukkiger,” aldus de organisator, binnenmilieu-specialist Raymond Lescrauwaet. Ook vindt de verkiezing van de meest innovatieve producten en diensten plaats, op het vlak van kunstlicht, binnenlucht, straling en akoestiek.

Op woensdagochtend 24 januari (10.00-12.30 uur) is er De Nationale Stralingsdag 2018, met in de middag (13.00-16.00 uur) De Nationale Kunstlichtdag 2018. Op donderdag 25 januari (13.00-16.00 uur) staat De Nationale Binnenluchtdag 2018 gepland en op vrijdag 26 januari (13.00-16.00 uur) De Nationale Akoestiekdag 2018. Op De Nationale Binnenluchtdag 2018 volgt eveneens de uitslag van een landelijke enquête met betrekking tot binnenlucht en de gezondheid in woon- en werkomgeving. (Op de andere dagen wordt de uitslag met betrekking tot het specifieke thema van de bijeenkomst bekendgemaakt).

De door het specialistenteam opgestelde enquêtevragen voor de woonomgeving en voor de werkomgeving worden verstuurd naar een grote database met meer dan 10.000 stuks die een dwarsdoorsnede vormt van een wat meer bewuste groep Nederlanders inzake preventieve gezondheidsaspecten, zo geeft Lescrauwaet desgevraagd als toelichting. “Wat betreft de relatie tussen vloeren en een gezond binnenklimaat is de link overduidelijk. De aandachtsvelden kunstlicht (bijvoorbeeld lichtreflectie van vloeren), binnenlucht (bijvoorbeeld vervuiling van vloeren), straling (bijvoorbeeld statische elektriciteit van vloeren) en akoestiek (bijvoorbeeld demping van vloeren en ruimtes) vormen de basis van De Nationale Binnenmilieudagen 2018,” aldus de organisator. “Een MVO-evenement met veel raakvlakken met de vloerenbranche dat men zeker niet mag missen!” Voor meer informatie over het programma en aanmelden: denationalebinnenmilieudagen.nl

(Vloerenplein, 15-12-2017)

 
Employ Dimensions en Works bij Interface

Works-GeometryWorks Geometry.Tapijttegelmaker Interface heeft zijn Employ-collectie uitgebreid met Employ Dimensions. Ook brengt het bedrijf een geheel nieuwe collectie genaamd Works. “Stijlvolle tapijttegels voor elk budget,” zo wil de fabrikant beide introducties graag aangeprezen hebben.

Employ Dimensions volgt op Employ Loop en Employ Lines, die al goed zijn voor vierentwintig respectievelijk acht kleuren. Het derde product in de reeks is verkrijgbaar als Skinny Planks van vijfentwintig bij honderd centimeter. Er zijn tien kleurstellingen, variërend van neutraal tot fel. Wanneer Employ Dimensions halfsteens wordt gelegd, krijgt de vloer een ‘monolithisch’ uiterlijk. Tegelen in visgraatmotief zorgt volgens Interface voor een verfijnde, dynamische look met een organisch effect, zelfs bij een lineair ontwerp.

De Works-collectie telt een viertal stijlen. Works Flow heeft een trendy, zacht organisch motief met natuurlijke variatie. De tegels in twaalf kleurstellingen doen denken aan een marmeren vloer en zijn zeer geschikt voor een op de natuur geïnspireerd project. Works Geometry telt negen kleurstellingen en heeft, zoals de naam al doet vermoeden, een meer uitgesproken geometrisch ontwerp. Dit effect kan worden versterkt of juist afgezwakt door bepaalde kleuren te combineren of een specifieke installatiemethode te kiezen.

Works Hype en Works Dash hebben beide een donkere of middengrijze basis, met een vleugje kleur als accent op elke tegel. Het dessin van Works Hype is strikt lineair, terwijl Works Dash een gestippeld patroon en uiterlijk heeft. Door de accentkleur zijn ze eenvoudig te integreren in een interieur. Dankzij de gemeenschappelijke kleurcomponenten van de vier afzonderlijke stijlen, laat zich in ruimtes die uit meerdere zones bestaan toch een samenhangend geheel creëren. Employ en Works zijn op hun beurt te combineren met andere producten van de aanbieder uit Scherpenzeel, waaronder LVT.

(Vloerenplein, 15-12-2017)

 
Vloooer wint tv in Headlam-actie

John-van-der-HaarJohn van der Haar (rechts) van Vloooer krijgt zijn prijs van Gert-Jan Kroeze.Headlam verloot iedere maand een flatscreentelevisie onder klanten die hun orders plaatsen via het online bestelsysteem van de Zutphense groothandel. De winnaar van de maand november is de firma Vloooer in Houten. John van der Haar mocht het toestel in ontvangst nemen van vertegenwoordiger Gert-Jan Kroeze. De actie loopt tot en met december van dit jaar.

(Vloerenplein, 15-12-2017)

 
Carpetright ziet de consument aarzelen

Wilf Walsh Carpetright-logoWilf Walsh, CEO Carpetright: ‘Eerste jaarhelft was zonder twijfel uitdagend.’Carpetright heeft in zijn tot eind oktober lopende eerste halfjaar een omzet geboekt van 228,1 miljoen Britse pond, omgerekend circa 259 miljoen euro, een toename van 2,6 procent. De onderliggende winst voor belastingen kukelt echter naar beneden van 5,1 miljoen pond in dezelfde periode in het vorige boekjaar, naar nu 2,1 miljoen pond. De keten waarschuwt dat de winst voor belastingen in de tweede helft van het boekjaar aan de onderzijde zal liggen van waar de markt momenteel rekening mee houdt.

Gunstig nieuws is dat de vloerenverkoop op de Britse thuismarkt ‘like for like’ met 1,9 procent weet te plussen in het voorbije halfjaar, terwijl de beddenverkoop tegenvallers heeft gekend. De onderliggende bedrijfswinst op de thuismarkt daalt naar 3,6 miljoen pond (vorig jaar 4,9 miljoen) als gevolg van opruimingen in het beddenaanbod en hogere loonkosten voor de winkels.

De rest van Europa (Nederland, België en Ierland) tekent een omzetgroei op van 6,5 procent op basis van een constant verondersteld winkelbestand, waar vorig jaar nog sprake was van een afname van 1,5 procent. De onderliggende winst van 1,1 miljoen pond is echter omgeslagen in een verlies van 0,4 miljoen pond. De Britten hebben te maken gehad met (nu ook in Nederland) de verwerking van legkosten in de prijzen en met als ‘mislukt’ aangeduide kortingsacties. “In Nederland en België hebben we de prijsstrategie gewijzigd van kortingen op individuele producten naar meer ‘basket-lead’-promoties om de gemiddelde transactiewaarden te verhogen. Dit vond geen weerklank onder kopers,” aldus financieel directeur Neil Page.

In de eerste zes weken van de tweede jaarhelft (tot en met vorige week) is de rest van Europa evenwel goed voor een omzetgroei ‘like for like’ van 9,2 procent in euro’s gerekend, en het Verenigd Koninkrijk van 1,4 procent (met een plus van 2,7 procent voor specifiek het vloerenaanbod). CEO Wilf Walsh noemt de recente versnelling van de groei bemoedigend, maar blijft in het licht van de stemming onder de consumenten terughoudend voor wat de tweede jaarhelft gaat brengen.

De eerste jaarhelft was volgens Walsh “zonder twijfel uitdagend.” De topman zag dat het consumentenvertrouwen breekbaar bleef en dat zijn bedrijf de invloed onderging van de fellere concurrentie. Goed te spreken is de CEO over de prestaties van de gerenoveerde winkels en van het ‘harde’ vloerenaanbod in de Britse winkels. Op de thuismarkt zijn nog eens tien slecht presterende winkels gesloten. In Nederland en België zijn nu 26 winkels gemoderniseerd

(Vloerenplein, 13-12-2017)

 
Europese norm emissies uit bouwproducten

cen-logoCEN heeft de Europese norm NEN-EN 16516 gepubliceerd voor het bepalen van de emissie van gevaarlijke stoffen uit bouwproducten naar de binnenlucht. De bepalingsmethode is gebaseerd op de bekende ISO 16000-serie voor binnenluchtkwaliteit. De vrijkomende vluchtige stoffen uit bouwproducten kunnen gevaarlijk zijn voor de gezondheid en/of het milieu.

De Europese Verordening Bouwproducten (Construction Products Regulation; CPR) stelt dat bouwproducten geschikt moeten zijn om bouwwerken te maken die voldoen aan een aantal fundamentele eisen. Naast eisen aan bijvoorbeeld de constructieve veiligheid en de energiezuinigheid zijn er ook eisen op het gebied van gezondheid en milieu (BWR 3), waaronder ‘regulated dangerous substances’.

De norm beschrijft de methode om de emissie uit bouwproducten naar de binnenlucht te bepalen. Het gaat hierbij om schadelijke stoffen zoals formaldehyde en vluchtige organische stoffen (VOS). De methode is ‘horizontaal’. Dat wil zeggen dat de norm van toepassing is op alle bouwproducten waarvoor onder de CPR een geharmoniseerde productnorm bestaat.

Verschillende Europese landen hebben nationale regelgeving opgesteld met limietwaarden voor bouwproducten, waaronder vloerbedekking. In de Nederlandse regelgeving wordt goede ventilatie gezien als maatregel om vervuilde binnenlucht af en schone lucht toe te voeren. Het Bouwbesluit geeft de minimumeisen voor ventilatiecapaciteiten.

Voor inhoudelijke informatie over deze norm of over het normalisatieproces is Hieke Reijnhoudt, consultant AgroFood & Consument, het aanspreekpunt bij NEN in Delft (e-mail afc @ nen.nl).

(Vloerenplein, 13-12-2017)

 
Coral Grip biedt houvast op ’n skischans

Skischans-van-InnsbruckSkischans van Innsbruck met twee stroken Coral Grip in een witachtige kleur aan de zijkanten.Forbo Flooring stuurt een kort berichtje door met foto (alleen voor lezers zonder hoogtevrees) van een tamelijk ongebruikelijke toepassing van zijn schoonloopmat Coral Grip. Hier ligt hij over de gehele lengte aan de zijkanten van de bekende skischans van Innsbruck. Coral Grip is niet alleen goed in het opnemen van vocht en vuil, zo stelt de fabrikant, maar is ook in hoge mate slipvast. Wat natuurlijk wel zo prettig is op die hoogte.

(Vloerenplein, 13-12-2017)

 
Opleidingscentrum WoonTotaal Academy

woontotaal-logoHet platform van WoonTotaal, professionele web-based software voor de calculatie van gordijnen en vloeren, is aangevuld met de WoonTotaal Academy. “WoonTotaal Academy is een voor Nederland uniek, onafhankelijk opleidingsinstituut, waar alle bedrijven binnen de interieurbranche opleiding en technische ondersteuning kunnen afnemen,” zo prijst de nieuwe onderneming zichzelf aan.

Specialisten in het interieurvak verzorgen vanuit de Woonindustrie in Nieuwegein en de WoonTotaal Academy in Zoetermeer technische verkooptrainingen en vanuit de locatie in Zoetermeer technische installatietraining. De trainingen zijn algemeen, dan wel specifiek voor een merk of productgroep. Product- en installatiekennis komen uitgebreid aan bod, bij eerstgenoemde ook verkoopkennis en bij de andere de voorbereiding.

Voorts bieden de vakspecialisten van de WoonTotaal Academy fabrikanten, leveranciers, groothandels, grootwinkelketens en woning- en projectinrichters dienstverlening in de vorm van technische support. Een en ander betreft een technische helpdesk, reclamatiebezoeken op locatie, installatie-ondersteuning, onafhankelijke expertise, demo’s en workshops op beurzen, ondersteuning op productontwikkeling en installatietesten van nieuwe producten of methodieken.

Tevens kwalificeert en rangschikt de organisatie installateurs, zodat zijn klanten, vanuit de koppeling van het opleidingsinstituut met het WoonTotaal-programma, de juiste vakman voor hun installatiewerk kunnen selecteren en inplannen.

(Vloerenplein, 13-12-2017)

 
Nieuwe artikelen Collomix bij Peitsman

Stofafzuiging-dustStofafzuiging dust.EX.Peitsman heeft eerder deze maand twee nieuwe artikelen van Collomix in zijn assortiment opgenomen. De stofafzuiging onder de toepasselijke naam dust.EX draagt bij aan een gezondere werkomgeving. Immers, bij het openen van de zak, bij het gieten van materiaal in poedervorm of bij het begin van het mengproces is onvermijdelijk sprake van stofontwikkeling, die mogelijk schadelijk is voor de gezondheid en sowieso de werkplek verontreinigt. De stofafzuiging dust.EX wordt, samen met een stofvanger, met een veerklem eenvoudig aan de rand van vrijwel elke mengemmer geklemd. Dan schakelt men de stofzuiger in bij het vullen en tijdens het mengen en werkt men nagenoeg stofvrij. dust.EX zuigt het ontsnappende materiaal betrouwbaar weg, zo stelt de leverancier. Peitsman wijst er verder op dat een schone werkplaats professionaliteit uitstraalt en zorgt voor tevreden klanten. Bovendien wordt met gebruik van de dust.EX tijd en geld kostend schoonmaakwerk vermeden.

SharkySharky.Een praktische zakkenscheurder voor op de emmer genaamd Sharky is ook nieuw. Deze maakt het verwerken en leegmaken van materiaalzakken op de bouwplaats een stuk gemakkelijker. De scheurder dient op de mengemmer te worden gezet, waarna men op de tanden de materiaalzak plaatst, die zonder grote inspanning bijna vanzelf wordt geopend, zonder dat een apart mes benodigd is. Het materiaal belandt zo precies waar het hoort. In combinatie met de stofafzuiger dust.EX belooft Peitsman zo een vrijwel stofvrije werkomgeving. Door het slimme ontwerp functioneert Sharky op emmers met uiteenlopende diameters.

Een ander artikel van Collomix dat Peitsman enige tijd geleden al in zijn programma heeft opgenomen betreft de mobiele mengmachine voor gietvloeren LevMix. Deze snel en praktisch te bedienen machine (1,6 kW, 230 volt, 410 tpm, nuttige hoeveelheid 55 liter) zorgt er volgens de groothandel voor dat men tot wel 50 procent sneller kan werken. Voor stoffeerders voor wie de LevMix een te groot of te kostbaar apparaat is, zijn twee andere mengmachines verkrijgbaar: de Xo1 HF (1010 Watt, 680 rpm, inclusief mengstaaf KR120 HF ten behoeve van egaline en lijm) en de Xo4 HF (1300 Watt, twee standen 450/620 rpm, inclusief mengstaaf KR140 HF ten behoeve van egaline en lijm). Voor genoemde mengmachines zijn diverse mengstaven verkrijgbaar, die zich goed laten reinigen met het ‘Mixer clean reinigingsysteem’ van Collomix.

(Vloerenplein, 11-12-2017)

 
IVC Group adviseert Xtrafloor Flex Pro

Installatie-XtrafloorInstallatie Xtrafloor.De IVC Group vraagt aandacht voor zijn zelfklevende ondervloer Xtrafloor Flex Pro. Deze werd specifiek ontwikkeld voor een zwevende installatie onder pvc-vloeren van Moduleo. Zijn grote troef heet de snelle plaatsing te zijn, die volgens de Belgische fabrikant samen te vatten is met de begrippen simpel, snel en schoon. “De ondervloer kan makkelijk op een bestaande vloer geïnstalleerd worden – ideaal bij renovatie, effent ook kleine ongelijkheden in de dekvloer – en is perfect compatibel met Moduleo PVC-planken of -tegels, verlijmbare versie en of met clicksysteem.”

Met Xtrafloor Flex Pro plaatst men de vloer volgens opgave van IVC 40 procent sneller, in vergelijking met een traditioneel gelijmde PVC-vloer. Doordat geen lijm nodig is, kan de ondervloer prima op drukbelopen plaatsen (commerciële ruimtes) worden geïnstalleerd met een minimum aan hinder. Het systeem van vloer (met gepatenteerde dubbele glasvliesdragers) en ondervloer is wat IVC betreft bovendien gegarandeerd vormvast. De ondervloer is combineerbaar met watergedragen vloerverwarming en -koeling en heeft gunstige eigenschappen ten aanzien van geluidsisolatie en loopcomfort.

(Vloerenplein, 11-12-2017)

 
Europese klanten COREtec bezoeken de VS
2-lachende-gezichten-Jan-en-PietLachende gezichten van gastheren Jan (links) en Piet Dossche tijdens “The 1st Euro-American ‘COREtec The Original' Event”.
FabrieksbezoekFabrieksbezoek met ter zake doende uitleg.
Bijeenkomst-in-de-showroomBijeenkomst in de showroom van USfloors, met afgevaardigden van onder meer Bosgoed en Headlam in beeld.

USFloors heeft zijn Europese klanten onlangs een bijzondere en vooral ook leerzame trip aangeboden naar zijn hoofdkwartier in de Verenigde Staten. De distributeurs stelden de uitnodiging zeer op prijs en blikken terug op een geslaagd initiatief dat zeker voor herhaling vatbaar is.

De directie van USFloors-COREtec had zijn belangrijkste Europese klanten midden november uitgenodigd voor een druk en levendig bezoek van vier dagen aan het hoofdkwartier van USFloors en Shaw in Dalton, in de staat Georgia. De gastheer bleek een indrukwekkend programma te hebben opgetuigd. Elk van de meegereisde Europese klanten, onder aanvoering van Jan Dossche, President USFloors International te Waregem, werd allereerst door diens broer Piet Dossche, President van Hardflooring Shaw, van harte welkom geheten in Hotel Ritz-Carlton Buckhead in Atlanta, op zaterdag 11 november. Alle genodigden kregen er een gepersonaliseerde ‘goodiebag’ mee met tal van interessante items. De Europese klanten toonden zich zeer in hun sas met het warme en stijlvolle onthaal. “Never seen before,” zo viel dan ook links en rechts te beluisteren.

Op zaterdagavond stond voor alle genodigden een diner gepland in het bekende restaurant Cape Dutch in Atlanta. De sfeer zat er meteen goed in en voor de klanten van USFloors uit een verscheidenheid aan Europese landen was dit direct een geschikte gelegenheid om met elkaar kennis te maken. Op zondagmorgen werden een aantal ‘highlights’ in Atlanta bezocht, zoals het bekende Georgia Aquarium en ‘the World of Coke’. Voor de namiddag stond een belangrijke wedstrijd in het American Football geprogrammeerd in het splinternieuwe en indrukwekkende Atlanta’s Mercedes Benz stadium. Het thuispubliek zag dat de Atlanta Falcons de Dallas Cowboys wisten te vloeren en de gasten uit Europa sloten een tot in de puntjes verzorgde dag naar tevredenheid af.

Op maandagochtend 13 november was een ‘kick-off’-meeting voorzien op het hoofdkantoor van USFloors, alwaar in de showroom aandacht werd besteed aan USFloors als fabrikant en aan COREtec als innovatief vloerproduct. Daarenboven werden de nieuwe producten voor de Europese markt uitvoerig gepresenteerd en werd tevens de nieuwe huisstijl van COREtec voorgesteld, met inbegrip van het nieuwe logo. De presentatie kon stellig op instemming rekenen van de aanwezige klanten. Overigens worden de nieuwe vloeren op Domotex 2018 gepresenteerd, in hal 12. In de namiddag werd ‘fabriek nr. 71’ te Ringgold bezocht. Vance Bell, CEO van Shaw, heette er de genodigden van harte welkom en gaf wat uitleg over de fabriek en de vloerproducten. Na de verwelkoming kregen de genodigden de mogelijkheid om de fabriek te bezoeken onder begeleiding van de ploeg van Shaw.

GroepsfotoGroepsfoto, met in het midden Vance Bell van Shaw, geflankeerd door de broers Dossche en geheel rechts Harry Elshof.

Na een dag van interessante presentaties en bezoeken aan de twee fabrieken, namen Piet Dossche en zijn vrouw de rol van de gastheer en gastvrouw op zich voor een mooi diner bij Dossche thuis. De genodigden werden flink in de watten gelegd en wisten deze ontvangst zeer te waarderen. Tot besluit werd op dinsdagmorgen nog een uitgebreide presentatie verzorgd van de diverse marketingmiddelen ten behoeve van COREtec, die ervoor moeten zorgen dat de verkoop van de vloeren naar behoren wordt ondersteund in de diverse Europese landen. Al met al een nuttige trip die volgens alle betrokkenen voor herhaling vatbaar is.

(Vloerenplein, 08-12-2017)

 
Objectflor brengt Expona Simplay

Doordat-de-vloerstrokenDoordat de vloerstroken zonder klikken of lijmen worden verlegd, kunnen ze voor bijvoorbeeld pop-upstores meermaals worden gebruikt.Objectflor vraagt aandacht voor Expona Simplay. De nieuwe loose-lay designcollectie telt veertig verschillende designs modulaire LVT-vloeren, aangevuld met zes kleuren naadloos in te passen tapijtstroken en vier schoonloopstroken. Dit ‘mix en match’-principe biedt volgens de aanbieder een scala aan vormgevingsmogelijkheden. De Expona Simplay-tegels of -stroken kunnen desgewenst eenvoudig worden verwisseld. Mede vanwege de toplaag van 0,7 mm is het designvinyl geschikt voor gebruik in onder meer winkels, hotels, kantoorgebouwen of ziekenhuizen.

De kleuren en materialen van de vinylvloeren, tapijtstroken en schoonloopstroken zijn op elkaar afgestemd en naadloos aan elkaar te leggen. Voor al deze drie vloersoorten geldt volgens de Keulse leverancier dat ze strook voor strook eenvoudig op een goed geprepareerde ondergrond kunnen worden gelegd. De bij elkaar vijftig dessins zijn in drie kleurgroepen verdeeld, te weten ‘Coffee’ (warme bruintinten), ‘Berry’ (grijstinten met sterke contrasten) en ‘Pepper’ (gemengde kleuren en designs). De dessins van de Expona Simplay-vloer lopen van elegant eiken met zijdematte finish tot vintage verweerd hout of trendy betonlook. De vloeren zijn emissiearm en recyclebaar. De tapijtstroken zijn gemaakt van geregenereerd Econyl-garen.

(Vloerenplein, 08-12-2017)

 
Meer van SmartStrand bij Gebrs. Willard
Toepassing-SensationToepassing van de nieuwe SmartStrand-kwaliteit Sensation.
Hangers-SmartStrandHangers van SmartStrand, ‘Easy to Clean’-tapijten van Mohawk.

Groothandel Gebrs. Willard in Naarden heeft zeer recent vijf nieuwe kwaliteiten van SmartStrand op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De vijf, met de namen Spirit, Sensation, Dream, Lazy en Beauty, vormen het hart van de SmartStrand-collectie als geheel, inmiddels bestaande uit bijna tien kwaliteiten. “De SmartStrand-collectie is een complete en onderscheidende tapijtcollectie en het meest bekend vanwege zijn unieke onderhoudseigenschappen,” aldus Gebrs. Willard. De verdeler benadrukt dat de collectie vanwege de bijzondere samenstelling van het garen uitstekend is te reinigen en vlekken als wijn, mosterd, ketchup en frisdrank zich gemakkelijk met water laten verwijderen.

SmartStrand-tapijt is getuft met ‘oersterke’ Triexta-garens die zijn gemaakt van polyester en (33 procent) suikers uit maïs. Hierdoor is de collectie behalve ‘Easy to Clean’ ook zeer milieuvriendelijk geproduceerd en bovendien zijdezacht. De bestaande SmartStrand Silk-kwaliteiten Style en Glamour zijn door hun speciale samenstelling van dunne filamenten nog eens extra zacht.

Bijna de gehele SmartStrand-collectie is verkrijgbaar in 400 en 500 centimeter breed, in een modern en fris kleurenpalet dat is afgestemd op de huidige trends. SmartStrand is het bekendste tapijtmerk van de grootste internationale fabrikant van tapijt, Mohawk Industries uit de Verenigde Staten. De complete collectie is in Nederland exclusief verkrijgbaar via groothandel Gebrs. Willard, die winkeliers met belangstelling voor de producten uitnodigt om contact met Naarden op te nemen.

(Vloerenplein, 06-12-2017)

 
MVVM breidt assortiment uit
Mano-Demmers12Mano Demmers.
waaier-MVVM-LaminaatWaaier MVVM Laminaat.
James-flessenFlessen met onderhoudsmiddelen James.

Mano Demmers van MVVM heeft onlangs, na de nodige voorbereidende gesprekken en werkzaamheden, een begin gemaakt met het uitzetten van een kleinschalige collectie laminaat- en ondervloeren onder eigen naam. Ook kan men vanaf deze week bij hem terecht voor de reinigers en dergelijke van James. Sinds zijn start als zelfstandige drie maanden geleden is hij als agent tevens al het aanspreekpunt voor de Nederlandse klanten van INPA Parket.

Onder de naam MVVM (wat staat voor ‘Mooie Vloeren Van Mano’) voert hij nu een vijftal acht millimeter dikke en 24 centimeter brede laminaatdelen met een Register Embossing. Hij heeft de keuze gemaakt om zijn stalenwaaiers niet ‘zomaar overal’ neer te leggen, maar selectief te werk te gaan en om de verkooppunten zorgvuldig uit te kiezen, zodat de collectie exclusief blijft. Verder levert Mano een vijftal ondervloeren, waarvan drie een certificering voor 10dB reductie hebben en zodoende geschikt zijn voor verwerking in appartementen, al dan niet in combinatie met vloerverwarming.

Verder is Mano trots te kunnen melden dat hij, vanaf gisteren, ook de onderhoudsproducten van James aan zijn assortiment heeft toegevoegd. “Kwalitatief hoogstaande producten voor het onderhouden van laminaat, pvc maar ook meubelstoffen en tapijt,” zo prijst hij aan. “Het Nederlandse James bestaat dit jaar maar liefst 90 jaar en kan dus bogen op een schat aan ervaring op het gebied van dit soort producten.” In de winkel is op simpele wijze via een app te bepalen welk advies de verkoper aan de klant dient te geven, op wat voor vraag dan ook, en welke producten daar vervolgens bij horen.

Desgevraagd levert James voor in de winkel een compleet met onderhoudsproducten gevulde display, met ingebouwd een iPad waarop de app al is geïnstalleerd. Zo kan de klant door het invullen van een aantal simpele vragen eventueel ook zelf bepalen welk product hij of zij nodig heeft. Dit scheelt tijd en laat er bovendien geen twijfel over bestaan of de verkoper wel het juiste flesje meegeeft. Bij interesse in de producten van MVVM is Mano bereikbaar op telefoonnummer 06-40676699 of per email op mano @ mvvm.nu.

(Vloerenplein, 06-12-20-17)

 

 

 

 
EFWEX 2018 medio maart in Flanders Expo

Sfeerbeelden-EFWEX-2016Sfeerbeelden EFWEX 2016.De derde editie van de European Floor & Wall Exhibition, ofwel EFWEX, de enige Belgische vakbeurs voor houten vloeren en aanverwante producten, vindt opnieuw plaats in Flanders Expo Gent en wel op 14, 15 en 16 maart 2018. Het evenement verzamelt om de twee jaar nationale en internationale spelers uit de wereld van parket, laminaat, LVT, wand- en gevelbekleding en alle toebehoren en chemie. Per vandaag is ruim de helft van de beursvloer al ingenomen. Initiatiefnemer Floor Forum International Magazine meldt dat reeds de nodige grote namen uit de parketsector en de chemische industrie present tekenen.

Aan de sterke punten van de vorige editie verandert volgens de door Filip de Ridder aangevoerde organisatie niets. EFWEX 2016 kreeg destijds een rapportcijfer 8 van de ondervraagde bezoekers. Met name de fraaie stands, de internationale diversiteit in het aanbod en de gratis catering werden geprezen. Veel exposanten prezen van hun kant dan weer de kwaliteit en de herkomst van de bezoekers. Wel nieuw voor de standhouders en bezoekers aan EFWEX 2018 is in ieder geval, halverwege de beurs op 15 maart, een nocturne met dans en animatie. Verder wordt de centrale bar aangevuld met nog drie bars in de hoeken. De organisatie voorziet dit jaar voor het eerst ook in een (beperkt) aantal ‘demostanden’ aan de langste achterwand van hal 8.

De komende beurs staat in het teken van de terugkeer van het eclecticisme, een actuele trend van belang in de interieurinrichting. Stijlen uit andere sferen, uit verschillende nationaliteiten en architectuurperiodes worden in deze stroming samengevoegd. Combinaties van oud en nieuw, vintage in een hypermoderne omgeving of kubisme in een oud herenhuis zijn voorbeelden van dergelijke ‘hybride’ en verrassende samenstellingen.

EFWEX 2016 was goed voor iets meer dan honderddertig exposanten en voor bijna tweeduizend professionele bezoekers, waarvan ongeveer een kwart uit de buurlanden Nederland, Frankrijk en Duitsland afkomstig was, maar ook van elders in Europa en daarbuiten. De toegang voor professionele bezoekers is gratis mits voorgeregistreerd via de website www.efwex.eu.

(Vloerenplein, 06-12-2017)

 
Uzin Utz Nederland nieuwe naam Unipro

Pand-Uzin-Utz-NederlandBedrijfspand Uzin Utz Nederland, net zo groen als voorheen maar nu met nieuw logo.Unipro B.V. wijzigt op 1 januari 2018 zijn naam in Uzin Utz Nederland B.V. Afgezien van een nieuwe naam en een nieuw logo, verandert er naar eigen zeggen niets voor het bedrijf, zijn medewerkers, leveranciers en klanten.

Het bedrijf in Haaksbergen is al sinds 2004 een onderdeel van de Uzin Utz Group. De Duitsers veronderstellen met deze naamswijziging het potentieel van een ruimer marktaandeel beter te kunnen benutten. “We creëren daarmee een uniform bedrijfsimago. De nieuwe bedrijfsnaam maakt voor iedereen duidelijk dat Uzin Utz Nederland een volledige dochteronderneming is van de Uzin Utz Group,” zo verklaart Philip Utz, toekomstig lid van de raad van bestuur en achterkleinzoon van de oprichter van het familiebedrijf. “Door de naamswijziging profiteren de dochterbedrijven bovendien beter van de naamsbekendheid van het moederbedrijf.”

Unipro levert de merken Uzin, Wolff, Pallmann, Arturo en codex. Op genoemde datum gaat Unipro België overeenkomstig verder als Uzin Utz België nv.

(Vloerenplein, 06-12-2017)

 
Oprichter van Estillon overleden

Frans-LokinFrans Lokin.De heer Frans Lokin, oprichter van Estillon, is afgelopen week overleden op de leeftijd van 86 jaar. Hij begon het bedrijf in 1965, aanvankelijk als regionale textielgroothandel in Tilburg, later als landelijke speler voor textiele onderlagen. In 1986 werd Estillon overgenomen en nam Dick Bosveld de touwtjes in handen. Onder diens leiding werd het internationale netwerk vormgegeven. Sinds 2013 is de onderneming in Uden gevestigd en gaat er prat op met succes te opereren in Europa en het Midden-Oosten als leverancier van ondertapijten, ondervloersystemen en specifieke accessoires. De leiding is nu in handen van Richard Bosveld.

(Vloerenplein, 06-12-2017)

 
Nieuws van Interfloor voor december
PLANET-PROJECT-SDNPlanet Project-SDN.
MarbleMarble.

Nieuw bij Interfloor is de tapijtcollectie Planet Project-SDN. Dit betreft de duurzame opvolger van de al langer bekende Planet Project. Deze projectkwaliteit is in een nieuw jasje gestoken, nog compacter geworden en met zijn klasse 33 bovendien geschikt voor de meest intensieve interieurtoepassingen. Ofwel, overal waar extreme slijtvastheid en hoge mate van vuilverwijdering zeer belangrijk zijn. Wat Interfloor betreft verdient dit tapijt zeker het predicaat ‘werkpaard onder de (project)tapijten’, daarbij wijzend op het gebruik van Solution Dyed Aquafil 6.0 polyamide garens in combinatie met een intense pooldichtheid.

“Deze door en door geverfde garens met innovatieve vlamvertragende en antibacteriële eigenschappen verschaffen de kwaliteit de beste gebruikseigenschappen, zoals eenvoudig onderhoud waarbij eventuele vlekken en ongelukjes hygiënisch te reinigen zijn met een bleekmiddeloplossing,” aldus de leverancier. De Aquafil SDN-garens zijn overigens ook ontwikkeld met oog op het terugwinnen en recyclen van materialen. De behandeling met Scotchgard Protector geeft het tapijt voorts een extra duurzame en langdurige bescherming tegen vuil en vlekken. Planet Project-SDN reikt door zijn hoge dichtheid tot zelfs comfortklasse 4 en is akoestisch hoog isolerend. De ultrafijne poolstructuur is opgebouwd uit drie verschillende kleuren hooggetwijnde draden. Het fraaie driekleurige frisé-effect draagt bij aan een levendig en actueel uiterlijk. Planet Project-SDN is verkrijgbaar in twaalf uiteenlopende ton-sur-ton kleursamenstellingen, van gedempte tonen blauw, natuurlijke bruin- en grijstinten tot warm dieprood.

Inhakend op de trend van natuurlijke ruwe vloeren lanceert de aanbieder uit Zwartsluis (na de goed ontvangen Myscrete) nog een tweede tapijtkwaliteit in betonlook, genaamd Marble. “Een prachtig gemêleerd bouclé tapijt met concrete overprint. Het gelaagde design met een patroon van 99 x 99 cm geeft bij de grijstinten een stoer beton-effect,” zo stelt Interfloor. “Het contrast van zacht tapijt met het raw beton dessin is verrassend, een echte eyecatcher voor een rauwe industriële sfeer, prachtig in combinatie met onafgewerkte materialen, metaal, leer en hout.”

Als tapijtkwaliteit beschikt Marble voorts over voordelen ten aanzien van warmte, comfort, akoestiek en geluidsabsorptie in de ruimte. Met zijn gebruiksklasse 23 is de lussenpool aanbevolen voor gebruik in drukke woonruimtes en indien voorzien van ondertapijt geschikt voor trappen. Marble laat zich eveneens goed toepassen als karpet. Door het gemêleerde gemarmerde patroon wordt eventuele vervuiling bovendien effectief aan het oog onttrokken. Marble is verkrijgbaar in zes smaakvolle, verweerde kleuren met subtiele schakeringen grijs.

Voor begin volgend jaar staan bij Interfloor verder de introducties op stapel van de bijzondere primeur Dynamic Wood XXL en van de tapijtkwaliteiten Prestige en Graphic Project-SDN.

(Vloerenplein, 04-12-2017)

 
Branche blijft meeliften met woningmarkt

cbs-logoIn het voorbije derde kwartaal groeide de omzet van winkels in doe-het-zelfartikelen en keukens wederom flink ten opzichte van een jaar eerder, zo rapporteert het CBS in zijn jongste Kwartaalmonitor Detailhandel. In dit clustertje bevinden ook de winkels in (parket-, laminaat- en kurk-)vloeren. De omzet van het segment was 6,5 procent hoger. De verkopen groeiden ongeveer even hard, met 6,6 procent. De branche profiteert volgens het CBS onder andere van het feit dat de huizenmarkt op dit moment op volle toeren draait. Deze winkels noteerden in het eerste kwartaal een omzetgroei van 10,8 procent en in het tweede van 7,6 procent. Over de eerste drie kwartalen van 2017 bedraagt hun omzetgroei nu 8,2 procent.

Ook de winkels in meubels en huishoudelijke artikelen (met inbegrip van de bredere woninginrichters) profiteren van de herstelde woningmarkt. In het derde kwartaal noteerden zij wederom een volume- en omzetstijging. Ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder namen de verkopen toe met 7,9 procent. De omzet groeide even hard. Dergelijke groeicijfers zijn sinds het tweede kwartaal van 2006 niet meer in de officiële statistieken voorgekomen. Hoewel de omzet al sinds het derde kwartaal van 2014 onafgebroken groeit, is het omzetniveau in deze branche nog steeds bijna 13 procent lager dan in het derde kwartaal van 2008, zo nuanceert het CBS. Deze groep retailers noteerde in het eerste kwartaal van 2017 nog een beperktere omzetgroei van 4,5 procent en in het tweede van 3,2 procent.

(Vloerenplein, 04-12-2017)

 
Branchebarometer plust bijna 5 punten

De door Van Es Marketing Services opgestelde ‘woonbranche economische barometer’ stijgt in november met bijna vijf punten en sluit de maand november af op een stand van 16,3. De cijfers over het producentenvertrouwen en de woningmarkt laten een fraaie stijging zien in vergelijking met vorige maand. De cijfers over het consumentenvertrouwen en de weekomzetmutatie van woondetaillisten noemt Van Es ‘vrijwel onveranderd positief’.

Woonbranche-economische-baromter-nov-2017‘Woonbranche economische barometer’ stijgt in november met bijna vijf punten (bron: marktdata.nl).

De index van de weekomzetmutaties van woondetaillisten blijft in november ‘stabiel positief’ en komt uit op 16,7, slechts een fractie lager dan vorige maand. Van Es meldt verder dat 42 procent van de woondetaillisten een toename van de weekomzet noteert en 26 procent een daling. Van de woondetaillisten verwacht ruim de helft (53%) dat in de komende maand de winkelomzet een stijging zal laten zien. 15 Procent voorziet een omzetdaling.

Het in de barometer meegewogen CBS-cijfer over het vertrouwen onder consumenten is in november 2017 gelijk gebleven en komt net als in oktober en september uit op 23. Ook de koopbereidheid verandert niet in november. Deze deelindicator komt eveneens net als in september en oktober uit op 10. Het meegewogen CBS-cijfer van het producentenvertrouwen stijgt van 8,2 in oktober naar 9,1 in november. Dat is de hoogste stand na januari 2008 toen met 9,4 de hoogste waarde ooit werd bereikt.

In de verslagmaand oktober registreert het Kadaster 20.143 verkochte woningen, een stijging van 16,2 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. De deelindicator van de woningmarkt stijgt hiermee van -1,8 naar 16,2. Vergeleken met vorige maand is er sprake van een daling van 2,4 procent. Omdat de mutatiecijfers in vergelijking tot de maand een jaar geleden een stuk positiever zijn dan in de voorgaande maand hebben de nieuwe cijfers een positief effect op de stand van de barometer.

(Vloerenplein, 01-12-2017)

 
Samenwerking Amorim en Gebrs. Willard

amorim-wicanders-willardPer 1 januari 2018 zal het bekende WICANDERS vloerenassortiment van Amorim Benelux BV naast haar eigen distributienetwerk ook via groothandel Gebrs. Willard BV leverbaar zijn. Met de toevoeging van de bekende kurk- en vinylvloeren van het merk Wicanders aan haar vloerenassortiment versterkt Gebrs. Willard haar positie in de harde vloerenmarkt. Gebrs. Willard introduceert zeer binnenkort een speciaal voor hen ontwikkelde Wicanders panelendisplay met daarin twee verschillende producten uit het Wicanders assortiment. Het betreft de kwaliteiten Design Comfort en Authentica. Deze 28 items vormen de kern van de collectie. Deze vloeren zijn vanzelfsprekend vanuit Naarden leverbaar. Het overige assortiment is uiteraard ook in Nederland voorradig en zal vanuit Tholen (Amorim) rechtstreeks bij de Wicanders dealers geleverd worden. Omdat beide organisaties veel waarde hechten aan productkennis is de buitendienst van Gebrs. Willard recent naar Portugal geweest voor een intensieve (product)training over de eigenschappen, toepassingen en legvoorschriften van Wicanders kurk- en vinylvloeren. “Door de samenwerking tussen Amorim en Willard zal de sales capaciteit verdubbelen en zullen de twee bedrijven nog beter in kunnen spelen op de groeiende vraag naar de unieke 2-laags zwevende kurk- en vinylvloeren van Wicanders. De komende maanden zal Wicanders veel nieuwe producten aan de collecties toevoegen. Onder andere door gebruik van digital printing direct op de kurk toplaag zal de collectie sterk geïnnoveerd worden in het eerste kwartaal van 2018,” aldus het persbericht.

(Vloerenplein, 30-11-2017)

 
Roommade breidt uit
Henk-Jeurissen-2017Henk Jeurissen, Commercieel Directeur Roommade.
Collectie-Mountain-van-RoommadeDe collectie ‘Mountain’ van Roommade.

“Wie een woonruimte of kantooromgeving binnenstapt, wordt direct gegrepen door de typische sfeer die er heerst. Datzelfde geldt voor een kledingzaak, een pompstation of een supermarkt.” Aan het woord is Henk Jeurissen, Commercieel Directeur bij Roommade. Henk Jeurissen is nieuw binnen de organisatie van Roommade maar een oude bekende in de wereld van vloeren. “Een goede sfeervolle vloer die passend is aan de omgeving maakt dat je je er prettig voelt, of je nu medewerker bent, bezoeker of klant.” Met de komst van Henk Jeurissen vond er een omslag binnen Roommade plaats. “De ervaring die er binnen de organisatie van Roommade aanwezig is, is van onschatbare waarde. Het is natuurlijk jammer om die niet - veel meer dan Roommade ooit heeft gedaan - in bestaande en ook nieuwe branches in te zetten. De nieuwe focus van het bedrijf betekent een omslag in de organisatie. Een andere manier van denken en werken is noodzakelijk om aan een steeds sneller veranderende marktwens te kunnen voldoen. Alle afdelingen, van commercie tot logistiek gaan hierin mee. Investeringen in mens en materiaal zijn hierbij noodzakelijk. Op deze wijze gaat Roommade bestaande markten bestendigen en nieuwe markten ontginnen.” Mede daarom heeft Roommade ook haar vloeren catalogus uitgebreid met een nieuwe lijn laminaatvloeren: ‘Mountain’. Mountain omvat 9 kleuren, onderverdeeld in 3 groepen: 3 kleuren op 7mm AC3, klasse 23/31, pak 2.47m2, 1285x192; 3 kleuren op 8mm AC4, klasse 23/32, pak 2.49m2, 1285x242 en 3 kleuren op 8mm AC4, klasse 23/32, pak 2.22m2, 1285x192. Alle vloeren zijn voorzien van G-5 kliksysteem en leverbaar per commissie of per pallet. “Nu op voorraad én in een eindejaarsactie. Wie voor Roommade kiest, kiest voor kwaliteit,” aldus Jeurissen tot besluit.

(Vloerenplein, 29-11-2017)

 
<< Begin < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>

interfloor-ad2c3ex-2
desso airamaster

PPC 24 7 graag gebracht

heditex

meister

allesovertapijt-logo