banner-INTR

10 vragen aan Erwin van Beek van Headlam

In de rubriek column & co geven experts binnen de branche hun mening over een actueel probleem. U, als digitale bezoeker, heeft de mogelijkheid hierop te reageren.
(zie button onderaan)

Erwin-van-Beek-General-Manager-Headlam

 

 

Antwoord op de vragen door
Erwin van Beek, general manager van Headlam Nederland
.

 

 





  1. Vanwaar uw passie voor interieur en vloeren? Hoe bent u in de vloerenwereld terecht gekomen?
    Als kleine jongen raakte ik al gefascineerd door de vloerenindustrie, daar mijn vader begin jaren '70 al werkzaam was voor Heuga in Amersfoort, en op latere leeftijd heb ik menig uurtje gespendeerd op de productielocatie in Scherpenzeel als vakantiewerker. Die fascinatie is altijd gebleven voor de tapijttegel. En jaren later ben ik voor dezelfde fabrikant, alleen toen onder de naam Interface, werkzaam geweest als zowel customer support-medewerker als accountmanager voor Heuga Home Flooring. Uiteindelijk is Heuga Home Flooring opgegaan in het distributiemodel waar Tété, Dersimo en Lethem Vergeer een onderdeel van uit maakten. In oktober 2010 ben ik gestart als vertegenwoordiger bij Lethem Vergeer, en heb dit met volle tevredenheid gedaan tot december 2014. Vanaf dat moment ben ik gestart als sales manager Fabrics, een totaal andere tak van sport, maar het aansturen, begeleiden en ondersteunen van mensen is nu eenmaal iets wat mij erg goed ligt. Uiteindelijk ben ik nu al ruim een jaar en zeven maanden werkzaam als general manager voor Headlam in Zutphen. Overall gezien blijft het een branche die continu in ontwikkeling is, en ik ben samen met mijn collega's een onderdeel hier van!

  2. Waarop letten klanten, aannemers, schrijnwerkers, architecten en voorschrijvers bij hun aankoop van vloeren? 
    Het voornaamste in dit verhaal is dat we kwalitatief goede producten op de markt brengen, waarin voorop staat dat zowel dessin als kleur en toepassing een grote rol spelen. De laatste ontwikkeling in dit verhaal is duurzaamheid oftewel sustainability, dit wordt een steeds belangrijker verhaal in onze branche!

  3. Wat zijn belangrijke producten en decors binnen het Headlam-verhaal?
    Onze toeleveranciers staan niet stil, en voorzien ons telkenmale weer van de nieuwste ontwikkelingen en kwaliteiten, of we het nu hebben over Forbo, Interface, Gerflor of COREtec. We hebben de laatste jaren een enorm grote vraag naar PVC, en hebben hier dan ook goed op ingespeeld door breed de markt in te gaan met een uitgebreide collectie, waar ook ons private label Lifestyle Interior een onderdeel van uit maakt. COREtec is de laatste jaren een partner geworden van omvang, en met dit partnership zien wij een enorme groei in de productgroep PVC. Zij spelen perfect in op de vraag van uit de markt, maar lopen ook niet weg om het voortouw te nemen met noviteiten. Met name dit laatste hebben wij kunnen ervaren door de komst van de Herringbone. 

  4. Zijn consumentenbeurzen en vakbeurzen belangrijk voor de merken die Headlam verdeelt, en zo ja waarom? 
    Beurzen is in deze tijd wat lastig, we hebben een roadshow en huisshow georganiseerd om de klanten op de hoogte te stellen van de nieuwste innovaties. Events vinden wij belangrijk, wij zijn een servicegericht bedrijf en vinden klantenbinding erg belangrijk. Vorig jaar hebben wij een huisshow en een projecten-event georganiseerd die zeer goed werden ontvangen door onze klanten.

  5. Spelen 'vintage' en 'visgraat' een hoofdrol?
    Jazeker, en hier wordt veel aandacht aan besteed in de woonprogamma's en op social media. Alhoewel de Nederlandse consument te allen tijde wat voorzichtiger qua dessin of kleur is in zijn of haar keuze.
  6. Is 'ecologisch' tegenwoordig het grote goed?
    We kunnen er bijna niet omheen, en ook wij verdiepen ons samen met onze toeleveranciers steeds meer in deze materie. Dit wordt met het oog op de toekomst steeds belangrijker.

  7. Wat vindt u van de huidige situatie in de vloerenwereld?
    We bevinden ons nu in een rare periode, en Covid-19 heeft nagenoeg geen impact gehad op onze branche. Helaas worden andere branches waaronder de horeca wel hard geraakt, en uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat wij in onze branche hier iets van gaan merken.

  8. Wat zijn de producten van de toekomst?
    De laatste ontwikkeling binnen COREtec is het COREtec Stone-progamma, waar men de combinatie heeft tussen klik en keramiek. Steeds vaker zien we dat de consument kiest voor een klik-product.

  9. Wat is de toegevoegde waarde van Headlam voor de klanten?
    We streven er naar om de lat steeds weer een stukje hoger te leggen, en hebben service en klantgerichtheid op nummer één staan. Wij sluiten onze ogen niet voor zaken die nog verbetering nodig hebben, en staan als team hier voor open. Uiteindelijk draait het er om dat onze klanten worden ontzorgd.

  10. Wat is de grootste uitdaging voor Headlam in de komende jaren?
    Het organiseren van en investeren in de voortdurende uitbreiding en groei van de onderneming parallel aan ons bedrijfsmodelWe hebben meerdere grote uitdagingen voor ons liggen, maar een daarvan zal zijn ons eigen vervoer. Onze infrastructuur is dusdanig ingericht in Nederland dat het dagelijkse fileleed ons soms begint op te breken. Daarvan zijn wij ons bewust, en zullen hier zeker onze focus op leggen.

 
Heeft u een mening over deze column & co?
Reageer dan a.u.b. via onderstaande button.